Tänään on 25.11.2017 10:40


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Alueen säännöt


• Aloitusviestissä tulee olla kuv(i)a ja listat virityksistä, tuningeista ja muista muutoksista.

Ohjeet kuvien lisäämiseen!



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Honda Monkey -90 & Honda MSX
ViestiLähetetty: 21.03.2017 00:45 

Liittynyt: 30.11.2015 16:58
Terve vaan foorumilaisille!
Elikkä alotetaas meikäläisen panostus foorumin elvytykseen kertomalla omista pyöristä! Kerrottakoon ensin Masaista, ja myöhemmin otsikossa mainitusta Hondasta :wink:

Masai DB 2008
Masain tarinahan sai alkunsa siitä, kun kevät ja kesä läheni, yhteishaku oli ollut ja alkokin sitten mietityttämään että milläs sinne kouluun pääsee, kun ei kehdannut sillon 86cc mankilla ajella päivittäin tuota matkaa :) No tästäpä lähettiin iskän kanssa juttelemaan, ja oli alkujaan tarkoitus ostaa minicrossi, ja siirtää siitä osat mopomasain runkoon, ja siitä kerkesin tännekkin ostoilmoituksen tekemään, ei löytynytkään mopomasain vaan kevarimasain runko käyttäjältä Merito99, joten kiitokset sinnepäin jos tätä satut lukemaan! (Y) Noh, me sovittiin kaupat keväällä siinä, ja oikeestaan viime kesähän meni suunnitellessa ja rakennellessa, eikä Masai vielkään valmis ole. Runko on nähnyt enemmän ja vähemmän rälläkkää sekä kemppiä.

Tässä oli oikeastaan ensimäinen kuva, mistä alkoi hahmottumaan pyörän ulkonäkö.

Kuva

Seuraava vaihe tästä olikin, että heitettiin mustaa maalia runkoon, ja kokeiltiin erilaisia valovaihtoehtoja.

Kuva

Tämän jälkeenhän alkoi armoton koneen etsintä, kun ei 140cc riittänytkään. Olihan se jo alkujaan selvä että enemmän pitäs saada tehoa :lol: Selailin siinä sitten nettimotoa sohvalla, ja sattu silmään kevari daxi, missä oli Ooracingin 160cc Charger 1300 moottori ja tästä laittelinkin myyjälle viestiä, että olisiko kiinnostunut myymään moottoria erikseen. Ja myyjähän oli, tehtiin siitä sitten kaupat ja kertoi että oli laakereita vielä vaihtanut alakertaan! Ajattelin sitten siinä että nyt on hyvä ja luotettava tekniikka 8) Noh kyllähän se alkujaan toimikin moitteettomasti, mitä lähti vähän huonosti käyntiin, mutta tämän epäilen johtuneen kaasarin huonoista säädöistä. Marraskuun 22 päivä 2016 ei kyllä kovin helposti lähde mielestä. Oltiin siinä Masain kanssa ajelulla hammaslääkäristä pois ja pysähyttiin sitten tankille matkalla, kaikki suju täysin normaalisti, saatiin pyörä tankattua ja matka kohti kotia voi jatkua, noh ei muuta kun pyörä tulille ja vaihde silmään, vaihde ei mennyt päälle ja tämän jälkeen kokeilin uudestaan laittaa, ei vieläkään. Tässä vaiheessa oli sellanen kuulusa "Mitävittua.jpg". Vaihteet ei millään mennyt päälle vaikka mitä yritti ja pakko se oli luovuttaa ja soitettava kyytiä :roll: Noh tässä kuva miltä Masai kyseisenä päivänä näytti:

Kuva

Päästiin sitten loppujenlopuks Masain kanssa kotia, ja sitten alettiin purkamaan, mitään epäilyttävää ei näkynyt enneku sai kytkinpuolen purettua kokonnaan, lohkon laakeripesät halki ja vaihteensiirtäjä ei kääntänyt vaihderummunpäätyä ollenkaan. Noh Masai jäi oottelemaan uutta lohkoa, ja kyselin sitä pitracingilta, niin saatiinkin Onkimadon kautta lohko tilattua, mutta tämä yritys mistä lohko tilattiin niin ei koskaan sitä sitten meille lähettänyt :roll: Noh sitten päästäänki jo tämän vuoden puolelle, Oorilta kyselin lohkoa ja kyseistä kuulalaakerilla varustettua lohkoa ei enään valmisteta, niin ei siinä sitten muu auttanut kuin tilata Oorilta koneeseen päivityspakettia ja Suomesta löyty myös isompaa sylinteriä, TBpartsin 184cc :P

Kuva

Oorilta päivityspaketti matkaan, ja sehän tulikin alle viikossa, nopeeta ja hyvää palvelua (Y) Kone nippuun ja sit sovittelemaan runkoon ja kasailemaan Masaita, että päästään kokeilemaan sitä vielä tässä keväällä tulille ja tämän hetkinen tilannehan näyttääkin sitten seuraavalta

Kuva

Elikkäs oma ensimmäinen topickki foorumilla, vaikkakin täällä pyöritty jo vuodesta 2012 asti :) Jos tuli jotain mieleen Masaista, taikka aloitusviestiä niin pistäkää kommenttia tulemaan! Kiitokset vielä jos jaksoit koko pitkän tarinan lukea! (Y) (C)

_________________
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.


Viimeksi muokannut TurboRider päivämäärä 05.11.2017 14:47, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21.03.2017 09:41 

Liittynyt: 20.02.2016 15:35
Loistava aloitusviesti! Pistetään seurantaan (Y)


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21.03.2017 17:37 
Avatar

Liittynyt: 10.02.2014 19:56
Paikkakunta: Galapakos saari
No jopas oli oudosti halennu lohko :o Eli sait tähän kuulalaakeri lohkon oorilta? Vai päivitit neulalaakerilliseen sen vetarin pesän? kannattaa nyt sit kattoo että sulla on myös neulalaakerillisen vaihelaatikko tässä ettei käy niinku mulle, että ajaa 200km ja aina neulalaakeri mujuina. Kiitos entisen omistajan joka oli tilannu lohkon eikä vaihtanu laatikkoa. Tossakihan taitaa jäädä varaa madaltaa pyttyä että mäntätulee tasalle. Alatiivarin voi myös poistaa :) olikos tässä tb:n sylkässä nyt paksu ja pitkä (large mutta löysä )tuo sylinterin reuna että saa kairata kauan lohkoja vai oliko se akunarin setissä ku ei enää vanha muista :DD projekti vaikuttaa hyvältä ja siitä se virittäminen lähtee ja paisuu ku pullataikina. Terveisin itse 50ccstä loppujenlopuksi mutkien kautta päätynyt 201cc. Ja jos tuo leviää nii mulla ois nurkassa ollu vuojeverra 180;)


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21.03.2017 17:49 

Liittynyt: 30.11.2015 16:58
Noniin! Kiitoksia kommenteista! :) Tosiaan, päivittyi vaihteisto ja lohko, ja käynnistyspolkimen rattaat, eli melkeen voisi sanoa että on "uudesta" koneesta kyse! Sylinteri istui myös suoraan, itsekkin tuollasetsa 201cc koneesta haaveillut, mut mennään ainanki tää kesä tällä, ja katotaan josko rakennettas tulevaisuudessa sitten ihan kokonnaan uusi moottori :P Voin tuosta lohkosta pistää kuvaa, kun seuraavan kerran käyn tallissa piipahtamassa, veikkaan että kun koneen entinen omistaja on laakereita vaihtanut, niin on mennyt laakerit ns "raakana" eli ei oo lohkoa lämmitelty ja laakereita heitetty kylmään :think: Tekniikkahan muuten tässä on vakio, mutta tuosta kannesta on kanavat avarreltu sekä siloteltu, ja soppaa syöttää 30mm KOSO. Täytyy kattoa paljonko päästäs 18-30 väleillä. Jossei vielä kulje tarpeeks niin sit lähetään koneistamaan adapteria pienemmälle rattaalle :mrgreen:

_________________
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21.03.2017 18:37 

Liittynyt: 27.12.2013 15:25
Joo, kannattaa kattoo että sulla on neulalakkerille tarkotettu vetari, tai se leviää alta 20km heti x) vähä sellanen maku suussa että 30mm kaasari aika isohko tuoho kun on kerta vakio kannellaki vielä. 28mm tapana käyttää vaikka ois portattu TB V2 kansi. Kannattaa hommata se kansi seuraavaksi, ei tuo pelkkä 184cc pytty kyllä bolttiksena oikee isoja tehoja anna, se mäntäki jää nii alas siellä pytyssä ettei oo puristuksiakaa oikeee. Periaatteessa sama ku pikkuviri 160cc mut enempi vääntöä ja laajempi tehokäyrä, vaa tekeehä se siittä leikkisämmän. Kyllä se siittä vielä lähtee "käsistä" (Y)

_________________
a.k.a tuuppari

Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli viewtopic.php?f=2&t=20703

Honlei 201cc "fighter" kesä mopo viewtopic.php?f=3&t=21854

Monkey YX160 "Hell K" viewtopic.php?f=3&t=22702

https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21.03.2017 18:57 

Liittynyt: 30.11.2015 16:58
Jep! Tosiaan harkinnassa ollut pienempi kaasari, 26-28mm, Jossen nyt ihan väärin muista niin tuossa kannessa imukanava taisi olla halkasijaltaan siinä 29mm :think: Ja tosiaan, se unohtu edellisestä viestistä kirjottaa että tosiaan neulalaakerille tarkoitettu on (Eikös siinä ollut sellainen "tasainen" pinta?). Sellanen kysymys piti heittää ilmoille että pitäskö tähän sotkea mustan lisäksi jotain toista väriä? :think: Musta on ollut hyvä ja käytännöllinen kun käyttis ois tulossa, mutta mieli kyllä tekis jotain uutta väriä laittaa sekaan..

_________________
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22.03.2017 05:56 
Avatar

Liittynyt: 10.02.2014 19:56
Paikkakunta: Galapakos saari
Itsekkin oon aina vaan heittäny sen laakerin sinne pesään enkä oo lämmitelly ku meni hyvin ilmankin että en usko siitä johtuneen.. juu juurikin se silee pintanen neulalaakerillisessa. Taitaa tuo tbn 180setti olla ainoa mikä menee ilman lohkojenkairausta. Mikset muuten suoraan tilannu 200pyttyä? Itellä tais olla 16-24 180setissä aika optimaaliset välit. 17P sitteku on 200 cc. Suosittelen myös magneetti öljyproppua, hyödyllisempi ku sihti.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22.03.2017 13:29 

Liittynyt: 30.11.2015 16:58
Joo, itsekkin suosinut joka pyörässä tuota magneettiproppua! 200cc en laittanut suoraan sen takia, kun ei ole vielä tullut välineitä hommattua lohkojen avartamiseen, perus viillalla olis saattanut tovi pyörähtää :mrgreen: Samoten tuo tbpartsin pytty sattu sopivaan hintaan ja saumaan, niin aattelin että mennään ainanki tämä kesä vielä tuolla. Mikähän on lohkon sitten halkassut :think:

_________________
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22.03.2017 13:50 

Liittynyt: 27.12.2013 15:25
OIskoha se lohko halennu ihan sen takia että #Väärä käynnistystekniikkaa :D tai sit asennusvika että se on vaa jan kans antanu periksi, eihä mikää kesät ikuisest kuuitenkaa. :think:

_________________
a.k.a tuuppari

Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli viewtopic.php?f=2&t=20703

Honlei 201cc "fighter" kesä mopo viewtopic.php?f=3&t=21854

Monkey YX160 "Hell K" viewtopic.php?f=3&t=22702

https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22.03.2017 16:55 
Avatar

