Tänään on 11.12.2017 10:35


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Alueen säännöt


• Aloitusviestissä tulee olla kuv(i)a ja listat virityksistä, tuningeista ja muista muutoksista.

Ohjeet kuvien lisäämiseen!



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 20.01.2017 19:08 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Kiitokset! (Y)
Itseäni ainakin kiinnostaisi muutamiin Suomen kaupunkeihin tutustua hieman pohjoisempana ja uskoisin että Vpart olisi myös samalla kannalla kanssani :D . Innolla odotan tulevaa kesää ja nyt varsinkin sitä että pääsisin tässä lähiaikoina oman koneeni kimppuun, jonka jälkeen pääsisin päivittämään sähköjä 6V--->12V. Siinä samalla pääsisi tuon tupakansytyttimen asentamaan niin pystyy ajon aikana ladata puhelinta ja tarvittaessa myös kameraa 8) .

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21.01.2017 15:13 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Hyvä päivitys (Y) Hienoa, että jäämeri reissu tullaan ajamaan. (Y) Siistiä rakentelua ja lohkoihin mieto kiilto 8) Mitkä renkaat aiot laittaa reissuun?

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Audi A6 2.4 sedan vm.99


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21.01.2017 18:43 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Kiitoksia! (C)
Renkaina aion pitää reissussa mahdollisesti perus 3.50-8 heidenautit mutta samalla on tullut mietittyä että taakse voisin laittaa michelinin 3.50-8 S83 renkaan (Y) kun semmoinen minulla oli viime kesänä kiinni mankissa. Tykkään kyseisestä kuviosta paljon ja siitä että kun kyseiseen renkaaseen tekee siististi rengastussaukset niin kyllä se aika näyttävän näköinen kumi on 8) .

http://www.moposport.fi/rengas-3-50-8-s83-michelin

Edessä ainakin aion pitää minun vanhan heidenautin joka on ollut kiinni mopon ostopäivästä lähtien eli vuodesta 2012 ja sillä renkaalla on tullut rullattua jo yli 30tkm. Ja edelleen kyseisessä kumissa on hyvin pintaa jäljellä niin pyhitetään kyseinen kumi eturenkaaksi ja ajetaan se loppuun pelkkänä eturenkaana :wink: .

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24.01.2017 23:12 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Terve taas!
Elikkäs hondan lohkoja ja kytkinkoppaa on tullut viimeiset 3 päivää hinkattua aivan hulluna tattarisuolla samalla kun Vpartin vanteita ollaan maalailtu :D .
Kiillotus/hiontahommat aloitin siten että otin porakoneen avulla kytkinkopasta ensin maalit pois jonka jälkeen hionta ja kiillotus on suoritettu käsipelillä.

Kuva

Kuva

Ensimmäisenä päivänä lopputulos oli tämmöinen mutta ei se vielä ollut lähelläkään valmista...

Kuva

Toisena päivänä kytkinkoppa ja lohkot alkoivat jo näyttää hyvältä. Tällöin tuli ajateltua mielessä että kyllä tuo kiillotus kannattaa, kun sen verran hyvältä alkaa näyttämään 8) .

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kolmantena päivänä eli tänään tiistaina homma alkaa jo olla melkein valmis. Muutamista kohdista pitää vielä hieman paremmin kiillottaa jotta täydellistä tulisi. Luultavasti täydellinen viimeistely tulee suoritettua dremelin ja siihen sopivan pienen kiillotuslaikan avulla.

Mielipiteitä ja ehdotuksia kehiin... (C) .

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03.02.2017 21:00 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Hyvää alkuiltaa monkeynetin väki...

Piikkimonkeyn runko, takahaarukka ja jarrupoljin tuli pulverimaalauksesta tämänviikon maanantaina, ei voi muuta sanoa että erittäin siistiä jälkeä ja edulliseen hintaan (Y) . Paikka sijaitsi Kellokoskella ja oli nimeltään Dincor Oy missä maalautimme muutaman kaverin kanssa mopojen ja kevareiden rungot ja pikkuosat.
Maalautin siellä siis kaikkiaan piikkimonkeyn rungon, monkeyn vakio takahaarukan, 2kpl monkeyn jarrupolkimia sekä ylä t-palan. Hiekkapuhallus, maalaus perus mustalla ja lakkaus maksoi yhteensä 80 euroa.

Kuva

Kuva

Kuva

T-pala ei päässyt kuviin mukaan kun se unohtui Vpartin takakonttiin pariksi päiväksi :lol: .
Kiilto on hyvä, ajattelin rungon vielä vahata ennen kokoamista niin lika ei niin helposti tarttuisi siihen.
Sitten tuli ostettua käyttäjältä "joku" piikkimonkeyhyn penkki sekä tankki sopivaan yhteishintaan, kiitoksia vielä hänelle hyvistä kaupoista (Y) . Tankin hionnat aloitin keskiviikkona mutta kuvia en siitä ole vielä päässyt ottamaan, mutta pian niitä käyn napsimassa. Tankissa on pienenpieni kolhu niin sen kittaan ennen maalausta.

