Tänään on 15.12.2018 15:46


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Alueen säännöt


• Aloitusviestissä tulee olla kuv(i)a ja listat virityksistä, tuningeista ja muista muutoksista.

Ohjeet kuvien lisäämiseen!



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 115 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 26.04.2018 01:04 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Kiitokset hyvistä vinkeistä sekä neuvoista jarez ja panda. (Y)
Etunavassa olen tähän asti pitänyt käyttismonkeyssäni läpipultti systeemiä nylokmuttereilla varmuuden vuoksi jottei etukeskiö irtoa kesken ajon. Suurella todennäköisyydellä myös piikkimonkeyssä teen samalla tavalla kun kyseessä aivan eri tehoinen vekotin ja paljon suuremmat nopeudet.

Takanavan kanssa tuli mietittyä vanteen ja keskiön kiinnityksessä apuna kierrelukitetta jotta pysyy varmasti kiinni. Samalla mietin takarattaan kiinnityspulttien kierteiden suurentamista M8-->M10. Toinen mahdollisuus on pitää vakiokierre ja pitkät pultit+kierrelukitetta kun kierrettä siellä piisaa syvälle keskiöön. Tähän asti käyttiksessä tullut muutenkin tarkistettua pulttien kireys koko mopossa säännöllisesti.

Mutta nyt itse tulevaan tarinaan...

Terveisiä Ranskasta Pariisista 8) .
Tuli bongattua aito 72cc Honda Dax kadulta ja tietenkin tämä hetki piti ikuistaa kameraan.

Kuva

Kuva

Kuva

Tässä viimeisien koulutöiden ohella alkoi projektikärpänen ja kiinnostuksen kohde suunnata kohti piikkimankia ja siihen reilu kuukausi sitten saapuneita osia.
Tällähetkellä kelien parantuessa ajohimot meinaavat ottaa vallan niin asia vaikuttaa nyt siltä että kokoon piikkimonkeyn kasaan ja käyntikuntoiseksi jonka jälkeen katson että kaikki sähköt yms. osat toimivat jonka jälkeen puran mopon lähes atomeiksi ja maalautan viimeiset osat niin saa tätäkin eteenpäin.

Tänään aamupäivästä katselin ulos parvekkeelle ja näin piikkimonkeyn lähes odottavan minua, aivan kuin pyhä henki kutsuisi ja pyytäisi että saisin rakkaan ystäväni jälleen hienoon loistoonsa ja vihdoin usean vuoden jälkeen ajoon. :lol:

Kuva

Ensimmäiseksi tuli iskettyä kone kiinni runkoon jonka jälkeen alkoi uuden kaasuttimen kiinniruuvaus. Kyseessä on 26mm pyöreäkurkkuinen Keihin PE26.

Kuva

Kuva

Uuden kaasarin kaveriksi tilasin laajan pää- ja tyhjäkäyntisuutin valikoiman niin saa varmasti säädöt kohdilleen ja kaiken tehon irti 8) .

Kuva

Seuraavana oli vuorossa staattorin ja vauhtipyörän kiinnitys, pieni hetki ja pari käden liikettä niin se oli siinä.

Kuva

Takaratasta mallailin jo kiinni keskiöön, tulevaisuudessa kiinnitys tulee olemaan järeämpi. Tämän hetken tavoitteena on saada pärrä ajokuntoiseksi ja toimivaksi jonka jälkeen purkuun ja tehään loppumaalaukset ja parannukset.

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten uudet takaiskarit kiinni, nyt se ehkä jo näyttää joltakin. Iskarit ovat pituudeltaan vakiot eli sen 280mm mutta huomattavasti paremmat kuin alkuperäiset. Iskarien yläkiinnityskohdat on joku aiemmista omistajista vahvistanut/tehnyt uusiksi. Nykyinen kiinnityskohta on M12 pultille tehty, ainakin se kestää (Y) .

Kuva

Tässä vuosien aikana kun on tullut huomattua että kiinanmonkeyssä ja orkkismonkeyssä sähköt ja johdot ovat erivärisiä niin tein itselleni ns. Mopovihkon jossa mm. ohjeet kiinalaisen ja hondan koneesta tulevien sähköjen yhdistämisestä johtosarjaan jos johdot on erivärisiä eli minkä väriset johdot yhdistetään toisiinsa yms.
Piikkimonkeyn sähköille tein myös oman osion, josta tosin puuttuu vielä johtosarjan sähköjen selvitys pääasiassa virtalukosta ja valopuolelta eli minkä värinen johto mihinkin. Illan aikana selvitin uusien valojen ja kahvarunkojen johtojen värit ja niiden merkitykset sähkömittarin avulla. Hyvä pitää muistissa asiat niin sähköhommat helpottuvat huomattavasti asennuksen yhteydessä (C) .

