Tänään on 27.05.2018 10:37


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 04.07.2012 16:48 
Moderaattori
Avatar

Liittynyt: 13.12.2009 19:47
Paikkakunta: Piikkiö
Eikö tähän sovi kysyä että minkä hemmetin moiset laakerit tonne keulille kannattais laittaa!? Nyt on ollu ne vakio neulalaakerit ja hondan kuulalaakerit ja vaihtoehdot on ne että joko klappaa emäputkesta tai on niin saakelin jäykkä ohjattavuus, että ei mitää rajaa :think:

_________________
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.07.2012 16:54 
Moderaattori
Avatar

Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä
Tänne tosiaan voipi noita kysymyksiäkin laittaa, ja sitä mukaa kun tulee vastauksia niin lisätään alotusviestiin.

Samaa ollaan kaverin mankin kanssa pohdittu, neulalaakereilla klappas toisella keulalla, USD:llä taas kauhean jäykkä ohjaus...

_________________
Honda FT500 -83, Nissan Micra K10 -91. Entiset: Skyteam Monkey -09, kemmumanat -07 & -11, Jinkut -03 & -04, Skyteam PBR -06, Sendai 110cc, Peugeot Jet C-tech -06, Keeway Focus -06, Motozeta Rally 50, Grecav Amica, Peugeot 307 -02, Ford Escort -98, VW Vento -94


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.07.2012 17:36 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki
Neulalaakerit vaa. Sitte emäputki sopivan kireelle. Sitte raiserit kiristätte ja ne ylä T-palan reunimmaiset pultit ja sitte jollaki helvetin isolla räikällä kiristätte sen emäputken jättimutterin, mikä on siinä tpalan päällä. Ei pitäis klapata!

Niin ja jos te sitä emäputkea kiristätte, niin kannattaa eka löysätä se jättimutteri siitä ylä tpalan päältä. Ja siellä ylä tpalan ja emäputken mutterin välis ei saa olla mitään väliä et tarpeen vaaties sinne isoja prikkoja väliin..

_________________
It was at this moment that he knew, he fucked up.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15.07.2012 15:38 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 02.01.2009 19:25
Paikkakunta: Kajaani
MB93 kirjoitti:
"normaalin" keulan stefakoko on taas 30x40,5x10,5


Mulla kyllä oli, 26x37x10,5 kokoset stefat, tuossa mun "normaalissa" keulassa. :D

_________________
Sekundaa lähdettiin hakemaan, mutta sutta tuppasi tulemaan.
Flickr | Kuvat.fi


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15.07.2012 16:56 
Avatar

Liittynyt: 27.04.2012 23:01
Paikkakunta: Salo
Ilmaamisesta voisit tosiaan tehdä myös, tämäkin hyvä (Y)


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16.07.2012 06:19 

Liittynyt: 20.10.2011 16:08
Paikkakunta: Hyvinkää
Jonte kirjoitti:
MB93 kirjoitti:
"normaalin" keulan stefakoko on taas 30x40,5x10,5


Mulla kyllä oli, 26x37x10,5 kokoset stefat, tuossa mun "normaalissa" keulassa. :D

Niitä "normaalikeuloja" on molempia, 30mm ja 26mm liukuputkilla, helpoin kun työntömitalla mittaa liukuputken ja jos 26mm niin sun stefakoko sopiva ja jos 30mm niin mb:n on sopiva.

_________________
Nelitahti on teiden mahti!


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 02.10.2012 17:49 
Avatar

Liittynyt: 25.08.2011 16:22
Paikkakunta: oulainen
en tiiä kuuluuko tänne mutta voisko joku sanua kaikki osat mitkä tulee emäputken akselin(vai miksi sitä sanotaa) ympärille? :think:

_________________
Jincheng monkey -02?
Keeway RX-6 -08 EX
Benelli x49 -11
Samurai 110 (125cc zongshen)
KTM 85sx 2006 EX!
Mercedes-benz 190D w124


