Pikkukysymykset

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Nepa
Viestit: 12
Liittynyt: 20.05.2017 16:50

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Nepa »

Ja yks jutu vielä jos haluutte auttaa. Millä **tulla mä saan skyteamin imukaulasta ne ruuvit/mutterit pois. Näyttäis olevan torx mallisia ja ovat kyllä niin piukasti kiinni.... :evil:
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja panda »

Lukkopihit on hyvät, tai sit lyöt niitä ruuveja ni se vähä notkistuu.
Nepa
Viestit: 12
Liittynyt: 20.05.2017 16:50

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Nepa »

Tuon näköisiä. Ei niistä lukkopihdeillä saa kiinni..
Liitteet
Linssikantatorxrosteri_zps0c897009.jpg
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja panda »

Ei auta ku lyöt vaa siihen sen torx kiinni vasaralla, nii se kierre antaa periksi vähä ja aukee helpommin. Melko reippasti saa huitoa siihen että heltyy.
Nepa
Viestit: 12
Liittynyt: 20.05.2017 16:50

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Nepa »

Meneekö 110cc samurain moottori skyteam monkeyn alakertaan ilman pahempia säätöjä jne. ? :)
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja panda »

Alakertaan en alkais moottoria tukkimaan, mut kyllä se paikalleen sopii yhtä hyvin ku vakio.
Iridium
Viestit: 42
Liittynyt: 22.05.2016 21:02
Paikkakunta: Nokia

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Iridium »

Moi. Mulla on phbg 15mm. Mitä pitää tehdä että saa korjattua pätkimisen pintakaasulla?
Honda Monkey -91
Honda MSX125/Grom -18
TurboRider
Viestit: 81
Liittynyt: 30.11.2015 16:58

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja TurboRider »

Kokeileppa säätää neulaa, sillä todennäköisesti ratkeaa! :)
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.
Iridium
Viestit: 42
Liittynyt: 22.05.2016 21:02
Paikkakunta: Nokia

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Iridium »

TurboRider kirjoitti:Kokeileppa säätää neulaa, sillä todennäköisesti ratkeaa! :)
Selvä. Kiitos (Y)
Honda Monkey -91
Honda MSX125/Grom -18
Vittukueimikääkelpaa
Viestit: 2
Liittynyt: 08.08.2017 22:05

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Vittukueimikääkelpaa »

Minkä pitunen on skyteamin vakio levykeula, kaverilla ois myytävänä ja mietin että jos ostas ja laittas honda monkey projektiini. Kertokaas viisaammat :D
Jbl673
Viestit: 6
Liittynyt: 06.08.2017 23:20

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jbl673 »

Muistelisin että kiinalaisissa vakiona 520mm keula joka sopii hyvin yhteen 290mm iskareiden kanssa
Vittukueimikääkelpaa
Viestit: 2
Liittynyt: 08.08.2017 22:05

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Vittukueimikääkelpaa »

Jbl673 kirjoitti:Muistelisin että kiinalaisissa vakiona 520mm keula joka sopii hyvin yhteen 290mm iskareiden kanssa
Kiitos tosi nopeesta vastauksesta, pitää ens vierailulla ottaa mittanauha mukaan ja mitata. Osaatko antaa vielä vinkin miten se keula mitataan, Muistelisin että etunavasta ylä t-palaan. Käy tuo skytarin keulan kanssa varmaan myös 320mm iskarit, ainakin paremmin mitä hondan vakio keulan kanssa
Jbl673
Viestit: 6
Liittynyt: 06.08.2017 23:20

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jbl673 »

Etuakselista pumppujen päihin. Mielestäni 290mm iskarit on tasapainossa 520mm keulan kanssa
Iridium
Viestit: 42
Liittynyt: 22.05.2016 21:02
Paikkakunta: Nokia

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Iridium »

Moi. Nyt on tullu hommattua pääsuuttimia 56-92 phbgseen 15mm. Eli mikä koko vois olla lähimpänä oikeaa ja mihin neulan sokka?
Virit: 70cc, isoventtiilikansi, tehari, phbg 15mm.
Honda Monkey -91
Honda MSX125/Grom -18
Jbl673
Viestit: 6
Liittynyt: 06.08.2017 23:20

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jbl673 »

Ensinnäkin heitä se dellorto mäkeen, sitä ei saa säätöihin mankissa oikein mitenkään. Mutta jos se pitää saada mankiin niin itse laittaisin suuttimen jonnekkin ~70 luokkaa ja neulan alas. Siitä säätämään etiäppäin
Ekk
Viestit: 132
Liittynyt: 11.10.2015 20:15

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Ekk »

Lortossa pitää olla aivan varma että saa imukaulan tiiviiksi, se on yleisin vuotokohta.
Jos imuvuotoa esiintyy niin säätö on yhtä tyhjän kanssa. (Y)
Iridium
Viestit: 42
Liittynyt: 22.05.2016 21:02
Paikkakunta: Nokia

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Iridium »

Ekk kirjoitti:Lortossa pitää olla aivan varma että saa imukaulan tiiviiksi, se on yleisin vuotokohta.
Jos imuvuotoa esiintyy niin säätö on yhtä tyhjän kanssa. (Y)
Jep. Oon korjannu imuvuodon niin et ostin erikoisliikkeestä tosi lujan pultin ja sit sai kiristettyä tarpeeks. Alkuperäinen pultti meni mutkalle ku alko kiristään.
Honda Monkey -91
Honda MSX125/Grom -18
ariilari
Viestit: 211
Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja ariilari »

Moro! Mitenkäs on mankisteilla kestänyt starttireleet startillisissa peleissä? Kesällä suli yksi ja hain moposportista uuden, myyjän mukaan niitä menee "jonkin verran".

