Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Tuntuu kyllä nyt kieltämättä, että rocketilla ei ole hajuakaan oikeasta entisöinnistä, koska on tarvike sekä kiinanosia laittamassa lähes joka paikkaan.
Mielestäni entisöinti tarkoittaa, että kaikki on alkuperäistä, myös tarrat, ruuvit pultit jne.
Kaikki kunnostukset ja käyttöentisöinnit tietenkin sitten erikseen, ei niillä ole tekemistä oikean entisöinnin kanssa.
On kalliita tarroja joo, sen myönnän itsekin, mutta harrastus maksaa. On kuitenkin itsensä huijaamista entisöidä mopedia väärillä osilla, vaikka sitä ei kukaan huomaisikaan välttämättä.
En tällä viestillä mielipahaa halua, mutta tämä on oma mielipiteeni ja jokainen tehkööt miten haluaa. Joka tapauksessa, jos hyviä tarroja haluaa niin alkuperäiset ovat semmoisia.
Mielestäni entisöinti tarkoittaa, että kaikki on alkuperäistä, myös tarrat, ruuvit pultit jne.
Kaikki kunnostukset ja käyttöentisöinnit tietenkin sitten erikseen, ei niillä ole tekemistä oikean entisöinnin kanssa.
On kalliita tarroja joo, sen myönnän itsekin, mutta harrastus maksaa. On kuitenkin itsensä huijaamista entisöidä mopedia väärillä osilla, vaikka sitä ei kukaan huomaisikaan välttämättä.
En tällä viestillä mielipahaa halua, mutta tämä on oma mielipiteeni ja jokainen tehkööt miten haluaa. Joka tapauksessa, jos hyviä tarroja haluaa niin alkuperäiset ovat semmoisia.
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Voi voi pojat.
Kun te muutaman mopon museotarkastatte niin huomaatte mitä kusetusta se oikeasti on.
Museorekisteröity -sana voi myynti-ilmoituksessa kuullostaa hienolta ja nostaa jopa arvoa mutta todellisuudessa aivan muuta.
On tullu mopoja rakennettua aika pahoista raadoista mutta mitään järkeä en näe siinä että joka pultti / mutteri ostetaan uutena, tälläkin hetkellä on parin mopon pikkuosista poistettu ruosteet ja odottavat sinkitykseen menoa, uudethan sais kaupasta mutta miksi ostaa kun vanhakin on ok.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
-72 Tunturi pappa automat (matching numbers koneella)
-70 Tunturi pappa automat, museorekisterissä
-89 Suzuki pv 50, käyttökunnostettu
-88 Suzuki pv 50, käyttökunnostettu old school (malossi 74cc,dellu 21mm ym ym)
-84 Suzuki S 50, kunnostellaan kun jaksetaan
-87 Tunturi super sport, kunnostus menossa (matching numbers koneella)
-84 Tunturi super sport, kunnostetaan joskus (matching numbers koneella)
-92 Honda Monkey, kunnostus menossa
-Jäykkäperä manki (72cc puolari,levitetyt peltivanteet, nestekeula ym)
Kun te muutaman mopon museotarkastatte niin huomaatte mitä kusetusta se oikeasti on.
Museorekisteröity -sana voi myynti-ilmoituksessa kuullostaa hienolta ja nostaa jopa arvoa mutta todellisuudessa aivan muuta.
On tullu mopoja rakennettua aika pahoista raadoista mutta mitään järkeä en näe siinä että joka pultti / mutteri ostetaan uutena, tälläkin hetkellä on parin mopon pikkuosista poistettu ruosteet ja odottavat sinkitykseen menoa, uudethan sais kaupasta mutta miksi ostaa kun vanhakin on ok.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
-72 Tunturi pappa automat (matching numbers koneella)
-70 Tunturi pappa automat, museorekisterissä
-89 Suzuki pv 50, käyttökunnostettu
-88 Suzuki pv 50, käyttökunnostettu old school (malossi 74cc,dellu 21mm ym ym)
-84 Suzuki S 50, kunnostellaan kun jaksetaan
-87 Tunturi super sport, kunnostus menossa (matching numbers koneella)
-84 Tunturi super sport, kunnostetaan joskus (matching numbers koneella)
-92 Honda Monkey, kunnostus menossa
-Jäykkäperä manki (72cc puolari,levitetyt peltivanteet, nestekeula ym)
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Meinaatko että määrä korvaa laadun? Hienosti kyllä muutenkin sivuutit koko mun pointtini. Ei olekkaan järkeä laittaa kaikkea uutena, on minunki mopossa vaikka mitä käytettyä osaa mutta ne on läpikäyty ja aitoa hondaa, kukaan ei tiedä onko uusi vai kunnostettu osa.
