Levykeulan huoltotoimenpiteet

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
tuttifrutti
Viestit: 67
Liittynyt: 27.07.2012 19:12

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja tuttifrutti »

se oli sillo kiinni :roll:
etkö muistakku shellillä oli vielä kaikki kiinni
Samperi
Viestit: 169
Liittynyt: 16.12.2012 22:22
Paikkakunta: Raahe

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja Samperi »

Mites tuo steffa jumittaa sillain että menee sisälle ja sitku on iha melkee sisällä niin sit jurraa,ei mee mihinkää vaikka kuinka hakkaa,suurin osa sisällä,mut sit ei liiku..? Kyseessä seinääajettu keula susuki steffalla.,Kertokaas apuja/vinkkejä, (hakattu on hylsyllä mutta ei)
Kahta en vaihda,Mankit ja Boxerit.
Väkäpenu
Viestit: 430
Liittynyt: 06.09.2011 16:57

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja Väkäpenu »

Nostellaas :D Vaihdoin jinkkuun skytarin keulan, johon on laitettu jinkun ala t-pala. Jos kiristää liikaa, ei klappaa mutta helvetin kiree. Jos kiristää liian vähän, niin klappaa aivan helvetisti mutta on ajettava. Samoilla laakereillakin laitoin kiinni :think:
It aint easy, being cheesy
keetsy
Viestit: 260
Liittynyt: 27.04.2012 23:01
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja keetsy »

Jos sulla tosiaan on oikeat laakerit ja oikeat pesät rungossa niin johan on. Itsellä kun oli noista laakereista kiinne ja helketin ärsyttäväähän tuo oli...
JCQ
Viestit: 1823
Liittynyt: 19.10.2011 20:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja JCQ »

Mulla oli kesällä tuossa omassa keulassa sama ongelma.

Oli ylemmän laakerikoolin vastakappale väärän kokoinen eikä kiristynyt laakereita vasten niinkuin piti, juuri tuollainen oli eli kiristäessä eli ei klapannut mutta tiukka, jos löysäsi niin heti klappas.

Vaihdoin toisen ja sitten pelas. :)
radon <3
I ♡ FDM
Puolikas tällä haavaa 0cc ohjus
Käsiosa
Viestit: 6
Liittynyt: 18.09.2013 22:21

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja Käsiosa »

Moro!

Jinkkumankissa alkoi ooracingin levykeula klappaamaan. Osaako kukaan tarkasti sanoa että mitkä laakerit tuonne kelpaavat? Eli meneekö jinkun alkup. vai vaatiiko jotain muuta ?
keksu98
Viestit: 521
Liittynyt: 23.12.2012 23:13
Paikkakunta: Porvoo, HMR hoods

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja keksu98 »

Samperi kirjoitti:Mites tuo steffa jumittaa sillain että menee sisälle ja sitku on iha melkee sisällä niin sit jurraa,ei mee mihinkää vaikka kuinka hakkaa,suurin osa sisällä,mut sit ei liiku..? Kyseessä seinääajettu keula susuki steffalla.,Kertokaas apuja/vinkkejä, (hakattu on hylsyllä mutta ei)
?
2 kpl kiinanmankia rakenteilla kesän ajoihin.
Samperi
Viestit: 169
Liittynyt: 16.12.2012 22:22
Paikkakunta: Raahe

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja Samperi »

Joo,Hätänen viesti oli. Olin jyrsiny sen kumin siittä,mutta se metallirinkula stefasta vielä siellä,Joten ei mennyt :roll:
Kahta en vaihda,Mankit ja Boxerit.
Eigero
Viestit: 15
Liittynyt: 19.05.2013 15:57
Paikkakunta: Muurame

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja Eigero »

Justiinsa vaihoin stefat ja tuli huomattua, että toisen pumpun pohjassa oleva kuusiokolo pyörii lopussa tyhjää :think: Wat do? Kyseessä siis skyteam monkey -10 normikeula.
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja T0by »

Vaatii pulttipyssyä. Eipä siinä oikeen muuta vaihtoehtoa ole koska täryyttävä liike saa sen kiristettyä/avattua.