Kuva

Vielä loppukevennyksenä niin tämä minun punainen Jincheng monkey josta piti tulla alunperin osienluovuttaja tähän piikkimonkeyhyn on päätetty pelastaa eli en siitä ota mitään osia piikkimonkeyhyn nyt kun minulla on tankki ja penkki hankittuna. Piikkimonkeystä ei periaateessa puutu kuin takakeskiö niin sen saisi rullaavaksi ja ajokuntoiseksi :D .
Ja tämä jincheng pääsee vihdoin vuosien odottelujen jälkeen takaisin tieliikenteeseen koska ihan alle 2h sitten kävin Nurmijärveltä ostamassa aloittelevalta mopopojalta erittäin edullisesti siihen kilvellisen vm. 2010 skyteam monkeyn rungon sekä pikkuvikaisen vakiomoottorin.
Nyt olen päättänyt että en tee samaa virhettä kuin viimevuonna kun myin jincheng "black-rässi" monkeyni pois :cry: , tämä punainen jinku/skyteam tulee jäämään minulle ajamaan mökkimopon virkaa. Tästä jinkusta voisin mahdollisesti rakentaa stunt-henkisen ja matalan ikiliikkujan, mutta katsotaan mitä suunnitelmia sille tulevaisuudessa tapahtuu.

Mielipiteitä ja ehdotuksia kehiin... (C)

PS. Menen MP17 messuilla käymään nyt sunnuntaina niin jos joku foorumilaisista on siellä samaan aikaan niin voisin tulla morjestamaan. Kride97:n monkey täytyy ainakin käydä katsomassa 8) .

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03.02.2017 22:19 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Hyvältä näyttää (Y) Ei ollut kallis maalaus noille osille ja pinta näyttäisi olevan hyvä. 8) Itsekin olen miettinyt näyttely mankin kaveriksi kotain käyttistä, millä pääsisi enemmän ajamaan. Itse olen myös sunnuntaina menossa messuille, joten nähdään siellä. (Y)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Audi A6 2.4 sedan vm.99


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 08.02.2017 22:53 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Iltaa kaikille... (C)
Elikkäs MP17 messuilla tuli käytyä viime sunnuntaina, hieman kiire tosin tuli kun töistä pääsin klo 14 ja paikanpäälle tuli saavuttua vasta klo 15.40. Hienoja pyöriä sieltä oli ja tuli bongattua Kride97:n manki pienien etsintöjen jälkeen :D . Harmi ettei tullut itse monkeyn omistajaa vastaan messuilla mutta ei sille mahda mitään, pääasia että tuli nähtyä itse mopo 8) .

Mutta nyt itse pääasiaan.
YCF:än menin vaihtamaan eilen honda crf50 lastenkrossiin joka löytyi Etelä-Pohjanmaalta Lapualta. Kilometrejä tuli kaikkiaan kyseiselle päivälle noin 780km ja koko päivä sen hakemisessa meni kun peräkärryä vedin perässä. Kyseinen henkilö oli myös monkey-harrastaja ja jäsenenä täällä monkeyt.netissä, käyttäjänimeä ei tullut kysyttyä vaikka piti mutta jos luet tätä topikkia niin pistä rohkeasti kommenttia tulemaan (Y) .

Kuva

Kuva

Kuva

Tämännäköisenä YCF minulta lähti ja se pääsi hyvään kotiin niinkuin tämä minulle tullut crf (Y) .

Kuva

Kuva

Monet saattavat hieman ihmetellä, miksi vaihdoin YCF:n huomattavasti pienempään vekottimeen :think: . Syynä on se, että olen hakenut jo pidemmän aikaa todella pienikokoista stunttiprojektia ja mikäs siihen parempi olisi kuin crf50 tai crf70. YCF on ollut minulla viimeisen vuoden todella pienellä käytöllä kun sitä ei ole helposti pystynyt tuomaan kaupunkiin mökiltä ja toinen syy on se että tämä crf vie huomattavasti vähemmän tilaa jonka takia tämän säilöminen on huomattavasti helpompaa (C) . Uuteen tulokkaaseen olen jo ostanut aliexpressistä uuden katesarjan tarroilla sekä penkin sekä pari muuta pientä osaa. Vielä olisi suunnitteilla värkätä tuohon etujarru paikalleen sekä mahdollisesti uudet renkaat. Konepuolta päivitän myös hieman isompaan jotta montulla tulisi päästyä hieman lujempaa :D .

Piikkimankin runkoon tuli myös lätkäistyä tänään tattarisuolla tyyppikilvet kiinni. Myös tulevaa Helsinki-Jäämeri reissua varten pääsin asentamaan näihin hondan lohkoihin tehokkaamman öljynpumpun kun se saapui minulle tänään postissa.

Kuva

Kuva

Kuva

Vpartin daxikin on myös hieman edistynyt (C) .

Kuva

Kuva

Kuva

Tähän Helsinki-Jäämeri koneeseen tulevaa imukaulaa jouduin myös hieman avartamaan alusta sekä lopusta. Tilasin kiinasta 19mm imukaulan mutta se olikin "vain" 18,3mm ja itse kaasutin on 20mm. Nyt imukaula on alku- ja loppupäästä noin 20-21mm 8) .

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Seuraavaan kertaan... (Y)

E: Pientä off-topikkia mutta mitä mieltä te jotka luette tätä topikkia olette näistä aijaa.comin kautta laitetuista kuvista että onko paremman kokoiset/sopiiko paremmin tekstin sekaan kuin nämä isommat photobucketin kautta ladatut kuvat?