Eilen hajosi sitten tämäkin, ensiökela napsahtaa mutta ei kytke toisopuolta. Normi startin kyllä kestää, mutta pidempi starttaus ja rele on entinen. Kun muistaisi tehdä vain lyhyitä startteja, kun on seisonut pidempään. Yksi kikka ois kyllä kallistaa mopoa että ylivuotoletkusta tulee bensaa ja sitten starttaus.

Koneena 150cc niin joutuuhan starttivehkeet koville kun ovat samat kuin 50cc:ssä.
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
Ekk
Viestit: 132
Liittynyt: 11.10.2015 20:15

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Ekk »

Kyllä se motin koko varmaan on aika ratkaiseva tuossa sinun tapauksessa.

Itselläni kesti startti hyvin vaikka tuli väärinkäytettyäkin aika reilusti.
mikkokh
Viestit: 38
Liittynyt: 22.04.2010 17:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja mikkokh »

Mikähän olisi paras ja mieluiten myös vaivattomin aine Honda Monkey '91:n ulkopuolisten jarrulinkityksen nivelten voiteluun? Spray öljyä on tullut joskus käytettyä, mutta paljolla ajolla olen huomannut että se ei aina ole riittänyt, vaan osiin tulee kulumia ja joutuvat vaihtoon. Uusien osien saatavuus alkaa olla jo epävarmaa, joten toiveena olisi että nykyiset osat tulisivat kestämään. Onko alumiinitahnasta tuossa työssä mihinkään?
Honda Monkey Z50J '91
Liikaavauhtia
Viestit: 3
Liittynyt: 20.10.2017 19:19

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Liikaavauhtia »

1. Mistä löytys mankii hyvä pakoputki uutena alle 100e? 2. Mikä on ku manki röpöttää kun pistää kaasuu
Ekk
Viestit: 132
Liittynyt: 11.10.2015 20:15

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Ekk »

Osta alkukäyrä vaikka wandalta ja väännä itse/tilaa kiinasta änkkä.

Onko röpöttely tullut yhtäkkiä? Putsaa ilmanputsari kunnolla ja säädä kaasari. Jos ei auta niin vikaa kannattaa lähteä etsimään tulpasta ensimmäisenä.
Liikaavauhtia
Viestit: 3
Liittynyt: 20.10.2017 19:19

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Liikaavauhtia »

Röpöttely alkoi yhtä äkkiä mutten ole ajanut mankilla vähään aikaan mutta nytten kun ajoin niin röpötti aina kun painoi kaasua
caddylac
Viestit: 139
Liittynyt: 19.02.2009 19:34
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja caddylac »

nyt on moottorin kasausta jatkettu melkein vuoden tauon jälkeen ja saatu käyntiinkin.

nyt on vaan muutamia ongelmia.

ensimmäinen ongelma on että, kytkinkoppa on vääränlainen, kytkin jää liian kauas kopasta ja tappi ei yllä painamaan kytkintä.

jos laitan matalamman kopan niin ottaako kampiakselin pää kiinni koppaan?? kun se mihin oil spinneri tulee kiinni niin on pidempi akselin pää kuin alkuperäinen akseli oli.

mistä löytäisin sopivan kampiakselin vai pitääkö kampiakselia jotenkin lyhentää?

olisi tietty mahdollisuus jos vaihtaa vaihteiston akselin pidemmäksi jotta kytkin tulee lähemmäs koppaa tai toisenlainen paksumpi kytkin vai mikä vaihtoehdoksi?

samalla voisi muuttaa koneen 125cc kokoisesta 140cc koska tuolle kampiakselille löytyy 13mm tapilla olevia sylintereitä 56mm porauksella.

kone on alunperin 1p52fmi mallinen joku jialing/yx/gpx tyyppiä oleva. kytkin on vaihteiston akselilla.

toinen ongelma on sytytys, kone ollut alunperin sähköstartillinen/poljinkäynnistys ja nyt muutettu pelkästään poljinkäynnisteiseksi, laitettu lifanin magneetto ja tavallinen magneeton pohjalevy kahdella puolalla eli syttypuola ja valopuola, sytytys ei täsmää vaan on myöhäsellä kokojan ja kone ampuu putkeen ja pätkii yläkierroksilla, koska magneetossa oleva nystyrä on sytytyksen ajoitus merkin ollessa kohdallaan mennyt ohi jo impulssikäämistä vaikka kuuluisi olla ennen sitä,

pitääkö minun nyt vaihtaa joku toinen magneetto tähän jotta saa sytytyksen kohdalleen??
Liitteet
pulttijako
pulttijako
sylinteri pulttijako.jpg (51.46 KiB) Katsottu 13207 kertaa
kampiakseli
kampiakseli
vilo_DJ156FMI.jpg (27.05 KiB) Katsottu 13207 kertaa
kytkinkoppa
kytkinkoppa
carter_embrayage_dirt_bike_YX_140_Tokawa_clutch_cover.jpg (28.66 KiB) Katsottu 13207 kertaa
Monketti
Viestit: 21
Liittynyt: 22.08.2012 14:51

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Monketti »

Saako tuon akselin molempien päiden booreille menemään mankin eturattaan? Näyttäisi samanpaksuisilta ja booriuria on saman verran. Tarkoitus on saada ketjulinjaa siirrettyä reilusti sivuun ja tuolla se onnistuisi helposti jos vain saa molempiin päihin rattaan. Akseli on siis wandamotorin valikoimista löytyvä countershaft https://www.wandamotor.fi/countershaft-p-26146.html
Liitteet
countershaft.jpg
Vastaa Viestiin