Yleistä keskustelua Mankeista
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Jos meinaat jousilautasta, nii sillon on joko väärät keinut, ne on mutkalla, katkennut, taaaiiii välyksensäätö systeemi puuttuu, tai ehkä jopa venttiilin lukot on lähteny irti ja se lautanen on sit keinua vasten.
a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Eli siis ilman sitä venttiilin säätö ruuvia välys on hyvä (about 0.05-01mm) mut sitku laittaa sen venttiilin säätöruuvin nii välys katoaa.
Ja siis tää alko siitä ku pyöritin konetta ilman sitä venttiilin säätöruuvia.
Keinut on oikeet,ei pitäis olla mutkalla eikä katkennu ja venttiilin lukot on paikoillaan.
sori tää teksti on vähä sekavaa:D
Ja siis tää alko siitä ku pyöritin konetta ilman sitä venttiilin säätöruuvia.
Keinut on oikeet,ei pitäis olla mutkalla eikä katkennu ja venttiilin lukot on paikoillaan.
sori tää teksti on vähä sekavaa:D
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Venttiili painunu seetiin?
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Mikä yleensä aiheuttaa staattorin rikkoutumisen ja onko se aidoissa Hondissa kuinka yleistä?
Itselläni kun aikoinaan oli uusi manki ja siinä tosiaan porsi 1500km staattori. Muuten vakio paitsi moposportin tuon ajan rajottimen ohitin 500km ajettuna. Jotenkin aina epäillyt tuota ohitinta, että olisiko se voinut hajottaa jotain. Staattori ei siis missään alamäki niivityksessä mennyt. Ohittimessa oli siis jokin säätöruuvi, joka oli suht tarkka.
Mihin kierroslukuun tuo Hondan rajotin muuten pätkäsee kierrokset ja onko se käytössä ihan yleisesti maailmalla vai pelkästään meillä rajottamssa nopeutta? Omani oli tosiaan -97.
Itselläni kun aikoinaan oli uusi manki ja siinä tosiaan porsi 1500km staattori. Muuten vakio paitsi moposportin tuon ajan rajottimen ohitin 500km ajettuna. Jotenkin aina epäillyt tuota ohitinta, että olisiko se voinut hajottaa jotain. Staattori ei siis missään alamäki niivityksessä mennyt. Ohittimessa oli siis jokin säätöruuvi, joka oli suht tarkka.
Mihin kierroslukuun tuo Hondan rajotin muuten pätkäsee kierrokset ja onko se käytössä ihan yleisesti maailmalla vai pelkästään meillä rajottamssa nopeutta? Omani oli tosiaan -97.
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Morjesta kaikille!
Tänään menossa kattomaan yhtä puolarimankia (ei traktori) jos vaikka itelleen joululahjaks hommais
Edit. Kävin kattomassa ja kaupathan siitä tehtiin Todella asiallisessa kunnossa, mitä nyt ylimaalattu mustaksi, mutta alkuperäisellä tankilla kuitenkin. Muita vaihdettuja osia pelkästään takaiskarit, tarvikepenkki ja kiinanmankin vanteet..
Entisöintiä aatellen, millä kaikilla väriyhdistelmillä noita 82-84 malleja onkaan saanut?
Tutuin ehkä punaoranssi malli ja sinisiäkin nähnyt muutaman? Sit oli vielä joku hopee kultasilla vanteilla?
Vanhoja mainoksia punaoransseista tutkiessa huomasin että osassa on musta runko ja osassa punaoranssi? Olikos pelkästään traktorimallissa musta runko vaikka muuten punaoranssi?
Puolari mitä kävin kattomassa, omistaja ilmottanu vuosimalliksi 81. Mustalla rungolla (ylimaalattu) joten luulen että se on 82. Tai sitten joskus ollut traktori?