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 11.02.2017 23:47 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Moniosaaja97 kirjoitti:
Hienoja pyöriä sieltä oli ja tuli bongattua Kride97:n manki pienien etsintöjen jälkeen . Harmi ettei tullut itse monkeyn omistajaa vastaan messuilla mutta ei sille mahda mitään, pääasia että tuli nähtyä itse mopo .


Mukava kuulla, että bongasit mankin. (Y) Mankeja näyttelyssä oli kuitenkin muistaakseni viisi tai kuusi. Tavataan sitten toisilla messuilla, kun nyt ei nähty. Tai jossain muussa tapahtumassa. Kevään mittaan varmaan alkavat myös allrightin miitit. (Y)

Näppärän näköinen tuo sheriffi. Meinasitko runkoa muokata enemmän stunt-tyyliseksi? Mukavan kuuloinen projekti. Käppärin voisit laittaa tuohon stunttailua varten. :D Aijaa.com kuvat näkyvät hyvin ja oikein. (Y)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Audi A6 2.4 sedan vm.99


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 12.09.2017 14:32 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Reilu puoli vuotta sitten tuli tänne viimeksi kirjoitettua ja nyt kun tuli mietittyä, miten paljon tässä ajassa on tapahtunut niin nyt on taas aika kirjoittaa hieman pidempi viesti (Y) .
Harmi, että ei ole tullut täälläpäin vähään aikaan pyörittyä mutta pyritään tätäkin topikkia hieman elvyttämään ettei monkeyt.net kokonaan unohtuisi.

Tosiaan näin aluksi voisin mainita, että nyt kesällä tuli toteutettua Vpartin kanssa tuo Helsinki-Jäämeri - reissu ja se onnistui hyvin. Tietenkin muutama mutka oli matkassa mutta siitä hieman lisää myöhemmin kuvien ja tekstien kera 8) .

Palataan hieman ajassa taaksepäin monkeyn Helsinki-Jäämeri koneen rakenteluihin:

Kuva

Pienenä kertauksena, eli moottori oli rakennettu aidon hondan lohkoille ja kuutiotilavuutta sille tuli vähän reilu 80cc (50mm sylinteri tasalakkisella männällä). Sylinterinkanneksi valikoitui 72cc kansi (47mm palotilalla) kovien puristusten takaamiseksi. Tämän lisäksi kantta on ilmeisesti madallettu noin 1mm.
Kannen kaikki sisuskalut tuli uusittua eli ainoastaan kannen runko oli vanha.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Nokka-akseli tuli ostettua MBFmotosta ja se valikoitui Mid-race malliseksi jossa venttiileillä on pidempi aukioloaika. Tämä näkyy lisääntyneenä vääntönä alakierroksilta lähtien.

Kuva

Kuva

Kuva

Alakerran laakerit tuli kaikki vaihdettua uusiin neulalaakereita myöten.
Kaverin isän kautta alakerran kuulalaakerit tuli saatua edullisemmin kuin olisivat oikeasti maksaneet ja kampiakselin laakerit pistin paikalleen tattarisuon moottorihallilla hydrauliprässillä (Y) .

Kuva

Kuva

Alakerran kasaamisesta ei tullut valitettavasti otettua hirveästi kuvia kun kädet olivat aivan öljyssä eikä kasaamistyöt olisi suoriutuneet kovinkaan hyvin puhelimen ollessa jatkuvasti kädessä :wink: .
Magneetilla varustettu öljyproppu tuli hommattua varmuudenvuoksi jotta suurin osa mahdollisista metallisiruista ei päätyisi öljynkiertoon.
Vaihteistoksi piti alunperin tulla 125cc lifalin vaihteisko, koska siinä olisi pidemmät vaihteistovälitykset mutta lopulta päätin, että pidetään hondan omissa lohkoissa alkuperäinen vaihteisto kiinni (C) .
Kampiakseli vaihtui kiinalaiseen johtuen järeämmästä kiertokangesta kun moni varmaan on huomannut pientä eroa hondan ja kiinalaisen kiertokangen välillä.
Kytkin tuli vaihdettua 2-levyiseen 50-110cc koneen kytkimeen, johon uusittiin kytkinlevyt ja Kitacon jäykemmät jouset. Sitten tuli aika laittaa koko kone kasaan :D .

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Koneen puristukset olivat erittäin korkeat, seuraavana tuli irroitettua monkeyn aiempi 72cc kone ja sen tilalle tämä uutta vastaava 80cc Helsinki-Jäämeri moottori 8) .

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Viimeksi muokannut Moniosaaja97 päivämäärä 18.09.2017 22:48, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 12.09.2017 14:34 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Kuva

Koneen sähköinä mopossa on hondan alkuperäiset sähköt, kaasarina 20mm Jinke/Keihin.
Moottori lähti käyntiin 6 polkaisulla, säädöt olivat aivan hukassa mutta suutinsarjan ansiosta siitä tuli lähes täydellinen. Edelleen kone käy hieman rikkaalla ja aivan alakierroksilla vähän röpöttää mutta muuten se toimii täydellisesti kaikilla kierrosalueilla.

