Tänään on 24.10.2017 03:11

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Alueen säännöt

• Aloitusviestissä tulee olla kuv(i)a ja listat virityksistä, tuningeista ja muista muutoksista.

Ohjeet kuvien lisäämiseen!

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 63 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 20.01.2017 19:08 

Kiitokset! (Y)
Itseäni ainakin kiinnostaisi muutamiin Suomen kaupunkeihin tutustua hieman pohjoisempana ja uskoisin että Vpart olisi myös samalla kannalla kanssani :D . Innolla odotan tulevaa kesää ja nyt varsinkin sitä että pääsisin tässä lähiaikoina oman koneeni kimppuun, jonka jälkeen pääsisin päivittämään sähköjä 6V--->12V. Siinä samalla pääsisi tuon tupakansytyttimen asentamaan niin pystyy ajon aikana ladata puhelinta ja tarvittaessa myös kameraa 8) .

Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.

Poissa Profiili  

ViestiLähetetty: 21.01.2017 15:13 

Hyvä päivitys (Y) Hienoa, että jäämeri reissu tullaan ajamaan. (Y) Siistiä rakentelua ja lohkoihin mieto kiilto 8) Mitkä renkaat aiot laittaa reissuun?

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Audi A6 2.4 sedan vm.99

Poissa Profiili  

ViestiLähetetty: 21.01.2017 18:43 

Kiitoksia! (C)
Renkaina aion pitää reissussa mahdollisesti perus 3.50-8 heidenautit mutta samalla on tullut mietittyä että taakse voisin laittaa michelinin 3.50-8 S83 renkaan (Y) kun semmoinen minulla oli viime kesänä kiinni mankissa. Tykkään kyseisestä kuviosta paljon ja siitä että kun kyseiseen renkaaseen tekee siististi rengastussaukset niin kyllä se aika näyttävän näköinen kumi on 8) .

http://www.moposport.fi/rengas-3-50-8-s83-michelin

Edessä ainakin aion pitää minun vanhan heidenautin joka on ollut kiinni mopon ostopäivästä lähtien eli vuodesta 2012 ja sillä renkaalla on tullut rullattua jo yli 30tkm. Ja edelleen kyseisessä kumissa on hyvin pintaa jäljellä niin pyhitetään kyseinen kumi eturenkaaksi ja ajetaan se loppuun pelkkänä eturenkaana :wink: .

Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-YCF Factory Pilot -12

Ikä ei ole este.

Poissa Profiili  

ViestiLähetetty: 24.01.2017 23:12 

Terve taas!
Elikkäs hondan lohkoja ja kytkinkoppaa on tullut viimeiset 3 päivää hinkattua aivan hulluna tattarisuolla samalla kun Vpartin vanteita ollaan maalailtu :D .
Kiillotus/hiontahommat aloitin siten että otin porakoneen avulla kytkinkopasta ensin maalit pois jonka jälkeen hionta ja kiillotus on suoritettu käsipelillä.

Kuva

Kuva

Ensimmäisenä päivänä lopputulos oli tämmöinen mutta ei se vielä ollut lähelläkään valmista...

Kuva

Toisena päivänä kytkinkoppa ja lohkot alkoivat jo näyttää hyvältä. Tällöin tuli ajateltua mielessä että kyllä tuo kiillotus kannattaa, kun sen verran hyvältä alkaa näyttämään 8) .

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kolmantena päivänä eli tänään tiistaina homma alkaa jo olla melkein valmis. Muutamista kohdista pitää vielä hieman paremmin kiillottaa jotta täydellistä tulisi. Luultavasti täydellinen viimeistely tulee suoritettua dremelin ja siihen sopivan pienen kiillotuslaikan avulla.

Mielipiteitä ja ehdotuksia kehiin... (C) .

Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-YCF Factory Pilot -12

Ikä ei ole este.

Poissa Profiili  

ViestiLähetetty: 03.02.2017 21:00 

Hyvää alkuiltaa monkeynetin väki...

Piikkimonkeyn runko, takahaarukka ja jarrupoljin tuli pulverimaalauksesta tämänviikon maanantaina, ei voi muuta sanoa että erittäin siistiä jälkeä ja edulliseen hintaan (Y) . Paikka sijaitsi Kellokoskella ja oli nimeltään Dincor Oy missä maalautimme muutaman kaverin kanssa mopojen ja kevareiden rungot ja pikkuosat.
Maalautin siellä siis kaikkiaan piikkimonkeyn rungon, monkeyn vakio takahaarukan, 2kpl monkeyn jarrupolkimia sekä ylä t-palan. Hiekkapuhallus, maalaus perus mustalla ja lakkaus maksoi yhteensä 80 euroa.