Projektiksi voisi ottaa että entisöisi orkkis punaoranssiks, ei loppuunsa muuta isompaa hommaa kuin rungon, etuhaarukan ja tankin maalaus sekä punaoranssit lokasuojat, sivukoppa yms pientä
Ja ainiin, jossain malleissa sininen penkinpäällinen?, missä tietyissä comboissa ollut?
Tänään menossa kattomaan yhtä puolarimankia (ei traktori) jos vaikka itelleen joululahjaks hommais
Edit. Kävin kattomassa ja kaupathan siitä tehtiin Todella asiallisessa kunnossa, mitä nyt ylimaalattu mustaksi, mutta alkuperäisellä tankilla kuitenkin. Muita vaihdettuja osia pelkästään takaiskarit, tarvikepenkki ja kiinanmankin vanteet..
Entisöintiä aatellen, millä kaikilla väriyhdistelmillä noita 82-84 malleja onkaan saanut?
Tutuin ehkä punaoranssi malli ja sinisiäkin nähnyt muutaman? Sit oli vielä joku hopee kultasilla vanteilla?
Vanhoja mainoksia punaoransseista tutkiessa huomasin että osassa on musta runko ja osassa punaoranssi? Olikos pelkästään traktorimallissa musta runko vaikka muuten punaoranssi?
Puolari mitä kävin kattomassa, omistaja ilmottanu vuosimalliksi 81. Mustalla rungolla (ylimaalattu) joten luulen että se on 82. Tai sitten joskus ollut traktori?
Projektiksi voisi ottaa että entisöisi orkkis punaoranssiks, ei loppuunsa muuta isompaa hommaa kuin rungon, etuhaarukan ja tankin maalaus sekä punaoranssit lokasuojat, sivukoppa yms pientä
Ja ainiin, jossain malleissa sininen penkinpäällinen?, missä tietyissä comboissa ollut?
-94 PunaMusta joka jonnevuosina raiskattu.. Nyt taas kohti orkkista.. OSTAN PUNAISET ISKARIT
-82 Puolaatomaatti. Suttii ja paukkuu, MYY OSIA!
-82 Puolaatomaatti. Suttii ja paukkuu, MYY OSIA!
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Morjes, tuli tuossa ostettua osakasa josta löytyi vähän hondaakin seasta niin onko täällä ketään jolla olisi tiedossa vähän minkä arvoisia osat ovat?
-Sylinterinkansi kuulalaakeroitu, nokkaratas tulee 2pultilla kiinni, pikaisesti näytti et ihan ok
-pari sylinteriä, tosin seinämissä ruostetta
-Pakoputki, heikkokuntonen mutta vaimennin varmaan vielä pelastettavissa. Sitten oli kans yhet vähän huonokuntoset vannelautaset, miten harvassa nää hondalaisen osat on et kunnostetaanko paljonkin näitä huonokuntoisia osia?
-Sylinterinkansi kuulalaakeroitu, nokkaratas tulee 2pultilla kiinni, pikaisesti näytti et ihan ok
-pari sylinteriä, tosin seinämissä ruostetta
-Pakoputki, heikkokuntonen mutta vaimennin varmaan vielä pelastettavissa. Sitten oli kans yhet vähän huonokuntoset vannelautaset, miten harvassa nää hondalaisen osat on et kunnostetaanko paljonkin näitä huonokuntoisia osia?
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Morjesta
Rekisteröidyinpä tännekin vaikka hieman hiljaista välillä.
Tuli hankittua pyörillänsä ja kilvissä oleva -97 orkkis Monkey. Mukana tuli epämääräinen kasa osia. Alkuperäisiä jonkin verran sekä ilmeisesti Skyteamin osia. Alkuperäistä konetta ei ole enää ja tuossa tuli 72cc Skyteam ja joku Jingcheng motti.
Orkkista on runko, penkki, tankki, lamppu+mittari, takalamppu, jalkatapit ja ilmeistesti kytkin ja kaasukahvan rungot. Pyörän navat ehkä myös orkkikset.
Monkeystä ei ole paljoa kokemuksia. Honda type kone on sen sijaan tuttu.