Sitä tarkoitinkin, että jos tarkoituksella pulttaa väärän merkkistä osaa mopoon, niin mitäs helvetin entisöintiä se sitten on?
Sitä tarkoitinkin, että jos tarkoituksella pulttaa väärän merkkistä osaa mopoon, niin mitäs helvetin entisöintiä se sitten on?
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
En ole väittänyt että väärän merkin osaa pitäisi pultata, ohan sullakin kinuskin pehmuste penkissä, aijai.
Määrä ei korvaa laatua mutta noi mun laitteet on tehty käyttöön, ei koristeeksi ja suurimmaksi osaksi itse ja myös osia kunnostaen / tehden.
En heti ryntää koneelle ja klikkaa tavaraa ostoskoriin joka nykyään näyttää valitettavasti olevan varsin yleistä.
Hyväksyn tarvike / kiinaosat mikäli ne on laadukkaita koska olen ihan oikeasti kyllästynyt kloppien myymiin "virheettömiin" osiin joita sitten on korjattu toimiviksi.
Esimerkkinä museoitu pappa, alunperin ei ollut mitään aikomustakaan museoida vaikka mopo on raadosta itse kunnostettu osiltaan vastaamaan rungon vuosimallia eli -70.
Juuri tuonna vuonna oli muutama erikoisuus ja vain tuonna yhtenä vuonna, olishan sitä päässyt helpommalla kun olis tehnyt kuten moni muu eli kasannut sekaosilla vaan nippuun mutta tulipas nyt tehtyä ns kerralla hyvä ja museoon kelpuutettiin ilman huomautuksia vaikka sitä ei kunnostusvaiheessa edes mietitty.
Määrä ei korvaa laatua mutta noi mun laitteet on tehty käyttöön, ei koristeeksi ja suurimmaksi osaksi itse ja myös osia kunnostaen / tehden.
En heti ryntää koneelle ja klikkaa tavaraa ostoskoriin joka nykyään näyttää valitettavasti olevan varsin yleistä.
Hyväksyn tarvike / kiinaosat mikäli ne on laadukkaita koska olen ihan oikeasti kyllästynyt kloppien myymiin "virheettömiin" osiin joita sitten on korjattu toimiviksi.
Esimerkkinä museoitu pappa, alunperin ei ollut mitään aikomustakaan museoida vaikka mopo on raadosta itse kunnostettu osiltaan vastaamaan rungon vuosimallia eli -70.
Juuri tuonna vuonna oli muutama erikoisuus ja vain tuonna yhtenä vuonna, olishan sitä päässyt helpommalla kun olis tehnyt kuten moni muu eli kasannut sekaosilla vaan nippuun mutta tulipas nyt tehtyä ns kerralla hyvä ja museoon kelpuutettiin ilman huomautuksia vaikka sitä ei kunnostusvaiheessa edes mietitty.
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Sehän on aivan päivän selvää, että niin kauan kuin alkuperäisiä osia jostain saa niin niitä pitää käyttää ja vasta sen jälkeen tarvikeosia ja omatekoisia.
No kai mä sitte oon ymmärtäny tän entisöinnin aivan väärin ja teen seuraavan mopon tarvike sekä kiinan osilla.
No kai mä sitte oon ymmärtäny tän entisöinnin aivan väärin ja teen seuraavan mopon tarvike sekä kiinan osilla.
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Kuka ihme voi väittää entisöinniksi sitä, että pulttaa kiinan osia paikalleen ? Itse en ainakaan entisöisi sitä minkään katsurin vuoksi, että hyväksyykö museorekisteriin vaiko huomaako kiinan osat. Itselle sitä tehdään ja että se olisi ALKUPERÄINEN EIKÄ KIINALAINEN HONDAN RUNGOLLA.
Tämä oli siis MINUN oma mielipide asiasta.
Tämä oli siis MINUN oma mielipide asiasta.
Se mitä ei jesarilla pelasta on menetettyä.
