Tänään on 23.02.2018 21:37


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 117 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Sylinterikannen avarrus
ViestiLähetetty: 28.04.2010 21:54 
Avatar

Liittynyt: 03.10.2009 22:35
Paikkakunta: Espoo
jooeimitää :mrgreen:

_________________
Honda zb50 topic ! !


Viimeksi muokannut ConneX päivämäärä 13.07.2010 22:11, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sylinterikannen avarrus
ViestiLähetetty: 28.04.2010 21:57 
Avatar

Liittynyt: 23.11.2009 18:07
Paikkakunta: Kotka
Yleensähän imusarjoja ja venttiilejä kiillotetaan. Eli jos parasta virtausta haluaa niin kannattaa hioa avarruksen jälkeen.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sylinterikannen avarrus
ViestiLähetetty: 28.04.2010 22:01 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki
mjaa, ei tiedä. :D jos kuulin väärin..

_________________
It was at this moment that he knew, he fucked up.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sylinterikannen avarrus
ViestiLähetetty: 28.04.2010 22:11 
Avatar

Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala
imu puoli ei saisi olla kiiltävä vaan röpelöinen, vaikka hiekkapuhallettu mutta pako puoli sais olla kiiltävä, näin pitäis virrata parhaiten mutta mankissa ei huomaa eroa koska ei vaikuta kovin paljon

_________________
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sylinterikannen avarrus
ViestiLähetetty: 28.04.2010 22:21 
Avatar

Liittynyt: 23.11.2009 18:07
Paikkakunta: Kotka
Miksi näin? :think:


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sylinterikannen avarrus
ViestiLähetetty: 28.04.2010 22:23 

Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina
Seos pisaroituu kiiltäville pinnoille eikä välttämättä sekoitu kunnolla. Ite oon tykänny hiekkapuhaltaa vaa ni sillee tulee hyvä.
Sit imuvenaa jättän semmost pient röpelöö et sekottuu viel siinki.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sylinterikannen avarrus
ViestiLähetetty: 28.04.2010 22:28 
Avatar

Liittynyt: 23.11.2009 18:07
Paikkakunta: Kotka
Juu tuollasesti oon kylläkin kuullut puhuttavan. Ite oon mopossa vetäny kaikki aina sileeks, mutta tuskimpa mopossa ero näkyy.

Ihmettelen vaa kun joitakii autoprojekteja kattelee ni jotkut vetää sileiks ja jotkut jättävät karheeks. Jos on karhea niin ilman ja pensan pitäs sekottuu paremmin kun karheus synnyttää pyörteitä :think:


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sylinterikannen avarrus
ViestiLähetetty: 28.04.2010 22:34 
Avatar

Liittynyt: 02.07.2009 21:25
Paikkakunta: Lahti
Karhee on hyvä matalille kierroksille ja pienelle moottorille.

Ja kiiltävä on sitte ku ruvetaa virittää tosissaa jotain autoa radalle ja korkeille kierroksille.

Mut ei taida näkyä erot mankimoottorissa paitsi ehkä kylmäkäynnistyksessä? :think:

_________________
Skootterit on hinteille!

Honda monkey 4ever<3


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sylinterikannen avarrus
ViestiLähetetty: 29.04.2010 14:34 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Mankikoneessa kannattaa vissiin jättää karheeksi imupuoli, kierrokset on kuitenki yleensä alle kymppitonnin siinä parhaimman tehon kohdalla...

Pakokanava kannattaa olla kiiltävä, kuten myös esim. venttiilit ja männän kupu/laki, koska kiiltävään(=sileään) pintaan karsta tarttuu paljon huonommin.

_________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sylinterikannen avarrus
ViestiLähetetty: 29.04.2010 17:33 
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Avatar

Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa
Jep, ja lämpöä siirtävää pinta-alaa on silloin vähemmän, jolloin pakokaasut pysyvät mahdollisimman kuumana ja koneen osat viileämpinä.

(käytännössä nää on aika marginaalisia asioita)

_________________
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sylinterikannen avarrus
ViestiLähetetty: 30.09.2013 18:07 

Liittynyt: 03.09.2012 08:49
Paikkakunta: Loppi City
--pahoittelen nostoa---

Mitä jos avarrus kusee? joutuuko ostamaan uuden kannen?

_________________
Manki on aina manki muttei suinkaan vielä vanki!

Honda monkey vm 1992 virit:14mm keihin, rajottamaton cdi 14-35
ex Rieju rrx vm 2008 virit: e-nox, suuttimet jne= 85kmh
ex Husqvarna smr 125cc vm 2013
audi a4 quattro 1.8t vm 2004
ex ford sierra 2.0 dohc 1991
Ford sierra 2.0 dohc 1989
Jo 20 000km Mankin penkin kulutusta

niin ja...
Yhdyn mielipiteeseen, vakio manki paras manki!