Kuva

Kuva

Kuva

T-pala ei päässyt kuviin mukaan kun se unohtui Vpartin takakonttiin pariksi päiväksi :lol: .
Kiilto on hyvä, ajattelin rungon vielä vahata ennen kokoamista niin lika ei niin helposti tarttuisi siihen.
Sitten tuli ostettua käyttäjältä "joku" piikkimonkeyhyn penkki sekä tankki sopivaan yhteishintaan, kiitoksia vielä hänelle hyvistä kaupoista (Y) . Tankin hionnat aloitin keskiviikkona mutta kuvia en siitä ole vielä päässyt ottamaan, mutta pian niitä käyn napsimassa. Tankissa on pienenpieni kolhu niin sen kittaan ennen maalausta.

Kuva

Vielä loppukevennyksenä niin tämä minun punainen Jincheng monkey josta piti tulla alunperin osienluovuttaja tähän piikkimonkeyhyn on päätetty pelastaa eli en siitä ota mitään osia piikkimonkeyhyn nyt kun minulla on tankki ja penkki hankittuna. Piikkimonkeystä ei periaateessa puutu kuin takakeskiö niin sen saisi rullaavaksi ja ajokuntoiseksi :D .
Ja tämä jincheng pääsee vihdoin vuosien odottelujen jälkeen takaisin tieliikenteeseen koska ihan alle 2h sitten kävin Nurmijärveltä ostamassa aloittelevalta mopopojalta erittäin edullisesti siihen kilvellisen vm. 2010 skyteam monkeyn rungon sekä pikkuvikaisen vakiomoottorin.
Nyt olen päättänyt että en tee samaa virhettä kuin viimevuonna kun myin jincheng "black-rässi" monkeyni pois :cry: , tämä punainen jinku/skyteam tulee jäämään minulle ajamaan mökkimopon virkaa. Tästä jinkusta voisin mahdollisesti rakentaa stunt-henkisen ja matalan ikiliikkujan, mutta katsotaan mitä suunnitelmia sille tulevaisuudessa tapahtuu.

Mielipiteitä ja ehdotuksia kehiin... (C)

PS. Menen MP17 messuilla käymään nyt sunnuntaina niin jos joku foorumilaisista on siellä samaan aikaan niin voisin tulla morjestamaan. Kride97:n monkey täytyy ainakin käydä katsomassa 8) .

Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-YCF Factory Pilot -12

Ikä ei ole este.

Poissa Profiili  

ViestiLähetetty: 03.02.2017 22:19 

Hyvältä näyttää (Y) Ei ollut kallis maalaus noille osille ja pinta näyttäisi olevan hyvä. 8) Itsekin olen miettinyt näyttely mankin kaveriksi kotain käyttistä, millä pääsisi enemmän ajamaan. Itse olen myös sunnuntaina menossa messuille, joten nähdään siellä. (Y)

Audi A6 2.4 sedan vm.99

Poissa Profiili  

ViestiLähetetty: 08.02.2017 22:53 

Iltaa kaikille... (C)
Elikkäs MP17 messuilla tuli käytyä viime sunnuntaina, hieman kiire tosin tuli kun töistä pääsin klo 14 ja paikanpäälle tuli saavuttua vasta klo 15.40. Hienoja pyöriä sieltä oli ja tuli bongattua Kride97:n manki pienien etsintöjen jälkeen :D . Harmi ettei tullut itse monkeyn omistajaa vastaan messuilla mutta ei sille mahda mitään, pääasia että tuli nähtyä itse mopo 8) .

Mutta nyt itse pääasiaan.
YCF:än menin vaihtamaan eilen honda crf50 lastenkrossiin joka löytyi Etelä-Pohjanmaalta Lapualta. Kilometrejä tuli kaikkiaan kyseiselle päivälle noin 780km ja koko päivä sen hakemisessa meni kun peräkärryä vedin perässä. Kyseinen henkilö oli myös monkey-harrastaja ja jäsenenä täällä monkeyt.netissä, käyttäjänimeä ei tullut kysyttyä vaikka piti mutta jos luet tätä topikkia niin pistä rohkeasti kommenttia tulemaan (Y) .

Kuva

Kuva

Kuva

Tämännäköisenä YCF minulta lähti ja se pääsi hyvään kotiin niinkuin tämä minulle tullut crf (Y) .

