Voikohan supistusholkin porata kokonaan pois? 14 mm terällä siihen jää vielä reunat, jos vetäis 16 mm terällä suoraan?moped kirjoitti:
Kokeilin 14mm porausta imukaulaan ja avarsin vähän suodatinkotelon kumijuttua.
Tuli paljon mukavammaksi ajaa.
Uskoisin että ecu ilmoittaa vikavalolla jos seos menee liian laihalle.
EFI- Skyteam Monkey
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 09.07.2018 21:21
Re: EFI- Skyteam Monkey
Re: EFI- Skyteam Monkey
Laita imukaula ruuvipenkkiin kiinni. Lyö imukaulan sisäpuolelta ulospäin vasaralla tuurnan tai ruuvimeisselin avulla. Poksahtaa koko kuristus ulos sieltä.
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 09.07.2018 21:21
Re: EFI- Skyteam Monkey
Ei onnistu, se on yhtäpuuta, valettu jo tehtaalla.ariilari kirjoitti:Laita imukaula ruuvipenkkiin kiinni. Lyö imukaulan sisäpuolelta ulospäin vasaralla tuurnan tai ruuvimeisselin avulla. Poksahtaa koko kuristus ulos sieltä.
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: 17.07.2017 23:45
Re: EFI- Skyteam Monkey
Itse poraisin 16milliseksi sen imukaulan vai mikälie, ja sitten kiinasta joku minikrossin putki johon tietty lambda-anturi kiinni ja hankkisin jonkun vaahtis putsarin ja jotkut välit millä menis sen 55-60 km/h jos mulla tollanen olis. Kokeilkaa joku ja kertokaa miten toimii Niin ja kuristuksen imukaulasta porasin ite silloin joskus jollain tälläsellä: https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... s/10082822
Re: EFI- Skyteam Monkey
En usko, se vaan näyttää siltä. Kyllä se on sinne krympattu vain kiinni jos holkki on. Tehtaalla tietysti valmistettu, missäs muualla.Pelperimatias kirjoitti:Ei onnistu, se on yhtäpuuta, valettu jo tehtaalla.ariilari kirjoitti:Laita imukaula ruuvipenkkiin kiinni. Lyö imukaulan sisäpuolelta ulospäin vasaralla tuurnan tai ruuvimeisselin avulla. Poksahtaa koko kuristus ulos sieltä.
On niitä lähtenyt irti ihan vahingossakin kun on porattu, tärinä ja vääntö irroittanut.
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 24.09.2018 20:19
Re: EFI- Skyteam Monkey
jos vaihtaa mpr putken ja avartaa imukaulaa ja ilman suodatinta tulisko paljonkin paremmaks ajaa?
Re: EFI- Skyteam Monkey
Itellä täysin kuriton efi manki. Vakio väleil vääns hyvin, mut kulki vaan 45km/h. Nyt eturatas kahta piikkiäsuurempi ja huiput 53km/h. Kuha sais rajottimen hiiteen nii vois vakio välit laittaa. Tuota ei kuitenkaa kaasariks jaksa vaihtaa.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 24.09.2018 20:19
Re: EFI- Skyteam Monkey
Jaska17 kirjoitti:Itellä täysin kuriton efi manki. Vakio väleil vääns hyvin, mut kulki vaan 45km/h. Nyt eturatas kahta piikkiäsuurempi ja huiput 53km/h. Kuha sais rajottimen hiiteen nii vois vakio välit laittaa. Tuota ei kuitenkaa kaasariks jaksa vaihtaa.
kuinka pärjää ylämäessä?
se tuossa rasittaa,kun rupee hyytyyn.
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 09.07.2018 21:21
Re: EFI- Skyteam Monkey
Mitä tarkoittaa kuriton? Mitä siis on tehty?