Kuva

Seuraavaksi tuli vaihdettua monkeyhyn alkuperäinen takavanne ja sen päälle uusi Michelinin S83 rengas, joka tuli koristeltua rengastussilla 8) .

Kuva

Kuva

Tämän jälkeen oli vuorossa koko sähköjärjestelmän päivittäminen 6V-->12V.
Tässä tuli siis vaihdettua uusi johtosarja, jännitteensäädin (12V), kaikki polttimot (12V), 12V akku, tehopuola, OORacingin rajoitinboxi ja tupakansytytin, jotta puhelinta voisi tarvittaessa ladata matkan aikana.

Kuva

Vpartin daxiakin tuli hienosäädettyä siinä samalla :mrgreen: .

Kuva

Kuva

Kuva

Tupakansytyttimen paikkaa tuli mietittyä useampaan otteeseen jonka jälkeen tuli todettua, että parhaiten se sopii ohjaustankoon. Ja toimiva siitä tuli niinkuin kuvakin osoittaa :lol: .

Kuva

Kuva

Kuva

Seuraavana vuorossa oli penkin muokkaaminen kuppimaiseksi.
Eli ei muuta kuin niitit irti penkistä ja sitten päällinen. Niittien irroitus onnistui helposti kärkipihtien avulla (Y) .

Kuva

Kuva

Päällisen irroituksen jälkeen oli vuorossa mittaamishommia jotta penkistä tulee leikattua samanverran tavaraa molemmilta puolilta.
Kun mitat oli muutaman kerran tarkistettu molemmilta puolilta niin ei muutakuin rohkeasti leikkaamaan ja sahaamaan :smoke: .

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Näitä välineitä käytin itse penkin tekemisessä ja hyvä siitä tuli.

Kuva

Illalla viimeiseksi tuli vielä asennettua etutarakka ja diamond etu-umpio, parempi valoteho siinä on verrattuna vakio 6V etuvaloon.

Seuraavana päivänä eli tiistaina 27.6 mopo oli pakko saada valmiiksi koska ke 28.6 aamulla klo 9.00 olisi lähtö Vuosaaren satamasta kohti Norjaa. Aikaisin aamusta mopoa tuli rakennettua ja siinä ajassa tuli paljon tehtyä...

Kuva

Pakoputkeksi suunnittelin laittaa jincheng monkeyn vakioputken mutta lopulta tuli päädyttyä gianelliin, koska tuo vakioputki tuntui harvinaisen tukkoiselta. Onneksi gianelli osoittautui hyväksi ja hiljaiseksi joten se pyhitettiin reissun ajaksi kiinni.

Kuva

Kuva

Normimallinen tarakka tuli laitettua monkeyhyn reissua ajatellen. Vielä pari päivää takaperin monesta paikkaa nuo tarakat olivat loppuneet ja kuin ihmeenlailla moposporttiin niitä tuli tiistai-aamuna lisää. Sitten vasta tuli kiire hakea semmoinen ennen kuin ne taas loppuvat varastoista :lol: .

Kuva

Ketjut ja rattaat tuli myös vaihdettua iltapäivällä 17/33 välityksiin, näillä välityksillä 60km/h vauhtia pystyi ajamaan puolella kaasulla.
Nappirajoittimen piillottamisessa meni useampi tunti kun siihen halusin panostaa, mutta lopulta sillekin löytyi paikka moposta 8) .
Mopo valmistui tiistai-iltana klo 22.45 ja ihan siedettämän näköinen siitä tuli aiempaan ulkonäköön verrattuna (C) .

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Magneetonkopan vaihdoin matkan ajaksi parempikuntoiseen jonka olin jo aiemmin kiilloittanut (Y) .
Sen lisäksi polttoaine- ja ylivuotoletkut vaihtuivat toisenvärisiin.

Kuva

Öljy valikoitui minulla ja Vpartilla kokeilumielessä Teboilin Silver Classic GT-S 20W-50 moottoriöljyyn jonka mainostettiin sopivan erinomaisesti todella kuumana käyviin ilmajäähdytteisiin moottoreihin.
Minun piti laittaa omaan koneeseeni matkan ajaksi öljynauhdutin, mutta se ei ehtinyt minulle saapua jonka vuoksi aloin hieman jännittämään, miten tuo kone kestää Norjaan saakka.
Se minkä takia asia jännitti minua vielä enemmän johtui siitä, että olin koneella tehnyt sisäänajoa vasta vajaa 120km ja näillä ajoilla moottori kuumeni jo erittäin paljon.
Mitä seuraavana päivänä tapahtuu kun aloitamme reissumme? Siitä lisää seuraavaksi.

Mielipiteitä ja kommenttia kehiin (C) .

E 1: Jostakin syystä en pystynyt viestikokonaisuutta lähettämään yhdessä viestissä viestin pituuden vuoksi jonka takia lähetän nämä kahdessa osassa. Pahoittelut siitä ylläpidolle...

