Tänään on 14.12.2018 13:42


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Alueen säännöt


• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 18.09.2018 00:18 

Liittynyt: 19.05.2018 18:30
Ei hajua, mutta alkaa kyllä ärsyttää tuon tehottomuus.
Ei tee hyvää skyteamin brändille päästää noin keskeneräinen tuote ulos. :(

Kone Glansilta Saa tuplasti(voi olla että on jäänyt kaasarimallin tiedot sivulle) tehokkaamman isompirenkaisen halvemmalla
https://www.kone-glans.fi/mopot-ja-skoo ... o-zh50efi/

edit:
Uskoisin että ensi tai seuraavana vuonna tästä skyteamin mankista tulee tehokkaampi versio. Sellaisen osilla saa viimeistään lisättyä tehoa.
Saatan saada kopion tuosta kayo softasta lähiaikoina.
Lisäksi kiinasta on tulossa mulle auto-obd dongle jota koitan modata ja kytkeä tähän jossakin vaiheessa


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 22.09.2018 13:41 

Liittynyt: 13.09.2018 10:45
Toimiko se liitin ?
Tietääkö joku miten ton rajottimen sais pois ?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 23.09.2018 22:56 

Liittynyt: 19.05.2018 18:30
En ole vielä kokeillut.
Tämä video näyttää kiinnostavalta:
https://youtu.be/tp3D5Gtn_WY
Joku tuommoinen softa ois kiva kännykkään.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 24.09.2018 20:27 

Liittynyt: 24.09.2018 20:19
onkos porukalla jo konsteja miten saada toi efi manki tehokkaammaksi?
putken haluaisin vaihtaa avarampaan äänien takia,niin jos laitan tuon lamba anturin uuteen putkeen kiinni niin osaako se säätä seokset haistelemalla? ettei käy laihalla kun avarampi putki? :think:


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 24.09.2018 20:56 

Liittynyt: 24.09.2018 20:19
Mitkä välit olis hyvät tuohon ruisku mankiin? sillai että menis mäet vähän paremmin yms enemmän vääntöä? huippu nopeuden ei tarvitse nousta!


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 24.09.2018 21:24 

Liittynyt: 09.07.2018 21:21
Taitaa olla ainoa keino saada tehoja vaihtaa isompi pyrty. Onko tietoa näkyykö 72 cm3 päällepäin, että se on vaihdetti?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 24.09.2018 22:01 

Liittynyt: 24.09.2018 20:19
mutta ruisku on säädetty 50cclle niin ei se toimi kunnolla.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 25.09.2018 16:18 
Avatar

Liittynyt: 01.12.2010 15:34
Paikkakunta: The Laihia City
mopopoika555 kirjoitti:
Mitkä välit olis hyvät tuohon ruisku mankiin? sillai että menis mäet vähän paremmin yms enemmän vääntöä? huippu nopeuden ei tarvitse nousta!

Enemmän vääntöähän ei välejä muuttamalla saa, mutta vaihtamalla kevyemmät välit voidaan moottorin teho hyödyntää paremmin. Eli pienempää eturatasta ja suurempaa takaratasta, kokeilemalla selviää mikä on itselle paras.

Pelperimatias kirjoitti:
Taitaa olla ainoa keino saada tehoja vaihtaa isompi pyrty. Onko tietoa näkyykö 72 cm3 päällepäin, että se on vaihdetti?
mopopoika555 kirjoitti:
mutta ruisku on säädetty 50cclle niin ei se toimi kunnolla.

Toinen keino on huijata ECUa luulemaan että kone käy laihalla jollain konstilla. Tällöin voidaan hyödyntää avarampia putkia yms. 72cc ja 50cc:n ei polttoaineen tarpeessa ole suurta eroa, joten uskon että Ecu pystyy säätämään seokset myös 72cc:lle. Ja olihan aiemmin spekulointia että piikkimankissa olisi sama ruisku, eli ongelmaa tuskin on.