-Honda monkey 125cc
-Honda monkey projekti
-Jincheng monkey 50cc
-Suzuki PV 50cc
-Aprilia MX50 & RS125
-Keeway skootteri
EX
-Pitpro 150cc
-Honda monkey 125cc
-Honda monkey projekti
-Jincheng monkey 50cc
-Suzuki PV 50cc
-Aprilia MX50 & RS125
-Keeway skootteri
EX
-Pitpro 150cc
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Joo tilasin noi huutonetin tarrat, ihan ok vaikuttas olevan. Toimitus ainakin oli nopea! Mopo nyt ei muutenkaan oo mitenkään viimesen päälle vaikka siinä ei kiinan osaa ole kun etulamppu. Spraylla kun tehdään siitä tankista ei kuitenkaan hyvä tule, joten ne tarrat sitä ei ainakaan rumenna.
Hyvä et jotkut pyrkii oikeeseen entisöintiin mutta suurinosa hyväksyy kyllä ns. tarvike tai käyttöentisöinnin. Eipä noita oikeesti alkuperäsiä mankeja montaa löydäkkään, eikä niitä täällä tai muuallakaan moni rakenna.
Itse oon koittanu pitää linjaa että jos osa on päällepäin erilainen niin sitten se on oltava hondaa, mut enpä mä mikään entisöijä ookkaan vaan koitan pelastaa yhen paskan vielä ajoon. Toki mullakin tankit, koneet sun muut on aitoja vaikka kiinalaisesta ois tullu helpommin.
Lienee vähän offtopic mutta mitähän muuten 89 punamustavälimalleista huudetaan? "paranneltu orkkis". Ei siis mitenkään viimosen päälle mut ihan ok näkönen. Levykeula, iskarit ja kumit siis vaihdeltu. Kone rempattu (poraus, mäntä, tiivisteet, venttileitten hionta ja kytkinlevy), pyörän laakerit vaihdettu ja jotain maalattu pulverilla.
E. ja siis luonnollisesti kilvellinen. Vapaan valo eikä töötti toimi sekä nelonen ääntää kevyesti. Lienee aika normaalia näille vanhoille hondalaisille myllyille?
Hyvä et jotkut pyrkii oikeeseen entisöintiin mutta suurinosa hyväksyy kyllä ns. tarvike tai käyttöentisöinnin. Eipä noita oikeesti alkuperäsiä mankeja montaa löydäkkään, eikä niitä täällä tai muuallakaan moni rakenna.
Itse oon koittanu pitää linjaa että jos osa on päällepäin erilainen niin sitten se on oltava hondaa, mut enpä mä mikään entisöijä ookkaan vaan koitan pelastaa yhen paskan vielä ajoon. Toki mullakin tankit, koneet sun muut on aitoja vaikka kiinalaisesta ois tullu helpommin.
Lienee vähän offtopic mutta mitähän muuten 89 punamustavälimalleista huudetaan? "paranneltu orkkis". Ei siis mitenkään viimosen päälle mut ihan ok näkönen. Levykeula, iskarit ja kumit siis vaihdeltu. Kone rempattu (poraus, mäntä, tiivisteet, venttileitten hionta ja kytkinlevy), pyörän laakerit vaihdettu ja jotain maalattu pulverilla.
E. ja siis luonnollisesti kilvellinen. Vapaan valo eikä töötti toimi sekä nelonen ääntää kevyesti. Lienee aika normaalia näille vanhoille hondalaisille myllyille?
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
En tiedä tuon arvoa, mutta onhan nää aika tolkuttomissa hinnoissa tänä päivänä. Täysistä pommeista, pelkistä aihioista pyydetään jo tonnia, siistiin hyvään saa laittaa kaks tonnia.
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: 26.07.2013 18:34
- Paikkakunta: Outokumpu
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
1000-1500e niistä voi pyytää ja menee vielä kaupaksi.
Lue: http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20924
Honda monkey 1992 "tuttifrutti"
Masai DB
Honda monkey 1992 "tuttifrutti"
Masai DB
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Ehkä menee, ehkä ei, tarjontaan netissä on.
Pojat on nyt sekoittaneet entisöinnin ja käyttökunnostuksen.
Entisöinnissä tietysti käytetään alkuperäisiä osia, mikäli niitä ei ole saatavissa niin lähelle vastaavia voi käyttää.
Esim vanhemmissa mopoissa käytetään tarvikeiskareita / pakoputkia ym pikkuosaa ja ei nyt millään tarroilla ole merkitystä mistä ne on vai luuletteko te että ne on hondan hyllystä siltä vuodelta mihin vuosimalliin ne kuuluu, voi liimapinta olla hieman huono -91 vuoden tarrassa.