Alanko tehdä siistiä mökkimopoa sekalaisilla osilla vai alanko palauttaa alkuperäiseen kuntoon. Kova savottahan siinä on. Tavoitteena että tyttöni pääsisi muutaman vuoden kuluttua kokeilemaan ajoa.
Rekisteröidyinpä tännekin vaikka hieman hiljaista välillä.
Tuli hankittua pyörillänsä ja kilvissä oleva -97 orkkis Monkey. Mukana tuli epämääräinen kasa osia. Alkuperäisiä jonkin verran sekä ilmeisesti Skyteamin osia. Alkuperäistä konetta ei ole enää ja tuossa tuli 72cc Skyteam ja joku Jingcheng motti.
Orkkista on runko, penkki, tankki, lamppu+mittari, takalamppu, jalkatapit ja ilmeistesti kytkin ja kaasukahvan rungot. Pyörän navat ehkä myös orkkikset.
Monkeystä ei ole paljoa kokemuksia. Honda type kone on sen sijaan tuttu.
Alanko tehdä siistiä mökkimopoa sekalaisilla osilla vai alanko palauttaa alkuperäiseen kuntoon. Kova savottahan siinä on. Tavoitteena että tyttöni pääsisi muutaman vuoden kuluttua kokeilemaan ajoa.
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: 17.07.2017 23:45
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Sinuna tekisin luultavasti sellasen semi siistin käyttismankin, en siis mitään mökkiruoskaa tai täysin orkkis hifistelyä.
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Ensimmäinen viesti tälle palstalle.Oon tämmönen "vanhus" 34v ukkeli, mieleltään pikkupoika.. No asiaan..Oon enemmän skootteripuolella kiinalaisia nelareita ropannu, mutta silloin 15veenä kilometrit ajettiin honda monkeylla. Oli kyllä hyvä peli. Valitettavasti katoava luonnonvara niin kai se täytyis ostaa tämmönen kiinaihme kopio tilalle. Onko noissa merkeissä oikeesti jotaki eroa? Nyt myydään solo monkey, keeway monkey ja skyteam monkey, kaikki on EFI ruiskulla ja mitään ulkosta eroa ei kyllä taida löytyä ja hintakin sama. Toi ruisku alkoi kiinnostaa sen verran että melkein pitäs ostaa samantien. jos kulutus on yhtään aitoa monkey luokkaa ruiskulla sen pitäis olla todella olematonta.. Varmaan tästä käyty sata kertaa keskustelua ja oon sen verran selaillu että ainaki vanhemmissa skyteamin vehkeissä ainaki kehutaan että sähköt ois paremmat..?
-
- Viestit: 179
- Liittynyt: 03.07.2014 00:16
- Paikkakunta: Helsinki, Lohja
- Viesti:
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Nuo kaikki kiinan monkeyt tulevat suurella todennäköisyydellä samalta tehtaalta, eri tarrat ja mahdolliset eri merkkien (skyteam, jincheng, yms.) tyyppikilvet niihin lätkäistään. Itsekin kuullut useasti, että skyteam monkey olisi kuullemma "parempi" kuin muut kiinanmonkeyt mutta pitääkö sitten oikeasti paikkansa .joni_k kirjoitti:Ensimmäinen viesti tälle palstalle.Oon tämmönen "vanhus" 34v ukkeli, mieleltään pikkupoika.. No asiaan..Oon enemmän skootteripuolella kiinalaisia nelareita ropannu, mutta silloin 15veenä kilometrit ajettiin honda monkeylla. Oli kyllä hyvä peli. Valitettavasti katoava luonnonvara niin kai se täytyis ostaa tämmönen kiinaihme kopio tilalle. Onko noissa merkeissä oikeesti jotaki eroa? Nyt myydään solo monkey, keeway monkey ja skyteam monkey, kaikki on EFI ruiskulla ja mitään ulkosta eroa ei kyllä taida löytyä ja hintakin sama. Toi ruisku alkoi kiinnostaa sen verran että melkein pitäs ostaa samantien. jos kulutus on yhtään aitoa monkey luokkaa ruiskulla sen pitäis olla todella olematonta.. Varmaan tästä käyty sata kertaa keskustelua ja oon sen verran selaillu että ainaki vanhemmissa skyteamin vehkeissä ainaki kehutaan että sähköt ois paremmat..?