Ja kolmas keino on vaihtaa Ecun tilalle megasquirt tai vastaava, jolloin voidaan ottaa kaikki hyöty ruiskusta ja muista vireistä.

_________________
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 25.09.2018 17:02 

Liittynyt: 13.09.2018 10:45
Kukaan saanu viel jotai liitintä sinne ecuun ?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 25.09.2018 18:30 

Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki
Tuolta kokonaan uusi ruiskusetti koneen koon mukaan nii jopas kulkee:
https://www.aliexpress.com/item/microsq ... autifyAB=0

Vaatii kyllä asiaan perehtymistä jos asialla ekaa kertaa. Mulla harrasteautossa jälkiasennus moottorinohjaus sekventiaalisena ja kyllä siinä selvittämistä oli ennenkuin koneen tulille sai.

Luulisi kyllä että alkuperäiseeenkiin pääsee käsiksi kun siihen perehtyy.

_________________
Monkey YX 150cc E-start
Skyteam Monkey 49cc hopeamuna "jonnemopo"
YCF Factory SP3 Pastrana Edition, Daytona 190cc
YCF 88 Monster Erergy Editoin, YX 88cc
Fusion race 150R evo3 mönkijä
Fusion RCV-250 sähkömopo
Ford Fiesta XR2i "rata-auto"


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 26.09.2018 09:05 

Liittynyt: 19.05.2018 18:30
Tässä mopossa on joku debuggausmoodi muuttuneelle ilmansaannille.
Kaasupohjaan -> virta päälle(ei vielä käynnistystä) 1-3 sekunninpäästä kaasu nollaan -> polkaisu käyntiin -> nostaa hiljaa kaasua kunnes vikavalo syttyy -> pitää kaasun paikallaan kunnes vikavalo sammuu -> nostaa taas hiljaa kaasua kunnes vikavalo syttyy ja sit pitää kierrokset kunnes vikavalo sammuu. tekee samaa kunnes on täysikaasulla ja sit hitaasti alaspäin kaasua ja kattoo syttyykö vikavalo.
Mä en saanut kunnolla tehtyä tuota kun kun matalilla kierroksilla vikavalo ei sammu. Ehkä tyhjäkäynti on liian matala tai korkea.
Debugmoodissa ajaessa paukkuu pakoputkessa.

Tehdasresetti on kaasu täysille virta päälle(ei käynnistetä kai) odotetaan 10 sekuntia kaasu nollaan ja sit virta hetken päästä kiinni.

Käyttö omalla vastuulla. Älkää polttako katteja ja lambdojanne
Tässä on valmistajan antamat kalibrointiohjeet:
https://www.dropbox.com/s/gj1s5ntajtm2o ... 1.pdf?dl=1
https://www.dropbox.com/s/qmliowtulj2j5 ... 2.pdf?dl=1

Maahantuojan mukaan loppuvuodesta on tulossa viritysjuttuja tähän ruiskumankiin

Ruiskusuuttimilla on eri osanumerot:
50cc: 33920-15A10
125cc: 33920-16H00
Päällysletkuliitinkorkilla on sama numero: 33921-16H00

Imukauloilla on eri numero:
50cc: 11011-15AD1
125cc: 11011-15AD0

Ecuilla on eri osanumero:
50cc: 33910-15A10
125cc: 33910-16H00


Liitteet:
screenshot_20180924-110918__01-1.jpg
screenshot_20180924-110918__01-1.jpg [ 90.41 KiB | Katsottu 1237 kertaa ]


Viimeksi muokannut moped päivämäärä 26.09.2018 10:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 26.09.2018 10:21 

Liittynyt: 19.02.2009 19:34
Paikkakunta: Kanta-Häme
SamPPaT kirjoitti:
mopopoika555 kirjoitti:
Mitkä välit olis hyvät tuohon ruisku mankiin? sillai että menis mäet vähän paremmin yms enemmän vääntöä? huippu nopeuden ei tarvitse nousta!