Pojat on nyt sekoittaneet entisöinnin ja käyttökunnostuksen.
Entisöinnissä tietysti käytetään alkuperäisiä osia, mikäli niitä ei ole saatavissa niin lähelle vastaavia voi käyttää.
Esim vanhemmissa mopoissa käytetään tarvikeiskareita / pakoputkia ym pikkuosaa ja ei nyt millään tarroilla ole merkitystä mistä ne on vai luuletteko te että ne on hondan hyllystä siltä vuodelta mihin vuosimalliin ne kuuluu, voi liimapinta olla hieman huono -91 vuoden tarrassa.
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Koko viestiketjuhan koskee nimenomaan entisöintiä, ja mielestäni sinä nyt sekoitit entisöinnin käyttökunnostukseen, kun tuputat noita kopio osia täällä.
Nimenomaan silloin kuin alkuperäisiä ei enään saatavilla, niin sitten voi käyttää kopio osia, sitähän olen minäkin yrittäny tässä jo pidemmän aikaa toitottaa.
Nimenomaan silloin kuin alkuperäisiä ei enään saatavilla, niin sitten voi käyttää kopio osia, sitähän olen minäkin yrittäny tässä jo pidemmän aikaa toitottaa.
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Jotenkin tuntuu että ovatko liian takana, varsinkin eestä päin kuvattuna näyttää jännältä. Mutta mutta ohjeen mukaan laitettu ja muuten musta näyttää ihan mukavalta Kaveri joka on teippauksia tehny nii oli auttamassa, laitto kyl just siihe mihkä sanoin eikä tullu ryppyjä. Lakka vaa päälle nii kelpaa.
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Sun kirjoituksista saa sen käsityksen että jos ei hondan hintalappu ole paketin päällä niin ei voi entisöintiin käyttää.VMS kirjoitti:Koko viestiketjuhan koskee nimenomaan entisöintiä, ja mielestäni sinä nyt sekoitit entisöinnin käyttökunnostukseen, kun tuputat noita kopio osia täällä.
Nimenomaan silloin kuin alkuperäisiä ei enään saatavilla, niin sitten voi käyttää kopio osia, sitähän olen minäkin yrittäny tässä jo pidemmän aikaa toitottaa.
Esim nuo tarrat, kyllä ne hondan paketissa myytävät on jossakin teetetty mutta tuskin japanissa?
Ja jos tosiaan kiinanpenkin runkopelliin teet työkalukotelon kiinnikkeet niin kelpanee entisöintiin, ja sama juttu värillisten takaiskareiden kanssa, joissakin kinuskeissa on muodoltaan samanlaiset joten jouset maalaamalla saa vastaamaan hondaa koska ei tahdo hondan iskareita pahemmin ehjänä löytää, ei edes kiinamallina.
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Monella tuntuu puuttuvan seisontatuesta tuo lenkki, joten laitetaan ohjeita semmoisen tekoon.
HUOM. Mittakuvissa oleva lenkki on alkuperäinen ja mopossa paikallaan oleva on itse tehty, joten se ei välttämättä aivan täysin vastaa muodoltaan alkuperäistä. Olisko jollain tarkkaa tietoa mihin vuosimalleihin tämä kuuluu?
Pyörötangon vahvuus on 5mm.
Lenkin kokonaispituus kaarteen ulkoreunaan 78-80mm, huom. kuva hieman vääristää mittaa.
Lenkki kuuluisi olla ehkä aivan aavistuksen takaviistoon päin, kun katsoo seisontatukea sivusta päin sen ollessa vaakasuorassa, eli vapautettuna. Itselläni se tuli aikalailla suoraan.
HUOM. Mittakuvissa oleva lenkki on alkuperäinen ja mopossa paikallaan oleva on itse tehty, joten se ei välttämättä aivan täysin vastaa muodoltaan alkuperäistä. Olisko jollain tarkkaa tietoa mihin vuosimalleihin tämä kuuluu?
Pyörötangon vahvuus on 5mm.
Lenkin kokonaispituus kaarteen ulkoreunaan 78-80mm, huom. kuva hieman vääristää mittaa.
Lenkki kuuluisi olla ehkä aivan aavistuksen takaviistoon päin, kun katsoo seisontatukea sivusta päin sen ollessa vaakasuorassa, eli vapautettuna. Itselläni se tuli aikalailla suoraan.
