Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Älkää pojat laittako synteettistä oljyä ainakaan sisäänajon aikana koska se on jotenkin nii liukasta niin männän renkaat ei kulu niinku niiden pitää eli laittaakaa mineraali öljyy tai jotain sellasta..
Itse olin useita viikkoja sitten ajellu mankillani joku 50km ilman öljyjä (oli proppuruuvi löystynyt ja öljyt valunu pois), ajon aikana ei huomannut mitään erityista, kone kävi niin kuin ennenkin. Kyseinen kone toimii vieläkin, ei välittänyt mitään vaikka ei ollut öljyjä silloin.
Kaveri laitto mankiinsa jotai halvinta ruoholeikkuri öljyy mitä se kaupasta löys Hyvin se silläki on tän kesän toiminu Niin muute onko siitä mitään haittaa jos sinne öljy proppuun laittaa enemmän öljyy kun siinä öljytikun merkissä näytetään ,kun tuli vahingossa laitettua vähän liikaa öljyy sinne, sitä oilii on nyt vähän yli siitä yläraja merkistä siellä
Tonde kirjoitti:Niin muute onko siitä mitään haittaa jos sinne öljy proppuun laittaa enemmän öljyy kun siinä öljytikun merkissä näytetään ,kun tuli vahingossa laitettua vähän liikaa öljyy sinne, sitä oilii on nyt vähän yli siitä yläraja merkistä siellä
Joskus 3 viikkoa sitten laitoin Shellin Helixit koneeseen, 5W-40:set. Hyvin on pelannut. Tosin kone on hieman lämpimänä vissiin käynyt? Normaalisti ajellessa lämmöt on siinä 80-100 astetta. Yhen mäen kun ajoin ylös (laskettelurinne), niin yläällä lämmöt oli noin 110°C mittarin mukaan. Kyllä siitä vähän vääntö häviskin siinä mäessä. Korkin kun siellä yläällä avasi, niin höyry nousi vaan :O
tc-280 kirjoitti:taitaa olla tuo bilteman 10w30 näin lämpimälle kelille turhan löysää, ku on 10km ajon jälkee ku vettä vaa pitäs kohta vaihtaa repsolit koneeseen
Joo kyllä tuo on liian löysää, Kesällä loppuluku olisi hyvä olla 40 tai 50.