Kuva

Kuva

Kuva

Kiinanmaalta tuli tilattua mm. uudet LED-minivilkut. E-hyväksytyt näyttävät olevan merkintöjen perusteella, näiden kanssa tuli ostettua myös muutama kappale LED-vilkkureleitä niin pitäisi varmasti toimia oikein eikä niin, että ajovalot vilkkuvat samaan tahtiin suuntavilkkujen kanssa. Tämmöisiä huhuja olen kuullut niin pelattiin nyt varmanpäälle kun eivät nuo vilkkureleetkään maksaneet kuin 0,32€/kpl posteineen. Niitä tuli muutama ylimääräinen tilattua samalla kun ei ainakaan ole hinnalla pilattu, johtosarjaan ne kävivät suoraan.

Kuva

Kuva

Myös uusi LED-takavalo tuli ostettua. Kyseinen valo on aavistuksen tummennettu tehtaalta tullessa, ei tosin huomaa kuvista kun salamaa käytetty.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Hyvin toimii ja on omaan silmään hyvän näköinen. Tällähetkellä ei ole tosin varmaa, aionko pistää nuo takavalossa itsessään olevat vilkut toimintaan jättämällä nuo erilliset minivilkut takaa pois vai olisiko sitten takavalossa käytössä vain itse ajovalo ja jarruvalo sekä erilliset vilkut. Myös mietin, miltäköhän näyttäisi jos olisi ns. tuplavilkut eli itse takavalossa olevat vilkut ja erilliset vilkut käytössä :think: .
Täytyy suunnitella ja kokeilla, mikä näyttäisi parhaimmalta ja järkevimmältä.

Kuva

Kuva

Kuva

Etuvalon kun bongasin netistä niin melkeinpä siihen ihastuin heti ja pakkohan se oli tilata. Takaiskarien kanssa tuo keltainen lasinväri sopii erittäin hyvin, ainakin värinsä puolesta ja muutenkin vaikuttaisi ihan tyyllikkäältä kun värimaailma pärrässä olisi tuo musta/armyvihreä.

Kuva

Kuva

Pirun hyvä valoteho tuossa on, eniten yllätyin tuon lampun valmistusmateriaalista. Nykyään tuntuu, että kaikki tehdään muovista, tuo on järeää täyttä rautaa ja linssi lasia. Täytyy hyvin suunnitella tuon kiinnitys keulaan. Huomenna jos kerkeän kouluhommien ohessa niin pistän monkeyn rullaavaksi ja mahdollisesti yritän sähköjä kytkeä kiinni.
Katsoo mitä käy...

Seuraavaan kertaan! (C)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 26.04.2018 12:33 

Liittynyt: 17.07.2017 23:45
Huhhuh miten pieni takaratas :O 24 piikkinen? Itse näin Andorrassa jossain kaupassa aidon Daxin, tosin siihen oli joku mennyt laittamaan manuaali 110cc lifanin :/


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 26.04.2018 21:16 

Liittynyt: 27.12.2013 15:25
Mistä ostit tuon takahampin, on muuten hieno :O Minäki ostan samallaisen.

_________________
a.k.a tuuppari

Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli viewtopic.php?f=2&t=20703

Honlei 201cc "fighter" kesä mopo viewtopic.php?f=3&t=21854

Monkey YX160 "Hell K" viewtopic.php?f=3&t=22702

https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 26.04.2018 22:45 

Liittynyt: 17.07.2017 23:45
Mbfmotolta ainakin saa


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03.05.2018 13:00 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Päivää taas monkeyt.netin väki (C)

Panda, MBFmotolta tuon kyseinen takarattaan hankin (Y) .

Mutta nyt piikkimonkeyn rakenteluihin.
Minulla on kunnia ja ilo ilmoittaa että piikkimonkey on 28.4 lauantaina saatu ensimmäistä kertaa käynnistettyä. Ääntähän siitä lähtee kun ei pakoputkea tuohon vehkeeseen vielä ole, säädötkin on tällähetkellä kohtuu hyvät mutta tulppa on edelleen aika musta mutta käy siististi.
Käyntivideota:
https://www.youtube.com/watch?v=i35aCCE0bI8

Siirrytään nyt vielä kuitenkin rakenteluvaiheeseen...

