Tänään on 18.11.2018 15:44


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 165 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 24.03.2009 17:20 
Avatar

Liittynyt: 11.01.2009 12:39
ei saa kiinni.. se ei tuu siitä yli. jää vähä vajaaks.

_________________
Vanha monkey vm.92


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24.03.2009 17:56 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
No sitten vastakierretapeilla...

_________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24.03.2009 18:00 
Avatar

Liittynyt: 11.01.2009 12:39
ok pitää yrittää

_________________
Vanha monkey vm.92


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24.03.2009 19:28 

Liittynyt: 14.09.2006 17:50
Minkäslaisia niksejä löytyy sylinterinpinnapultin irrotukseen lohkosta? :D

Lukkopihtejä enkä hitsauslaitteita omista...


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24.03.2009 20:40 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 17.04.2007 17:02
Kiristät 2 mutteria vastakkain sinne pinnapultin yläpäähän. Sitten pyörittelet alemmasta sen pultin irti.

_________________
Lukekaa saatana
Lainaa:
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?


Koscheck fanclub <3


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24.03.2009 20:49 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 12.08.2007 12:49
Paikkakunta: Äetsä
Mutmut, tosta luultavasti kierteet menny kun tässä topicissa?
Jos mitään lukkopihtejä edes kavereilta saa, niin koittaa sitten ihan normaali tongeilla puristaa sen mitä jaksaa ja vääntää vastapäivään.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24.03.2009 21:45 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 11.08.2005 20:08
Paikkakunta: Toholampi
Jos on jengat menny ja pitää saaja pinnapultti pois väkisten, niin muotoilee sitä vaikka kanttiseks ja jollaki jakarilla tai kahella jakarilla yhtä aikaa koittaa vääntää :D

_________________
Joopa joo

150cc
150cc kruisinkia


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 25.03.2009 19:59 

Liittynyt: 14.09.2006 17:50
Joo kaveri kävi käymässä lukkopihtien kanssa, hiottiin sitä sillee vähä nii sai paremman otteen ja onnistuttiin saamaan pois :D Tai no kaveri teki suurimman osan hommista ku ne oli sen pihdit.

Meni sitte siinä sivussa nokka-akselin rattaan pultti katki, seuraava ongelma siinä sit 8) Mut luulis lähtevän helposti pois.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06.04.2009 16:30 
Moderaattori
Avatar

Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki
Mä ainakin olen käyttänyt tälläistä taktiikkaa, jos pultin kantaan pääsee hyvin käsiksi: Otetaan ''siirtoleukapihdit'' (pitkät tongit, joiden leukojen väliä pystyy säätämään, maksaa noin 20-30euroa, lähin IKH -myymälä) ja väännetään niillä pulttia sen verran auki, että saadaan se sormilla aukemaan. Tällä tavalla saa parhaiten läpimädät pultit auki joita oli vanhassa corollassa :roll: Ei jää pultti hylsyn sisään. Muttereihin on paras soveltaa sellaista taktiikkaa, että työntää rälläkällä mutterin keskikohtaan viillon, ja halkaisee pultin ja mutterin. Tuota ekaa taktiikkaa olen käyttänyt auton virtalukon irrotuksessa yleensä :smoke:

_________________
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01.05.2009 13:24 

Liittynyt: 10.10.2008 17:18
Paikkakunta: Ristiina
Perkele kun alko se kytkin remontti nyt ja ne kytkimen ne ihme ristipäät on ihan mahdoton saada irti, yhden sain, yksi oli jo valmiina nyölääntynyt ja kaksi nyölääntyy koko ajan. :x Oisko sellainen mahdollista, että porais ne porakoneella ne kannat pois ja sitten lähtis pois? Sitten ostais kkuusiokolopulttit tilalle.

En oikein tuota hitsaus styleä kannata ku on niin epämukava mikki hiiri mulla.

_________________
Honda Monkey '97


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01.05.2009 13:46 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 15.04.2006 21:19
Poraa vaan niin ne lähtee sit käsin pyörittelemällä pois.
Siihen ei saa mitään iso kantasia laittaa, kun ottaa kytkinkoppaan kiinni.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01.05.2009 14:02 

Liittynyt: 10.10.2008 17:18
Paikkakunta: Ristiina
Jep jep ja kiitos. :D

_________________
Honda Monkey '97


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 08.05.2009 15:51 

Liittynyt: 06.05.2009 16:09
kuusiokanta pulttien irrotuksessa auttaa joskus ihan raakalla voimalla päälle lyöty milliä pienempi hylsy. tai kokeilee tuumakoon hylsyä jos löytyy.

toinen kikka kakkonen on pikku napautus pultin kantaan jos siihen pääsee suoraan muksauttamaan.

mutta kannattaa totta kai käyttää järkeä jos alkaa muksia oman tai kaverin koneen pultteja auki.

ja sylkyn pinnapulttien irroituksessa ihan kaikkein parhaimmat on putkipihdit. ei tarvitse edes olla kovin kaksisen kokoiset ja kaikki mopedien pinnapultit on niillä irti napsautettu.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 08.05.2009 21:05 
Moderaattori
Avatar

Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki
Lyö pistepuikolla pieni kuoppa siihen pultin kehälle. Sitten naputtelet siihen naulalla tai lyöntituurnalla vastapäivään.