E. Itsellä ainakin käynyt niin, että se pultti jämähtäny sinne keulan sisällä olevaan putkeen tms. kiinni, sen takia se putki pyörii kiristäessä ja sen takia ei lähteny irti/ kiristynyt millään muulla kun pulttarilla.
Viimeksi muokannut T0by, 24.11.2013 22:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
JCQ
Viestit: 1823
Liittynyt: 19.10.2011 20:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja JCQ »

Kyllä mä sain sen pultin ihan kuusiokoloavaimella kirittyä Romusain keulasta...?
radon <3
I ♡ FDM
Puolikas tällä haavaa 0cc ohjus
Niksuit97
Viestit: 32
Liittynyt: 31.12.2013 22:03
Paikkakunta: Alavus

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja Niksuit97 »

pistetäänkö seinäään ajettuun keulaan samalla lailla sitä öljyä kuin tuohon ohjeitten keulaan?
No brain, no pain.
juuzohq7
Viestit: 154
Liittynyt: 19.09.2011 17:44
Paikkakunta: Lohja

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja juuzohq7 »

Kyllä.
monsimies
Viestit: 590
Liittynyt: 08.03.2013 23:29

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja monsimies »

Mistä saan skyteamin ei seinäänajettuun keulaan ne sisemmät stefat?!
Koko: ulkokehä 40mm ja sisäreikä 30mm.
Tuntuu että ei löydy mistään.. :roll:

Kiitos jo etukäteen!
~Stuntriding is not a crime~
Jombe
Moderaattori
Viestit: 2356
Liittynyt: 13.12.2009 19:47
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Saanko tarkennuksen mitä tarkoitat sisemmällä stefalla? Omassa seinäänajetussa ei ainakaan ollut kuin yhdet stefat ja pölysuojatkin oli heitetty menemään. Omassa Skyteamin seinäänajetussa keulassa stefat oli PV:n vakiostefat kokoa 26x37x10,5. Jos sulla paksummat keulaputket niin siihenkin saa stefat muistaakseni ihan mbfmotolta.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
monsimies
Viestit: 590
Liittynyt: 08.03.2013 23:29

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja monsimies »

No siellä pölysuojien alla oli stefat. Ostin paikallisesta liikkeesä stefat ja mutta nehän oli pölysuojat, ainakin päältäpäin. Siellä liikkeessä myyjä sanoi että pölysuojilta nää näyttää mutta sieltä mistä se oli tilannu ne niin väittivät stefoiksi, löin paikalleen ne ja ei ole ainakaan vielä vuotanut, tiiä sitten nuista..
~Stuntriding is not a crime~
miikka23
Viestit: 13
Liittynyt: 21.01.2014 15:48

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja miikka23 »

Paljonkos jinkun vakioetupumppuihin pitäisi laittaa öljyä? Kiitos jo etukäteen :D
Nelitahti teiden mahti

'10 Jincheng Monkey
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja Mango »

Molempiin pumppuihin kuulemma vähän päälle 1 dl.
eikka
Viestit: 74
Liittynyt: 17.03.2014 08:15
Paikkakunta: lieto

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja eikka »

Tietäiskö kukaa mitä hiluja sinne keulan napaan tulee sisään ja minkä kokosii ne on??? (Sori jos ei kuulu tähä topicciin)
Monkey -89ja samurai 70
lyoneist
Viestit: 7
Liittynyt: 01.05.2013 16:36
Paikkakunta: Joensuu

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja lyoneist »

Nyt kun tuo virallinen ohje on kadonnut, niin voiko joku kertoa, että kummin päin ne jouset tulee sinne keulan sisälle?
Eldors
Viestit: 157
Liittynyt: 29.11.2014 23:55

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja Eldors »

Olisi kaksi kysymystä.

Ensinnäkin paljokon mankin "seinään ajettuun keulaan" menee öljyä per pumppu? Tai mikä on oikea tapa laittaa se määrä. Keula siis semmone missä on etuakselin kiinnike pumpu takapuolella.

Toinen kysymys kumminko päin keulan sisälle tulee ne pitkät jouset? Tiheämpi osuus jousesta ylöspäin?
jarez
Viestit: 187
Liittynyt: 03.12.2006 19:03
Paikkakunta: Etelä
Viesti:

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja jarez »

Eldors kirjoitti:Olisi kaksi kysymystä.

