Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Kokosin tälläiseksi infoksi nämä, joten kaikki virittelijät saavat oikeat viri/vara sylinteri-mäntä-kansi-kampiakseli settinsä
Tästä ensimmäisestä listauksesta kunnia wurdulakille
Ensinnäkin olen kuullut, että sylinteri on kaikissa malleissa samanlainen.(Jossain kiinan 90cc koneessa voi tavata 47mm (72cc normi-iskulla) pitempää sylinteriä pitemmän iskun takia)
Vanhan mallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Vanhanmallin kansi=Hyvä yhdistelmä.
Vanhanmallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+uudenmallin kansi=Voi toimia, mutta puristukset nousevat, sillä uudessakannessa pienempi palotila. Yhdistelmässä ei ole järkeä, mutta selviää alapään lisätiivisteillä.
Vanhanmallin alakerta+Uudenmallin mäntä+Vanhakansi/uusikansi=Ei workkaa helposti. Täytyy lyhentää pyttyä 2mm tai lisätä mäntään tavaraa 2mm! Typerin mahdollinen yhdistelmä.
Uuden ja välimallin alakerta+Uudenmallin kupumäntä+Uudenmallinkansi=Enemmän kuin yksi alatiivari, sillä muuten puristukset ovat liian isot.
Uuden ja välimallin alakerta+Uudenmallin kupumäntä+Vanhanmallinkansi=Hyvä ratkaisu uuden ja välimallinmankiin
Uuden ja välimallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Vanhakansi=Sovituskitti tai 4 alatiivaria(nokkaketjuongelma tiivareilla)
Uuden ja välimallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Uudenmallinkansi=Ei kannata. Onnistuu ehkä sovituskitillä ja muutamalla tiivarilla tai 5+ alatiivisteellä ettei puristukset nouse liikaa ja ettei mäntä tule liian pitkälle ulos (Vanha nokkaketju ei mene edes hienosäätölekalla)
Jinchengin alakerta (4-vaihteinen käsikytkimellä tai 3-vaihteinen puoliautomaatti)+Vanhanmallin mäntä+jinkun kansi= Suoraan kiinni. Kokemusta on. Itselläni on tämä yhdistelmä moposopin alumiinisylinterisarjalla -86.
Honlein yms alakerta+ uudenmallin kupumäntä?+honlein kansi=Olen kuullut, että noissa vehkeissä olisi uudenmallin mäntä. Varmaa tietoa ei ole. Muistakaa ostaa 72cc kanssa muutama lisä-alatiivari, ettei puristukset nouse liikaa.
Tasamännällä ei pitäisi uudenmallin 72cc kanssa olla puristusongelmia !
Näin nämä sopivuudet pitäisi olla. En ota kumminkaan vastuuta vituiksi menneestä pytynvaihdoista. Korjailkaa jos virheitä löytyy.
Ja tästä kiitokset minulle ja kaikille jotka korjaavat sitä oikeaksi
Merkki-(malli)-mäntä x isku:
Honda monkey 50cc: 39x41.4mm (13mm tappi)
Honda monkey 72cc : 47x41.4 (13mm tappi)
Honda monkey 85cc: 51x41.4mm (13mm tappi)
Honda monkey 88cc: 52x41.4mm (13mm tappi)
Takegawa 124: 54x54 (isku eikä männäntappi tiedossa)
Takegawa 106cc: 52x? (isku eikä männäntappi tiedossa)
Lifan 125cc ("vanhamalli"): 52.4mmx55mm (14mm tappi)
Lifan 125cc ("uusimalli"): 54x54 (14mm tappi)
Lifan 140cc: 55x58.7mm (Männäntappi?)
Lifan 150cc: 56,5x58.7mm (15mm tappi)
Zongsheng 125cc: 52.4x55.5 (14mm)
Jialing 125cc: 52.4x55 (13mm)(mäntä on ainakin 52.4mm, isku ei tiedossa)
Honda nice 110cc: 50.0x55.5 mm (13mm tappi)
Monsterengine "I" 138cc: 56,0mm x 55,5mm
Monsterengine "II" 120cc: 52,4mm x 55,5mm
Monsterengine "III" 141cc: 55,0mm x 59,0mm
MSR Monster Engine +R with 150cc: 60 X 53mm
MSR Monster Engine +R with 187cc: Takegawa Scut: 67 X 53mm
MSR Monster Engine with 150cc: 60 X 53mm
MSR Monster Engine with 150cc Daytona ignition: 56,5 X 59mm
Skyteam 110cc: 52,4 x 49,5mm (13mm) (Sama kaikissa kinuski 110cc??)