Liittynyt: 10.02.2014 19:56
Paikkakunta: Galapakos saari
Itekkin epäilin heti aluksi että potkassu takasi ja murtunu ja siitä sitte levenny rasituksessa, mutta mielenkiinolla näkis kuvan lohkosta. Ite aikoinaan samalla 15e pirranterällä pyörittelin 10moponkantta avaraksi ja parit lohkot ja kaveri itseasiassa samalla terällä vähintää yhtä monta kantta ja lohkoa :D terän pyörittimenä toimi vanha bossin sankavitunaikanen porakone.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22.03.2017 21:43 

Liittynyt: 30.11.2015 16:58
Dodiin pientä päivitystä! Tänään tuli kaasaria putsailtua ja tiivisteet tehtyä. Runkoon hitsasin parilla täpillä moottorin yläkiinnikkeet kiinni, täytyy valosan aikaan hitsata ne kunnolla kiinni. Viikonloppuna mahdollisesti tulossa osakasa, jos iskä sen kerkeää tuomaan (Y) Kuvia en valitettavasti saanut otettua mopedista kun iltapimeni vauhilla, mutta kännykästä löytyi kuva siitä haljenneesta lohkosta, niin laitetaan se katseltavaksi! :) Tosiaan tuo väärä polkaisutekniikka voisi olla syy myös lohkon halkeamiseen.. Eikös oikea polkaisutapa ole, että ensimmäinen tahti polkastaan, sitten otetaan takaisin ja sitten kunnon polkaisu? :think: Vähän huonosti selitetty, mutta tällänen video löyty, ja samanlailla on käynnistelty; https://www.youtube.com/watch?v=D6oU9Gg8iyg

Kuva

_________________
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22.03.2017 22:34 

Liittynyt: 27.12.2013 15:25
Joo, tuo on selkee että se o polkastu käyntii nii että se potkassu takas ja lyöny lohkon halki. sillee pääsee varmiten ehjänä että, eka varovasti puristustahin ohi, tai ainaki löysät pois, sit ilman kaasua tai ryyppyä polkasta käyntii. Kaasu ja ryyppy on varmimmat millä sen saa potkii ittensä rikki.

_________________
a.k.a tuuppari

Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli viewtopic.php?f=2&t=20703

Honlei 201cc "fighter" kesä mopo viewtopic.php?f=3&t=21854

Monkey YX160 "Hell K" viewtopic.php?f=3&t=22702

https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22.03.2017 23:14 

Liittynyt: 30.11.2015 16:58
Noniinjoo, sitäkin itse arvelin, mutta sekun entinen omistaja kertoi että oli laakereita vaihtanut niin se sai arvelemaan väärin asennusta. :think: Jos muuten joltain sattuis löytymään 2 samanlaista öljylauharia, niin nakatkaas YV:tä!

_________________
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.03.2017 10:07 
Avatar

Liittynyt: 10.02.2014 19:56
Paikkakunta: Galapakos saari
Ton ö-pumpun saat irti ku porakoneella aukaset ja lyöt kärkisarjasta oikian kokosen ristipään siihen kiinni heti kunnolla junttaat ja sitte säikäyttää sen ruuvin. Naureskelin ku katoin tota öpunpua ku itekki nylväsin ekoilla kerroilla sen :D Edit: hetkonen muistaakseni uuenmallin lohkossa nuo lauharinlähöt pitää olla yhessä että öljypääsi kiertämää kanteen? joskus tätä pähkäiltiin vaan ei enää muista tarkasti parin vuoden taakse. Muistaako panda miten se nyt oli :think: ja banjopulteista kansii kattoo että reikä on niissä tarpeeksi iso että öljykiertää on nähty melkotunkkasia reikiä :DD


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.03.2017 12:33 

Liittynyt: 30.11.2015 16:58
Oli nuokin nyplääntynyt entisen omistajan jäljiltä :roll: Tuo on hyvä tapa kyllä että säikäyttää sen. Pylväskoneella porasin auki ja konekkiin on jo kasassa! Ajatuksena oli että jos laittais tuplalauharit tuohon tankin etupuolelle etusivu katteiden taakse, vähän samaan tyyliin kun nestejäähyllisissä koneissa. Vaikuttaakos se muuten mitenkään jos ne asentaa pystysuunnassa, kun ovat suunniteltu laitettavaksi sivuttain? Samanlaillahan ne luulis toimivan. :think:

_________________
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.03.2017 14:08 

Liittynyt: 27.12.2013 15:25
Joo, kannatta kattua että se öljy tulee sinne kanteen asti ku eka kerran laitat käyntii, itellä on tuossa yhessä koneessa, että piti yhistää ne öljycoolerin lähöt letkulla että kiersi öljy kanteen asti :D Kannen päästä sitä banjoa vaa vähä löysälle että jos sieltää tuhertaa öljyä. Ja nuo coolerit saa olla vaikka kyljelleen, katot vaa että virtaus on oikeen päin molemmissa. Tulo puoli ylös nii ei tuu turhaa työtä pumpulle ku se öljy menee omalla painollaanki eteepäi. Mulla ne on vielä eri korkeudella että se virtaa kokoajan alaspäin, se ku menee coolerien kautta vaa kanteen se öljy, nii vähä sääli jos ei jaksaiskaa pumpata sinne asti :mrgreen:

_________________
a.k.a tuuppari

Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli viewtopic.php?f=2&t=20703

Honlei 201cc "fighter" kesä mopo viewtopic.php?f=3&t=21854

Monkey YX160 "Hell K" viewtopic.php?f=3&t=22702

https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.03.2017 18:48 

Liittynyt: 30.11.2015 16:58
Nonniinjoo, sittenhän noissa tuplalauhareissa ei ole ongelmaa 8) Kesällä kyllä saattaa tekniikkaan päivitystä tulla kun saapi kesätöistä rahaa, niin vois jopa uuen koneen ostamista harkita mihin tuota 200cc sylinteriä lähtis laittamaan :think: Mutta ainaskiin alkuun mennään tällä 184cc kitillä, ja kun on saatu toimimaan kunnolla, niin viedään pyörä maalaukseen ja laitetaan ulkonäöllisesti kuntoon.

_________________
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24.03.2017 11:53 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Mukavaa luettavaa ja loistava aloitusviesti (Y) Onko masain ulkonäköön tulossa muutoksia kesälle? Laita mankista myös tarinaa. (Y)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Audi A6 2.4 sedan vm.99


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 25.03.2017 13:30 

Liittynyt: 30.11.2015 16:58
Kiitoksia! Ja kiitoksia myös kaikille jotka on tätä kommentoinut! :) Mankista kirjoitellaan heti tarinaa kunhan vaan saan kuvia aikaseks otettua! Mutta asiaan, masaita tuli eilen laiteltua, ja saatiin sähköt, moottori, putki ja kaasari kiinni. Katsottiin myös tuleeko kipinää, mutta ei tullut.. :think: Täytyy lähteä virtakynällä selvittämään, mihin asti tulee virtaa, ja sitä mukaa sitten edetä. Eniten harmaita hiuksia eilen aiheutti magneeton kiila, kun kiila ura oli kulunut kampurasta, ja magneeton kiila oli hävinnyt, niin ei meinannut vauhtipyörää saada ollenkaan kiinni, mutta juuri kun oltiin hommia lopettamassa, niin satuin tallin lattialta löytämään magneeton kiilan, ja saatiin vauhtipyörä kiinni (Y) Masain suunnitelmat on oikeastaan seuraavanlaiset; moottori ja sähköt kuntoon tämän jälkeen oon ajatellut, että jos päivittäisi keulan ja takaiskarin linkulliseen versioon, jotta saadaan myös alusta kuntoon, ja sen jälkeen koko mopedi pulverimaalaukseen! Laitetaan parit ruudut mitkä tuli otettua eilen, pitäisi muistaa kuvailla tekemisiään enempi, muttakun puhelimesta soi musiikki tuolla, niin pääsee aina unohtumaan :roll:

Kuva

Kuva

_________________
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09.04.2017 22:04 

Liittynyt: 09.04.2017 21:57
täytyy kyl sanoo et hyvältä kuulostaa suunnitelmat (Y)