Ensinnäkin paljokon mankin "seinään ajettuun keulaan" menee öljyä per pumppu? Tai mikä on oikea tapa laittaa se määrä. Keula siis semmone missä on etuakselin kiinnike pumpu takapuolella.

Toinen kysymys kumminko päin keulan sisälle tulee ne pitkät jouset? Tiheämpi osuus jousesta ylöspäin?
Omassa "ei seinäänajetussa" keulassa esijännitysholkki ulosotettuna öljypinta näky työntömitalla 25mm ennen iskarin yläpäätä (iskari pohjassa).

Laitoin omassa keulassa muut sisuskalut sisään ilman esijännitysholkkia. Senjälkeen lisäilin öljyä rauhassa ja käytin iskaria ääriasennoissa parikertaa. Kun iskari oli pohjassa ja isoimmat ilmakuplat tullu veke lisäilin öljyä senverran että sen sai pinnan tuohon samaan 25mm korkeuteen ja sitten iskari rauhassa kokonaan "auki" ja sitten esijännitysholkki sisään + yläkorkki kiinni.

Omani kasasin sillälailla, että tiheä pääty jousesta on pohjalla ja tuo harvempi ylhäällä. Ehkä innostun kokeilemaan tota toisen jousen kääntökikkaa kun alan paksumpien öljyjen kanssa tossa keväällä leikkimään uudestaan.

Muistakaa satunaisesti tarkistaa myös iskarin alapään lukituspultin kireys!! Omassa käytetyssä keulassa oli tuo mutteri löystynyt hieman

Keulahuoltoa (stefojen vaihtoa) ekaakertaa tekeville, kannatta se alapään lukitus avata kunnollisella kuusiokolo hylsyavaimella "kräkätä / napauttaa" auki nopealla liikkeellä tai sitten pienellä pulttipyssyllä varovasti löystää kun iskari on vielä ala & ylä - t palasta tiukasti mopossa kiinni.
Viimeksi muokannut jarez, 18.03.2015 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jarez
Viestit: 187
Liittynyt: 03.12.2006 19:03
Paikkakunta: Etelä
Viesti:

Re: Levykeulan huoltotoimenpiteet

Viesti Kirjoittaja jarez »

Tänään vaihdoin veljen skytarin "seinäänajetun" keualn öljyt ja tohon aikasempaan infoon liittyen öljyä menee per pumppu noin 0,5 dl. Täyttövaiheessa jousi sisällä iskarin täysin auki öljypinta asettu jousen kanssa aika samoihin. Sitten esijännitysholkki sisään ja laitoin 8mm kupumputterin esijäykkyyttä lisäämään ja keulasta tuli sopivasti jäykempi.

Jousien asento oli progresiivisesta ideasta tuttu, eli tiheempi pääty jousesta iskarin alapäähän ja harvempi yläkorkkia / esijännitysholkkia vasten.

Vanhoja öljyjä huuhtoessa meni öljyä yheensä noin 2dl.

Eli vanne irti, ylä t palan pultti auki, sitten alempi ja iskari syliin.

Kuva

Kuva

Ruuvipenkki kiinnityksessä alumiinilevyt pehmentämässä ja kiinnitetty ala t kappaleen kiinnityskohdasta. Yläkorkin saa myös auki jos jättää pumpun osittain kiinni alemmasta t palasta, niin tota ruuvipenkkikikkaa ei välttämättä tarvitse. Kasatessa eka ylemmän t palan pultti ja sitten alemman t palan pultti kireelle.

Kuva

Ulostullut öljymäärä per pumppu.

Kuva

Tuoreet versus vanhat (8v vanhat)..

Kuva

8mm kupumutteri esijännitystä lisäämään (Y)

Kuva

Satulahuolto

Kuva

Palat herkistelty ja liukutapeille annettu kuparitahnaa sipasu.

Kuva

Remontti iloa muillekkin (C) Muistakaa kasatessa tarkistaa alapään lukituspultin (6mm kuusiokolo) kireys myös. Omassa oli hieman päässyt ajanmyötä löystymään.
Vastaa Viestiin