E 2: Noniin, nyt kuvien pitäisi näkyä tänne suoraan (Y)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Viimeksi muokannut Moniosaaja97 päivämäärä 15.09.2017 18:46, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 12.09.2017 21:53 

Liittynyt: 26.04.2014 17:50
Varmasti ollut hieno reissu ja mopokin on varsin komea 8)


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13.09.2017 21:57 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Kiitokset! :D Pakko kysyä tässä että näkyykö nuo kuvat suoraan noissa viesteissä jotka on photobucketin kautta tänne liitetty? Itselläni ne eivät näy tietokoneella tai puhelimella katsottuna :think: . Onko jollakin myös sama ongelma, aijaa.comin kautta pistetyt kuvat näyttää näkyvän ongelmitta...?

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14.09.2017 21:23 

Liittynyt: 31.08.2017 21:06
Paikkakunta: Hamina
Samalla tavalla minullakin nuo kuvat


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03.12.2017 15:47 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Pitkästä aikaa on tullut taas aika lisätä tekstiä ja kuvia tähän topikkiin.
Helsinki-Jäämeri reissuun tuli viime kerralla jäätyä joten vuorossa on nyt monkeyn valmistumisesta seuraava päivä eli keskiviikko 28.6 jolloin reissu aloitettiin (Y) .

Kuva

Reppu tuli pakattua täyteen kaikkea tarpeellista ja takatarakalle menee tuossa muovipussissa työkalut (työkalut ovat kangaskassiin laitettu, muovipussi toimii vesieristeenä) sekä pumppu. Varasisärengas sekä paikkasarja tuli myös varalta otettua mukaan sekä köyttä kun koskaan ei tiedä mitä tulee eteen.

Kuva

Alunperin työkaluiden piti mennä etutarakalle mutta bensakanisteri sopi siihen paremmin koska työkalupussi on matala ja reppuni iso niin reppu "makasi" osittain takatarakalla ja ei näin rasittanut liikaa selkää.

Kuva

Hieman klo 9.00 jälkeen kokoonnuimme Vpartin kanssa Vuosaaren ABC huoltoasemalle josta aloitimme matkamme tankit täynnä.

Kuva

Ensimmäinen pysähdyspaikkamme oli Mäntsälässä noin 50km aloituspaikasta. Siellä tuli tankattua sekä syötyä hieman ja pidettyä pieni jäähdytystauko. Oma mopo varsinkin kuumentui erittäin herkästi johtuen että minulla ei ollut öljynlauhdutinta koko reissun aikana kun se ei kerennyt minulle saapuman postissa. Tämän lisäksi moottorilla olin vasta ajanut täydellisen remontoinnin jälkeen vajaa 120km eli sisäänajoa oli vielä hieman edessä.

Kuva

Toinen pysähdysetappi meillä oli Lahdessa Kivimaan ABC:llä. Siellä tuli taas syötyä sekä varmuudenvuoksi tankattua vaikka nuo mopot eivät paljoa syöneetkään bensaa.

Kuva

Kolmas pysähdysetammi meillä oli Padasjoella, tästä paikasta ei tullut otettua kuvaa mutta tämä kuva tuli otettua Jämsästä kun Vpartin puhelimesta loppui akku. Onneksi kumpaankin mopoon oli kytketty 12V latauspistokkeet joissa voitiin ladata tarvittaessa puhelinta tai vaikka kypäräkameran akkuja. Tuosta sitten jatkoimme matkaa kohti Jyväskylää, jossa viivyimme poikkeuksellisen pitkään kun kävimme Vpartille ostamassa uudet ajolasit Motonetistä vanhojen hävittyä Allrightin miitissä.

Kuva

Kuva

Matka jatkui Jyväskylästä kohti pohjoista eli kohti ensimmäistä yösijaa joka sijaitsi kaverin mökillä Pihtiputaalla. 4km Viitasaaresta Vpartilla loppui moposta bensa, mutta onneksi kanisteria pidämme aina täynnä ajettaessa. Tässä samalla huomasimme todella vakavan ongelman minun monkeyssä. Se vuoti erittäin runsaasti öljyä ajoradalle ja jokainen mopoilijahan on tässä vaiheessa varmasti p*skahalvauksen partaalla niinkuin minä olin. Monkeystä oli kuumuuden ja ilmeisesti öljynpaineen vuoksi kytkinvivun öljystefa kytkinkopasta pulpahtanut ulos. Muutaman minuutin päästä meidän viereemme pysähtyi avulias ukko joka tuli kysymään, että tarviimmeko apua. Työkaluja meillä oli mutta ei ollenkaan öljyä, hänellä oli minulle tarjota öljyä jolloin pääsimme jatkamaan matkaa kohti ensimmäistä yösijaa.
Tämän asian tärkein opetus oli että pidä aina tämmöisiä retkiä suorittaessa hyvät työkalut sekä vähintään litra öljyä mukana, ei sitä tullut aluksi edes ajateltua kun muistettavaa oli niin paljon.
Tämä öljy jota sain oli 5W30 öljyä ja moottorini olisi vaatinut vähintään 10W50 öljyä.