Dayatona 150cc: 57 x 58.7mm (tappi?)
Akunarilta kannattaa ostaa kaikki high speed osat.
Korkeapainemäntiä:
Honda monkey 50cc:
Monkeybike
Skyteam 110cc:
OORacing
24moto
minimotoracing
Lifan 125cc vanhamalli, zongsheng, jialing:
minimotoracing
Lifan 125cc uusimalli:
24moto
OORacing
Dayatona 150cc:
24moto
Bigborekittejä
Lifani 125cc "vanhamalli":
24moto (141cc)(sis nokan)
24moto(141cc(ei nokkaa)
Honda monkey
24moto(88cc)(sis kaikki hilut paitsi kannen)
Moposoppi (49-85cc)
Monkeybike(75-124cc)
Jialing 125cc:
24moto(160cc)
160cc yx ja uudet 150cc yx:
24moto(184cc)
Tästä ensimmäisestä listauksesta kunnia wurdulakille
Ensinnäkin olen kuullut, että sylinteri on kaikissa malleissa samanlainen.(Jossain kiinan 90cc koneessa voi tavata 47mm (72cc normi-iskulla) pitempää sylinteriä pitemmän iskun takia)
Vanhan mallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Vanhanmallin kansi=Hyvä yhdistelmä.
Vanhanmallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+uudenmallin kansi=Voi toimia, mutta puristukset nousevat, sillä uudessakannessa pienempi palotila. Yhdistelmässä ei ole järkeä, mutta selviää alapään lisätiivisteillä.
Vanhanmallin alakerta+Uudenmallin mäntä+Vanhakansi/uusikansi=Ei workkaa helposti. Täytyy lyhentää pyttyä 2mm tai lisätä mäntään tavaraa 2mm! Typerin mahdollinen yhdistelmä.
Uuden ja välimallin alakerta+Uudenmallin kupumäntä+Uudenmallinkansi=Enemmän kuin yksi alatiivari, sillä muuten puristukset ovat liian isot.
Uuden ja välimallin alakerta+Uudenmallin kupumäntä+Vanhanmallinkansi=Hyvä ratkaisu uuden ja välimallinmankiin
Uuden ja välimallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Vanhakansi=Sovituskitti tai 4 alatiivaria(nokkaketjuongelma tiivareilla)
Uuden ja välimallin alakerta+Vanhanmallin mäntä+Uudenmallinkansi=Ei kannata. Onnistuu ehkä sovituskitillä ja muutamalla tiivarilla tai 5+ alatiivisteellä ettei puristukset nouse liikaa ja ettei mäntä tule liian pitkälle ulos (Vanha nokkaketju ei mene edes hienosäätölekalla)
Jinchengin alakerta (4-vaihteinen käsikytkimellä tai 3-vaihteinen puoliautomaatti)+Vanhanmallin mäntä+jinkun kansi= Suoraan kiinni. Kokemusta on. Itselläni on tämä yhdistelmä moposopin alumiinisylinterisarjalla -86.
Honlein yms alakerta+ uudenmallin kupumäntä?+honlein kansi=Olen kuullut, että noissa vehkeissä olisi uudenmallin mäntä. Varmaa tietoa ei ole. Muistakaa ostaa 72cc kanssa muutama lisä-alatiivari, ettei puristukset nouse liikaa.
Tasamännällä ei pitäisi uudenmallin 72cc kanssa olla puristusongelmia !
Näin nämä sopivuudet pitäisi olla. En ota kumminkaan vastuuta vituiksi menneestä pytynvaihdoista. Korjailkaa jos virheitä löytyy.
Ja tästä kiitokset minulle ja kaikille jotka korjaavat sitä oikeaksi
Merkki-(malli)-mäntä x isku:
Honda monkey 50cc: 39x41.4mm (13mm tappi)
Honda monkey 72cc : 47x41.4 (13mm tappi)
Honda monkey 85cc: 51x41.4mm (13mm tappi)
Honda monkey 88cc: 52x41.4mm (13mm tappi)
Takegawa 124: 54x54 (isku eikä männäntappi tiedossa)
Takegawa 106cc: 52x? (isku eikä männäntappi tiedossa)
Lifan 125cc ("vanhamalli"): 52.4mmx55mm (14mm tappi)
Lifan 125cc ("uusimalli"): 54x54 (14mm tappi)
Lifan 140cc: 55x58.7mm (Männäntappi?)