Monimutkaisemmat sähköt niissä on kaikissa, kun on kaikki vilkut, pitkät/lyhyet ajovalot, jarruvalot mitä alkuperäisessä hondan johtosarjassa ei ole. Itse olen omissa aikasemmissa mankeissani noista johtosarjoista karsinut nuo yllämainitut "ylimääräiset" johdot pois niin on huomattavasti yksinkertaisempi ja toimintavarmempi ainakin sähköpuolelta.
Moottorit on hyviä ja toimintavarmoja jos on uusi tai viimeistään silloin kun on itse käynyt kyseisen moottorin alusta saakka läpi .
PS. Jos omaat A-kortin niin vanhoihin mopoaikoihin palaten A1 kilvissä oleva monkey voisi olla sinulle parempi ja ehkä jopa hauskempi vaihtoehto . Mopon kokoinen ja näköinen mutta laillisesti piikin kilvissä.
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä
Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08
EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88
Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä
Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08
EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88
Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: 17.07.2017 23:45
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Kuinkas paljon olette ajaneet sisäänajoa uudella sylinterillä ja männällä? Kun tilasin tollasen 72cc vakiokannelle setin ja tarkoitus olisi laittaa se just sisäänajettuun, alle 1000km ajettuun moottoriin jonka saan kaverilta semi halvalla.
Viimeksi muokannut kiinanpaska, 06.07.2018 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Ei kai näitä sen kummemmin tarvi sisäänajaa.. Kunhan ei heti rääkkää urku auki
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
sen verran on ainaki hyvä että antaa tyhjäkäyntiä käy noin 5min. uuella sylkällä ja kannella. sitte sammuttaa ja antaa hetken olla . uuestaa käyntii ja pari min. tyhjäkäyntiä sitte varovasti ajamaa . ajaa sen parikyt kilsaa ainaki ettei kovin huuata.
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Ite oon aina käytelly lämpöseks ja antanu jäähtyy. Sen jälkeen kenkimään
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Semmostapa rupesin näin maallikkona kyselemään että onkohan tuo liekin iskeminen ja paukkuminen kovinkin myrkkyä tuolle 2 päivää vanhalle 125cc Lifanille? Jonkun aikaa kun on ajanu niin kierrokset humppailee vähän ja saattaa sammua tyhjäkäynnillä. Syiks luulen pakoputken alkupään "holkkia" (se joka on siis kiinni kannessa), kun se on vähän kierohko että vetäis sieltä välistä ilmaa vai oliskohan vaan kaasarin säädöistä? Kaasarina siis 26mm Mikuni, 88 suutin ja putsarina powerfiltteri.
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Kopio Mikuni (22/26) kyseessä?
Jos näin niin pääsuutin suosiolla 102,5 / 100 kokoseks ja tyhjäkäynti suutin kokoon 15 - 17.5.
Paukkuminen hallaa venttiileille pidemmällä juoksussa ja moottorijarrutuksessa paukuttaminen = seos laihalla.
Kannattaa myös huomioida että imukaulan ja kaasarin välisen bakkeliittitiivisteen väliin kuuluu ihan tiiviste itsessään. Ilman tiivistettä ainakin omassa 125 lifanissa tuo tyhjäkäynti tuntuu hieman epävakaalta = imuvuoto?.
https://www.wandamotor.fi/kaasutinpaket ... 22042.html
https://www.wandamotor.fi/images/kaasut ... %20(4).JPG
https://www.motorkit.com/en/carburator- ... rator.html linkistä näkee tuon tiivisteen. Myös kynnykset tiivistepinnoista kannattaa dremelillä käydä läpi ennen lopullista asenusta.
