Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Täytyypä tänään kokeilla ottaa 24mm molktista tk suutin ja on ihme jos sitte on liian pieni.
Edit. Vika löyty tukkosesta tk suuttimesta. Nyt toimii
Edit. Vika löyty tukkosesta tk suuttimesta. Nyt toimii
Skyteam manki 72cc kikkailumopona ja leikkikaluna bse 125cc 16/41 väleillä.
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Taitaa skytari käydä aika laihalla ku 30sek antaa olla tyhjäkäynnillä ja putki ihan tulikuuma, mutta tulppa on ihan musta ja sehän viittaa siihen että käy rikkaalla? Kun taas kierrokset nousee itsestään lämpimällä koneella ja se viittaa taas että käy laihalla.. Tekniikka: minikrossin lyhennetty putki, imukaulan toinen pää porattu 14mm ja pääsuutin kokoa 68. Löytyiskö sopiva suutin 70-80 väliltä kun ajattelin laittaa kurittoman imukaulan ja vapaavirtausilmanputsarin?
Ääni on tehoa mutta sitä ei mankista lähde
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Alkukäyrän kuuluu lämmetä ja tyhjäkäynti säädetään kun kone on lämmin, jos kierrokset vaihtelee niin sitten imukaulan ja kannen tai imukaulan ja kaasuttimen kiinnitys ei ole tiivis.
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Ei tuu mitään tosta säätämisestä. Kun saa pienillä kierroksilla ja tyhjäkäynnillä tasaseksi niin sitte ku vääntää nopeesti kaasun pohjaan nii röpöttää. 2tuntii säätämistä enkä saanu toimimaan.
Skyteam manki 72cc kikkailumopona ja leikkikaluna bse 125cc 16/41 väleillä.
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Auttekee, eli mankis tuli tämmönen vika kun ajaa niin ala ja keski kierroksilla toimii ihan normaalisti mutta yläkierroksilla tulee ns rajotin vastaan... voisiko vika olla puolassa/tulpassa. Venttiilit on säädetty ja kaasari kans.
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Tuliko vika vain itsestään vai teitkö mankilles jtn esim. otit kureja pois, avasit koneen tai jotain muuta vastaavaa?
Koukussa mankeihin...
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Nonii eli joku vois antaa vähän vinkkiä vakio keihinin säätöä koskien. Eli mankin mukana tuli tuommoinen vakio 9mm mutta ei ole tietoa koska olisi viimeksi käytetty eli paikat voi olla tukossa. Mutta ennekuin alan ruuvaamaan nii joku voisi analysoida vähän: Lähtee hyvin käyntiin ryyppy päällä, käy hyvin kunnes kone on lämmin ja ryyppy päällä samaa ---> pitää ottaa ryyppy pois jolloin ''booaa'' tai rötää ja sammuu jos vähänkin päästää kaasua. Tos kun vähän järkeili nii ekana tulis mielee et ei saa bensaa. Pääsuutin tukos?
En tajua miks kaikki sanoo mankeja hyviksi koska se on huijausta. Ne on parhaita
YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: 09.06.2012 22:15
- Paikkakunta: Seinäjoki, the asshole of the South Ostrobothnia
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
ota vaan rohkeesti kaasari irti ja auki, sieltä kohokammio (iso kuppi alapuolella) kahella ristipäällä. Pääsuuttimen tukokselta kovasti vaikuttais eikä se kaasarin putsaus koskaan haitaks oo. Bensahanan yhteydes oleva bensansuodatin kannattaa samalla putsata.
Monkeyt.netin orja nro. 4432
tomppa hyvä su sanoo ku lähet varmaa ambulanssiaki pakoo vitu kirahvikyrpä :D t owaza
Sierra -93 2.3 DOHC goes sututu
Mondeo -02 ST220
Z50J -87 & -93 ikuisuusprojektit
tomppa hyvä su sanoo ku lähet varmaa ambulanssiaki pakoo vitu kirahvikyrpä :D t owaza
Sierra -93 2.3 DOHC goes sututu
Mondeo -02 ST220
Z50J -87 & -93 ikuisuusprojektit
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
joo vika paikannettu jo jokin aika sitte oli likaa kaasarissa
Ja kyllä mä justii ja justii osaan kaasarin avata
Ja kyllä mä justii ja justii osaan kaasarin avata
En tajua miks kaikki sanoo mankeja hyviksi koska se on huijausta. Ne on parhaita
YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
-
- Viestit: 369
- Liittynyt: 12.12.2014 21:24
- Paikkakunta: Salo
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Noniin , eli manki käy ihan nättiä tasasta tyhjäkäyntiä , kierroksia ottaa hyvin mutta jos nykäset kaasun pohjaan niin booa , ryypyllä sammuu jos tekee saman. Jos hiljaa laittaa kaasun pohjaan ettei heti rykäise niin pystyy hyvin kaasuttelee ilman mitään. Varmaan neulan säädöllä selviää tämäkin , mihis sitä pitää nostaa/laskea kun nyt on keskellä se "sokka" ?