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sylinterikannen avarrus
ViestiLähetetty: 01.10.2013 15:48 
Avatar

Liittynyt: 13.10.2011 20:29
Paikkakunta: Huittinen
Ei ollut paha nosto tälläisessä topicissa.

Jos satut liikaa esimerkiksi ottamaan tai kanavassa portaita, eikä enää saa korjattua kansi on pilalla.

_________________
If you never do, you'll never know

nyk. Mercedes-Benz w124 3.0l 24v Sportline
nyk. Toyota Corolla Hardtop, coupe
ex.Mercedes-Benz w124 2.3l
ex. Honda Monkey z50J, projekti
ex. Honda Monkey z50J, low
ex. Honda Monkey z50J, original
ex. Toyota Corolla KE-20, air ride


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sylinterikannen avarrus
ViestiLähetetty: 01.10.2013 19:20 

Liittynyt: 03.09.2012 08:49
Paikkakunta: Loppi City
Juhis kirjoitti:
Ei ollut paha nosto tälläisessä topicissa.

Jos satut liikaa esimerkiksi ottamaan tai kanavassa portaita, eikä enää saa korjattua kansi on pilalla.


no taidan jättää tekemättä, ellei joku halua myydä/vaihtaa avarrettua kantta

_________________
Manki on aina manki muttei suinkaan vielä vanki!

Honda monkey vm 1992 virit:14mm keihin, rajottamaton cdi 14-35
ex Rieju rrx vm 2008 virit: e-nox, suuttimet jne= 85kmh
ex Husqvarna smr 125cc vm 2013
audi a4 quattro 1.8t vm 2004
ex ford sierra 2.0 dohc 1991
Ford sierra 2.0 dohc 1989
Jo 20 000km Mankin penkin kulutusta

niin ja...
Yhdyn mielipiteeseen, vakio manki paras manki!


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sylinterikannen avarrus
ViestiLähetetty: 06.10.2013 11:48 
Avatar

Liittynyt: 27.04.2012 23:01
Paikkakunta: Salo
Aika pitkälti saa korjattua kemiskillä tjv. jos sattuu vaikka kanava puhkeamaan, toki kaikkea ei silläkään voi korjata...


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sylinterikannen avarrus
ViestiLähetetty: 18.12.2013 10:25 
Avatar

Liittynyt: 01.06.2012 04:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Jep, itellä meni myyntiin tuo lifani sen takia kun oli primary clutch ja lisätehoa poliniin kaivattiin :D Kannesta en sano mitään kun ei ikinä tullu katottua millaset venttiilit siellä oli sisällä.

En tiiä onko tätä linkattu tänne aikasemmin mutta linkissä olevas pdf tiedostossa käydään aika perusteellisesti läpi sylinterin kannen hengittävyyttä, autossa tosin, mutta hyvin sovellettavissa mankin kokoseen laitteeseen.
http://theseus.fi/bitstream/handle/1002 ... sequence=1

Kokoan himassa excel taulukkoa millä voi kätevästi laskea seoksen nopeuksia, virtauspinta-aloja yms muita perus viritykseen liittyviä kaavoja. Oisko kellään tarvetta tollaselle tiedostolle kun saan joskus valmiiks? :)

_________________
Youtube kanava
My little 160cc Pony s.4 ->
Allstroke:n FB-sivu
"Momenttiin ja vähä yli!"


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sylinterikannen avarrus
ViestiLähetetty: 18.12.2013 14:47 

Liittynyt: 21.07.2011 17:11
laitahan tiedot sitten jakoon vaan, liika tieto ei ole haitaksi. Tosin, kannattaa miettiä myös mikä on mankin kannen suhteen tarpeellista verrattuna autojen kansiin. Mutta olisi kyllä hienoa jos jaksat julkaista.

_________________
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!


Ylös
Poissa Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sylinterikannen avarrus
ViestiLähetetty: 18.12.2013 17:45 
Avatar

Liittynyt: 01.06.2012 04:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Juu pitää nyt katsoa mitä kaikkea tohon pystyy tekemään tai riittää osaaminen, kansi hommista ainakin koitan tehdä melko kattavasti osaamisen mukaan. (Y)

_________________
Youtube kanava
My little 160cc Pony s.4 ->
Allstroke:n FB-sivu
"Momenttiin ja vähä yli!"


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 117 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com