Kuva

Kuva

Monet saattavat hieman ihmetellä, miksi vaihdoin YCF:n huomattavasti pienempään vekottimeen :think: . Syynä on se, että olen hakenut jo pidemmän aikaa todella pienikokoista stunttiprojektia ja mikäs siihen parempi olisi kuin crf50 tai crf70. YCF on ollut minulla viimeisen vuoden todella pienellä käytöllä kun sitä ei ole helposti pystynyt tuomaan kaupunkiin mökiltä ja toinen syy on se että tämä crf vie huomattavasti vähemmän tilaa jonka takia tämän säilöminen on huomattavasti helpompaa (C) . Uuteen tulokkaaseen olen jo ostanut aliexpressistä uuden katesarjan tarroilla sekä penkin sekä pari muuta pientä osaa. Vielä olisi suunnitteilla värkätä tuohon etujarru paikalleen sekä mahdollisesti uudet renkaat. Konepuolta päivitän myös hieman isompaan jotta montulla tulisi päästyä hieman lujempaa :D .

Piikkimankin runkoon tuli myös lätkäistyä tänään tattarisuolla tyyppikilvet kiinni. Myös tulevaa Helsinki-Jäämeri reissua varten pääsin asentamaan näihin hondan lohkoihin tehokkaamman öljynpumpun kun se saapui minulle tänään postissa.

Kuva

Kuva

Kuva

Vpartin daxikin on myös hieman edistynyt (C) .

Kuva

Kuva

Kuva

Tähän Helsinki-Jäämeri koneeseen tulevaa imukaulaa jouduin myös hieman avartamaan alusta sekä lopusta. Tilasin kiinasta 19mm imukaulan mutta se olikin "vain" 18,3mm ja itse kaasutin on 20mm. Nyt imukaula on alku- ja loppupäästä noin 20-21mm 8) .

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Seuraavaan kertaan... (Y)

E: Pientä off-topikkia mutta mitä mieltä te jotka luette tätä topikkia olette näistä aijaa.comin kautta laitetuista kuvista että onko paremman kokoiset/sopiiko paremmin tekstin sekaan kuin nämä isommat photobucketin kautta ladatut kuvat?

Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-YCF Factory Pilot -12

Ikä ei ole este.

Poissa Profiili  

ViestiLähetetty: 11.02.2017 23:47 

Moniosaaja97 kirjoitti:
Hienoja pyöriä sieltä oli ja tuli bongattua Kride97:n manki pienien etsintöjen jälkeen . Harmi ettei tullut itse monkeyn omistajaa vastaan messuilla mutta ei sille mahda mitään, pääasia että tuli nähtyä itse mopo .

Mukava kuulla, että bongasit mankin. (Y) Mankeja näyttelyssä oli kuitenkin muistaakseni viisi tai kuusi. Tavataan sitten toisilla messuilla, kun nyt ei nähty. Tai jossain muussa tapahtumassa. Kevään mittaan varmaan alkavat myös allrightin miitit. (Y)

Näppärän näköinen tuo sheriffi. Meinasitko runkoa muokata enemmän stunt-tyyliseksi? Mukavan kuuloinen projekti. Käppärin voisit laittaa tuohon stunttailua varten. :D Aijaa.com kuvat näkyvät hyvin ja oikein. (Y)

Audi A6 2.4 sedan vm.99

Poissa Profiili  

ViestiLähetetty: 12.09.2017 14:32 

Reilu puoli vuotta sitten tuli tänne viimeksi kirjoitettua ja nyt kun tuli mietittyä, miten paljon tässä ajassa on tapahtunut niin nyt on taas aika kirjoittaa hieman pidempi viesti (Y) .
Harmi, että ei ole tullut täälläpäin vähään aikaan pyörittyä mutta pyritään tätäkin topikkia hieman elvyttämään ettei monkeyt.net kokonaan unohtuisi.

Tosiaan näin aluksi voisin mainita, että nyt kesällä tuli toteutettua Vpartin kanssa tuo Helsinki-Jäämeri - reissu ja se onnistui hyvin. Tietenkin muutama mutka oli matkassa mutta siitä hieman lisää myöhemmin kuvien ja tekstien kera 8) .