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18.02.2013 21:53 
Avatar

Liittynyt: 14.09.2010 21:25
Paikkakunta: Pirkanmaa
kuinkas paljon keulaa voi kiristää siitä kiinnitys mutterista mikä yläkolmion alapuolella? eka kun laitoin sen kiinni niin keula ei "palautunut" kunnolla vaan jäi hieman jumittamaan ja nyt se jäi hieman löysälle niin pääsee heilumaan :roll: uus keula kyseessä.. eikä se yläkolmion kiristys mutteri kiristy loppuun ollenkaan mukana tulleen prikan kanssa vaan täytyy laittaa vanhan keulan prikkakin vielä siihen niin sit sen saa just kiristyyn loppuun :/ jos joku osais selittää miten sen saa "oikeeseen" kireyteen.. kuuluisko sen mutterin muuten pyöriä siinä mukana kun kääntää tankoa? huomasin vaan että pyörii mukana..
E: anteeksi JOS tätä viestiä ei olisi saanut laittaa tähän topikkiin.

_________________
VARASTETTU Skyteam Monkey rek. 35-UEI! -> https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18.02.2013 22:03 
Avatar

Liittynyt: 27.04.2012 23:01
Paikkakunta: Salo
Kerrotaanpas oma stoory:

Eli jinkun keulan aikoinaan ostin, mukana tietysti tuli kiinanrunkoon sopivat laakerit mallia kartiolaakerit.
No eihän ne Hondan runkoon sopineet, juuri sama ongelma kun sinulla, jos kiristi liikaa tuli keulast jäykkä, jos jätti löysälle niin jäi klappaamaan.

Tämähän korjaantui kun irrotin keulasta kartiolaakerit ja laitoin tilalle hondan uudet.
Nyt pystyy tuota ylä t-palan alla olevaa mutteria kiristämään ihan niin paljon kun haluaa, samoin sitä ylempää mutteria ja pumppujen pultteja.

Tietysti sinulla voi olla toinen ongelma, mutta jos luulet ettei minun taktiikalla toimi niin eiköhän joku muu sitten osaa auttaa. Keula kuitenkin uusi niin ei sen puoleen pitäisi ongelmia olla.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18.02.2013 22:32 
Avatar

Liittynyt: 14.09.2010 21:25
Paikkakunta: Pirkanmaa
elipä mulla on skytärin manki mihin tilasin mbfmotolta keulan. tosin siinä vanhassa keulassa oli kartiolaakerit ja tuossa tuli juuri sellaiset toisenlaiset laakerit mukana. tosin hyvin ne menivät paikoilleen mutta sitten tulikin tuo ongelma. täytyy kehitellä jotain ku en ala ryöstöpoweriltakaan ostamaan 30e laakereita :D vittuku ne vanhatkin laakerit on vähäsen paskana ni ei viitti niilläkään kokeilla :/

_________________
VARASTETTU Skyteam Monkey rek. 35-UEI! -> https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18.02.2013 22:48 
Avatar

Liittynyt: 27.04.2012 23:01
Paikkakunta: Salo
Voi hyvinki olla ettei nuo mbfmoton sovi, varmaksi en sano kun en tiedä mutta mahdollisuus on.
Saa noita laakereita ihan (laakeri)kaupoistakin, menee vaikka vanhojen kanssa kysymään niin voi olla että löytyypi :).

E: Keulan mukana ei kuitenkaan tullu laakeripesiä, jotka oisit voinu vaihtaa runkoon ja tietty keulaan?
( Jos et tiedä mitä osaa tarkoitan niin vastaava kuin kuvassa numero 4 *klick* )


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18.02.2013 22:54 
Avatar

Liittynyt: 14.09.2010 21:25
Paikkakunta: Pirkanmaa
tuli kaikki mukana. sehän tässä vähän ihmetyttämään jäikin. täytyy kokeilla leikkiä sen kanssa ja tunkee purkki vaseliiniä laakereihin vielä lisäks :think: e: voe vittu. tajusin just et saatoin laittaa ylälaakerin pesät väärteppäin :D mielestäni kyllä katoin et olis oikein ku ei menny toisin sinne. mahtaakohan vaikuttaa asiaan? varmaks en sano et ne olis väärin siellä. täytyy tsekata huomenna..
E: joo siis kaikki vaihettu sinne :D

_________________
VARASTETTU Skyteam Monkey rek. 35-UEI! -> https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater


Viimeksi muokannut Tojaa päivämäärä 18.02.2013 23:00, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18.02.2013 22:59 
Avatar

Liittynyt: 27.04.2012 23:01
Paikkakunta: Salo
Hetkonen, siis vaihdoitko runkoonkin tuon osan missä se laakeri pyörii? Silloin ainakin pitäisi toimia just perfect. Sain ainakin itse sen käsityksen että sulla on se skyteamin laakeripesä kiinni, mihin sopii skyteamin laakerit.