Kuva

Kuva

Kahvarunkojen johtoja aloin tekemään liittimien kohdalta uusiksi jotta ne menevät suoraan johtosarjan mukaisesti oikeille paikoille.

Kuva

Myös itse johtosarjasta liittimet vaihdoin urospäisiin kun kahvarunkojen johtoihin vaihdoin naaraspään liittimet. Seuraavaksi johdot tuli liitettyä toisiinsa, näistä ei valitettavasti tullut otettua kuvia mutta tulevaisuudessa tarkempia kuvia piikkimonkeyn sähköistä on luvassa (Y) .
Virtalukolle pitäisi vielä katsoa johdotus, muuten sähköt on lähes täysin läpikäyty. Muutamia ylimääräisiä johtoja johtosarjasta tulee jotka eivät mene mihinkään, ne pitäisi myös karsia pois ennen virallista käyttöönottoa.

Kuva

Kuva

Seuraavana oli vuorossa saada mopo rullaavaksi, ensin keulan laakerien rasvaus ja sitten vain keula kiinni runkoon.

Kuva

Kuva

Lopuksi alkoi parvekkeelta loppumaan rakennustila niin päätin levittäytyä sisään mopoa rakentamaan, onneksi puoliso oli vielä töissä niin ei saanut paskahalvausta kun mopo oli tullut sisälle :lol: .

Kuva

Kuva

Kuva

Vihdoin ja viimein mopo oli saatu rullaavaksi, ja näin ollen mopoa oli helpompi siirrellä kun oli omat pyörät alla 8) . Ai että tuo moottori on hyvännäköinen, kuutiomerkinnät kun hioo pois niin kehtaa mennä kadulle ajamaan kunhan vakuutukset on kunnossa ja muutenkin mopo ajokuntoinen. Täytyypi mennä tekemään jonkinlainen työkalu, että vauhtipyörän saisi kunnolla kiristettyä. Nyt toistaiseksi on kahdella mutterilla kiinni kun pakko sitä on päästä käynnistämään.

Tällähetkellä vaikuttaa siltä että ketjut saattavat osua lohkoon tuon 17p eturattaan vuoksi. Mahdollisesti tulevaisuudessa laitan kiinni 16p eturattaan tai sitten otan varovasti dremelillä pienen palan lohkosta pois että mahtuu pyörimään ongelmitta, katsoo mihin päädytään...

Kuva

Seuraavana päivänä päätimme mennä Röykkään puolison suvun mökillä käymään ja tietenkin piikkimonkey oli sinne pakko ottaa mukaan kaikkine osineen, onneksi tuli hommattua farmariauto niin kulkee harrastuskin kätevästi mukana. :mrgreen:

Kuva

Kuva

Paikanpäälle päästessämme mopo ulos autosta ja rakennus/käynnistyspuuhiin. Seuraavana on vuorossa sähköjen kytkeminen mopoon sekä bensatankin kiinnittäminen.

Kuva

Kuva

Piikkimonkeyn käynnistyspuuhat onnistuivat, postauksen alussa videolinkki käynnistysvideoon.
Seuraavaksi pitäisi piikkimanaan hommata jonkinnäköinen akku, en tiedä miksi vilkut eivät toimineet käynnistyksen yhteydessä ollenkaan mutta heti kun sähköt on kytketty akkuun niin toimivat normaalisti. Tämänlisäksi pitäisi jonkinlainen väliaikainen pakoputki myös värkätä kun ei tuo kovin terveellistä ole moottorille , että ilman putkea käynnistetään.

Tämmöinen pakoputki olisi suunnitteilla kun projekti valmistuu, ensin täytyy vain vähän aikaa tehdä töitä, että saa hieman ylimääräistä rahaa harrastukseen.

https://www.minibikecraze.co.uk/shop/ex ... t-upswept/

Mielipiteitä ja kommenttia kehiin.
Seuraavaan kertaan... (C)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03.05.2018 14:03 

Liittynyt: 27.12.2013 15:25
Kyllä tuo 17p mahtuu pyörimään, mut oiskohan vähä liikaa nuo 17-24 välit vakio 160 :think: Oma 160 ei jaksanu kiskoo niitä 4 vaihteella enää ja menihnän se 15-24 väleilläki 132km/h :mrgreen:

_________________
a.k.a tuuppari

Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli viewtopic.php?f=2&t=20703

Honlei 201cc "fighter" kesä mopo viewtopic.php?f=3&t=21854

Monkey YX160 "Hell K" viewtopic.php?f=3&t=22702

https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03.05.2018 22:08 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Itsekin miettinyt, että tuo eturatas saattaa olla ehkä turhan iso muutenkin koska takaratas on melkeinpä samankokoinen :think: . Todennäköisesti tulee laitettua kiinni 16p eturatas, katsoo mitä huiput tulee näillä ratasvälityksillä ja 8" vanteilla olemaan. Pääasia että matka-ajoa pystyy ajamaan kevyesti 80-90km/h vauhtia ilman että kone huutaa hoosiannaa :lol: .

