Tänään on 10.12.2018 07:53


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 319 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 30.03.2009 18:46 
Avatar

Liittynyt: 21.01.2008 23:01
Paikkakunta: Rauma
Siihen on omat öljyt olemassa. Ja eri jäykkyyksiäkin löytyy.

_________________
Bad Boys Have Bad Toys
ARMY SS Monkey 150cc


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 05.04.2009 18:26 
Avatar

Liittynyt: 31.10.2008 15:11
Paikkakunta: kotka
Tässä nyt kysyisin, että mitäs eroo on noil TÄYSsynteettisel ja SEMIsynteettisel??
et voiks mopos käyttää kumpaa tahansa vai mitä eroo niil on??

_________________
"säästä luontoa aja takapyörällä"


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 05.04.2009 18:30 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Voi käyttää.

Lainaa:
Moottoriöljyjä on kolmea laatuluokkaa: mineraaliöljyä, puolisynteettistä öljyä ja synteettistä moottoriöljyä.

* Mineraaliöljy valmistetaan suoraan tislaamalla raakaöljystä jonka jälkeen se lisäaineistetaan. Mineraaliöljy soveltuu lähinnä kesäkäyttöön huonon kylmäjuoksevuutensa takia.
* Puolisynteettinen valmistetaan korvaamalla mineraaliöljyn komponentteja synteettisillä ainesosilla. Näin öljyn kylmäjuoksevuutta saadaan paremmaksi, jotta öljy soveltuu paremmin ympärivuotiseen käyttöön.
* Synteettinen moottoriöljy on pisimmälle jalostettua: sitä valmistetaan monimutkaisten kemiallisten prosessien kautta mineraaliöljyä jalostamalla. Näin saadaan öljyä, joka on erinomaista voitelukyvyltään sekä kylmäjuoksevuudeltaan. Synteettisellä öljyllä saavutetaan myös paras polttoainetalous.

- Öljylaatujen nimityksiä ei kuitenkaan käytännössä seurata kovin tarkasti. Öljy-yhtiöt käyttävätkin monenlaisia nimityksiä: esimerkiksi puolisynteettiselle löytyviä nimityksiä ovat semi-synteettinen tai synteettisen teknologian öljy; synteettisiä kutsutaan usein täyssynteettiseksi, sillä jostain syystä halutaan korostaa synteettisen öljyn synteettisyyttä. Eli käytännössä laatuluokkien ilmaukset voivat olla sekavia ja virallisia nimityksiä ei välttämättä löydy ollenkaan.


Moottoriöljy - Wikipedia

_________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 05.04.2009 18:38 
Avatar

Liittynyt: 31.10.2008 15:11
Paikkakunta: kotka
eli mankissa voi käyttää semi- ja täyssynteettistä öljyä!!!!! (Y)

_________________
"säästä luontoa aja takapyörällä"


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 05.04.2009 20:41 

Liittynyt: 30.06.2008 17:33
Synteettisillä öljyillä saattaa alkaa kytkin luistamaan, koska öljy on niin "liukasta". On olemassa synteettisiä öljyjä, jotka ovat lisäaineistettuja toimimaan kaksipyöräisissä käytettyjen öljyssä uivien kytkimien kanssa siten, ettei kytkin luista. Nämä lisäaineistetut öljyt ovat yleensä arvokkaampia.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 10.04.2009 13:03 
Avatar

Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity
huoh ei juma.
Kuva
Täys synteettinen öljy. Kytkin ei luista, Kone toimii mainiosti.
Tai onko pakko pitää sitä kytkintä paska säädöillä?

_________________
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 10.04.2009 14:08 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 11.08.2005 20:08
Paikkakunta: Toholampi
Kyllä mulla ainakin monkeyn vakiokytkin toimi paremmin mineraaliöljyillä, kuin täyssynteettisellä.

Ja onhan mineraaliöljy paljon halvempaakin.

_________________
Joopa joo

150cc
150cc kruisinkia


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 11.04.2009 16:31 

Liittynyt: 14.09.2006 17:50
Mulla kone rupes käymään paremmin ku pistin Mobiilin 0W-40, kytkin ja vaihteistoki toimi paremmin ku aiemmin. Oli aiemmin 10W-30 mineraalia, jota on nytkin koneessa sisäänajon takia. Muutama kilsa vielä niin suodatinverkkoon pitkä puhallus, 0W40 sisälle ja katsomaan hymyillen kuinka hienosti puristusrikas 72ccllä höystetty AB02E käy 8)


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 12.04.2009 21:31 
Moderaattori
Avatar

Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki
mä olen käyttänyt castrolin tts nimistä öljyä 10w40 viskositeetilla. siinä on jotain ainettea, että se toimii mahdollisimman hyvin, liukastaen samalla vaihteita ja konetta, kun kytkimen pito on omaa luokkaansa

_________________
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13.04.2009 08:00 

Liittynyt: 30.06.2008 17:33
Öljypumppua ja moottorinvälyksiä ei ole suunniteltu noille 0w- ja 5w- alkuisille öljyille. Nuo öljyt on tarkoitettu uusille autoille, joissa kaikki osat ovat sovitettu paljon tarkemmin toisiinsa. Kun osat ovat tarkemmin sovitetut, niin osien väliin riittää ohuempi öljykalvo. Mopoissa välykset ovat isommat, joten öljykalvonkin pitää olla paksumpi.

Mopoissa ja prätkissä kytkin sotkee öljyjä aika paljon. Siinä ei synteettisyys auta. Siksikin ne öljyt on hyvä vaihtaa usein. Öljyn puhtaus vaikuttaa vaihteiden toimintaan enemmän, kuin synteettisyys.

Vakiossa mopon moottorissa ei kytkin luista varmaankaan synteettisilläkään öljyillä. Kun tehoa on enemmän, niin luistoakin ilmenee, ellei ole lisäaineita. On se ajossakin parempi, kun kytkin ottaa kiinni kunnolla, eikä luista jokaisen vaihteen vaihdon yhteydessä. Eihän tuommoinen märkäkytkin luistamaan jää, mutta luistelee vähän siinä vaiheessa, kun rivakasti vaihteita kiihdytyksessä vaihtelee.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13.04.2009 17:30 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 17.04.2007 17:02
devil kirjoitti:
mä olen käyttänyt castrolin tts nimistä öljyä 10w40 viskositeetilla. siinä on jotain ainettea, että se toimii mahdollisimman hyvin, liukastaen samalla vaihteita ja konetta, kun kytkimen pito on omaa luokkaansa

Niinhän niissä kaikissa on sen etiketin ja mainoksien mukaan. :smoke: Tietääkseni TTS on 2t -öljy, eikä moottoriöljy? :think:

_________________
Lukekaa saatana
Lainaa:
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?


Koscheck fanclub <3


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13.04.2009 17:58 
Vip-käyttäjä

Liittynyt: 29.09.2005 21:02
Paikkakunta: kotka
TTS on todellakin 2t öljyä, eli ei sitä ehkä kannattaisi ihan heti käyttää. :lol:

_________________
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15.04.2009 15:45 

Liittynyt: 06.02.2009 23:22
Mä oon nyt käyttän Mobilin Super 2000 semisynteettistä 10W-40 muistaakseni, et onks toi iha suositeltavaa öljyy Mankiin? Ja laitetaan tähän samaan nyt et johtuuko kytkimen säädöst, ku nostaa takapyörän ilmaan ja laittaa kytkimen pohjaan ja painaa kaasua rengas pyörii? Ei se kuitenkaan niin paljon että mopo menisi eteenpäin jos istun itse päällä. Kytkin ei mee vissinkään ihan pohjaan vai? :D


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15.04.2009 17:13 
Avatar

Liittynyt: 10.03.2007 12:17
Paikkakunta: Tampere
Tuo takarenkaan pyöriminen ilmassa kytkin pohjassa on ainakin omasta mielestä ihan normaalia... :roll:

_________________
The luxury car for people who think


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15.04.2009 19:14 
Moderaattori
Avatar

Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki
Wiibo kirjoitti:
devil kirjoitti:
mä olen käyttänyt castrolin tts nimistä öljyä 10w40 viskositeetilla. siinä on jotain ainettea, että se toimii mahdollisimman hyvin, liukastaen samalla vaihteita ja konetta, kun kytkimen pito on omaa luokkaansa

Niinhän niissä kaikissa on sen etiketin ja mainoksien mukaan. :smoke: Tietääkseni TTS on 2t -öljy, eikä moottoriöljy? :think:


nyt täytyy myöntää, että tuli virhe itelle. sillä meillä käytetään TTS:ää jammussa ja moottorisahoissa. mankiin mä oon silti tunkenut tota GPS 10w40:aa. sori. meni etiketit sekaisin :smoke:

_________________
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15.04.2009 19:16 
Moderaattori
Avatar

Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki
Masi- kirjoitti:
Tuo takarenkaan pyöriminen ilmassa kytkin pohjassa on ainakin omasta mielestä ihan normaalia... :roll:


mä ainakin tein, kun fude meni eteenpäin, kun istuin päällä, niin laitoin säätöruuvvia 1/4 kierrosta sisään päin. tiedä sit lustaako liikaa jo?