Lifan 150cc: 56,5x58.7mm (15mm tappi)
Zongsheng 125cc: 52.4x55.5 (14mm)
Jialing 125cc: 52.4x55 (13mm)(mäntä on ainakin 52.4mm, isku ei tiedossa)
Honda nice 110cc: 50.0x55.5 mm (13mm tappi)
Monsterengine "I" 138cc: 56,0mm x 55,5mm
Monsterengine "II" 120cc: 52,4mm x 55,5mm
Monsterengine "III" 141cc: 55,0mm x 59,0mm
MSR Monster Engine +R with 150cc: 60 X 53mm
MSR Monster Engine +R with 187cc: Takegawa Scut: 67 X 53mm
MSR Monster Engine with 150cc: 60 X 53mm
MSR Monster Engine with 150cc Daytona ignition: 56,5 X 59mm
Skyteam 110cc: 52,4 x 49,5mm (13mm) (Sama kaikissa kinuski 110cc??)
Dayatona 150cc: 57 x 58.7mm (tappi?)
Akunarilta kannattaa ostaa kaikki high speed osat.
Korkeapainemäntiä:
Honda monkey 50cc:
Monkeybike
Skyteam 110cc:
OORacing
24moto
minimotoracing
Lifan 125cc vanhamalli, zongsheng, jialing:
minimotoracing
Lifan 125cc uusimalli:
24moto
OORacing
Dayatona 150cc:
24moto
Bigborekittejä
Lifani 125cc "vanhamalli":
24moto (141cc)(sis nokan)
24moto(141cc(ei nokkaa)
Honda monkey
24moto(88cc)(sis kaikki hilut paitsi kannen)
Moposoppi (49-85cc)
Monkeybike(75-124cc)
Jialing 125cc:
24moto(160cc)
160cc yx ja uudet 150cc yx:
24moto(184cc)
Viimeksi muokannut homer94, 27.08.2009 17:18. Yhteensä muokattu 26 kertaa.
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
110cc: 49,5mm isku,52,4 poraus,13mm mäntätappi
Honda nice: isku 58,5-66,5mm,13mm mäntätappi
Ja lifan 140cc:n mäntätappi on 15mm. Ja eikö niitten 59mm isku ole todellisuudessa 58,7mm. Näin ainakin Mmr:ltä sanovat.
Honda nice: isku 58,5-66,5mm,13mm mäntätappi
Ja lifan 140cc:n mäntätappi on 15mm. Ja eikö niitten 59mm isku ole todellisuudessa 58,7mm. Näin ainakin Mmr:ltä sanovat.
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Minkä merkkinen 110cc kyseessä?
Honda nice koot olisi mukava jaoteltuna.Tuon honda nice 110cc löysinkin, kiitokset kuitenkin männäntapin koosta
Lifanin tapin ja iskun korjaan
Edit: Ja onko toi isku vaan 140cc vai onko myös 150cc?
Honda nice koot olisi mukava jaoteltuna.Tuon honda nice 110cc löysinkin, kiitokset kuitenkin männäntapin koosta
Lifanin tapin ja iskun korjaan
Edit: Ja onko toi isku vaan 140cc vai onko myös 150cc?
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Mmr sano kun kysyin niillä myynnissä olevan 150cc T-rexin (lifan,daytona) iskua,että se on 58,7mm kun tarkistivat jostakin.
Mutta ainahan jokapaikassa jokatapauksessa tuo 59mm:säksi ilmotetaan.
Mutta ainahan jokapaikassa jokatapauksessa tuo 59mm:säksi ilmotetaan.
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Taitaa kaikissa tai ainaki kiinalaisissa satakyrvissä olla sama poraus ja isku...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
-
- Viestit: 348
- Liittynyt: 21.09.2005 07:29
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
zongchengissä oin 14mm männäntappi. ja luutlavasti tossa takegawan 106cc on sama ku skytärissä ku mäntäki on ton kokone eli 50mm? ja tos 124cc on 54mm isku takegawa
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
mikä 70cc pytty mahtaa olla kyseessä kun kyljessä on 49,9 merkintä? myyjä sanoi että on 70cc jossa valemerkki :F
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
No joku 72cc pytty 49cm3 merkinnällä... Ei niitä oikein toisistaan erota.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Jos sisähalkaisija on 47mm niin se on 71.83cc (puhekielessä 72cc) sylinterisepo kirjoitti:mikä 70cc pytty mahtaa olla kyseessä kun kyljessä on 49,9 merkintä? myyjä sanoi että on 70cc jossa valemerkki :F
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
http://www.ooracing.com/store/index.php ... ductId=873
Tuo sylinteri/mäntä/kansisettihän menee tosta vaan kiinni vm93 hondaan? Luulis että muutkin härpäkkeet menee mut se menee jo offiksi...