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06.05.2018 12:09 

Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki
Moro! 16-24 on ihan hyvä tuohon 80-90 nopeuteen. Matka-ajoon kannattaa vaihtaa kesän tullen kun lämpötila +20 asteen hujakoilla 20W-50 öljyt vaikka öljyjäähdytin onkin. Alle +10 asteen lämpötiloissa tuo on taas jo tosi jäykkää, paha potkia käyntiin, silloin 10W-40.

YX-koneissa olen käyttänyt mineraaliöljyjä kuten valmistaja suosittelee ja halpojakin ovat. Tekisi mieli kyllä kokeilla Samaa öljyä jota käytän Daytona 190cc Animassa, on kallista ja toimii kaikissa lämpötiloissa eli Castrol racing full synthetic 10W-50, onhan näitä toki muillakin valmistajilla.

Sun topicissa selittelen anteeksi etukäteen. Kävin eilen classic carshowssa Lahdessa. Helsingistä lähdin n. 100km sivu. Mulla 17-28 välitys ja liian lyhyt on, olen vaihtamassa sitä 18-28 ja sitten suht sama kuin tuo sun kaavailema 16-24.
Mukava matkanopeus oli noin 70km/h, suuremissa nopeuksissa kone jo huutaa ja täristää. Pyörät on tasapainoitettu kyllä, sen opin ekalla pidemmällä reissulla.
Takaisin päin kokeilin ajaa n. 85-90km/h muun liikenteen mukana, ei se mukavaa ollut ja lämmöt alkoi nousta ja koneessa vielä noi 10W-40 öljyt. YX- ei ilmoita koneen suurinta lämpöä, mutta yritän noudattaa Daytonan ilmoittaamaa max +90 astetta jota ei saisi pahasti ylittää.

Meidän juniori 10v luki sun jäämerireissun ja haluaisi heti tehdä samanlaisen, jos mä maksan hotellit :wink: . Joutuu kyllä odottelee että saa mopokortin ensin. Haluaisi kovasti liikenteeseen eikä ajella vain motocrossia.

_________________
Monkey YX 150cc E-start
Skyteam Monkey 49cc hopeamuna "jonnemopo"
YCF Factory SP3 Pastrana Edition, Daytona 190cc
YCF 88 Monster Erergy Editoin, YX 88cc
Fusion race 150R evo3 mönkijä
Fusion RCV-250 sähkömopo
Ford Fiesta XR2i "rata-auto"


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 11.05.2018 15:45 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Päivää taas monkeyt.netin väki!

ariilari:
Kiitoksia hyvistä vinkeitä (C) . Tällähetkellä koneessa on nuo 20W-50 öljyt sisällä kun sitä oli jäänyt Helsinki-Jäämeri reissusta yli. Silloin reissussa tuo Teboilin 20W-50 öljy oli ihan kohtalaisen hyvää, kylmällä koneella vaihteisto oli tosin aika jäykkä ja päästi aikamoisen krunks - äänen kun pisti vaihteen silmään. Lämpöisellä koneella toimi juuri niinkuin pitääkin, joskus kun mökille aikoinaan ajoin käyttismonkeylläni kun siinä oli vielä vakio 50cc moottori niin Helsingistä Lohjalle ajaminen sai öljyt koneessa aika kuumaksi ja vetisiksi jonka vuoksi tuolla paksummalla viskositeetillä ja kytkimen lisäaineella olevaa öljyä tulen käyttämään tässä piikkimonkeyssä. Matkaahan tuolla olisi tarkoitus ajaa (Y) .
Ja eikun vain mopokortti-ikää odottamaan. Suomen läpi ajaminen, varsinkin mopolla oli kyllä niin omalaatuinen kokemus että pakko se on taas joku kerta päästä tekemään. Joskus toivoisin että pääsisin saman tekemään vielä kerran, vaikka tällä piikkimonkeyllä. Tarvittavat työkalut ja erityisesti öljypurkki mukaan jos sattuu tienpäällä käymään jotain niinkuin minulla kävi. Ilman tätä yhtä henkilöä, joka pysähtyi tienvarteen meitä auttamaan ja antoi minulle öljyä tilanne olisi ollut täysin toivoton kun öljy unohtui matkasta. Nyt sen ainakin muistaa jatkossa, öljypurkki tulee ensimmäisenä reppuun :wink: .

