Tänään on 17.08.2018 10:18


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 06.10.2012 14:50 

Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Huomasin että tätä on monesti kyselty niin päätimpä kirjoittaa ohjeen siitä. Monille on siis tullut ongelmia kun pitäisi laittaa toinen moottori mankinsa vakiosähkösarjaan tai uusi sähkösarja vanhaan moottoriin jne.

Moottorin kytkeminen sähkösarjaan.

Kipinän saavuttamiseksi tarvitset yhteensä kolme johtoa. Koneesta tulevan impulssikäämin johdon, maajohdon ja staattorin johdon joka kehittää latausjännitteen CDI boksille.
Kuva
Kuvassa hondan johdot.

Mistä sitten tietää mikä johdoista on mikin?

Impulssikäämin johto on ainankin helppo selvittää sillä se lähte vauhtipyörän ”ulkopuolelta” omasta mötikästään. Hondassa se on sinivalkoinen ja kiinalaisissa esimerkiksi punavalkoinen tai myöskin sinivalkoinen. Kuvassa Hondan impulssikäämi: Kuva

CDI boksin virtajohto on hondassa mustapunainen ja se antaa CDI boksille virtaa. Mikäli et tiedä tämän johdon väriä omassa koneessasi niin sen voi arvata. Harvemmin se on keltainen tai valkoinen.

Maajohto on yleensä vihreä tai musta. Hondassa se on vihreä.

Sitten siihen itse asiaan. Aloita katsomalla miten nykyinen moottorisi on paikallaan sähkösarjassa. Katso mihin äsken esitellyt johdot menevät johtosarjassa ja merkitse värit ylös. Senjälkeen uusi moottori tai sähköt paikalleen ja etsit vastaavat johdot uudesta moottoristasi tai sähkösarjastasi. Nyt yhdistät uuden koneen vastaavat johdot edellisen koneen vastaaviin johtoihin sähkösarjaan ja kokeilet antaako kipinän.

Valonjohdot voit arvuutella oikeille paikoilleen kokeilemalla mikäli et löydä sopivaa sähkökaaviota.

Mikäli jokin jäi epäselväksi niin tässä hieman lisää tietoutta koneen sähköistä ja kipinään liittyvää asiaa. Lainattu käyttäjän enska32 ohjeesta
Lainaa:
-Toiminnan kuvaus :
Staattori kehittää latausjännitteen CDI lle.(Punamusta johto ).
Vauhtipyörän F (FIRE) kohdalla Impulssikäämi antaa purkuimpulssin CDI lle. ( Sinivalkoinen j. ).
CDI antaa pulssin puolalle ( keltamusta ).
Puola antaa kipinän tulpalle.
Vihreä johto on maadoitus.( CDI, puola,staattori )
Musta valko johto ( CDI ) menee virtalukkoon joka Stop tilassa maadoittaa sen (sammutus).
Akku,jännitesäädin ja valot ei ole mitenkään kytketty sytytyspiiriin eli niillä ei ole vaikutusta toimintaan.


Koko kipinän etsintäohje luettavissa täällä viewtopic.php?f=7&t=2502

Ohje on yritetty tehdä mahdoillisimman rautalangasta vääntäen, kysykää ja opastakaa toki jos on epäselvyyttä jossain kohdassa.

_________________
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com