Kuva

Seuraavana aamuna menimme kaverin sedän autolla Pihtiputaan Fixus autotarvikeliikkeeseen ostamaan kummallekin meistä moottoriöljyä. Tämän jälkeen oli vuorossa monkeyn ja daxin ensimmäinen huoltotarkistus jossa tuli todettua että monkeyn moottori ei ollut kokenut vaurioita öljynvähyydestä eli kone oli kunnossa. Sen sijaan jostakin syystä Vpartin daxin venttiilinsäätövarsien pultti ja mutteri oli vaurioitunut (kierteet rikki) ja kaverin BSE 125cc minicrossista saimme reissun ajaksi lainata vastaavat osat daxiin.
Sitten vain venttiilit säädettin ja mopo käyntiin mutta daxin keinuvivut nakuttivat erittäin kovaa mutta matkaa oli silti jatkettava vaikka mopo kärsikin kohtuu suuresta tehohäviöstä.

Kuva

Kuva

Toisen päivän ensimmäinen pysähdyspaikka oli muistaakseni Kärsämäen ABC:llä jossa istuimme pitkään ja pohdimme, mistä saisimme daxiin ehjät keinuvivut. Sosiaalinen media eli tässä tapauksessa facebookin MopotuningFIN ryhmästä löytyi yksi henkilö jolla olisi hyväkuntoiset keinuvivut lahjoittaa Vpartille. Kyseinen henkilö asui 10km päässä tästä ABC:stä, parempaa tuuria ei olisi voinut sattua. Sitten tuli kiire jatkaa matkaa keinuvipujen saamiseksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Keinuvivut saatiin lahjoituksena ja sitten mietittiin missä voisimme ne käydä asentamassa. Minulla monkey vuoti hieman öljyä jalkatappien kiinnityskohdista joka on tullut todettua tyyppiviaksi monkey-type moottoreissa. Ongelma ratkesi onneksi kupariprikoilla ja seuraavaksi oli vuorossa keinuvipujen vaihto Kärsämäen Fixuksen pihassa. Hieman tuli pelättyä että toivottavasti kansi ei väänny kun se oli aikas kuuma, samalla jännitettiin sitä ettei kannentiiviste mene rikki irroittaessa mutta onneksi homma onnistui täydellisesti. Daxi pelitti kansirempan jälkeen täydellisesti, venttiilit eivät enää nakuttaneet ja kaikki tehot saatiin hyödynnettyä taas daxin moottorista.
Matka jatkui kohti Oulua...

Kuva

Oulusta matka jatkui Haukiputaalle jossa tuli syötyä kun matkan varrella Oulussa olleet Mcdonalds ravintolat olivat ääriään myöten täynnä.
Seuraavaksi saavuimme Kemiin jossa tankkasimme. Kello oli Kemiin saavuttaessa 23.20 ja Haaparannassa Ruotsin puolella oli seuraava nukkumapaikka.

Kuva

Haaparantaan saavuimme puolenyön jälkeen väsyneinä ja melkeinpä heti siinä tuli mentyä nukkumaan kun ruotsin lakien takia klo 24 jälkeen baarista ei enää saanut tilattua alkoholijuomia.

Kuva

Kuva

Mopot lukittiin ikkunamme alle yöksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Aamulla klo 9.00 jälkeen jatkoimme matkaa ja yksi paikka piti käydä katsomassa koska se on suomalaisille ilmeisesti jonkinlainen turisti- tai pyhiinvaelluskohde :lol: .

Kuva

Kyseisen kaupan pihassa tuli myös tehtyä huoltotarkistus eli öljynmäärä ja venttiilinvälykset tarkistettiin sekä ketjut ja tarvittaessa myös vaijerit rasvattiin.

Kuva

Kuva

Kuva

Seuraava pysähdys oli Ylitorniossa SEO:n huoltoasemalla ja baarissa jossa tuli henkilökunnan kanssa rupateltua kun ihmettelivät näitä pikkumopoja ja tavaranmäärää. Kerrottiin tästä meidän tempauksesta ja kyllä se herättää huomiota. Samalla tuli hieman syötyä ja vähän uhkapelattuakin sekä mopot tankattiin.

Kuva

Tankkauksen jälkeen matka jatkui kohti pohjoista (C) .

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Mitä pohjoisemmaksi ajoi niin maisemat muuttuivat aivan erinäköisiksi kuin on tottunut näkemään täällä Etelä-Suomessa.

Kuva

Kuva

Napapiirikin tuli tuossa samalla valloitettua, tuossa kohtia tuli uskottua että kyllä me ehkä voimme sinne Norjaan saakka päästä jos mopojen moottoreihin ei tule isompaa vikaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Pissatauko... :mrgreen:

Kuva

Muoniosta noin 40km etelään ja 40km pohjoiseen oli pelkkää työmaata, välillä tie muuttui erittäin huonokuntoiseksi. 3km Muoniosta tie oli erittäin huonokuntoinen johtuen noin nyrkin kokoisesta sorasta, kyseisessä tiepätkästä monkeystä lähti öljypurkki ja melkein myös bensakanisterikin karkuun.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kolmas yöpaikka meillä oli toteutettu yhteistyönä Lomamaja Pekosen kanssa Muoniossa. Tämä kolmas ajopäivä oli koko reissun helpoin päivä kun saavuimme perille jo klo 18-19 aikoihin ja ajokilometrejä tuli kyseiselle päivälle vain 280km, muina päivinä 400km raja ollaan saatu rikki.

Kuva

Kuva

Kuva

Majatalona meillä oli tuommoinen ns. leikkimökki, hyttysiä tuolla pohjoisessa oli erittäin paljon ja lämpöäkin reilu +24 astetta.