Mutta nyt itse päivän aiheeseen :D .
Piikkimonkeyn sähköt ovat nyt vihdoin ja viimein viimeistelty. Ylimääräiset johdot, tässätapauksessa tappokatkaisijan, vapaavalon , mittariston ja muutamat muut ylimääräiset johdot ovat poistettu kokonaan johtosarjasta. Mennään vielä itse rakennusvaiheeseen...

Kuva

Kuva

Tässä muutama aikasempi kuva kun johtosarja oli läpikäyty mutta ylimääräiset johdot oli vielä kiinni johtosarjan muissa johdoissa. Valot toimivat kaikinpuolin edessä sekä takana ja valoteho on kiitettävän hyvä (Y) .

Kuva

Kuva

Seuraavana päivänä oli tavoitteena saada ylimääräiset johdot poistettua johtosarjasta. Ensimmäinen homma oli sulakkeenpitimen vaihto lattasulakemalliseen. Tämä pidin oli myös vesitiiviimpi kuin tuo aikasempi lasisulakkeenpidin.

Kuva

Näitä sähköhommia tehtäessä on hyvä panostaa laatuun, en halua heti projektoinnin jälkeen sähkövikoja pyörään niin tinakolvit, tinat ja kutistesukat esiin ja työntouhuun 8) .

Kuva

Nyt pysyy ja säilyy pitkään. Taas jälleen tuli unohdettua ottaa tarkempia kuvia johtosarjasta kun työntouhussa aika meni niin nopeasti ja keskittyminen oli täysin sähköissä vain. Sitä tuli ihmeteltyä johtosarjaa purkaessa, että maattojohdotus oli mitä ihmeellisellä tavalla muokattu. Yksi johto ja siihen kytketty useampi, varmaan noin 6-7 maattojohtoa perus amispatentilla toisiinsa (johdot kiertämällä toisiinsa ja sähköteippiä päälle) ja tämä yhden johdon pää menee sitten runkoon.. Nyt kun parit ylimääräiset johdot tuli poistettua niin jäi jäljelle 3 maattojohtoa ja ne tinasin toisiinsa kiinni ja laitoin kutistesukkaa päälle. Nyt on hyvä ja järeä systeemi (Y) .

Kuva

Ulkovarastosta löysin ilmeisesti aeroxista peräisin olevan brembon takajarrusatulan jota oli hieman muokattu mankinkeulalle. Sisuskalut tuosta puuttuu (jarrupalat ja jarrupalojen pidin) niin olisi käyttövalmis, täytyy ne jostain metsästää tähän niin saa ainakin hyvän etujarrun.

Kuva

Tämän verran johtoja jäi eteen. Näyttää paljolta mutta loppujen lopuksi vähän tuossa on johtoja verrattuna alkuperäiseen. Pitäisi jostain löytää jokin suoja noille etteivät olisi noin näkyvissä ja ennen kaikkea alttiina vedelle...

Kuva

Kuva

Johdot takapäästä on asetettu runkoon. Taakse tulevat ainoastaan vilkkujen ja takavalon johdot (Y) .

Kuva

Kuva

Vihdoin tänään eli pari päivää myöhemmin kun olin viimeiset koulutehtävät palauttanut jatkui monkeyn rakentelu ja suunnittelu. Suunnitelmissa on takavilkkujen sijoittaminen, lopulta tuli ajateltua että penkkiinhän ne voisi kiinnittää.

Kuva

Kuva

Kuva

Hieman tuli mallailtua jonka jälkeen pora käteen ja työn touhuun.

Kuva

Kuva

Etuvalolle pitäisi vielä uudet kiinnikkeet väsätä että saisi kunnolla kiinnitettyä runkoon. Torvelle täytyy myös järkevämpi paikka ja kiinnitys suunnitella.

Kuva

Kuva

Kuva

Takavalokin tuli kuvien ajaksi kiinnitettyä nippareilla, jatkossa värkkään siihen toisenlaisen kiinnityksen. Vilkut testasin tässä samalla ja hyvin toimivat eivätkä ajovalot vilku samaan tahtiin suuntavilkkujen kanssa :lol: . Etuvilkkutkin toimivat normaalisti.

