Venttiilivälysten säätö

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
H3mppa
Viestit: 543
Liittynyt: 04.08.2010 22:50

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja H3mppa »

Tosta kuvasta näkee hyvin Kuva
Ja 0.05 välys. Ja liuskan pitää liikkua "tahmeasti" siinä välissä.
wayoflife
Viestit: 2
Liittynyt: 24.09.2011 17:13

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja wayoflife »

Kiitos, ja sen tulkin kuuluu näköjäs olla tollane kaareva systeemi.
H3mppa
Viestit: 543
Liittynyt: 04.08.2010 22:50

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja H3mppa »

Ei tarvitse olla kaareva,tuossa kuvassa se on vain "taittunut", kun tuo 0.05 liuska on aikas ohut.
TemeZi
Viestit: 870
Liittynyt: 11.03.2011 16:17
Paikkakunta: Polvijärvi

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja TemeZi »

Ite vääntelin oman luiskan sellaseks sopivaks että saa helposti tonne väliin (Y)
imafinland
Viestit: 21
Liittynyt: 15.01.2011 22:32
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja imafinland »

onko joku säätäny skytessä ku itellä 04:ssa ainaki magneetto jotenki erilaine eli siin ei oo sillei vauhtipyörää vaaku ottaa magneeton suojan pois nii tulee kokosisukset siin kii :O sori jos selitys o huano otan vaikka kuvan jos ei muute selviä :evil:
~Bikes & Babes are best naked, amen.
H3mppa
Viestit: 543
Liittynyt: 04.08.2010 22:50

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja H3mppa »

Onhan siinä nyt vauhtipyörä, mutta se on sillee väärinpäin, Ja k yllä siinäkin on T merkki. Staattori siinä magneeton kopassa on kiinni.
MB93
Moderaattori
Viestit: 2292
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Skyteamin mg-kopan päällä on sellainen pieni korkki, jonka saa talttapäämeisselillä veks, ottaa sen irti ja pyörittää käynnistyspolkimesta sen T-merkin siihen aukon kohdalle.
Honda FT500 -83, Nissan Micra K10 -91. Entiset: Skyteam Monkey -09, kemmumanat -07 & -11, Jinkut -03 & -04, Skyteam PBR -06, Sendai 110cc, Peugeot Jet C-tech -06, Keeway Focus -06, Motozeta Rally 50, Grecav Amica, Peugeot 307 -02, Ford Escort -98, VW Vento -94
imafinland
Viestit: 21
Liittynyt: 15.01.2011 22:32
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja imafinland »

Juujuu kitoksia neuvoista mut nyt vähä ongelmaa tippu räikänpää sinne koneevälii xD
~Bikes & Babes are best naked, amen.
monkicc
Viestit: 27
Liittynyt: 15.07.2011 16:33

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja monkicc »

muute minkä näkönen on kärähtäny venttiili ku toinen on valkonen ja toinen musta ni onko se musta kärähtäny? saatto ollaa vähä väärä alue mut liittyy kuiteski venttiileihin :oops:
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Irroita venttiili, ja katso seetipintaa. Eli sitä joka osuu kannessa vastakappaleeseen. Jos siinä ti venttiilin reunoissa on hirveästi röpölöä, niin sitten on palanut. Itse venttiilinväri ei vaikuta siihen millään tapaa.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
Masamosotin
Viestit: 961
Liittynyt: 12.12.2010 18:53
Paikkakunta: Asikkala

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja Masamosotin »

Auttakaa mankimiestä hädässä. Eli, johtuuko nakutus venttiilinvälyksistä, kun alkaa nakuttamaan vasta lämpimänä? :( Eilen just säädin venat.
Materiaalia apinoista: Topic, Kuvaa, Videooo

Kaikenlaista Monkey-palikkaa jäänyt talliin, kysy YV
aku131
Viestit: 43
Liittynyt: 01.11.2011 20:05

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja aku131 »

Kuuluuko venttiilien liikkua kun sormella painaa??
Ostetaan Hondan sivukoppa tai mikä kate nyt se onkaan... ehjä mielellään värillä ei väliä... Myös mittarinpyöritin 12mm akselille ois hakusessa!
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja T0by »

eii.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
Petu
Viestit: 23
Liittynyt: 08.03.2011 21:08

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja Petu »