Re: EFI- Skyteam Monkey
mopopoika555 kirjoitti:Jaska17 kirjoitti:Itellä täysin kuriton efi manki. Vakio väleil vääns hyvin, mut kulki vaan 45km/h. Nyt eturatas kahta piikkiäsuurempi ja huiput 53km/h. Kuha sais rajottimen hiiteen nii vois vakio välit laittaa. Tuota ei kuitenkaa kaasariks jaksa vaihtaa.
kuinka pärjää ylämäessä?
se tuossa rasittaa,kun rupee hyytyyn.[/quote/]
Ei nyt mikään ylpeyden aihe oo. Kolmosella menee lähes kaikki mäet neloselta vaihttava pienemmälle jyrkissä mäissä. Kolmos vaihteel huiput 39km/h.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 24.09.2018 20:19
Re: EFI- Skyteam Monkey
Ei nyt mikään ylpeyden aihe oo. Kolmosella menee lähes kaikki mäet neloselta vaihttava pienemmälle jyrkissä mäissä. Kolmos vaihteel huiput 39km/h.[/quote]
onhan toi 39km/h parempi, ittellä menee 29 ylämäkeen 3 vaihteella.
eli oot siis putken vaihtanu,ilmanputsarin,kuritporannu ja rattaan vaihtanu 15 piikkiseks.
onhan toi 39km/h parempi, ittellä menee 29 ylämäkeen 3 vaihteella.
eli oot siis putken vaihtanu,ilmanputsarin,kuritporannu ja rattaan vaihtanu 15 piikkiseks.
Re: EFI- Skyteam Monkey
Kyllä kai. Itellä tarkoitus kokeilla kaivertaa kaikki kuristava sieltä. Nyt on oma mopo tosin jo talviteloilla.Pelperimatias kirjoitti:
Voikohan supistusholkin porata kokonaan pois? 14 mm terällä siihen jää vielä reunat, jos vetäis 16 mm terällä suoraan?
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 24.09.2018 20:19
Re: EFI- Skyteam Monkey
miten muuten mankissa toimis jos ois 72 sylinteri ja 50cc vakio kansi?
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: 17.07.2017 23:45
Re: EFI- Skyteam Monkey
Toimii, ostaa vaikka sen emc24 72cc, joka kay suoraan vakiokannelle. Itellä olikunnes 50cc:n kansi sanoi sopimuksensa irti, nykysin 72cc kansi ja väänti ihan kivasti mutta tehoa oli about saman verran kun kaverin täysin tikissä olevan 50cc kanssa.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 24.09.2018 20:19
Re: EFI- Skyteam Monkey
kiinanpaska kirjoitti:Toimii, ostaa vaikka sen emc24 72cc, joka kay suoraan vakiokannelle. Itellä olikunnes 50cc:n kansi sanoi sopimuksensa irti, nykysin 72cc kansi ja väänti ihan kivasti mutta tehoa oli about saman verran kun kaverin täysin tikissä olevan 50cc kanssa.
nii juu,se vakio kansi on varmaan aika kovilla ton 72 kans.
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 09.07.2018 21:21
Re: EFI- Skyteam Monkey
Kuinka isoksi porasit imukaulan?Jaska17 kirjoitti:Itellä täysin kuriton efi manki. Vakio väleil vääns hyvin, mut kulki vaan 45km/h. Nyt eturatas kahta piikkiäsuurempi ja huiput 53km/h. Kuha sais rajottimen hiiteen nii vois vakio välit laittaa. Tuota ei kuitenkaa kaasariks jaksa vaihtaa.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 24.09.2018 20:19
Re: EFI- Skyteam Monkey
niin paljonko kannattaa porata ja miten tuon imukaulan saa tuosta kokonaan irti? ootteko molemmista
päistä porannu?
ettette vaan siitä lopusta?
päistä porannu?
ettette vaan siitä lopusta?
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 09.07.2018 21:21
Re: EFI- Skyteam Monkey
Se on kiinni pytyssä kahdella reikäpää 30 torxilla ja ruiskussa vaan klemmarilla, suutin on kiinni kuusiokoloruuvilla. Ei voi porata ku vaakasuunnasta siitä ruiskun päästä. Sitä en tiedä kuinka isoksi voi ja kannattaa porata, 14 mm terällä jää ainakin holkkiin reunat jäljelle.mopopoika555 kirjoitti:niin paljonko kannattaa porata ja miten tuon imukaulan saa tuosta kokonaan irti? ootteko molemmista
päistä porannu?
ettette vaan siitä lopusta?