Lisää reissusta seuraavaan päivitykseen, mahdollisesti jo tänään illalla jos joku kerkeää tähän kommentoimaan (C) .

Seuraavaan kertaan... (Y)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03.12.2017 17:32 

Liittynyt: 27.12.2013 15:25
Pojilla on kyllä ollu mehevä reissu :D

_________________
a.k.a tuuppari

Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli viewtopic.php?f=2&t=20703

Honlei 201cc "fighter" kesä mopo viewtopic.php?f=3&t=21854

Monkey YX160 "Hell K" viewtopic.php?f=3&t=22702

https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.12.2017 02:54 

Liittynyt: 11.10.2015 20:15
Helvetin hienon reissun teitte kyllä! (Y)
Vähän harmittaa, ettei itse tule tuollaista kokemaan, mutta oli kyllä mukava lukea.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 07.12.2017 00:37 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Hyvää itsenäisyyspäivän iltaa! :D
Jatketaan taas reissun kertomisen parissa...

Kuva

Kuva

Kolmantena päivänä tosiaan tuli saavuttua Muonioon ja siellä tuli seuraava yö nukuttua.
Aamulla herättyä maisemat ja sää huumaavat heti retkeilevät mopopojat ja tästä on hyvä aloittaa neljäs päivä hyttysten ja kuumuuden kiusatessa meitä eli nopeasti mopot käyntiin ja ajoa jatkamaan :lol: .

Kuva

Kuva

Järvet ja joet tuolla pohjoisessa ovat todella kirkkaat ja puhtaan oloiset, maisemat kruunaavat kokonaisuuden.

Kuva

Kuva

Kuva

Klo 9.30 tuli nähtyä iso kota tien varressa ja päätimme siellä syödä päivän ensimmäisen aterian. Aamupalaksi tuli syötyä poronkäristystä, pääsi siinä samassa Vparttikin ensimmäistä kertaa poronkäristystä maistamaan :wink: .

Kuva

Kuva

Kodan takana avautui hieno järvimaisema, pian taas kuitenkin täytyi jatkaa matkaa kohti Karesuvantoa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Karesuvantoon tuli saavuttua pienen ajon jälkeen. Siinä tuli sitten tankattua ja limpparit otettua, tästä eteenpäin ajettaessa tulee 100km tieosuus jonka varressa ei ollut mitään muuta kuin pieni kuppila ja porofarmi sekä tietenkin mahtavat luontomaisemat. Seuraava polttoaineasema ja kaupat sijaitsi Kilpisjärvellä, sinne asti oli pärjättävä ja toivottava että mopoihin ei tule vikaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Mopojen jäähdytys- ja tankkaustauko noin 70km Karesuvannosta pohjoiseen.

Kuva

Kuva

Kuva

Ropin pirtti oli tässä 100km osuudessa toinen näistä kahdesta paikasta jotka sijaitsivat tässä tieosuudella, siellä tuli otettua munkkicolat 8) . Pirtin emäntä osasi erittäin hyvin leipoa joten munkkeja tuli syötyä 3kpl. Pian matkaa tuli taas jatkettua kohti Kilpisjärveä... (C)

Kuva

Siellä niitä lumisia tuntureita jo näkyy.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Muotkatakka tuli itse toisen kerran nähtyä, tälläkertaa pohjoinen tuli auton sijaan valloitettua monkeyllä 8) .

Kuva

Pian sitä tulee saavuttua Kilpisjärvelle, taustalla Saanatunturi.

Kuva

Kuva

Siellä se Norja häämöttää, noin 300m päässä Suomen ja Norjan raja-asema.

Kuva

Kuva

Kuva

Tunturit muuttuvat pikkuhiljaa vuoristoiksi, hemmetti tuossa kohtaa tuli erittäin hyvä fiilis että reilu 1100km ja neljäs päivä ja mopoilla olemme ajaneet koko Suomen halki toiseen maahan. Määränpää eli Skibotn oli kuitenkin vielä reilun 50km matkan päässä.

Kuva

Piakoin Suomenpuolelta tulee siirryttyä EU:n ulkopuolelle vauraaseen Norjaan, mutta siitä lisää seuraavassa päivityksessä runsaamman tekstin ja kuvien kera.

Seuraavaan kertaan... (C)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 08.12.2017 13:02 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Hyvää huomenta, reissun viimeinen kertomus tulee tässä runsaan tekstin ja kuvien kera (Y) .

Kuva

Suomen ja Norjan raja tuli ylitettyä, olimme vihdoin saapuneet ulos EU alueelta ja saapuneet Norjan puolelle. Tässä kohtia tuli hieman hurrattua, olimme ajaneet koko Suomen halki toiseen maahan ja verrattuna Etelä-Suomeen niin täällä on paljon jylhemmät maisemat ja raikas vuoristoilma.

Kuva

Skibotn oli reilu 40km päässä ja tie sinne on pelkkää mutkaista alamäkeä, nopeusrajoituskin on 90 km/h joten kaasu pohjaan ja fiilistelemään vauhdin huumaa 8) .

Kuva

Kuva

Kuva

Pienen joen läheisyyteen pysähdyimme ja tietenkin pienet edustuskuvat mopoista piti ottaa.