Luulen ettei vaseliini auta, tai jos ne ihan "kuivana" laitoit niin ehkä sitten :mrgreen:

E: Tutkiskeleppa niitä vähän, voi selvitä kun vähän pyörittelet osasia kädessäs ja kattele miten ja mihin mikäkin menee.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19.02.2013 20:48 
Avatar

Liittynyt: 14.09.2010 21:25
Paikkakunta: Pirkanmaa
voe voe voe.. olihan se laakeri siellä väärteppäin. miten saan sen laakeri pesän pois kun se laakeri on sen alla? ei kiinnostan vetää sitä laakeria paskaks kun uus maksais 13.50 plus postit :? että alko v***ttaa kun olin laittamassa sillon sitä toisinpäin(oikein päin) mut aattelin ettei voi olla niin päin. no tulipahan opittua sekin taas kantapään kautta kun ei jaksanu alkaa kuukletteleen puhelimella kuvaa.

_________________
VARASTETTU Skyteam Monkey rek. 35-UEI! -> https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19.02.2013 21:16 
Avatar

Liittynyt: 27.04.2012 23:01
Paikkakunta: Salo
Otappa kuvatusta niin valaisee hieman asiaa, vaikka tuosta nyt jonkinlaisen käsityksen saikin.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19.02.2013 21:24 
Avatar

Liittynyt: 14.09.2010 21:25
Paikkakunta: Pirkanmaa
siis se laakeripesä on alaspäin eli samanlailla kun alempi laakeri :D eli täysin väärinpäin koko laakeri. huoh kun oon ollu järkevä kun näin jälkeen päin ajattelee.

_________________
VARASTETTU Skyteam Monkey rek. 35-UEI! -> https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16.04.2013 20:33 

Liittynyt: 15.08.2012 20:48
Pikku nosto mut mitä öljyä ja kuinka paljo pitää laittaa skyteamin seinääajettuhun keulaan?

_________________
myynnis 26mm mikuni

nelitahti teiden mahti
orkkis Honda Monkey -99 50cc
EX suzuki s 80cc


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16.04.2013 21:32 
Avatar

Liittynyt: 14.09.2010 21:25
Paikkakunta: Pirkanmaa
keulaöljyä mielellään. eipä se ny niin justiinsa oo :D tarkkaa määrää ei varmaan vieläkään oo tiedossa mut n.1dl, hieman päälle? tee ohjeiden mukaan täyttö niin pitäisi onnistua.

_________________
VARASTETTU Skyteam Monkey rek. 35-UEI! -> https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18.05.2013 17:58 
Avatar

Liittynyt: 23.03.2010 20:36
Paikkakunta: Sastamala
Siis ymmärsinkö oikein että tommoseen skyteamin "seinäänajettuun" keulaan sopii pvn stefat? Tuo akseli on mielestäni ohuempi kun jinkun yms. keuloissa. Kertokaa. :lol:

_________________
Vitsi oli omakeksimä.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18.05.2013 19:23 
Moderaattori
Avatar

Liittynyt: 13.12.2009 19:47
Paikkakunta: Piikkiö
Sopii seinäänajettuun pv:n stefat!

_________________
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22.05.2013 23:28 
Avatar

Liittynyt: 01.06.2012 04:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Tänään keulan stefoja vaihtaessa kehittelin mielessä miten saa näppärästi noi keulan pölysuojat pois ja laitettua niitten tilalle stefan että se pitää paljon paremmin kun pelkkä vakiokoon stefa.

Eli kyseessä on 30mm halkasijalla oleva keula, mutta sovellettavissa myös 26mm.