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18.04.2017 11:09 

Liittynyt: 30.11.2015 16:58
Kiitoksia! 8) Positiivisia kommentteja on aina mukava lukea! Mutta, kirjotellaas nyt vähän siitä Hondasta mistä olikin jo aiemmin puhetta! Elikkäs mankihan saapui taloon 2011 jollen aivan väärin muista. Nettimotoa tuli selailtua mopon toivossa, ja tämä yksilöhän löytyi Savonlinnasta! Ostokunto suurinpiirtein tälläinen, mutta Hondan koneella;

Kuva

Mankilla ajeltiin siinä sitten noin kuukauden verran, kunnes eräisenä kevät aamuna manki ei lähtenytkään tulille, silloin pikkupoikana ei itsellä ollut tietoa mopon korjaamisesta, huollosta tai muusta vastaavasta, niin vietiin manki sitten tuttavalle huoltoon, joka avasi Hondan koneen. Koneesta oli lohkojen kierteet selvänä, joten öljyt olivat koneesta valuneet maahan jonka seurauksena yläkerta oli leiponut.. :roll: Noh ajamaanhan mankilla oli päästävä joten vaihettiin tilalle uusi 50cc Skyteamin kone ja ajo jatkui parin vuoden päivät ja seuraava isompi muutos olikin sitten 2014, kun manki laitettiin osiin kun mopokorttikin alkoi kolkutella! Innostus myöskin itse korjailuun lähti tuosta, silloinkun tuo Hondan kone hajosi, ja sen jälkeen kaikki huollot onkin tehty itse 8) Laitellaas parit ruudut projektin vaiheista tähän alle;

Kuva

Kuva

Kuva

Tekniikaksi piti aluksi tulla tuo Hondan kone korjattuna 72cc pytyllä, mutta kortin lähestyessä ja ajan loppuessa tekniikaksi tulikin Pitracingin 110cc! Viel parit ruudut siitä ku projekti valmistu;

Kuva

Kuva

Tälläsellä setupilla mentiin suurinpiirtein mopoikä, koneeksi vaihtu noin puolen vuoden jälkeen 86cc Lifan, kun 110 levis vähänkun jokisen eväät. Nyt manki on taas projektin alla ja uudella väriteemalla, myöskin kone on vaihtumassa takaisin Hondaan, mutta sen korjaus tehdään rahan kanssa ja huolella (Y) Jos siellä joku nyt innostuu että Honda "pilataan" niin ei suinkaan! Mopo olis tarkotus vielä tulevaisuudessa entisöidä enemmän "orkkikseksi"! Itsellehän näitä rakennellaan, ja omien tarpeiden mukaiseksi :) Laitellaas vielä lähiaikoina nykykunnosta kuvia, loppuun vielä fiilistely kuva viime kesältä 8)

Kuva

_________________
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 28.08.2017 21:38 

Liittynyt: 30.11.2015 16:58
Noniin! Päivitystä pitkästä aikaa 8) Paljoa ei oo tapahtunut, mutta sentään jotain! Alotetaan vaikka mankista!

Honda Monkey:
Manki koki keväällä ja kesällä uudelleen maalauksen, koneremontin ja saihan se vähän uusia osiakin ja kiillottelua! Väriteemaksi valikoitui Musta-harmaa jonka kylkeen tuli pientä punasta bling blingiä. Tekniikaksi jäi sama vanha 86cc Lifan, 19mm mikuni sekä minicrossin putki ja 17-35 välitykset, iskunvaimennuksesta vastaa Terramoton etuhaarukka, +10 takahaarukka ja 330 takaiskarit. Ensi talvi olisi tarkoitus huristaa mankilla päivittäin kouluun joten valaistuksesta huolehtii led-lisävalo. Mankista kuvat hävisi muistikortin mukana, mutta laittelen vielä tähän viestiin huomenna kuvan miltä mopo näyttää! :)

Masai DB:
Masaille ei kovin kummosta oo ehtinyt tapahtumaan, motivaation puutteen takia, joitain osia on haalittu kasaan, jos siitä talvella vaikka lähtis jalostamaan ajopeliä, hankittuja osia mm. Mikuni 26mm kaasari, CRF70 tankki, penkki sekä katesarja, ja jotain muuta pikkusta osaa tullut haalittua. Masain tekniikka eli tuo 184cc kone olisi myös myytävänä jos jotain sattuu kiinnostamaan!

