Levykeulan lyhennys/madallus

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
xP4teew
Viestit: 3
Liittynyt: 19.01.2014 15:41

Levykeulan lyhennys/madallus

Viesti Kirjoittaja xP4teew »

Elikkäs ostin ooracing:ltä levykeulan ja se on liian korkea. Pystyykö keulaa lyhentämään ja jos pystyy niin kuinka?

Tässä linkki kyseiseen levykeulaan

http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1231
Järilä
Viestit: 237
Liittynyt: 20.09.2014 12:22

Re: Levykeulan lyhennys/madallus

Viesti Kirjoittaja Järilä »

Nostellaas tätä vähäsen koska itsekkin tarvis ohjeita madallukseen. Joku vois vähäsen kertoilla tai antaa linkin.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Levykeulan lyhennys/madallus

Viesti Kirjoittaja panda »

Joo muutes, kertokaa et miten madaltaa ja mikä ois hyvä vaihtoehto. Jousta lyhentämällä kun jousto loppuu, jää löysää ja menee aika jämäkäksi.
Luici
Viestit: 278
Liittynyt: 11.11.2014 20:15

Re: Levykeulan lyhennys/madallus

Viesti Kirjoittaja Luici »

Itse lyhensin iskarin männän vartta, ja liukuputkea yläpäästä samassa suhteessa. Liukuputkea ei välttämättä tarviste lyhentää, mutta itse näin tein. Omassa USD keulassa on molemmissa iskareissa kaksi jousta, jätin toisen jousen kokonaan pois, ja otin yli jääneet holkit yläpäähän, jotta iskarissa ei ole yhtään tyhjää. Keula lyheni 70mm ja näyttäs toimivan täydellisesti. Vähän jäykempi siitä luonnollisesti tulee kun joustosta otetaan 50% pois.

Eli vaikka rälläkällä sopiva pätkä pois iskarin varresta, sitte uudet kierteet (mielellään esim sorvissa niin kierre tulee suoraan), huomaa että männän varressa ei ole normi metrinen kierre vaan joku 1.25mm nousulla tod näk. Itse veivasin iskarin päihin vaan uuden metrisen kierteen vanhan tilalle. Ja jos hyvän haluaa niin sitte vaikka poraa vanhan reiän pois ja tekee kierteen helicoileilla.

Kuva

Kuva

Toden näkösesti sama taktiikka toimii myös tossa toisinpäin olevassa iskarissa?
Vastaa Viestiin