_________________
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 08.05.2009 21:57 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 15.04.2006 21:19
Kokemusta tuntuu olevan jos naulaa käyttää tuossa hommassa :D
Parempi on tehä rälläkällä kunnon ura pultin keskelle ja isolla meisselillä auki josa on lukkopihdit kiinni.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 10.05.2009 11:00 
Moderaattori
Avatar

Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki
No. Ihan sama mitä tikkua siinä käyttää ruuvin kiertämiseksi. Tärkein asia on se, että miten sen saa auki :think: Pistepuikolla naputtelee siihen, kaverin pitäessä kiinni kytkinkellosta.

_________________
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 02.07.2009 18:40 
Avatar

Liittynyt: 09.04.2007 12:38
Paikkakunta: vammala
Mitä kannattaisi kokeilla kohokammion pulttien aukaisuun? Sillä ne on aivan pyöreet ja sinne ei oikein sahakaan mahdu. Vastakierretappi? sulaakohan se koko pieni pultti jos sitä hitsaa?

_________________
pyörät
Elämä on, manki ei.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 02.07.2009 18:49 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 12.08.2007 12:49
Paikkakunta: Äetsä
Jos ei muuta keinoo, niin porakoneella kanta varovasti pois. Sitten vaikka lukkotongeilla loput ruuvista pois :D


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 02.07.2009 19:25 
Avatar

Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity
Vinkkejä mangeeton irrottamiseen?
(sähköstratti)

_________________
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24.07.2010 22:16 

Liittynyt: 23.05.2010 15:04
Paikkakunta: Huissin nevada
Olisiko kellään ideaa millä saisi auki alkukäyrän lämpöraudan alemaan pultin auki? Pultissa ei ole enää ollenkaan kantaa, pelkkä kierre kolossaan ja tasaisesti sen raudan kanssa samalla kohdalla ettei pihdeillä saa otetta :? Tuota vasta kierre tappia olen miettinyt, että sillä voisi koittaa( kun vain ensin saisi sellaisen).

_________________
"Sitte kun mun auto on kunnos, niin sielä kuunnellaan Vesku Loiria."


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24.07.2010 22:46 
Moderaattori
Avatar

Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki
Parempi on ottaa laikalla irti se mutteri ja heppailla siihen uusi 5mm mutteri ja maalata putki.

_________________
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 25.07.2010 19:45 

Liittynyt: 23.05.2010 15:04
Paikkakunta: Huissin nevada
devil kirjoitti:
Parempi on ottaa laikalla irti se mutteri ja heppailla siihen uusi 5mm mutteri ja maalata putki.

Joo niin tein, mutten maalannut putkea koska ei ole maalia :lol:

_________________
"Sitte kun mun auto on kunnos, niin sielä kuunnellaan Vesku Loiria."


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14.08.2011 10:59 
Avatar

Liittynyt: 04.08.2011 15:20
Mites ku mulla meni se pakoputken kiinnike pultti poikki mikä menee sylinteriin niin saako sitä oikee millään pois?

_________________
Jonen topikki


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14.08.2011 11:44 
Avatar

Liittynyt: 24.06.2009 23:08
Paikkakunta: Tornio
j0ne kirjoitti:
Mites ku mulla meni se pakoputken kiinnike pultti poikki mikä menee sylinteriin niin saako sitä oikee millään pois?


Ratkaisuja on ainakin 3:
-jos pulttia on tarpeeksi näkyvillä että sitä voi sahata, niin sahaat siihen keskelle uran ja pyörität meisselillä pois.
-ostat vastakierretapin ja pyörität pois
-poraat pultin pois ja väännät uudet kierteet

Itse suosittelen nuita 2 ensimmäistä kokeileen eka, viimisessä on aina se mahollisuus ettei poraus mene ihan keskelle ja sitten siinä ei pysy pultti. Kuten allekirjoittanutkin on tehnyt sen virheen tankin pultin kanssa, sehän on kiinni M6 pultilla, noh nykyään siinä M10 :mrgreen:

_________________
Honda Z50J -90
_________________
Volvo 960 -95
Volvo 940 Turbo -92
Subaru Legacy GL STW -95


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14.08.2011 13:35 
Moderaattori
Avatar

Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki
Taikka sit hitsaa jonkun raudanpalan siihen pultinpätkään kiinni ja kääntää sillä.

_________________
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 165 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com