Honda MSX:
Ja sitten uusimman hankinnan pariin, eli MSX Hondaan! Kait siitä tänne sopii kirjottaa kun siitä monkeytype kone kumminkin löytyy :think: Mutta, asiaan! Eli tällänen pyörä tuli Vantaan Bike Worldista käytyä hakemassa perjantaina, vuosimallia 2014 ja 2000km rullailtu, eli periaatteessa uutta vastaava pyörä! Mietinnässä on ollut että lähtis jalostamaan streetfighter tyylistä pyörää, kuitenkaan kauheasti muuttamatta pyörän nykyistä ulkoasua. Tekniikakkin tulee päivittymään himpun verran tehokkaampaan rahatilanteen sen salliessa! (Ostakaahan tuo Charger pois!). Laitetaan loppuun vielä kuva, ettei ihan pelkkää tekstiä olisi!

Kuva

Jätäkkää kommenttia, ehdotuksia, mitä mieleen juolahtaakaan! (C)

_________________
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.09.2017 19:41 
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Avatar

Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa
onko msx niin hauska ajaa kun ulkomuoto antaa olettaa?

_________________
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06.09.2017 19:41 

Liittynyt: 30.11.2015 16:58
On todellakin! Ainoa "miinus" mikä itsellä tullut vastaan on tuo n. 100km/h huiput, mutta siihen on ratkaisuna isompi sylinteri ja muut viritysosat mitä markkinoilla on. Matka-ajo pyörällä myös on yllätävän mieluisaa, ajaminen on rentoa ja kone jaksaa vetää hyvin myös kaksipäällä ajaesaa! Kaiken kaikkiaan hyvä pyörä Hondalta 8)

_________________
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 05.11.2017 14:43 

Liittynyt: 30.11.2015 16:58
Noniin päivitellääs taas hiukan kuulumisia! Tosiaan, aloitellaas vaikka siitä että Masai tuli myytyä pois, tilan- ja ajan puutteen vuoksi.

Mankia on päästy nyt kasaamaan, ja laittamaan ajokuntoon, kuvia ei ole tullut näköjään otettua kuin yksi huonohko kuva, mutta laitetaan se niin saatte nähdä vähän että miltä manki näyttää nykyään, ja voi vähän ehotuksia heittää, että mitä seuraavaksi! 8) Nyt Masaista tulleilla rahoilla olisi tarkoitus lähteä päivittää mankin hiukan tehokkaammaksi, seuraavanlaista suunnitelmaa on ollut:
- 140cc
- Z40 nokka-akseli ja jäykät venttiilinjouset
- Avarrettu ja siistitty kansi ja kaveriksi 26mm Mikuni
- Terramoton putki
- Kevennetty vauhtipyörä
Miltäpä tällänen mylly kuulostaisi? :think: Ja tosiaan se kuva mankista! Kunhan kerkeää saada kunnolla ajoon niin täytyy lähteä ottamaan parempia kuvia.. :roll:

Kuva

MSXällä on tullut oikeastaan vain ajeltua, fatbar tangon ja kilventelineen olen siihen vaihtanut, mutta nyt taas kun rahatilanne parani, niin tuli laitettua vähän osaa tilaukseen mm. vilkut ja Petexin valmistama valomaski. Myöskin joululomalla olisi tarkoitus tilata takegawan valmistama 181cc sylinterisarja ja mahdollisesti myös uutta putkea on tiedossa 8) Myöskin MSXään saa heitällä ehdoituksia ja ideoita mitä tälle voitais tehhä!

Kuva

Kuva

Kommentteja? Kehuja? Risuja? Kahvia? Kaikkia otetaan vastaan! (C)

_________________
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com