Palataan hieman ajassa taaksepäin monkeyn Helsinki-Jäämeri koneen rakenteluihin:

Kuva

Pienenä kertauksena, eli moottori oli rakennettu aidon hondan lohkoille ja kuutiotilavuutta sille tuli vähän reilu 80cc (50mm sylinteri tasalakkisella männällä). Sylinterinkanneksi valikoitui 72cc kansi (47mm palotilalla) kovien puristusten takaamiseksi. Tämän lisäksi kantta on ilmeisesti madallettu noin 1mm.
Kannen kaikki sisuskalut tuli uusittua eli ainoastaan kannen runko oli vanha.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Nokka-akseli tuli ostettua MBFmotosta ja se valikoitui Mid-race malliseksi jossa venttiileillä on pidempi aukioloaika. Tämä näkyy lisääntyneenä vääntönä alakierroksilta lähtien.

Kuva

Kuva

Kuva

Alakerran laakerit tuli kaikki vaihdettua uusiin neulalaakereita myöten.
Kaverin isän kautta alakerran kuulalaakerit tuli saatua edullisemmin kuin olisivat oikeasti maksaneet ja kampiakselin laakerit pistin paikalleen tattarisuon moottorihallilla hydrauliprässillä (Y) .

Kuva

Kuva

Alakerran kasaamisesta ei tullut valitettavasti otettua hirveästi kuvia kun kädet olivat aivan öljyssä eikä kasaamistyöt olisi suoriutuneet kovinkaan hyvin puhelimen ollessa jatkuvasti kädessä :wink: .
Magneetilla varustettu öljyproppu tuli hommattua varmuudenvuoksi jotta suurin osa mahdollisista metallisiruista ei päätyisi öljynkiertoon.
Vaihteistoksi piti alunperin tulla 125cc lifalin vaihteisko, koska siinä olisi pidemmät vaihteistovälitykset mutta lopulta päätin, että pidetään hondan omissa lohkoissa alkuperäinen vaihteisto kiinni (C) .
Kampiakseli vaihtui kiinalaiseen johtuen järeämmästä kiertokangesta kun moni varmaan on huomannut pientä eroa hondan ja kiinalaisen kiertokangen välillä.
Kytkin tuli vaihdettua 2-levyiseen 50-110cc koneen kytkimeen, johon uusittiin kytkinlevyt ja Kitacon jäykemmät jouset. Sitten tuli aika laittaa koko kone kasaan :D .

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Koneen puristukset olivat erittäin korkeat, seuraavana tuli irroitettua monkeyn aiempi 72cc kone ja sen tilalle tämä uutta vastaava 80cc Helsinki-Jäämeri moottori 8) .

Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-YCF Factory Pilot -12

Ikä ei ole este.

Viimeksi muokannut Moniosaaja97 päivämäärä 18.09.2017 22:48, muokattu yhteensä 2 kertaa

Poissa Profiili  

ViestiLähetetty: 12.09.2017 14:34 

Kuva

Koneen sähköinä mopossa on hondan alkuperäiset sähköt, kaasarina 20mm Jinke/Keihin.
Moottori lähti käyntiin 6 polkaisulla, säädöt olivat aivan hukassa mutta suutinsarjan ansiosta siitä tuli lähes täydellinen. Edelleen kone käy hieman rikkaalla ja aivan alakierroksilla vähän röpöttää mutta muuten se toimii täydellisesti kaikilla kierrosalueilla.

Kuva

Seuraavaksi tuli vaihdettua monkeyhyn alkuperäinen takavanne ja sen päälle uusi Michelinin S83 rengas, joka tuli koristeltua rengastussilla 8) .

Kuva

Kuva

Tämän jälkeen oli vuorossa koko sähköjärjestelmän päivittäminen 6V-->12V.
Tässä tuli siis vaihdettua uusi johtosarja, jännitteensäädin (12V), kaikki polttimot (12V), 12V akku, tehopuola, OORacingin rajoitinboxi ja tupakansytytin, jotta puhelinta voisi tarvittaessa ladata matkan aikana.

Kuva

Vpartin daxiakin tuli hienosäädettyä siinä samalla :mrgreen: .

Kuva

Kuva

Kuva

Tupakansytyttimen paikkaa tuli mietittyä useampaan otteeseen jonka jälkeen tuli todettua, että parhaiten se sopii ohjaustankoon. Ja toimiva siitä tuli niinkuin kuvakin osoittaa :lol: .

Kuva

Kuva

Kuva

Seuraavana vuorossa oli penkin muokkaaminen kuppimaiseksi.
Eli ei muuta kuin niitit irti penkistä ja sitten päällinen. Niittien irroitus onnistui helposti kärkipihtien avulla (Y) .

Kuva

Kuva

Päällisen irroituksen jälkeen oli vuorossa mittaamishommia jotta penkistä tulee leikattua samanverran tavaraa molemmilta puolilta.
Kun mitat oli muutaman kerran tarkistettu molemmilta puolilta niin ei muutakuin rohkeasti leikkaamaan ja sahaamaan :smoke: .

