Sylinterikannen avarrus
Re: Sylinterikannen avarrus
Joo on nuo ihan hyvät, pako vois kyllä olla jotain 18mm luokkaakin. Eikös pakoventtiilistä pari mm isommaksi voi avarrella pakokanavaa tai putken mukaan? Uudessahan pakovena on 16mm. Vanhanmallin kansi vois kyllä 70cc:l olla parempi, mut kyl se tol avarretul uudenmallin kannellakin menee.
Re: Sylinterikannen avarrus
joo no laitan sen pako jutun 18mm ku en tienny minkä kokone se on vakiona
Re: Sylinterikannen avarrus
paljoko maksaa jossaki korjaamolla tai koneistamolla kannen avarrus? =)
Re: Sylinterikannen avarrus
Eise paljoo 10-50e varmaan, 50e:kin taitaa olla liikaa jo. Riippuu kuka tekee, koska tekee ja kuinka sen tekee.
Mutta ite se on helppo tehä, varsinkin jos uhraa jonkun 10-25e semmoseen halpaan "Dremeliin" eli karahiomakoneeseen. Sellä saa loistavasti ja niissä on noinkin halpana takuu, joten ei haittaa jos rikkoo heti. Kokemusta on...
Mutta ite se on helppo tehä, varsinkin jos uhraa jonkun 10-25e semmoseen halpaan "Dremeliin" eli karahiomakoneeseen. Sellä saa loistavasti ja niissä on noinkin halpana takuu, joten ei haittaa jos rikkoo heti. Kokemusta on...
Re: Sylinterikannen avarrus
joo huomenna vien tuon kannen avarrukseen , sitä kysyisin että miten "syvälle" tuota kanavaa avarretaan? saatto olla aika tyhmä kysymys mutta no .....
Re: Sylinterikannen avarrus
Vaikuttaa mielen kiintoiselta tuo että pitää itsekkin kokeilla.. ootteko huomannu perstuntumalla mitään eroo esim kiihdytettäessä tai ylämäkeen ajettaessa..? Itellä olis 125cc kone johon pitäis moottoria laitella talven aikana.
Skyteam Monkey: 125cc, JWD edition
Minä myös apinoin
Minä myös apinoin
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Sylinterikannen avarrus
Yhen kannen minkä kairasin lähinnä lyhentämällä ohjurit.. (ei tosin kestänyt kauan)
Tuli vetoa lisää yläkiekoille vaikka kaikki palikat pysyi samoina.
Kansi oli kiinavalmiste "70cc" kansi joten kanavat oli jo valmiiksi aika isot.
Tuli vetoa lisää yläkiekoille vaikka kaikki palikat pysyi samoina.
Kansi oli kiinavalmiste "70cc" kansi joten kanavat oli jo valmiiksi aika isot.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Sylinterikannen avarrus
Tänään hain tuon kannen koneistamolta olivat imu-kanavan laittaneet vain 16mm ja pako kanavan 17 vaikka sanoin että laittaa imun 20 ja paon 18 .
Mutta no eikun viila käteen ja kitkutin imu puolen 23milliseksi alusta joka kaventuu sentin matkalla 16milliseksi. < Onko tuo imu kanavan koko 50cc hyvä vai onko liian iso tai pieni?
Paon kitkutin 20milliseksi joka kaventuu sentin matkalla 16milliseksi. < Onko tuo pako kanavan koko 50cc liian iso tai pieni?
Ei muuten maksanu paljoa tuo avarrus ja 2 imukaulan kierteen korjaus vain 20€.
Mutta no eikun viila käteen ja kitkutin imu puolen 23milliseksi alusta joka kaventuu sentin matkalla 16milliseksi. < Onko tuo imu kanavan koko 50cc hyvä vai onko liian iso tai pieni?
Paon kitkutin 20milliseksi joka kaventuu sentin matkalla 16milliseksi. < Onko tuo pako kanavan koko 50cc liian iso tai pieni?
Ei muuten maksanu paljoa tuo avarrus ja 2 imukaulan kierteen korjaus vain 20€.
-
- Viestit: 881
- Liittynyt: 28.12.2008 21:53
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Sylinterikannen avarrus
16mm on aikas täydellinen 50cc:lle
Gas, grass or ass. No one rides for free
Re: Sylinterikannen avarrus
Mitkä olisi hyvät avarrukset vakio 50cc koneelle, jossa vakio kaasari (Ajattelin pian vaihtaa 14mm, eli mitkä siihen myös)?
Virit: Ohitin, Suurempi eturatas, kohta 14mm kaasari.
Virit: Ohitin, Suurempi eturatas, kohta 14mm kaasari.
Re: Sylinterikannen avarrus
avarra vaan omaa nenääs, älä tuhoo kanavia mopedista
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Re: Sylinterikannen avarrus
Jep. Turhaan avartelet kantta jos kaasari on vaan 14mm.
