Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
Hönö
Vip-käyttäjä
Viestit: 268
Liittynyt: 09.08.2005 16:03
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hönö »

Vastakierretapin toimintaperiaate on hyvin yksinkertainen. Poraat siihen pultin kantaan sopivalla terällä vähän alkua, että se tappi ottaa kierteille. Sitten esim. pienellä jakoavaimella pyörität sitä tappia vastapäivään. Kytkimen kannen pulteista olen ottanut varmaan 90% tuolla konstilla auki.

Ostin itse kuusiokolopultit siihen kytkimen kanteen, ei pitäisi olla niin helposti kanta pyöreänä. Iskumeisselin jos omistaisi niin ei olisi kyllä mitään ongelmaa noiden vakioidenkaan kanssa.


E: Kas näin
3/4 :D
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä."
Jonke
Ylläpitäjä
Viestit: 935
Liittynyt: 07.08.2005 18:13
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonke »

Lisäsin tuon hönö kirjoituksen tuohon aloitusviestiin, toivottavasti passaa ;)
Smoogeli
Viestit: 172
Liittynyt: 16.05.2007 21:38
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Smoogeli »

Mulla ei oo tuosta vastakierre tapituksesta mitään hyviä muistoja.. Kun kaverin kannesta piti koittaa pultin jämä ottaa poikkeen niin se saatanan vastakierre tapikka katkesi sinne pulttiin.. :?

Mullakin ne nysväänty siihen kytkimen kanteen aivan vituralleen ne pulttien kannat ja koitin iskumeisselillä ottaa vaan eivät millään meinanneet lähteä.. Loppujen lopuksi sain ne irti sitten kun asetin semmosen lyömäkären viistosti siihen ristin kulmaan ja napauttelin vasaralla.. :)
zuhari1
Vip-käyttäjä
Viestit: 470
Liittynyt: 31.05.2006 11:59
Paikkakunta: Sastalama

Viesti Kirjoittaja zuhari1 »

Hönö kirjoitti:Vastakierretapin toimintaperiaate on hyvin yksinkertainen. Poraat siihen pultin kantaan sopivalla terällä vähän alkua, että se tappi ottaa kierteille. Sitten esim. pienellä jakoavaimella pyörität sitä tappia vastapäivään. Kytkimen kannen pulteista olen ottanut varmaan 90% tuolla konstilla auki.

Ostin itse kuusiokolopultit siihen kytkimen kanteen, ei pitäisi olla niin helposti kanta pyöreänä. Iskumeisselin jos omistaisi niin ei olisi kyllä mitään ongelmaa noiden vakioidenkaan kanssa.


E: Kas näin
3/4 :D
Juu kiitosta vaan,täytyy käydä ostaan jokupäivä sellanen sarja :)
"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."
vartapower
Vip-käyttäjä
Viestit: 260
Liittynyt: 04.02.2006 15:31
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja vartapower »

Nyt kun en viitsi uutta aihetta ruveta tekeen niin mitenkäs saisin sen nokka-ketjun kiristin hommelin ruuvin auki, siis se mikä on sielä pohjassa se 14mm, ei oikeen taho millään lähtee ja kanta jo aivan paskana :roll:
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

eihän sitä oo mikään pakko ees ottaa jos ei lähe :P
vartapower
Vip-käyttäjä
Viestit: 260
Liittynyt: 04.02.2006 15:31
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja vartapower »

lokitekki kirjoitti:eihän sitä oo mikään pakko ees ottaa jos ei lähe :P

no on se vähä pakko saaja ku nokka ketju hinkaa niin perkeleesti.
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Hitsaat siihen jonkun uuden kannan? Tai jonkun tapin ja sit sitä vasten väännät sen pihdeillä auki.
vartapower
Vip-käyttäjä
Viestit: 260
Liittynyt: 04.02.2006 15:31
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja vartapower »

Wiibo kirjoitti:Hitsaat siihen jonkun uuden kannan? Tai jonkun tapin ja sit sitä vasten väännät sen pihdeillä auki.
Joo sain kaverin kans sen auki ku hitsattii siihe pulttii semmosta rautaa nii se sitte lähti..
_E_Z_
Viestit: 170
Liittynyt: 12.11.2007 22:38
Paikkakunta: Sipoo

Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen

Viesti Kirjoittaja _E_Z_ »

Minulla katkesi imukaulan pultti kanteen sisään (4.8-momentin pilipalipultteja). Porattiin sitten pulttiin kaksi pientä reikää kummallekin sivulle ja ruuvattiin sen ulos erikoista talttapäätä, jossa on keskellä kolo, käyttäen.

Tuossa pari päivää sitten kävi uudelleen sama juttu ja nyt pitää taas ottaa kansi irti että pulttiin pääsee käsiksi... :D Ja se katkesi vielä syvemmälle kuin edellinen.
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
nicki877
Viestit: 188
Liittynyt: 12.06.2007 21:23
Paikkakunta: Espoo/kerava

Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen

Viesti Kirjoittaja nicki877 »

_E_Z_ kirjoitti:Minulla katkesi imukaulan pultti kanteen sisään (4.8-momentin pilipalipultteja). Porattiin sitten pulttiin kaksi pientä reikää kummallekin sivulle ja ruuvattiin sen ulos erikoista talttapäätä, jossa on keskellä kolo, käyttäen.