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Näitä välineitä käytin itse penkin tekemisessä ja hyvä siitä tuli.

Kuva

Illalla viimeiseksi tuli vielä asennettua etutarakka ja diamond etu-umpio, parempi valoteho siinä on verrattuna vakio 6V etuvaloon.

Seuraavana päivänä eli tiistaina 27.6 mopo oli pakko saada valmiiksi koska ke 28.6 aamulla klo 9.00 olisi lähtö Vuosaaren satamasta kohti Norjaa. Aikaisin aamusta mopoa tuli rakennettua ja siinä ajassa tuli paljon tehtyä...

Kuva

Pakoputkeksi suunnittelin laittaa jincheng monkeyn vakioputken mutta lopulta tuli päädyttyä gianelliin, koska tuo vakioputki tuntui harvinaisen tukkoiselta. Onneksi gianelli osoittautui hyväksi ja hiljaiseksi joten se pyhitettiin reissun ajaksi kiinni.

Kuva

Kuva

Normimallinen tarakka tuli laitettua monkeyhyn reissua ajatellen. Vielä pari päivää takaperin monesta paikkaa nuo tarakat olivat loppuneet ja kuin ihmeenlailla moposporttiin niitä tuli tiistai-aamuna lisää. Sitten vasta tuli kiire hakea semmoinen ennen kuin ne taas loppuvat varastoista :lol: .

Kuva

Ketjut ja rattaat tuli myös vaihdettua iltapäivällä 17/33 välityksiin, näillä välityksillä 60km/h vauhtia pystyi ajamaan puolella kaasulla.
Nappirajoittimen piillottamisessa meni useampi tunti kun siihen halusin panostaa, mutta lopulta sillekin löytyi paikka moposta 8) .
Mopo valmistui tiistai-iltana klo 22.45 ja ihan siedettämän näköinen siitä tuli aiempaan ulkonäköön verrattuna (C) .

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Magneetonkopan vaihdoin matkan ajaksi parempikuntoiseen jonka olin jo aiemmin kiilloittanut (Y) .
Sen lisäksi polttoaine- ja ylivuotoletkut vaihtuivat toisenvärisiin.

Kuva

Öljy valikoitui minulla ja Vpartilla kokeilumielessä Teboilin Silver Classic GT-S 20W-50 moottoriöljyyn jonka mainostettiin sopivan erinomaisesti todella kuumana käyviin ilmajäähdytteisiin moottoreihin.
Minun piti laittaa omaan koneeseeni matkan ajaksi öljynauhdutin, mutta se ei ehtinyt minulle saapua jonka vuoksi aloin hieman jännittämään, miten tuo kone kestää Norjaan saakka.
Se minkä takia asia jännitti minua vielä enemmän johtui siitä, että olin koneella tehnyt sisäänajoa vasta vajaa 120km ja näillä ajoilla moottori kuumeni jo erittäin paljon.
Mitä seuraavana päivänä tapahtuu kun aloitamme reissumme? Siitä lisää seuraavaksi.

Mielipiteitä ja kommenttia kehiin (C) .

E 1: Jostakin syystä en pystynyt viestikokonaisuutta lähettämään yhdessä viestissä viestin pituuden vuoksi jonka takia lähetän nämä kahdessa osassa. Pahoittelut siitä ylläpidolle...

E 2: Noniin, nyt kuvien pitäisi näkyä tänne suoraan (Y)

Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-YCF Factory Pilot -12

Ikä ei ole este.

Viimeksi muokannut Moniosaaja97 päivämäärä 15.09.2017 18:46, muokattu yhteensä 2 kertaa

Poissa Profiili  

ViestiLähetetty: 12.09.2017 21:53 

Varmasti ollut hieno reissu ja mopokin on varsin komea 8)

Poissa Profiili  

ViestiLähetetty: 13.09.2017 21:57 

Kiitokset! :D Pakko kysyä tässä että näkyykö nuo kuvat suoraan noissa viesteissä jotka on photobucketin kautta tänne liitetty? Itselläni ne eivät näy tietokoneella tai puhelimella katsottuna :think: . Onko jollakin myös sama ongelma, aijaa.comin kautta pistetyt kuvat näyttää näkyvän ongelmitta...?

Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-YCF Factory Pilot -12

Ikä ei ole este.

Poissa Profiili  

ViestiLähetetty: 14.09.2017 21:23 

Samalla tavalla minullakin nuo kuvat

Poissa Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 63 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]