Venttiilivälysten säätö
Re: Venttiilivälysten säätö
Tosta kuvasta näkee hyvin
Ja 0.05 välys. Ja liuskan pitää liikkua "tahmeasti" siinä välissä.
Ja 0.05 välys. Ja liuskan pitää liikkua "tahmeasti" siinä välissä.
Re: Venttiilivälysten säätö
Kiitos, ja sen tulkin kuuluu näköjäs olla tollane kaareva systeemi.
Re: Venttiilivälysten säätö
Ei tarvitse olla kaareva,tuossa kuvassa se on vain "taittunut", kun tuo 0.05 liuska on aikas ohut.
Re: Venttiilivälysten säätö
Ite vääntelin oman luiskan sellaseks sopivaks että saa helposti tonne väliin
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 15.01.2011 22:32
- Paikkakunta: Viitasaari
Re: Venttiilivälysten säätö
onko joku säätäny skytessä ku itellä 04:ssa ainaki magneetto jotenki erilaine eli siin ei oo sillei vauhtipyörää vaaku ottaa magneeton suojan pois nii tulee kokosisukset siin kii :O sori jos selitys o huano otan vaikka kuvan jos ei muute selviä
~Bikes & Babes are best naked, amen.
Re: Venttiilivälysten säätö
Onhan siinä nyt vauhtipyörä, mutta se on sillee väärinpäin, Ja k yllä siinäkin on T merkki. Staattori siinä magneeton kopassa on kiinni.
Re: Venttiilivälysten säätö
Skyteamin mg-kopan päällä on sellainen pieni korkki, jonka saa talttapäämeisselillä veks, ottaa sen irti ja pyörittää käynnistyspolkimesta sen T-merkin siihen aukon kohdalle.
Honda FT500 -83, Nissan Micra K10 -91. Entiset: Skyteam Monkey -09, kemmumanat -07 & -11, Jinkut -03 & -04, Skyteam PBR -06, Sendai 110cc, Peugeot Jet C-tech -06, Keeway Focus -06, Motozeta Rally 50, Grecav Amica, Peugeot 307 -02, Ford Escort -98, VW Vento -94
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 15.01.2011 22:32
- Paikkakunta: Viitasaari
Re: Venttiilivälysten säätö
Juujuu kitoksia neuvoista mut nyt vähä ongelmaa tippu räikänpää sinne koneevälii xD
~Bikes & Babes are best naked, amen.
Re: Venttiilivälysten säätö
muute minkä näkönen on kärähtäny venttiili ku toinen on valkonen ja toinen musta ni onko se musta kärähtäny? saatto ollaa vähä väärä alue mut liittyy kuiteski venttiileihin
Re: Venttiilivälysten säätö
Irroita venttiili, ja katso seetipintaa. Eli sitä joka osuu kannessa vastakappaleeseen. Jos siinä ti venttiilin reunoissa on hirveästi röpölöä, niin sitten on palanut. Itse venttiilinväri ei vaikuta siihen millään tapaa.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
-
- Viestit: 961
- Liittynyt: 12.12.2010 18:53
- Paikkakunta: Asikkala
Re: Venttiilivälysten säätö
Auttakaa mankimiestä hädässä. Eli, johtuuko nakutus venttiilinvälyksistä, kun alkaa nakuttamaan vasta lämpimänä? Eilen just säädin venat.
Re: Venttiilivälysten säätö
Kuuluuko venttiilien liikkua kun sormella painaa??
Ostetaan Hondan sivukoppa tai mikä kate nyt se onkaan... ehjä mielellään värillä ei väliä... Myös mittarinpyöritin 12mm akselille ois hakusessa!
Re: Venttiilivälysten säätö
eii.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Venttiilivälysten säätö
Milläs tuon magneetonkopan saa irti kun olen mielestäni irrottanut kaikki tarvittavat pultit(3kpl), mutta koppa ei liiku mihinkään?
Skyteam Monkey -11
Re: Venttiilivälysten säätö
Kyllähän sen pitäis lähtee, meisselillä vähä vääntää jostaki välistä.. nii lähtee, tai ottaa kiinni ja repäsee vähän. Tai vaikka varovasti kopauttaa vasaralla(kannattaa laittaa jotaki esim. rättejä pehmusteeksi alle )
Re: Venttiilivälysten säätö
Niin, ja sielä on vielä magneettisuutta eli vauhtis vetää magneettoa ihteensä kiinni ja toisinpäin. Itel oli tossa hhonlein koneessa aika tiukassa irtoomaan.
Re: Venttiilivälysten säätö
Skyteamin koppa on viidella pultilla kiinni. Ja venanvälysten säätöä varten sitä ei tarttee edes irrottaa.
Honda FT500 -83, Nissan Micra K10 -91. Entiset: Skyteam Monkey -09, kemmumanat -07 & -11, Jinkut -03 & -04, Skyteam PBR -06, Sendai 110cc, Peugeot Jet C-tech -06, Keeway Focus -06, Motozeta Rally 50, Grecav Amica, Peugeot 307 -02, Ford Escort -98, VW Vento -94
Re: Venttiilivälysten säätö
Kaveri väitti kovin että Hondan koneessa ois 0.03mm, eikä uskonu vaikka sanoin että 0.05 ja näytin täältäkin. Mjoo, haittaakse, jos säätää 0.04mm välykset? Tossa mun rakotulkissa ei ollut 0.05 liuskaa, joten säädin tolla. Ei ole kyllä mitään ylimääräsiä kolinoita kuulunut kannesta..Oikea venttiilinvälys on 0.05mm.
Projektin vaiheet:
1. Valtava innostus.
2. Jumalaton hämminki.
3. Helvetillinen sekaannus.
4. Syyttömien rankaisu.
5. Syyllisten palkitseminen
1. Valtava innostus.
2. Jumalaton hämminki.
3. Helvetillinen sekaannus.
4. Syyttömien rankaisu.
5. Syyllisten palkitseminen
Re: Venttiilivälysten säätö
No ei sieltä liikapienellä välyksellä kolinaa kuulullaan, vaan voi venttiilit alkaa kuumana kantamaan ja ei oo niin paljoo puristusta. Säädä väljäks 0.04 niin on hyvä.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Re: Venttiilivälysten säätö
Okei.
Projektin vaiheet:
1. Valtava innostus.
2. Jumalaton hämminki.
3. Helvetillinen sekaannus.
4. Syyttömien rankaisu.
5. Syyllisten palkitseminen
1. Valtava innostus.
2. Jumalaton hämminki.
3. Helvetillinen sekaannus.
4. Syyttömien rankaisu.
5. Syyllisten palkitseminen
Re: Venttiilivälysten säätö
Aiheeseen liittyen, lontoonkielinen säätöohje OOracingilta: http://www.youtube.com/watch?v=QJciyJRJh8Q Antaa vähän viittausta kuinka kevyesti se rakotulkki liikkuu jne.
Suorituskyky on aina kivaa, eikös?
Re: Venttiilivälysten säätö
Siis mikä on se oikea välys skyteam moottoriin? 0,05mm tai 0,1? ja laitanko sama pako ja imuun?
Re: Venttiilivälysten säätö
0.05mm ja sama kumpaankin.
Re: Venttiilivälysten säätö
haittaako kun mulla on 72 cc mankissa imu-ja pakoventtiilillä o.1 välystä ?
Hukutaan paskaan.
Re: Venttiilivälysten säätö
No eihän se hyväkään ole. Äkkiä sä sääjät ne 0.05:n