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
~Elämä on laiffii~
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
~Elämä on laiffii~
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Kokeile, siin hommassa menee vähempi aikaa ku tänne kirjotteluu ja vastausten odotteluun ja lukemisee.
a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Asiallisiin kysymyksiin asiallinen vastaus!!!
Prikka alemmas -> neula nousee -> seos rikastuu. Alkuviestissä on hyvät ohjeet seossuhteen tunnistamiseen.
Prikka alemmas -> neula nousee -> seos rikastuu. Alkuviestissä on hyvät ohjeet seossuhteen tunnistamiseen.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
no näE on!!Osmo_ kirjoitti:Asiallisiin kysymyksiin asiallinen vastaus!!!
Prikka alemmas -> neula nousee -> seos rikastuu. Alkuviestissä on hyvät ohjeet seossuhteen tunnistamiseen.
reps kops
-
- Viestit: 369
- Liittynyt: 12.12.2014 21:24
- Paikkakunta: Salo
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Noniin , nyt selvisi että käy ihan liian laihalla , tyhjäkäynnillä kone jo niin kuuma ettei kanteen voi koskea ja ajaessa täyskaasulla eka nykii ja sitten lähtee kunnolla.. Suutin tällähetkellä 70 ,19mm kaasari , 72cc lifan ja vapariputsari. Mikäs suutin ois sellanen et lähtis nätisti liikkeelle ilman mitää nykimistä / booailua , Ja käykö mikä tahansa suutin jossa 4mm kierre?
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
~Elämä on laiffii~
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
~Elämä on laiffii~
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
mulla 19mm kaasarissa 72 setillä 75 suutin ja onse sinnepäin
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
-
- Viestit: 369
- Liittynyt: 12.12.2014 21:24
- Paikkakunta: Salo
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Joo tilataan 74,76,78 niin luulis jonkun noista toimivan Ei varmaa käy laihalla tai mitää minkey? et oot saanu iha hyvii säätöihi? Vaikkakin kaikki koneet vähä poikkee toisistaa
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
~Elämä on laiffii~
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
~Elämä on laiffii~
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
tolla 75 suuttimella sain ihan ok säädöt säätelemällä neulaa ja ilmaruuvia vähän ehkä pätki mutta kyllä noilla suuttimilla luulis pärjäävän
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
-
- Viestit: 369
- Liittynyt: 12.12.2014 21:24
- Paikkakunta: Salo
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Nonii nyt o 78 suutin , laitoin neulan keskelle ni pätki vähän , vaihoin toisiks alimpaa ni ns tukehtus bensaa ja toisiks ylimmässä vähän vielä nykii yläkierroksilla.. 76 suuttimella teki samaa nykimistä missä tahansa neulan asennossa.. itseä ei tämä haittaa kun lähtee hetken päästä vetämään kunnolla mutta oishan se kiva saada smootisti vetämään , niin mitä nyt säädän
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
~Elämä on laiffii~
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
~Elämä on laiffii~
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Mitä pitää tehä ku täys kaasulla alkaa booaamaan. Pitikö sitä seos ruuvia jotenkin säätää
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Elikkäs kun tuo mopedi tulee tuolta huollosta niin ajattelin laittaa siihen bilteman fiddyn tuon powerfiltterin tilalle. Joten onko odotettavissa kaasuttimen säätöä jos on niin minkälaista?
-
- Viestit: 369
- Liittynyt: 12.12.2014 21:24
- Paikkakunta: Salo
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Voisin epäillä kyllä , mutta ehkä seosruuvin kääntelyä ym
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
~Elämä on laiffii~
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
~Elämä on laiffii~
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
No hyvä sitten. Seosruuvin kääntely ei ole paha homma pelkäsin että pitäisi ruveta vaihtelemaan suuttima yms.Jessepoika kirjoitti:Voisin epäillä kyllä , mutta ehkä seosruuvin kääntelyä ym
Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Mistäs se taas kieliikään, kun mankilla kiihdyttäessä kaasualueella on noin puolessavälissä kohta, jossa moottori hieman "hörppää", laskee siis tavallaan kierroksia, mutta jatkaa siitä sitten taas iloisesti. Tämä tietty kohta kaasua vääntäessä löytyy helposti, mutta kiihdyttäessä se ei ole iso ongelma. Ominaisuus tosin pahenee moottorin käydessä kuumimmillaan.
Jostain hienosäädöstä lienee kyse? Olen hakenut jo neulan asennon sellaiseksi, missä häikkää ilmenee vähiten. Tulppa on aavistuksen kahvinruskeaa mustempi, ei kuitenkaan paljolla.
Jostain hienosäädöstä lienee kyse? Olen hakenut jo neulan asennon sellaiseksi, missä häikkää ilmenee vähiten. Tulppa on aavistuksen kahvinruskeaa mustempi, ei kuitenkaan paljolla.