Enemmän vääntöähän ei välejä muuttamalla saa, mutta vaihtamalla kevyemmät välit voidaan moottorin teho hyödyntää paremmin. Eli pienempää eturatasta ja suurempaa takaratasta, kokeilemalla selviää mikä on itselle paras.

Pelperimatias kirjoitti:
Taitaa olla ainoa keino saada tehoja vaihtaa isompi pyrty. Onko tietoa näkyykö 72 cm3 päällepäin, että se on vaihdetti?
mopopoika555 kirjoitti:
mutta ruisku on säädetty 50cclle niin ei se toimi kunnolla.

Toinen keino on huijata ECUa luulemaan että kone käy laihalla jollain konstilla. Tällöin voidaan hyödyntää avarampia putkia yms. 72cc ja 50cc:n ei polttoaineen tarpeessa ole suurta eroa, joten uskon että Ecu pystyy säätämään seokset myös 72cc:lle. Ja olihan aiemmin spekulointia että piikkimankissa olisi sama ruisku, eli ongelmaa tuskin on.

Ja kolmas keino on vaihtaa Ecun tilalle megasquirt tai vastaava, jolloin voidaan ottaa kaikki hyöty ruiskusta ja muista vireistä.



Eikös ecua huijata koneen käymistä laihalla ajatellen jollain tavalla lambda anturiin liittyen. jonkunlainen säätövastus/potikka lambda anturin ja ecuboksin välissä joka liitettynä kaasuvipuun joten säätyisi kierrosten mukana kuten map anturi kaasuläpän rungossa.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 26.09.2018 14:08 

Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki
Hyvä että tähänkin alkaa tietoa löytymään :wink:

_________________
Monkey YX 150cc E-start
Skyteam Monkey 49cc hopeamuna "jonnemopo"
YCF Factory SP3 Pastrana Edition, Daytona 190cc
YCF 88 Monster Erergy Editoin, YX 88cc
Fusion race 150R evo3 mönkijä
Fusion RCV-250 sähkömopo
Ford Fiesta XR2i "rata-auto"


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 26.09.2018 16:32 

Liittynyt: 24.09.2018 20:19
moped kirjoitti:
Tässä mopossa on joku debuggausmoodi muuttuneelle ilmansaannille.
Kaasupohjaan -> virta päälle(ei vielä käynnistystä) 1-3 sekunninpäästä kaasu nollaan -> polkaisu käyntiin -> nostaa hiljaa kaasua kunnes vikavalo syttyy -> pitää kaasun paikallaan kunnes vikavalo sammuu -> nostaa taas hiljaa kaasua kunnes vikavalo syttyy ja sit pitää kierrokset kunnes vikavalo sammuu. tekee samaa kunnes on täysikaasulla ja sit hitaasti alaspäin kaasua ja kattoo syttyykö vikavalo.
Mä en saanut kunnolla tehtyä tuota kun kun matalilla kierroksilla vikavalo ei sammu. Ehkä tyhjäkäynti on liian matala tai korkea.
Debugmoodissa ajaessa paukkuu pakoputkessa.

Tehdasresetti on kaasu täysille virta päälle(ei käynnistetä kai) odotetaan 10 sekuntia kaasu nollaan ja sit virta hetken päästä kiinni.

Käyttö omalla vastuulla. Älkää polttako katteja ja lambdojanne
Tässä on valmistajan antamat kalibrointiohjeet:
https://www.dropbox.com/s/gj1s5ntajtm2o ... 1.pdf?dl=1
https://www.dropbox.com/s/qmliowtulj2j5 ... 2.pdf?dl=1

Maahantuojan mukaan loppuvuodesta on tulossa viritysjuttuja tähän ruiskumankiin

Ruiskusuuttimilla on eri osanumerot:
50cc: 33920-15A10
125cc: 33920-16H00
Päällysletkuliitinkorkilla on sama numero: 33921-16H00