Milläs tuon magneetonkopan saa irti kun olen mielestäni irrottanut kaikki tarvittavat pultit(3kpl), mutta koppa ei liiku mihinkään?
Skyteam Monkey -11
H3mppa
Viestit: 543
Liittynyt: 04.08.2010 22:50

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja H3mppa »

Kyllähän sen pitäis lähtee, meisselillä vähä vääntää jostaki välistä.. nii lähtee, tai ottaa kiinni ja repäsee vähän. Tai vaikka varovasti kopauttaa vasaralla(kannattaa laittaa jotaki esim. rättejä pehmusteeksi alle )
jjjesse
Viestit: 1044
Liittynyt: 19.03.2011 15:14

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja jjjesse »

Niin, ja sielä on vielä magneettisuutta eli vauhtis vetää magneettoa ihteensä kiinni ja toisinpäin. Itel oli tossa hhonlein koneessa aika tiukassa irtoomaan. :D
MB93
Moderaattori
Viestit: 2292
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Skyteamin koppa on viidella pultilla kiinni. Ja venanvälysten säätöä varten sitä ei tarttee edes irrottaa.
Honda FT500 -83, Nissan Micra K10 -91. Entiset: Skyteam Monkey -09, kemmumanat -07 & -11, Jinkut -03 & -04, Skyteam PBR -06, Sendai 110cc, Peugeot Jet C-tech -06, Keeway Focus -06, Motozeta Rally 50, Grecav Amica, Peugeot 307 -02, Ford Escort -98, VW Vento -94
tmppa
Viestit: 621
Liittynyt: 26.11.2011 18:05
Paikkakunta: Vaulammi

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja tmppa »

Oikea venttiilinvälys on 0.05mm.
Kaveri väitti kovin että Hondan koneessa ois 0.03mm, eikä uskonu vaikka sanoin että 0.05 ja näytin täältäkin. Mjoo, haittaakse, jos säätää 0.04mm välykset? :think: Tossa mun rakotulkissa ei ollut 0.05 liuskaa, joten säädin tolla. Ei ole kyllä mitään ylimääräsiä kolinoita kuulunut kannesta..
Projektin vaiheet:
1. Valtava innostus.
2. Jumalaton hämminki.
3. Helvetillinen sekaannus.
4. Syyttömien rankaisu.
5. Syyllisten palkitseminen
T0by
Vip-käyttäjä
Viestit: 1600
Liittynyt: 25.07.2010 00:54
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja T0by »

No ei sieltä liikapienellä välyksellä kolinaa kuulullaan, vaan voi venttiilit alkaa kuumana kantamaan ja ei oo niin paljoo puristusta. Säädä väljäks 0.04 niin on hyvä.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
tmppa
Viestit: 621
Liittynyt: 26.11.2011 18:05
Paikkakunta: Vaulammi

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja tmppa »

Okei.
Projektin vaiheet:
1. Valtava innostus.
2. Jumalaton hämminki.
3. Helvetillinen sekaannus.
4. Syyttömien rankaisu.
5. Syyllisten palkitseminen
Vhumiz
Viestit: 61
Liittynyt: 23.08.2011 05:58

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja Vhumiz »

Aiheeseen liittyen, lontoonkielinen säätöohje OOracingilta: http://www.youtube.com/watch?v=QJciyJRJh8Q Antaa vähän viittausta kuinka kevyesti se rakotulkki liikkuu jne.
Suorituskyky on aina kivaa, eikös?
Bensko
Viestit: 73
Liittynyt: 16.02.2011 21:25
Paikkakunta: Pännäinen

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja Bensko »

Siis mikä on se oikea välys skyteam moottoriin? 0,05mm tai 0,1? ja laitanko sama pako ja imuun?
H3mppa
Viestit: 543
Liittynyt: 04.08.2010 22:50

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja H3mppa »

0.05mm ja sama kumpaankin.
pekkis
Viestit: 193
Liittynyt: 12.12.2010 19:38
Paikkakunta: espoo

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja pekkis »

haittaako kun mulla on 72 cc mankissa imu-ja pakoventtiilillä o.1 välystä ?
Hukutaan paskaan.
TemeZi
Viestit: 870
Liittynyt: 11.03.2011 16:17
Paikkakunta: Polvijärvi

Re: Venttiilivälysten säätö

Viesti Kirjoittaja TemeZi »

No eihän se hyväkään ole. Äkkiä sä sääjät ne 0.05:n
Vastaa Viestiin