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 24.09.2018 20:19
Re: EFI- Skyteam Monkey
Pelperimatias kirjoitti:Se on kiinni pytyssä kahdella reikäpää 30 torxilla ja ruiskussa vaan klemmarilla, suutin on kiinni kuusiokoloruuvilla. Ei voi porata ku vaakasuunnasta siitä ruiskun päästä. Sitä en tiedä kuinka isoksi voi ja kannattaa porata, 14 mm terällä jää ainakin holkkiin reunat jäljelle.mopopoika555 kirjoitti:niin paljonko kannattaa porata ja miten tuon imukaulan saa tuosta kokonaan irti? ootteko molemmista
päistä porannu?
ettette vaan siitä lopusta?
selvä,kiitos! ois hyvä jos joku vois pistää tänne kuvia kun tekee,niin ois siitäkin apua.
Re: EFI- Skyteam Monkey
Vaikea sanoa kuinka suureksi imukaulan porasin kun ei ole pyöreän mallinen reikä. Itse porasin imukaulan alareunan ja holkin alareunan. Ilmanputsarin kurin pois otto kävi käden käänteessä ja putkesta leikkasin pillin veks. Vielä en uskalla vaihtaa tehoputkea koska siihen pitäisi porata lambda anturille paikka. Katson jossain vaiheessa jos pystyn laittamaan kuvia.
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 09.07.2018 21:21
Re: EFI- Skyteam Monkey
[quote="Jaska17"]Vaikea sanoa kuinka suureksi imukaulan porasin kun ei ole pyöreän mallinen reikä. Itse porasin imukaulan alareunan ja holkin alareunan. Ilmanputsarin kurin pois otto kävi käden käänteessä ja putkesta leikkasin pillin veks. Vielä en uskalla vaihtaa tehoputkea koska siihen pitäisi porata lambda anturille paikka. Katson jossain vaiheessa jos pystyn laittamaan kuvia.[/quote
Tuossa on kuva siitä kaulasta, porasitko siis tuosta holkin altakin?
Tuossa on kuva siitä kaulasta, porasitko siis tuosta holkin altakin?
Re: EFI- Skyteam Monkey
Jos asennatte isomman sylinterin, niin se lisäilmakalibrointi voi auttaa moottorin parempaan käyntiin.
Viimeksi muokannut moped, 04.11.2018 18:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 24.09.2018 20:19
Re: EFI- Skyteam Monkey
eli siis tuota keski putkea/holkkia porataan isommaksi? ei ole kokemusta näistä poraus hommista paljoa.Pelperimatias kirjoitti:Jaska17 kirjoitti:Vaikea sanoa kuinka suureksi imukaulan porasin kun ei ole pyöreän mallinen reikä. Itse porasin imukaulan alareunan ja holkin alareunan. Ilmanputsarin kurin pois otto kävi käden käänteessä ja putkesta leikkasin pillin veks. Vielä en uskalla vaihtaa tehoputkea koska siihen pitäisi porata lambda anturille paikka. Katson jossain vaiheessa jos pystyn laittamaan kuvia.[/quote
Tuossa on kuva siitä kaulasta, porasitko siis tuosta holkin altakin?
jos joku vielä poraa tai on porannut ja voi laittaa kaikista poraus kohdista kuvat niin olisi iso apu!
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 04.11.2018 22:34
Re: EFI- Skyteam Monkey
Onko kenellekään tietoa kuinka mittarista saa valittua kilometrit vai mailit käyttöön?
Re: EFI- Skyteam Monkey
Ensin porasin holkin alle neljä pienempää reikää sitten porasin suuremmalla terällä reikien välit myös pois. Terän kokoa en nyt muista. Kannattaa olla varovaisia porauksen suhteen, koska itse en ole löytänyt paikkaa jossa myytäisiin efi mankin imukauloja, jos poraus epäonnistuu.Pelperimatias kirjoitti:Jaska17 kirjoitti:Vaikea sanoa kuinka suureksi imukaulan porasin kun ei ole pyöreän mallinen reikä. Itse porasin imukaulan alareunan ja holkin alareunan. Ilmanputsarin kurin pois otto kävi käden käänteessä ja putkesta leikkasin pillin veks. Vielä en uskalla vaihtaa tehoputkea koska siihen pitäisi porata lambda anturille paikka. Katson jossain vaiheessa jos pystyn laittamaan kuvia.[/quote
Tuossa on kuva siitä kaulasta, porasitko siis tuosta holkin altakin?