Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
jinkumies
Viestit: 329
Liittynyt: 12.04.2015 20:44

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja jinkumies »

Täytyypä tänään kokeilla ottaa 24mm molktista tk suutin ja on ihme jos sitte on liian pieni. :D

Edit. Vika löyty tukkosesta tk suuttimesta. Nyt toimii (Y)
Skyteam manki 72cc kikkailumopona ja leikkikaluna bse 125cc 16/41 väleillä.
Lugesd
Viestit: 18
Liittynyt: 17.07.2015 15:21
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Lugesd »

Taitaa skytari käydä aika laihalla ku 30sek antaa olla tyhjäkäynnillä ja putki ihan tulikuuma, mutta tulppa on ihan musta ja sehän viittaa siihen että käy rikkaalla? Kun taas kierrokset nousee itsestään lämpimällä koneella ja se viittaa taas että käy laihalla.. Tekniikka: minikrossin lyhennetty putki, imukaulan toinen pää porattu 14mm ja pääsuutin kokoa 68. Löytyiskö sopiva suutin 70-80 väliltä kun ajattelin laittaa kurittoman imukaulan ja vapaavirtausilmanputsarin?
Ääni on tehoa mutta sitä ei mankista lähde
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Minkey »

Alkukäyrän kuuluu lämmetä ja tyhjäkäynti säädetään kun kone on lämmin, jos kierrokset vaihtelee niin sitten imukaulan ja kannen tai imukaulan ja kaasuttimen kiinnitys ei ole tiivis.
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
jinkumies
Viestit: 329
Liittynyt: 12.04.2015 20:44

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja jinkumies »

Ei tuu mitään tosta säätämisestä. Kun saa pienillä kierroksilla ja tyhjäkäynnillä tasaseksi niin sitte ku vääntää nopeesti kaasun pohjaan nii röpöttää. 2tuntii säätämistä enkä saanu toimimaan. :evil:
Skyteam manki 72cc kikkailumopona ja leikkikaluna bse 125cc 16/41 väleillä.
TarmoK
Viestit: 10
Liittynyt: 03.01.2014 19:32

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja TarmoK »

Auttekee, eli mankis tuli tämmönen vika kun ajaa niin ala ja keski kierroksilla toimii ihan normaalisti mutta yläkierroksilla tulee ns rajotin vastaan... voisiko vika olla puolassa/tulpassa. Venttiilit on säädetty ja kaasari kans.
finrizz
Viestit: 7
Liittynyt: 03.11.2014 12:43

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja finrizz »

Tuliko vika vain itsestään vai teitkö mankilles jtn esim. otit kureja pois, avasit koneen tai jotain muuta vastaavaa?
Koukussa mankeihin...
TarmoK
Viestit: 10
Liittynyt: 03.01.2014 19:32

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja TarmoK »

Itestää
Jussuuf
Viestit: 294
Liittynyt: 02.04.2014 21:19

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Jussuuf »

Nonii eli joku vois antaa vähän vinkkiä vakio keihinin säätöä koskien. Eli mankin mukana tuli tuommoinen vakio 9mm mutta ei ole tietoa koska olisi viimeksi käytetty eli paikat voi olla tukossa. Mutta ennekuin alan ruuvaamaan nii joku voisi analysoida vähän: Lähtee hyvin käyntiin ryyppy päällä, käy hyvin kunnes kone on lämmin ja ryyppy päällä samaa ---> pitää ottaa ryyppy pois jolloin ''booaa'' tai rötää ja sammuu jos vähänkin päästää kaasua. Tos kun vähän järkeili nii ekana tulis mielee et ei saa bensaa. Pääsuutin tukos?
En tajua miks kaikki sanoo mankeja hyviksi koska se on huijausta. Ne on parhaita

YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
Crome
Viestit: 435
Liittynyt: 09.06.2012 22:15
Paikkakunta: Seinäjoki, the asshole of the South Ostrobothnia

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Crome »

ota vaan rohkeesti kaasari irti ja auki, sieltä kohokammio (iso kuppi alapuolella) kahella ristipäällä. Pääsuuttimen tukokselta kovasti vaikuttais eikä se kaasarin putsaus koskaan haitaks oo. Bensahanan yhteydes oleva bensansuodatin kannattaa samalla putsata.
Monkeyt.netin orja nro. 4432
tomppa hyvä su sanoo ku lähet varmaa ambulanssiaki pakoo vitu kirahvikyrpä :D t owaza

Sierra -93 2.3 DOHC goes sututu
Mondeo -02 ST220
Z50J -87 & -93 ikuisuusprojektit
Jussuuf
Viestit: 294
Liittynyt: 02.04.2014 21:19

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Jussuuf »

joo vika paikannettu jo jokin aika sitte :D oli likaa kaasarissa

Ja kyllä mä justii ja justii osaan kaasarin avata :roll:
En tajua miks kaikki sanoo mankeja hyviksi koska se on huijausta. Ne on parhaita

YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
Jessepoika
Viestit: 369
Liittynyt: 12.12.2014 21:24
Paikkakunta: Salo

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Jessepoika »

Noniin , eli manki käy ihan nättiä tasasta tyhjäkäyntiä , kierroksia ottaa hyvin mutta jos nykäset kaasun pohjaan niin booa , ryypyllä sammuu jos tekee saman. Jos hiljaa laittaa kaasun pohjaan ettei heti rykäise niin pystyy hyvin kaasuttelee ilman mitään. Varmaan neulan säädöllä selviää tämäkin , mihis sitä pitää nostaa/laskea kun nyt on keskellä se "sokka" ?
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex

~Elämä on laiffii~
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja panda »

Kokeile, siin hommassa menee vähempi aikaa ku tänne kirjotteluu ja vastausten odotteluun ja lukemisee.
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Asiallisiin kysymyksiin asiallinen vastaus!!!
Prikka alemmas -> neula nousee -> seos rikastuu. Alkuviestissä on hyvät ohjeet seossuhteen tunnistamiseen.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
mirc
Viestit: 275
Liittynyt: 22.02.2011 22:22

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja mirc »

Osmo_ kirjoitti:Asiallisiin kysymyksiin asiallinen vastaus!!!
Prikka alemmas -> neula nousee -> seos rikastuu. Alkuviestissä on hyvät ohjeet seossuhteen tunnistamiseen.
no näE on!!
reps kops
Jessepoika
Viestit: 369
Liittynyt: 12.12.2014 21:24
Paikkakunta: Salo

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Jessepoika »

Noniin , nyt selvisi että käy ihan liian laihalla , tyhjäkäynnillä kone jo niin kuuma ettei kanteen voi koskea ja ajaessa täyskaasulla eka nykii ja sitten lähtee kunnolla.. Suutin tällähetkellä 70 ,19mm kaasari , 72cc lifan ja vapariputsari. Mikäs suutin ois sellanen et lähtis nätisti liikkeelle ilman mitää nykimistä / booailua , Ja käykö mikä tahansa suutin jossa 4mm kierre?
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex

~Elämä on laiffii~
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Minkey »

mulla 19mm kaasarissa 72 setillä 75 suutin ja onse sinnepäin :D
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Jessepoika
Viestit: 369
Liittynyt: 12.12.2014 21:24
Paikkakunta: Salo

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Jessepoika »

Joo tilataan 74,76,78 niin luulis jonkun noista toimivan (Y) Ei varmaa käy laihalla tai mitää minkey? et oot saanu iha hyvii säätöihi? Vaikkakin kaikki koneet vähä poikkee toisistaa
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex

~Elämä on laiffii~
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Minkey »

tolla 75 suuttimella sain ihan ok säädöt säätelemällä neulaa ja ilmaruuvia :D vähän ehkä pätki mutta kyllä noilla suuttimilla luulis pärjäävän :)
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Jessepoika
Viestit: 369
Liittynyt: 12.12.2014 21:24
Paikkakunta: Salo

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Jessepoika »

Nonii nyt o 78 suutin , laitoin neulan keskelle ni pätki vähän , vaihoin toisiks alimpaa ni ns tukehtus bensaa ja toisiks ylimmässä vähän vielä nykii yläkierroksilla.. 76 suuttimella teki samaa nykimistä missä tahansa neulan asennossa.. itseä ei tämä haittaa kun lähtee hetken päästä vetämään kunnolla mutta oishan se kiva saada smootisti vetämään , niin mitä nyt säädän :think:
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex

~Elämä on laiffii~
Lateksi
Viestit: 118
Liittynyt: 08.09.2014 21:37

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Lateksi »

Mitä pitää tehä ku täys kaasulla alkaa booaamaan. Pitikö sitä seos ruuvia jotenkin säätää
kiipap
Viestit: 113
Liittynyt: 17.04.2014 15:22

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja kiipap »

Seosruuvi vaikuttaa eniten tyhjäkäynnin seokseen, jos täyskaasulla booaa pitää suutinta muuttaa isommaksi.
Honda Monkey '89 Orkkis Kuvia

Skyteam Monkey 72cc '13 Kuvia
Scythe
Viestit: 30
Liittynyt: 30.03.2016 16:19

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Scythe »

Elikkäs kun tuo mopedi tulee tuolta huollosta niin ajattelin laittaa siihen bilteman fiddyn tuon powerfiltterin tilalle. Joten onko odotettavissa kaasuttimen säätöä jos on niin minkälaista? :think:
Jessepoika
Viestit: 369
Liittynyt: 12.12.2014 21:24
Paikkakunta: Salo

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Jessepoika »

Voisin epäillä kyllä , mutta ehkä seosruuvin kääntelyä ym
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex

~Elämä on laiffii~
Scythe
Viestit: 30
Liittynyt: 30.03.2016 16:19

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Scythe »

Jessepoika kirjoitti:Voisin epäillä kyllä , mutta ehkä seosruuvin kääntelyä ym
No hyvä sitten. Seosruuvin kääntely ei ole paha homma pelkäsin että pitäisi ruveta vaihtelemaan suuttima yms.
Zapsky
Viestit: 93
Liittynyt: 17.09.2012 12:27

Re: Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Mistäs se taas kieliikään, kun mankilla kiihdyttäessä kaasualueella on noin puolessavälissä kohta, jossa moottori hieman "hörppää", laskee siis tavallaan kierroksia, mutta jatkaa siitä sitten taas iloisesti. Tämä tietty kohta kaasua vääntäessä löytyy helposti, mutta kiihdyttäessä se ei ole iso ongelma. Ominaisuus tosin pahenee moottorin käydessä kuumimmillaan.

Jostain hienosäädöstä lienee kyse? Olen hakenut jo neulan asennon sellaiseksi, missä häikkää ilmenee vähiten. Tulppa on aavistuksen kahvinruskeaa mustempi, ei kuitenkaan paljolla.
Vastaa Viestiin