Työkalut: (akku)porakone, kierteiden teko sarja, poranteriä (4mm ja 3-3.5mm)
Osat: vakiokoon stefat ja kaksi saman mittaista stefaa mutta paksuus on 7mm, neljä alle 9mm pituisia pulttia (M4 mutta M5 voi myös käydä)

Ensin normaalisti otetaan keulapumppu irti ja otetaan öljyt pois. Sen jälkeen irroitetaan pölysuojat ja stefat irti. Sen jälkeen otat porakoneesi ja teräkselle tarkoitettu 3mm poranterä, jolla tehdään reiät pumpun yläosaan. Noin 4mm pumpun päästä on sopiva kohta. Suosittelen laittamaan kaksi reikää eri puolille pumppua niin stefa pysyy jälkikäteen vielä paremmin kiinni. Reikien teon jälkeen joko helicoililla tai pelkällä kierretapilla kierteet reikiin (itse käytin M4).

Kun olet porannut pumppuihin reiät ja tehnyt kierteet niin seuraavaksi otat joko 3mm tai 3.5mm poranterän jolla varovasti poraat reiät stefaan samoille kohdille missä pumpussa on reiät.

Sitten voit pistää pumpun kasaan. Ensin vakiostefa, sitten sen sokka joka estää stefaa nousemasta ja sitten rei'itetyt stefat kiinni. Tarkista että reiät ovat oikealla kohdalla. Sitten otat pultit jotka ruuvailet stefoihin asti kiinni. Itse käytin talttapäisiä pultteja, joiden kokonais pituus oli noin 9mm.

Nyt voit heittää rumat pölysuojasi pois ja ajella melkolailla huoletta että stefat alkaisi vuotaa. Itselläni jarrunpuolen stefat ovat tähän asti kestäneet reilusti yli 10 000 kilometriä ja 1,5 vuotta aika säälimätöntä ajoa kaiken lisäksi, ja ei vielä edes itke öljyä ulos.

Vertauksena jonkin mankin vakiokeula ja pölysuojilla.
Kuva

Tältä keula näytti kun tuli manki mulle vuosi sitten. Tällöin tol 2 stefan sydeemil ajettu 8kk.
Kuva

Ja tältä näytti tän vuoden kevään ekoilta. Eli noin vuosi myöhemmin.
Kuva

IMO paljon paremman näkönen ja paljon huolto vapaampi kun tekee kunnolla! Itselläni on vielä yhellä pultilla stefat kiinni mutta kun aikaa ja kiinnostusta riittää niin teen ton 2 pultin kiinnityksen (Y)

Mitä mieltä porukka on? Turhaa hifistelyä vai jopa oikeesti käytännöllinen pienel vaival? :think:

_________________
Youtube kanava
My little 160cc Pony s.4 ->
Allstroke:n FB-sivu
"Momenttiin ja vähä yli!"


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24.05.2013 14:26 

Liittynyt: 11.08.2011 15:11
Paikkakunta: Jyväskylä
Vertauksena jonkin mankin vakiokeula ja pölysuojilla.


^^ Kenenköhän toi manki ois ? :wink:

_________________
Entiset : 9 mankia, 2 masaita, kiinaskoba, cbr. Nykyiset : Solifer Gt, Husqvarna WRE


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 02.06.2013 10:52 
Avatar

Liittynyt: 16.12.2012 22:22
Paikkakunta: Raahe
Itselläkin toi ongelma että keula löysä,ja ei meinaa palauttaaa kunnolla. Joku viime sivulla veikkaili että löysistyny jousi,Pitääkö ostaa uus vai voiko ton vielä huoltaa kuntoon?

_________________
Kahta en vaihda,Mankit ja Boxerit.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 12.06.2013 12:23 
Avatar

Liittynyt: 04.01.2012 18:35
Paikkakunta: Kangasniemi
auttakaa miestä hädässä! mulla ei skyteamin keulassa kumpikaan pohjapultti aukea kun pyörivät tyhjää keulan sisuskalujen kanssa :evil: miten ihmeessä saan ne irti?

_________________
Skyteam 140


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22.06.2013 21:51 

Liittynyt: 19.04.2013 22:09
Vanne kunnolla kiini keskiöön ni saattaa vaikka toimiikki


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com