Re: Sylinterikannen avarrus
Oke, kiitti!
Re: Sylinterikannen avarrus
alko itteäki mietityttään tämä kannen avartaminen mutta kun kävin mauseroimassa imuaukkoa nii sehän oli valmiiks 19mm (jinkun kansi), nii tuskin vaikuttaa isontaa ko ei ole tulossa ko 16mm pyöreä-kurkkunen mikuni ?
EI lainauksia allekirjoituksiin. -Ylläpito
Re: Sylinterikannen avarrus
Juu älä avarra.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Sylinterikannen avarrus
paljon tossa jinkun kannessa on vakiona se imu ja pako kanavat? et minkä kokosta kaasarii kannattais ostaa ton vakion 9mm tilalle?
Re: Sylinterikannen avarrus
Sama kun vm eli 20/23? Joku 20-22mm on varmaan passeli.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Sylinterikannen avarrus
Paljos on tollasta välimallin kantta varaa avartaa imupuolelta, PV:n kantta muistaakseni 23mm:seksi. Pitäis toi masain 20mm kaasari kiinni laittaa ja imuaukkoa avartaa, paljonkos uskaltaa avartaa huoletta?
Re: Sylinterikannen avarrus
Imukanavaa avartaessa paras tapa on avartaa kanava kaasarin kurkun mukaan portaattomasti. Eli mittaat koon ja sen mukaan sitten.
Re: Sylinterikannen avarrus
laittakaas kuvia avarretuista imu ja pakoaukoista ku olis itellä tarkotus piakkoin avartaa kantta. Toivottavasti en kantta pilaa (esim venat alkais vuotaa) ja siksi aika varovaisesti alottelenkin .
E: uskaltaako avartaa kantta ilman että repii venttiilejä pois? vai onko pakolliset ottaa pois ettei riko niitä sitten?
E: uskaltaako avartaa kantta ilman että repii venttiilejä pois? vai onko pakolliset ottaa pois ettei riko niitä sitten?
Viimeksi muokannut kalleppi3, 16.01.2010 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Sylinterikannen avarrus
No tuolla nyt on muutaman avarretun kannen kuva, kun selaa. Toivottavasti on ees jotain hyötyä. Avartamaton -ja avarrettu pako.
E: Varovaisuudella voi ilman venttiilien irrotusta avarrella.
E: Varovaisuudella voi ilman venttiilien irrotusta avarrella.
Re: Sylinterikannen avarrus
Jos meinaisi laittaa kiinni 14mm kaasarin, niin mahtaako -89 manan kantta kannattaa avartaa?
E: Hohhoh.. Tähänkin vastaus ihan yläpuolella. Pahoittelut turhasta viestistä. Voishan sitä mennä nukkumaan.
E: Hohhoh.. Tähänkin vastaus ihan yläpuolella. Pahoittelut turhasta viestistä. Voishan sitä mennä nukkumaan.
Re: Sylinterikannen avarrus
ny tuli sellane olo et mun kannattais ottaa kasi pois ja avartaa uudestaan ku olin puhunu jotain kansien avrtamisesta että vois senki tehä ite ei se vissiin nii vaikeeta oo ku otin kannen irti kun piti ottaa yks katkennut tappi pois ni iskä otti sen työ paikkalle ja ja poras samalla kanavat 17 milli siksi sit viilasin sellasen kynnyksen pois sieltä siihen jäi viel joku ihan silee 5 millin kymmenysosaa oleva silee kyhmy ja sit hioin sen ihan sileeks sinne jäi sellanen pikkunen ura ja pakoaukolle en tehnyt lähes mitään sen jälkeen et kuinka paljon tämä haittaa käyntiin/tehoihin jos haittaa paljon käyntiin ni kai se pitää ottaa irti jos ei haittaa käyntiin teen sen paremmaks seuraavalla kerrall kun otan kannen irti
-sori ku ei oo pisteitä ja pillkuja
-sori ku ei oo pisteitä ja pillkuja
Re: Sylinterikannen avarrus
Imuhan olis hyvä olla kaasarin imukaulan halkasijan kokonen, ja mielellään suppilomainen, ettei tosiaan ihan suora.
Ja kai se pakopuolellakin olis hyvä ettei mitään kamalaa kynnystä ole, mutta ei niin pakollista välttämättä.
Ja kai se pakopuolellakin olis hyvä ettei mitään kamalaa kynnystä ole, mutta ei niin pakollista välttämättä.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Sylinterikannen avarrus
tuli vaa mielee tos, ku sanotaa et pitää hioa noi kanavat avarruksen jälkeen, mut eikös se virtaa just paremmin ku se pinta hieman karhea?
eno kertoi..
eno kertoi..
It was at this moment that he knew, he fucked up.