Kuva

Johdoille tosiaan täytyy jostain hommata vesieristettä päälle, ettei kastu. Nuo irrallaan olevat oranssi ja ruskea johto on OORacingin CDI boxia varten. Oikeanpuolen valokatkaisijanrunkoon olen nuo kytkenyt hätävilkkujen paikalle. Eihän tässä rajotinboxia tarvitse olla mutta laitetaan se nyt tuuningin piikkiin :mrgreen: .

Kuva

Nyt seuraavaksi viikoksi piikkimonkey jää pienelle tauolle koulun näyttötyön ja parin pikkutehtävän vuoksi. Ensiviikon alussa olisi tarkoitus parit osat laittaa tilaukseen ja mahdollisesti kiireiden ohessa toteuttaa valoille kunnon kiinnikkeet.

Seuraavaan kertaan... (C)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 12.05.2018 07:41 

Liittynyt: 03.12.2006 19:03
Paikkakunta: Etelä
Alkaa jo pikkuhiljaa hahmottumaan (Y)

Omatkin ruuvausormet syyhyää jo. Onneks kohtapuolin onneks pääsee isoveljen sleepperiä ajokuntoon laittamaan.

Tohon Brembon sovittamiseen senverran että omaan piikkimankin keulaan tuo ei aivan heittämällä keskittynyt ja taisin muutaman ohuen 8mm "shimmin" (telttapurjeniitti setti ala biltema) kaivata että sai suoran linjan levyyn nähden. Muuten toi satula on aivan tolkuttoman hyvä parannus jarrutehoon ja ajomukavuuteen. (C)

Takarattaan pulttauksesta lukitteen ja "shimmien" kera alla havainnollistava kuva. Tuo MBF moton tarvikeratas ei aivan saumattomasti välttämättä napaan kiinnity.

https://www.bikepics.com/pictures/28005 ... orilla-110

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... 000019410/

Btw kuinka korkee toi takaiskari on? Vähän näyttää peräpainotteiselta :think:

Keulan esijäykkyyttä saa myös kätevästi lisättyä kun ylärkorkin ja jousen aluslevyn alle heittää 8mm kupumutterin.

https://www.bikepics.com/pics/2015/03/1 ... 6-full.jpg


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13.05.2018 13:35 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Terve!
Etujarrusatula ei tosiaan aluksi ollut täysin linjassa jarrulevyn kanssa mutta se ratkesi onneksi noilla prikoilla (Y) . Ja hyvä tietää, että kyseessä on hyvälaatuinen jarru. Nopeudet kun ovat suuret niin täytyy se saada pysäytettyä kun on tarvis. Takarattaan kiinnitys täytyy myös tarkistaa, että on kunnolla kiinni. Ainakin tuolla kierrelukitteella kiinnitän rattaan keskiöön (Y) .
Takaiskarit ovat 280mm pituiset, keulassa ei ole juurikaan öljyjä sisällä kun stefat vuotavat jolloin näyttää, että perä olisi hieman korkea. Ennen keulan uudelleenmaalaamista huollan nuo pumput ja vaihdan stefat. Täytyypi kokeilla tuota 8mm kupumutteria, tuo esijäykkyys näissä kaikissa monkeyn keuloissa ei ole mitenkään kiitettävä niin saisi tuolla keinolla varmasti hieman paremmaksi jousitusta.

Kevarimonkeyn tankki ja takavanne tuli tuossa eilen puhallettua soodapuhaltimella puhtaaksi ja pohjamaalit sain siihen vedettyä pintaan. Kuvia tulee kun rakentelut seuraavan kerran jatkuvat 8) .

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15.05.2018 11:09 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Päivää taas monkeyt.netin väki!

Tulipa tässä vedettyä pitkästä aikaa hieman pidempi lenkki moottoripyörälläni nyt kun upeat säät valloittavat Suomea ja innostavat motoristeja tienpäälle nauttimaan vihdoin ja viimein alkavasta kesästä 8) .

Kuva

Eilenillalla tuli eksyttyä monkeyn pariin, vaikka tästä viikosta tuleekin hieman hiljaisempi rakentelun suhteen. Tosiaan piikkimankin tankki ja takavanne on vedetty pohjamaaleihin niin pääsee pian itse pintavärin niihin maalaamaan.
Tässä alkuun kuvaa juuri maalatusta vanteesta.