_________________
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15.04.2009 19:20 

Liittynyt: 30.06.2008 17:33
"Spinn3r":n käyttämä öljy on varmasti pätevää.

Takarenkaankin pyöriminen on normaalia tuossa tilanteessa. Jos vapaata on vaikea löytää, niin sitten kytkin voi vaatia säätöä, tai kone uudet öljyt.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15.04.2009 19:22 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Masi- kirjoitti:
Tuo takarenkaan pyöriminen ilmassa kytkin pohjassa on ainakin omasta mielestä ihan normaalia... :roll:


Puolarissa itellä pyöri vaikka ei ollu ees vaihde päällä :D Normaaliahan tuo pitäis olla.

_________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.04.2009 16:55 
Avatar

Liittynyt: 10.06.2008 22:00
Paikkakunta: Härmä
onhan se normaalia mutta sitte tietää ottaako kytki kunnolla ku laitat takapyörän maaha,istut penkille,1 torppaa,kytkin pohjaa ja huurattaa kaasulla hoosiannaa ja jos sitte liikkuu vähä eteenpäin nii suositeltavaa säätää, koska ei varmaa vaihteensiirtäjä tykkää hyvää jos kytkin ei ota kunnolla ja vaihtaa vaihteita...

E:vaikuttaa vähä siltä että tämä öljytopic harhautuu kytkin topicciin :roll:

_________________
Mankin kuvia -->
http://www.motot.net/galleria/64173


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.04.2009 17:02 
Avatar

Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity
khyl se takanakkide aina liikkuu ilmassa vaikka kytkinpohjassa. sormisääntö on että ei kuulu hirveetä pamahdusta ku laittaa vaiheita sisää :!:

_________________
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.04.2009 17:38 
Avatar

Liittynyt: 31.10.2008 15:11
Paikkakunta: kotka
Ettei nyt mee ohan oftopiccii ni, onkos kellään kokemust öljynlämpö mittarist... :think: että onkos kukaan pistän sellast manaansa?!

_________________
"säästä luontoa aja takapyörällä"


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.04.2009 19:22 
Avatar

Liittynyt: 03.01.2009 15:33
Paikkakunta: Kylmäkoski
Itellä on. Sellanen 37€:n. Ohan se hieno ja varmaan ihan hyväkin. Joskus -5 asteen pakkasilla se nosti lauharillisessa 110cc:ssä lämmöt 65 asteeseen. Saas nähän mihin asti ne kesäkuumalla nousee.

_________________
Kylähän se tietenkin paperilla näytti hyvältä...

-Räpellys-


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24.04.2009 20:01 

Liittynyt: 27.07.2008 20:47
Paikkakunta: kajaani
Millanenhan öljypumppu on tommosessa 90cc skyteamissa vakiona? Että kai se jaksaa pyörittää öljyä lauharissa hyvästi?? :roll:


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24.04.2009 21:03 
Avatar

Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity
West kirjoitti:
Millanenhan öljypumppu on tommosessa 90cc skyteamissa vakiona? Että kai se jaksaa pyörittää öljyä lauharissa hyvästi?? :roll:

Jaksaa pyörittää. Tehokas pumppu.

_________________
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09.05.2009 18:13 
Vip-käyttäjä
Avatar

Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Noniin, tuli tänään heräteostoksena ostettua tämmönen(ylin rivi, toinen oikeelta) öljynlämpömittari, ja muuta ongelmaa ei nyt tuntuisi olevan kuin se, että mihin tuon anturin saisi kytkettyä sillä tavalla että se myös olisi öljyssä ja näyttäisi oikein. Öljyproppuun olis omasta mielestä viisain, mutta saako siihen helposti porattua reikää ja tehtyä kierteitä?

Anturin paksuus tuosta kierteettömästä osasta on 7.92mm(kyllä, ostin myös digitaalisen mauserin :D), kierteiden tyvestä 10.59mm ja alusta 9.77mm. Pituus kierteiden tyvestä päätyyn 22.24mm ja tuon 'anturiosuuden' pituus 12.19mm.

Edit: Joo öljyproppuun ei ainakaan saa laitettua, huomasin just että putken änkkä ottaa siihen kiinni jo valmiiks. Kannen venttiilinvälysten säätökorkkeihinkaan ei saa mahtumaan kuitenkaan. Lohkoa en poraa, eli pitäis saada johkin jossa öljy liikkuu ja välissä ei ole kuin joku pultti tms. Ei taida olla oikeen muuta vaihtoehtoa kuin lauharin jompikumpi letku?
Telineenkin tein äsken.

_________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 319 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com