Jos näin niin pääsuutin suosiolla 102,5 / 100 kokoseks ja tyhjäkäynti suutin kokoon 15 - 17.5.
Paukkuminen hallaa venttiileille pidemmällä juoksussa ja moottorijarrutuksessa paukuttaminen = seos laihalla.
Kannattaa myös huomioida että imukaulan ja kaasarin välisen bakkeliittitiivisteen väliin kuuluu ihan tiiviste itsessään. Ilman tiivistettä ainakin omassa 125 lifanissa tuo tyhjäkäynti tuntuu hieman epävakaalta = imuvuoto?.
https://www.wandamotor.fi/kaasutinpaket ... 22042.html
https://www.wandamotor.fi/images/kaasut ... %20(4).JPG
https://www.motorkit.com/en/carburator- ... rator.html linkistä näkee tuon tiivisteen. Myös kynnykset tiivistepinnoista kannattaa dremelillä käydä läpi ennen lopullista asenusta.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 16.09.2018 19:47
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Tota osaako kukaan sanoa millanen staattori on 125cc lifanissa. Että onko se semmonen joka on siinä magneetonkopassa kiinni. Koska jos se olisi tommonen nii mähä voisin laittaa vaa mun vanhan magneetonkopan ton staattorin kanssa nii munha ei tarvis koskeakaa sähköihin?
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: 17.07.2017 23:45
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Jos on sähköstartillinen kone, niin yleensä staattori on kiinni magneetonkopassa, ja jos ei ole sähköstarttia staattori on ns. normaalisti.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 16.09.2018 19:47
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Okeii eli joutuu vetää sähköt uudestaa ei siinä eiköhä se jotenki onnistu jos hyväl tuuril sais jopa valot toimimaa. Mut mites tota kysyn ny vaa täällä näistä välityksistä koska ehkä joku jopa vastaa että mitä suosittelisitte 125 lifanin koneelle täl hetkel vaihtoehtoina olisi 14-40 tai 14-35 itteä kiinnostais toi 35 enemmä mut sit ptää kattoo jos ketjuja ptää lyhentää. Nii että mitäs te ns asiantuntijat sanotte?
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Mitä mieltä porukka Moposportin käppärisetistä? Suolainen hinta on ainakin https://www.moposport.fi/stunt-kit-mpr
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: 17.07.2017 23:45
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Laita 16-35 välit mielummin ehkä joutuu lyhentää ketjuja mut eihän se mikään homma oolaitontatouhuu kirjoitti:Okeii eli joutuu vetää sähköt uudestaa ei siinä eiköhä se jotenki onnistu jos hyväl tuuril sais jopa valot toimimaa. Mut mites tota kysyn ny vaa täällä näistä välityksistä koska ehkä joku jopa vastaa että mitä suosittelisitte 125 lifanin koneelle täl hetkel vaihtoehtoina olisi 14-40 tai 14-35 itteä kiinnostais toi 35 enemmä mut sit ptää kattoo jos ketjuja ptää lyhentää. Nii että mitäs te ns asiantuntijat sanotte?
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Semmonen ominaisuus tuli tuossa jonkin aikaa sitte skytariin että pitkät ja lyhyet valot ei toimi. Parkki kyllä palaa mutta siitä ylöspäin ei enää minkäänlaisia elonmerkkejä. Välillä polttimon langat saattaa ihan vähän olla punaseen päin mutta yleensä ei ees sitäkään ja johtojakaan ei ainakaan äkkiseltään ollu poikki. Koko etu umpio on uus poltinta myöten.
Re: Yleistä keskustelua Mankeista
Palaako takavalo? Jos palaa niin todennäköisesti vika on polttimossa, johdoissa ja/tai liittimissä. Jos takavalo ei pala niin todennäköisesti jännitteensäädin rikki.
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?