Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Vastakierretapin toimintaperiaate on hyvin yksinkertainen. Poraat siihen pultin kantaan sopivalla terällä vähän alkua, että se tappi ottaa kierteille. Sitten esim. pienellä jakoavaimella pyörität sitä tappia vastapäivään. Kytkimen kannen pulteista olen ottanut varmaan 90% tuolla konstilla auki.
Ostin itse kuusiokolopultit siihen kytkimen kanteen, ei pitäisi olla niin helposti kanta pyöreänä. Iskumeisselin jos omistaisi niin ei olisi kyllä mitään ongelmaa noiden vakioidenkaan kanssa.
E: Kas näin
3/4
Ostin itse kuusiokolopultit siihen kytkimen kanteen, ei pitäisi olla niin helposti kanta pyöreänä. Iskumeisselin jos omistaisi niin ei olisi kyllä mitään ongelmaa noiden vakioidenkaan kanssa.
E: Kas näin
3/4
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä."
Mulla ei oo tuosta vastakierre tapituksesta mitään hyviä muistoja.. Kun kaverin kannesta piti koittaa pultin jämä ottaa poikkeen niin se saatanan vastakierre tapikka katkesi sinne pulttiin..
Mullakin ne nysväänty siihen kytkimen kanteen aivan vituralleen ne pulttien kannat ja koitin iskumeisselillä ottaa vaan eivät millään meinanneet lähteä.. Loppujen lopuksi sain ne irti sitten kun asetin semmosen lyömäkären viistosti siihen ristin kulmaan ja napauttelin vasaralla..
Mullakin ne nysväänty siihen kytkimen kanteen aivan vituralleen ne pulttien kannat ja koitin iskumeisselillä ottaa vaan eivät millään meinanneet lähteä.. Loppujen lopuksi sain ne irti sitten kun asetin semmosen lyömäkären viistosti siihen ristin kulmaan ja napauttelin vasaralla..
[ Mustanaamio ] - manki projekti -
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=3&t=1806
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=3&t=1806
Juu kiitosta vaan,täytyy käydä ostaan jokupäivä sellanen sarjaHönö kirjoitti:Vastakierretapin toimintaperiaate on hyvin yksinkertainen. Poraat siihen pultin kantaan sopivalla terällä vähän alkua, että se tappi ottaa kierteille. Sitten esim. pienellä jakoavaimella pyörität sitä tappia vastapäivään. Kytkimen kannen pulteista olen ottanut varmaan 90% tuolla konstilla auki.
Ostin itse kuusiokolopultit siihen kytkimen kanteen, ei pitäisi olla niin helposti kanta pyöreänä. Iskumeisselin jos omistaisi niin ei olisi kyllä mitään ongelmaa noiden vakioidenkaan kanssa.
E: Kas näin
3/4
"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 260
- Liittynyt: 04.02.2006 15:31
- Paikkakunta: Ylivieska
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 260
- Liittynyt: 04.02.2006 15:31
- Paikkakunta: Ylivieska
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 260
- Liittynyt: 04.02.2006 15:31
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Minulla katkesi imukaulan pultti kanteen sisään (4.8-momentin pilipalipultteja). Porattiin sitten pulttiin kaksi pientä reikää kummallekin sivulle ja ruuvattiin sen ulos erikoista talttapäätä, jossa on keskellä kolo, käyttäen.
Tuossa pari päivää sitten kävi uudelleen sama juttu ja nyt pitää taas ottaa kansi irti että pulttiin pääsee käsiksi... Ja se katkesi vielä syvemmälle kuin edellinen.
Tuossa pari päivää sitten kävi uudelleen sama juttu ja nyt pitää taas ottaa kansi irti että pulttiin pääsee käsiksi... Ja se katkesi vielä syvemmälle kuin edellinen.
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Huonoja pultteja on.. Mutta jos hylsyllä vedät kiinni niin katkee paljon helpommin. Kannattaa ne pultit aina kääntää lenkkiavaimella.._E_Z_ kirjoitti:Minulla katkesi imukaulan pultti kanteen sisään (4.8-momentin pilipalipultteja). Porattiin sitten pulttiin kaksi pientä reikää kummallekin sivulle ja ruuvattiin sen ulos erikoista talttapäätä, jossa on keskellä kolo, käyttäen.
Tuossa pari päivää sitten kävi uudelleen sama juttu ja nyt pitää taas ottaa kansi irti että pulttiin pääsee käsiksi... Ja se katkesi vielä syvemmälle kuin edellinen.
Mana -99: 72cc, 16mm dellu (isompaa tulossa), 16/35, tehari.
Ajopeleistä kuvia: http://www.motot.net/galleria/61014
Ajopeleistä kuvia: http://www.motot.net/galleria/61014
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Mitäs se vaikuttaa onko se lenkillä vai hylsyllä vedetty sinne?
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Hylsyllä sattuu helpommin nuo pultit katkeemaan..Wiibo kirjoitti:Mitäs se vaikuttaa onko se lenkillä vai hylsyllä vedetty sinne?
Mana -99: 72cc, 16mm dellu (isompaa tulossa), 16/35, tehari.
Ajopeleistä kuvia: http://www.motot.net/galleria/61014
Ajopeleistä kuvia: http://www.motot.net/galleria/61014
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Pakko kysyä perusteet toho väittämään?
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Yhdyn tähänduudson kirjoitti:Pakko kysyä perusteet toho väittämään?
Riemulla on rajaa kun kiinalaisella ajaa.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
kaikilla kellä järkeä on päässä pitäisi se automaattisesti tajuta..
Mana -99: 72cc, 16mm dellu (isompaa tulossa), 16/35, tehari.
Ajopeleistä kuvia: http://www.motot.net/galleria/61014
Ajopeleistä kuvia: http://www.motot.net/galleria/61014
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Perustelut??
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Minkähän takia se menisi hylsyllä kireämmälle?
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Riippuu hylsyavaimesta. Jos on lyhyt vipuvarsi, niin sillä on yhtä vaikea vääntää kierteiltä kuin lyhyellä lenkillä. Minulla oli ensimmäisellä katkeamisella käytössä pitkä räikkävarsi ja kiristin vielä kaiken lisäksi ottamalla varren loppupäästä kiinni. Nyt sitten seuraavalla kerralla oli lyhyt lenkki ja näemmä onnistui silläkin.
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Tarvitsisin neuvoja miten saan irti takarattaan kiinnityspultin. Yhestä on menny kierteet ja tilasin uuden mutta se vanha ei irtoa millään...
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Tarkotat siis takakeskiössä olevia pultteja? ne on pooreilla, eli koitappa vetää ja tunkemalla mössöjä. En ole aivan varma tästä toimenpiteestä.
pyörät
Elämä on, manki ei.
Elämä on, manki ei.
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Joo pooreillahan ne siellä kiinni on eli, joku kestävä tappi millä hakkaat sen sisäpuolelta yksinkertaisesti pois sieltä.
"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 05.01.2008 22:20
- Paikkakunta: turku
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Menin möhläämään toisen korkin siit kannesta:( ja on muute nii kireel ja pyöristynyt ett mahdoton saada irti Pitääkö siihen hitsata alumiini hitsill joku lenkki kii joll sais auki? onks mitään mikä voi palaa? kannessa.
JeB Jeb!
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
venan korkki? kyllä se lähtee lukkopihteillä vaikka olis pyöree..
Re: Vinkkejä nyölääntyneiden pulttien irroitukseen
Ja jos hitsaat niin ainakin korkin O-rengas palaa. Sillähän ei tosin ole mitään väliä, koska uuden korkin mukana tulee kuitenkin uusi.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?