Kuva

Kuva

Tässä molemmat kuivuneina. Ensimmäistä kertaa sain maalattua tankin ilman yhtäkään valumaa.
Ja siis tankki sekä vanne/vanteet maalasin kilikoleilla. Pyrkimyksenä on nyt nähdä ja todeta, miten hyvin nuo kestävät kun vihdoin pohjatyöt on tehty oikeaoppisesti eli tässä tapauksessa soodapuhallettu. Hiekka loppui kesken niin soodalla joutui vetämään loppuun.

Kuva

Tältä projekti nyt näyttää kun osia alan maalaamaan pikkuhiljaa sekä suunnittelemaan valoille parempia kiinnikkeitä/telineitä.

Seuraavaksi olisi tulossa mielipidekysely:

Kuva

Monkeyssä on mielestäni tällähetkellä todella siistit ja laadukkaat valokatkaisijarungot kiinni, mutta niissä on yksi huono asia. Ne ovat vähän turhan isot kun ovat alunperin suunniteltu isompaan pyörään. Vasemman puolen kahvarunkon sain kiinnitettyä normaalille paikalleen ohjaustankoon, mutta oikeanpuolen kahvarunko on ohjaustankon alapuolella.

Eilen illalla kävin postista hakemassa toisenmalliset valokatkaisijarungot, mutta laatu niissä ei ole mitenkään kovin hyvä päällisin puolin, mutta ajavat kuitenkin hyvin asiansa ja toimivat.
Nyt tässä pähkäilen, että pitäisikö minun mielummin pitää nämä nykyiset valokatkaisijarungot kiinni mankissa vai laittaa nämä pienemmät ja toisenmalliset mielummin kiinni?
Tämännäköiset tuoteet kyseessä...

Kuva

Kuva

Kuva

Tässä kokoero nykyisiin...

Kuva

Kuva

Nyt teillä hyvät lukijat on mahdollisuus vaikuttaa projektin kulkuun 8) . Useamman kommentin perusteella teen päätöksen, että vaihtuvatko nykyiset valokatkaisijarungot näihin pienempiin. Myös muut ehdotukset huomioidaan, minulle voi esimerkiksi linkata myös toisenmallisia kahvarunkoja (Y) .

Myös tässä tuli ajateltua, että tästä vekottimestahan puuttuu vielä kokonaan nopeusmittari. Aloin miettimään sigmaa tai jotain vastaavaa digitaalista mittaria. Myös kierroslukumittari rupesi kiinnostamaan näin tuning-mielessä kun vielä en ole päässyt näkemään missään monkeyssä kierroslukumittaria omin silmin täällä suomenmaalla.

Kuva

Kuva

Näihin kahteen mittariin olen iskenyt silmäni. Todennäköisesti ensimmäisestä mittaristosta en pysty hyödyntämään kuin tuon kierroslukumittarin ja itse mittari/virtalukon telineen. Tuo teline menisi suoriltaan kiinni monkeyn ylä t-palaan noihin tangonkiinnikkeiden entisille paikoille.
Jos tuo nopeusmittari näyttäisi oikeaa nopeutta niin ehdottomasti sen pitäisin kiinni mutta tarkkaa nopeutta se ei todennäköisesti näytä.
Myös tuo toinen mittari kiinnostaisi todella paljon, siinä olisi kaikki samassa paketissa ja digitaalisessa muodossa jolloin monkey olisi ns. päivitetty hieman nykyaikaisemmaksi.

Ensimmäisen mittariston tulen todennäköisesti hommaamaan melkeinpä tuon telineen vuoksi, johon saa tuon virtalukon kätevästi kiinnitettyä ja samalla siihen pystyisi myös kiinnittämään jonkun toisenmallisen mittariston.
Kumman mallisesta mittaristosta te hyvät lukijat pidätte mielummin?
Pysytäänkö analogisessa mittaristossa vai siirrytäänkö hieman nykyaikaisempaan digitaaliseen mittaristoon?

Voisin tähän loppuun vielä pistää listan puuttuvista osista sekä muokkausista, mitä monkeyhyn tulee tulevaisuudessa 8) .

-Nopeus- ja kierroslukumittari
-Toisenmalliset valokatkaisijarungot
-Heidenaun renkaat
-Ketjusuoja takahaarukkaan
-Etu- ja takavalojen kiinnikkeet
-Toisenlainen tangonpehmuste
-Tupit
-Pienempi samanlainen kytkinkahvarunko ja kytkinkahva
-Kytkinvaijeri
-Etujarrusatulan osat+letku
-Takajarrutanko
-Keulan huoltaminen
-Ilmanputsari
-Sähköjohtojen suojaaminen
-Lukollinen tankinkorkki
-Penkin muokkaaminen hieman kuppimaisemmaksi
-Takatarakka
-Seisontatuki
-Akku
-Ketjut ja eturatas
-Pakoputki
-Viimeiset maalaushommat

Kommenttia ja ehdotuksia kehiin (C)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15.05.2018 23:35 

Liittynyt: 26.04.2014 17:50
Digimittaristolle ja sirommille alkuperäisille kahvarungoille ääni (Y)
Muutenkin ykkösluokkaista laittelua (C)


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 20.05.2018 21:15 

Liittynyt: 27.12.2013 15:25
Digimitari ja nuo pienemmät namiskuukkelit tankoon.