Tuo sylinteri/mäntä/kansisettihän menee tosta vaan kiinni vm93 hondaan? Luulis että muutkin härpäkkeet menee mut se menee jo offiksi...
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Meneemenee.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Juu, sry kun koko ajan kyselen samoista osista Jännittaa että sopiiko sittenkään sillä ekaa kertaa ekaan mopoon olen osia vaihtamassaHPT kirjoitti:Meneemenee.
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
http://www.bayern-biker.de/english/html/jl125.html
tuohon perustuen jialingin isku on 57mm (spekseissä väärin päin, poraus on 52.4)
e:
|| kyllähän noilla tiedoilla pitäis sun se itekin osata laskea, turhaa opastopikin täyttöä.
\/
tuohon perustuen jialingin isku on 57mm (spekseissä väärin päin, poraus on 52.4)
e:
|| kyllähän noilla tiedoilla pitäis sun se itekin osata laskea, turhaa opastopikin täyttöä.
\/
Viimeksi muokannut kurri, 02.11.2009 21:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Paljos tulis kuutioita jos porauttas 110cc:n pytyn 54mm ja ois 49,5mm iskulla
Monkeyt.net vanki numero 1005
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
113,37cc
Zongshen z155 -> 188cc bigbore, 28mm vm-kopio ja muuta kivaa, +20hp
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
laske sädetoiseen kertaa pii kertaa korkeus. ja muuta se vielä kuutio sentti metreiksi ni siinä sulla vastaus. Eli laske 27mmtoiseen kertaa pii kertaa 49,5mm. Ja muuta se sitten kuutiosentti metreiksi.Skyttari kirjoitti:Miten se nii vähän
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 17.01.2009 00:05
- Paikkakunta: Somero
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Meneekö Samurain 110cc pytty Hondan lohkoihin avartamatta ja jos laitan sen 110cc Hondan vakiokampuralla niin kuutioita on se 88 vai?
72cc, reilusti avarrettu & 2mm laskettu vanhanmallinkansi, jäykemmät venttiilinjouset, tappiin syvennetyt venttiilin taskut, virinokka, 20mm Dellorto PHBG, vv-putki, ohitin ja väleillä 16/33. -> hyvin kiihtyi ja väänsi, mutta liian paljon laskettukansi, ja piti ajaa ihan liian suurella pakovenan välyksellä ettei venat ottanu mäntään, mutta kuitenki otti ja löi keinuvivun palasiksi. Eli ei huipuista tullu ikinä tietoo kun meni hermot, myin pois. Vakio manki, se paras manki!
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Ei mee avartamatta. kuutioita ois jotain sinnepäin joo, mutta pyttyä pitäisi lyhentää muutama milli tai vaihtaa pitemmät pultit & jakoketju ja etsiä jostain korkea mäntä...
Skyteamin lohkoihin menee kuulemma avartamatta.
Skyteamin lohkoihin menee kuulemma avartamatta.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Nyt en kyllä ihan ymmärräjojjo kirjoitti:laske sädetoiseen kertaa pii kertaa korkeus. ja muuta se vielä kuutio sentti metreiksi ni siinä sulla vastaus. Eli laske 27mmtoiseen kertaa pii kertaa 49,5mm. Ja muuta se sitten kuutiosentti metreiksi.Skyttari kirjoitti:Miten se nii vähän
Monkeyt.net vanki numero 1005
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Lataa tuolta http://viritetty.com/filuarkisto.php Kuutiot.xls ohjelma ja sillä katot .
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Joo kyllähän siitä se tuli minkä tuo vilzze sanokin mutta sitä mää vaan ihmettelen että miten siitä noin vähän vaan tulee kuutioita luulis että tulis enemmän
Monkeyt.net vanki numero 1005
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Ei se satakymppikään oikeasti ole tasan 110cc, vaan 107cc, se vain pyöristetään...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Joo kyl mää sen tiiän jos ihan tarkkoja niin 106,63cc
Monkeyt.net vanki numero 1005
Re: Kampiakselin/sylinterin/mäntä asiaa
Mites on jos on
Vanhanmallinen kone eli kansiki on niin miten siihe menee 86- sylinterisarja kiinni? Kai sen saa kiinni jotenki xd......
Ku ostin moposportist väärän vahingos... No kait ne vaihtaa jos o kuitti.
Vanhanmallinen kone eli kansiki on niin miten siihe menee 86- sylinterisarja kiinni? Kai sen saa kiinni jotenki xd......
Ku ostin moposportist väärän vahingos... No kait ne vaihtaa jos o kuitti.