Kuva

Kuva

Vesi oli aivan kirkasta, veden allekin näki useita metrejä.

Kuva

Kuva

Tunturipuroja näkyi useita tulevan vuorten rinteistä, näky oli aivan mahtava.

Kuva

Kuva

Tuonne ei parane vahingossakaan tippua, pudotus varmasti yli 100m rinnettä alas metsään.

Kuva

Ja lopulta määränpää eli Skibotnin kylä Yykeänperällä tuli saavutettua. Fiilis oli aivan mahtava, neljä päivää aiemmin olimme lähteneet Helsingistä Vuosaaren satamasta ja lähtöpäivästä neljä päivää myöhemmin olimme ajaneet toiselle merelle ja nähneet matkalla upeita maisemia sekä käyneet kahdessa eri valtiossa. Tuo tunne oli aivan mahtava, eipä vastaavaa tempausta ole kovinkaan moni tehnyt varsinkaan mopoilla ja tässä tapauksessa pikkuisilla klassikkomopoilla jossa ylimääräisestä tilasta on välillä hieman puutetta. Jos monkeyhyn en olisi asentanut etutarakkaa niin olisi sen puute hieman vaikeuttanut tavaroiden sijoittamista mopoon.
Jäämeri on nyt virallisesti valloitettu ja lupauksemme Vpartin kanssa täytetty (Y) .
Matka takaisin kohti Suomea alkaa pian mutta sitä ennen hieman maisema- ja mopokuvia...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pian tuli aika jolloin meidän piti lähteä ajamaan takaisin kohti Suomea. Melkein 50km pelkkää ylämäkeä mutta hyvin siinä pärjättiin :D .

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

20km ennen Kilpisjärveä päätimme varmuuden vuoksi pitää pienen jäähdytys- ja lepotauon.

Kuva

Kuva

Kuva

Karesuvannossa ollessamme Vpart kustansi minulle suomen lipun reppuun kun ylitämme valtakunnan rajan :lol: .

Kuva

Kuva

Siellä se Suomi häämöttää edessäpäin. 8)

Kuva

Ja taas takaisin Suomessa.

Kuva

Kuva

Kilpisjärven K-marketiin saavuttaessa törmäsimme huvittavaan näkyyn, 80-luvun monark tai vastaava mopo johon oli kytketty omavalmiste perävaunu. Hetken siinä odotimme kunnes mopon luoksen tuli noin 25-30-vuotias ruotsalaismies ja kertoi ajavansa Uppsalasta Nordkappiin. Reissun hän teki jotta saa kerättyä rahaa hyväntekeväisyyteen. Mielenkiintoista tässä oli se, että hän oli ajanut 3 viikkoa ja viikko hänellä oli vielä ajoa edessä ja huvittavaa oli, että ruotsin lakien mukaan jos mopo ei mene yli 40km/h niin sitä ei tarvitse rekisteröidä tai vakuuttaa. Hieman tuli mietittyä että mitäköhän mieltä Suomen Poliisi on asiasta. Hänen moponsa huippunopeus oli 30km/h, todellakin suuret kunnioitukset tälle henkilölle.

Kuva

Kuva

Kilpisjärvellä sijaitsevaan majapaikkaamme saavuttaessa mopoille tehtiin perinteinen huoltotarkistus ja ketjujen kiristys. Seuraavaksi illanviettoon... (C)

Kuva

Kuva

Kuva

Seuraavana aamuna lähtö oli 9.00 jälkeen josta otimme suunnaksi Rovaniemen, se oli asetettu päivän tavoitteeksi. Matkaa sinne oli reilu 400km. Matkan varrella tuli Kilpisjärven ja Karesuvannon väliseltä tieosuudelta ostettua naisystävälle porontalja tuliaisiksi :mrgreen: .

Kuva

Kuva

Natsi-Saksan Jäämeren linnoitusta tuli myös tutkittua matkan varrella.

Kuva

Kuva

Kuva

Karesuvannosta tuli vielä kaksi porontaljaa ostettua itselleni ja vanhemmille tuliaisiksi reissusta. Alkoi monkey aika täynnä olemaan tavaraa :lol: .

Kuva

Rovaniemelle tuli joskus klo 23 aikoihin saavuttua ja päätimme yksimielisesti Vpartin kanssa valvoa koko yön paikallisten mopopoikien kanssa kun aamulla klo 7.40 meidän piti olla odottamassa Rovaniemen Kaukokiidon terminaalin edessä mopojen kuskausta etelään. Minulla alkoi pari päivää myöhemmin työt jonka takia emme ajaneet takaisin, toiseksi daxin moottorista katosi keskellä Rovaniemen yötä yhtäkkiä vedot ja alkoi hirveä savutus. Myöhemmin yläkertaa purettaessa vika paljastui ja syynä oli männästä irronneet palaset, jonja seurauksena myös männänrenkaat ja öljyrengas olivat vaurioituneet.

Kuva

Siinä ne odottavat kuskausta Vantaalle, pari päivää myöhemmin ne tuli sieltä haettua.
Mutta kiitos kaikille jotka seurasivat reissuamme ja kiitokset reisussa vastaantulleille mopopojille.
Katsoo milloin tekisimme jonkin vastaavan reissun.

Seuraavaan kertaan... (C)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz CE 230 -88
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com