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Mbfmoton kuvista katsottuna jalustimen muoto on erilainen, jos on tuo lenkki
"Tämän iltainen taktiikkani perustuu Napoleonin ja Hitlerin sotasuunnitelmiin sekä myös Raattentien taisteluihin."
"Mikäli ne kuitenkin saavat kassin, läski-Salonen vaihdetaan luukulle"
Ex. Honda Monkey Punamusta -91
Tivoli Monkey -90
Honda Monkey Mustavalko välimalli -87
"Mikäli ne kuitenkin saavat kassin, läski-Salonen vaihdetaan luukulle"
Ex. Honda Monkey Punamusta -91
Tivoli Monkey -90
Honda Monkey Mustavalko välimalli -87
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Moro, meillä on vm80 orkkis honda. Siinä on kaikki alkuperäistä, jos jalkatappeja ei lasketa, missään ei oo tullu niitä alumiinisiä vastaan. Eli tarvisin jalkatapit ja rungon. Ja eikös ne valkoiset ollu vm80 ainaki trafilta niin sano? Vojn laittaa kyseisestä moposta kuvia kuhan esin ehdin tehdä tilin johonkin kuvapalveluun.
E: jos joku haluaa nähdä kuvia kyseisestä moposta ni voi laittaa mulle yv:nä numeronsa ja laitan kuvia. Ja ei kyseistä mopoa ei olla myymässä (sanon jo nyt ku joku kuiteski tulee kyselee hintaa, ainaki 15 o kyselly hintaa ainaku laittaa yhen kuvan johonki )
E: jos joku haluaa nähdä kuvia kyseisestä moposta ni voi laittaa mulle yv:nä numeronsa ja laitan kuvia. Ja ei kyseistä mopoa ei olla myymässä (sanon jo nyt ku joku kuiteski tulee kyselee hintaa, ainaki 15 o kyselly hintaa ainaku laittaa yhen kuvan johonki )
Kalusto tällä hetkellä:
Skyteam PBR
täysin alkuperäis kuntoinen vm80 Honda monkey
-92 Suzuki PV
tykki samurai 110
Skyteam PBR
täysin alkuperäis kuntoinen vm80 Honda monkey
-92 Suzuki PV
tykki samurai 110
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Niitä alkuperäisiä alumiinisia jalkatappeja/seisontatukia ei taida olla enään yhdessäkään mopossa. Täältä sivustolta jostain kyllä löytyy kuvalliset ohjeet sellaisten valmistamiseen.
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Varmaankin vaeltajan mittaamia mittoja
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Kiitos, kuvasta on itselekkin apua, sillä pitäisi tehä tohon meiän traktori puolarii "replicat". Siinä o muute kaikki alkuperästä, mut onhan ne tapit joskus ryssitty paskaks
Kalusto tällä hetkellä:
Skyteam PBR
täysin alkuperäis kuntoinen vm80 Honda monkey
-92 Suzuki PV
tykki samurai 110
Skyteam PBR
täysin alkuperäis kuntoinen vm80 Honda monkey
-92 Suzuki PV
tykki samurai 110
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Osaisiko joku kertoa miten -73 pikkutankista saisi tankkimerkit ehjänä irti?Tarjoitus olisi puhaltaa soodalla maalit mutta nuo merkit pitäisi ensin saada pois.
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Hiustenkuivaaja?
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Ne on metalliset lätkät, ei tarrat.
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Kyllä. Metallisia ovat. Jostain räjäytys kuvista näkee ruuveja merkin alla mutta liukuuko merkit pois johonkin suuntaan jos koputtelee vai onko ne liimattu
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
http://www.ebay.com/itm/70-71-HONDA-Z50 ... 1379556165
Tossa on jenkkimallin merkki josta nurjan puolen kuva. Jonkin sortin tapit näyttäis olevan merkin valussa itsessään. Varovasti vaan kampeamaan...
Tossa on jenkkimallin merkki josta nurjan puolen kuva. Jonkin sortin tapit näyttäis olevan merkin valussa itsessään. Varovasti vaan kampeamaan...
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Kysymyksiä/keskustelua entisöintiin liittyen
Jes. Varovasti laitoin mattopuukkoa väliin niin merkit pomppasi hienosti ehjänä irti. Merkkien alta löytyi alkuperäinen värityskin mistä maalikaupassa voidaan mitata sävyt.