Tuossa pari päivää sitten kävi uudelleen sama juttu ja nyt pitää taas ottaa kansi irti että pulttiin pääsee käsiksi... :D Ja se katkesi vielä syvemmälle kuin edellinen.
Huonoja pultteja on.. Mutta jos hylsyllä vedät kiinni niin katkee paljon helpommin. Kannattaa ne pultit aina kääntää lenkkiavaimella..
Mana -99: 72cc, 16mm dellu (isompaa tulossa), 16/35, tehari.
Ajopeleistä kuvia: http://www.motot.net/galleria/61014
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Mitäs se vaikuttaa onko se lenkillä vai hylsyllä vedetty sinne?
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
nicki877
Viestit: 188
Liittynyt: 12.06.2007 21:23
Paikkakunta: Espoo/kerava

Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen

Viesti Kirjoittaja nicki877 »

Wiibo kirjoitti:Mitäs se vaikuttaa onko se lenkillä vai hylsyllä vedetty sinne?
Hylsyllä sattuu helpommin nuo pultit katkeemaan..
Mana -99: 72cc, 16mm dellu (isompaa tulossa), 16/35, tehari.
Ajopeleistä kuvia: http://www.motot.net/galleria/61014
duudson
Viestit: 92
Liittynyt: 27.05.2006 00:00
Paikkakunta: kotka
Viesti:

Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen

Viesti Kirjoittaja duudson »

Pakko kysyä perusteet toho väittämään? :lol:
kkjezze
Viestit: 263
Liittynyt: 23.04.2007 19:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen

Viesti Kirjoittaja kkjezze »

duudson kirjoitti:Pakko kysyä perusteet toho väittämään? :lol:
Yhdyn tähän :|
Riemulla on rajaa kun kiinalaisella ajaa.
nicki877
Viestit: 188
Liittynyt: 12.06.2007 21:23
Paikkakunta: Espoo/kerava

Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen

Viesti Kirjoittaja nicki877 »

kaikilla kellä järkeä on päässä pitäisi se automaattisesti tajuta..
Mana -99: 72cc, 16mm dellu (isompaa tulossa), 16/35, tehari.
Ajopeleistä kuvia: http://www.motot.net/galleria/61014
Pekko
Viestit: 517
Liittynyt: 13.06.2007 12:18
Paikkakunta: Lohja

Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Perustelut?? :)
Jonke
Ylläpitäjä
Viestit: 935
Liittynyt: 07.08.2005 18:13
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen

Viesti Kirjoittaja Jonke »

Minkähän takia se menisi hylsyllä kireämmälle? :D
_E_Z_
Viestit: 170
Liittynyt: 12.11.2007 22:38
Paikkakunta: Sipoo

Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen

Viesti Kirjoittaja _E_Z_ »

Riippuu hylsyavaimesta. Jos on lyhyt vipuvarsi, niin sillä on yhtä vaikea vääntää kierteiltä kuin lyhyellä lenkillä. Minulla oli ensimmäisellä katkeamisella käytössä pitkä räikkävarsi ja kiristin vielä kaiken lisäksi ottamalla varren loppupäästä kiinni. Nyt sitten seuraavalla kerralla oli lyhyt lenkki ja näemmä onnistui silläkin.
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Carbon
Viestit: 141
Liittynyt: 08.12.2007 12:31

Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen

Viesti Kirjoittaja Carbon »

Tarvitsisin neuvoja miten saan irti takarattaan kiinnityspultin. Yhestä on menny kierteet ja tilasin uuden mutta se vanha ei irtoa millään... :?
joobe
Viestit: 244
Liittynyt: 09.04.2007 12:38
Paikkakunta: vammala

Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen

Viesti Kirjoittaja joobe »

Tarkotat siis takakeskiössä olevia pultteja? ne on pooreilla, eli koitappa vetää ja tunkemalla mössöjä. En ole aivan varma tästä toimenpiteestä.
pyörät
Elämä on, manki ei.
zuhari1
Vip-käyttäjä
Viestit: 470
Liittynyt: 31.05.2006 11:59
Paikkakunta: Sastalama

Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen

Viesti Kirjoittaja zuhari1 »

Joo pooreillahan ne siellä kiinni on eli, joku kestävä tappi millä hakkaat sen sisäpuolelta yksinkertaisesti pois sieltä.
"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."
herrayontimo
Viestit: 39
Liittynyt: 05.01.2008 22:20
Paikkakunta: turku

Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen

Viesti Kirjoittaja herrayontimo »

Menin möhläämään toisen korkin siit kannesta:( ja on muute nii kireel ja pyöristynyt ett mahdoton saada irti :cry: Pitääkö siihen hitsata alumiini hitsill joku lenkki kii joll sais auki? onks mitään mikä voi palaa? kannessa.
JeB Jeb!
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

venan korkki? kyllä se lähtee lukkopihteillä vaikka olis pyöree.. :roll:
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Ja jos hitsaat niin ainakin korkin O-rengas palaa. Sillähän ei tosin ole mitään väliä, koska uuden korkin mukana tulee kuitenkin uusi.
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
Vastaa Viestiin