Imukauloilla on eri numero:
50cc: 11011-15AD1
125cc: 11011-15AD0

Ecuilla on eri osanumero:
50cc: 33910-15A10
125cc: 33910-16H00


Noniin hyvä homma jos tulee jotain viri palikkaa! minkäköhänlaisia osia ovat :D
ja mistä niitä saa sitten.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 26.09.2018 19:33 

Liittynyt: 19.05.2018 18:30
Motorpowerille tulee ainakin obd-lukija ja viritys ecuja.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 26.09.2018 20:49 

Liittynyt: 24.09.2018 20:19
moped kirjoitti:
Motorpowerille tulee ainakin obd-lukija ja viritys ecuja.


en paljoa näistä ruiskulaitteista tiedä,niin mikä tuo obd-lukija on?
ja miten toimii?

ja entäs ne ecut? rajotin?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 27.09.2018 17:10 

Liittynyt: 19.05.2018 18:30
Obdlukijalla voi selvittää esim. mikä osa on rikki ja näkee kierrosluvun yms. tietoa moottorin toiminnasta.
En tiedä millaiset ominaisuudet viritysecuissa on.
Toivon että rajoittimesta pääsee eroon.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 01.10.2018 14:52 

Liittynyt: 09.07.2018 21:21
Onkohan nuissa muissa Efi-monkeyssa erilaiset ruiskut kun ilmoittavat tehoiksi 1,9 kw ja sky team vain 0,95kw? esimerkiksi https://www.tuontitukku.fi/tuote/monkey-mopo-musta-50cc-ruisku-2018-klassikko-jo-syntyessaan-euro4/6430019814284/


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 01.10.2018 19:31 

Liittynyt: 05.08.2012 22:50
Käytännössä niillä ilmoitetuilla tehoilla ei ole mitään tekemistä realimaailman kanssa. Ikinä ollutkaan. Eiköhän ne kaikki samasta fabriikista ulos tule samoin käytettävissä olevin perusosin. Värejä ja nimeä sekä muuta pientä voi sitte tilaaja halutessaan speksailla. Riippuen tietysti vähän mihin markkina-alueelle halutaan tuote-erä viedä.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 02.10.2018 18:04 

Liittynyt: 24.09.2018 20:19
tuokohan avarampi putki ja vaahtomuovi suodatin tota yhtään pirteemmäks?
putkeen toki lamba kiinni
ja sitten miksi tuon ruisku mankin ilmanputsariin menee koneesta vielä joku letku?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 05.10.2018 19:29 

Liittynyt: 09.07.2018 21:21
mopopoika555 kirjoitti:
tuokohan avarampi putki ja vaahtomuovi suodatin tota yhtään pirteemmäks?
putkeen toki lamba kiinni
ja sitten miksi tuon ruisku mankin ilmanputsariin menee koneesta vielä joku letku?


Tarviiko tuota lambdaa edes laittaa kiinni?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 05.10.2018 19:56 
Avatar

Liittynyt: 01.12.2010 15:34
Paikkakunta: The Laihia City
Voihan sen poiskin jättää jos tykkää huonosti käyvästä moposta.. :think:

_________________
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 05.10.2018 21:09 

Liittynyt: 09.07.2018 21:21
SamPPaT kirjoitti:
Voihan sen poiskin jättää jos tykkää huonosti käyvästä moposta.. :think:


Youtubessa oli joku pätkä, jossa se oli jätetty pois ja ei kuulemma vaikuttanu mihkää.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 06.10.2018 19:56 

Liittynyt: 06.10.2018 19:43
Jos laittaa 72cc pytyn suoraa kii ni toimiiks tol ruiskul iha normaalisti?


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: EFI- Skyteam Monkey
ViestiLähetetty: 07.10.2018 20:27 

Liittynyt: 24.09.2018 20:19
SuperNarkkari kirjoitti:
Jos laittaa 72cc pytyn suoraa kii ni toimiiks tol ruiskul iha normaalisti?


ei se varmaan kun testaamalla selviä.


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com