_________________
a.k.a tuuppari

Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli viewtopic.php?f=2&t=20703

Honlei 201cc "fighter" kesä mopo viewtopic.php?f=3&t=21854

Monkey YX160 "Hell K" viewtopic.php?f=3&t=22702

https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.05.2018 16:14 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Digimittari ja pienemmät kahvarungot (Y)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.06.2018 21:13 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Hyvää alkuiltaa monkeyt.netin väki!

Nyt on aika pikkupäivitykselle ettei täällä olo itseltäni unohdu. Suunnitteluja ja päätöksiä on syntynyt, piikkimonkeyhyn tulee lähitulevaisuudessa digitaalinen mittaristo sekä nuo pienemmät kahvarungot. Pistin parit osat nyt koulujen päättäjäisten kunniaksi tilaukseen, eikun paketteja odottamaan.
Tosiaan nyt koulut on vihdoin saatu päätökseen ja siellä olo on nyt toistaiseksi historiaa, valmistuin siis ja olen virallisesti ammatiltani lähihoitaja. Nyt alkaa työnteko kunnolla ja kohti tulevaisuutta. :D

Monkeyhyn ei tosiaan ole tässä hirveästi mitään tullut tehtyä kun valmistuminen oli parista päivästä kiinni. Ainoastaan nuo pienikokoisemmat kytkin- ja jarrukahvat saapuivat sekä ilmanputsari.

Kuva

Kuva

Masaita kävin pitkästä aikaa katsomassa kun sekin olisi tarkoitus saada ajoon heti kun mahdollista, mopo tosin on mökillä joka hankaloittaa sen rakenteluja.
Pakoputkea katselin ja totesin, että tuo kanuuna on pakko saada vaihdettua ja sitä sitten apuvoimin tuli vaihdettua.

Kuva

Puolison 4-vuotias klonkku auttoi hyvällä motivaatiolla putken vaihdossa, hyvä tuon ikäiselle on opettaa jo varhain työkalujen käyttöä (Y) .

Kuva

Ja se on siinä, aivan suoriltaan se ei tuohon mennyt. Putkea/Alkukäyrää joutui hieman taivuttamaan kun äänenvaimennin osui liikaa runkoon, samalla noin 6cm tuli putken loppupäästä lyhennettyä kun äänenvaimennin tuli hieman liian pitkälle moposta.

Kuva

On tuo kone aika rujon näköinen, hiekkapuhallus sylinterille ja soodapuhallus kannelle tekisi hyvää. Sähköjä tuosta pitäisi seuraavaksi alkaa laittamaan kuntoon ja valot asentaa, sitten jarrut kiinni/kuntoon sekä ketjut ja rattaat niin se olisi ajokuntoinen 8) . Matkustajan jalkatapeille täytyisi kiinnikkeet myös tehdä vaikka onkin hyvin epätodennäköistä, että mopoa ajetaan minun aikana kaksi päällä. Tuo penkki on paljon lyhyempi kuin masain alkuperäinen penkki, tietenkin koko mopo ei muistuta masaita lähestulkoon enää yhtään.

Kuva

Mielipiteitä ja kommenttia kehiin... (C)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.06.2018 21:19 
Avatar

Liittynyt: 22.12.2011 17:47
Paikkakunta: Hamina
Hyvän näköisiä räpättimiä tulossa! Mistä toi piikkimankin ilmanputsari on? On meinaan kivan värinen. Himottaisi omaankin tylsän mustan tilalle (Y)

_________________
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.06.2018 21:28 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Kiitokset! Ilmanputsarin tilasin kiinasta, tässä linkki kyseiseen tuotteeseen:

https://www.aliexpress.com/item/35mm-38 ... 4c4d36hrfl

Putsari oli siis kokonaan punainen, mutta kotoa löytyi vihreä pölysuoja jonka pistin tuon punainen tilalle.
Jos ulkomailta tilaaminen ei tunnu omalta jutulta niin onneksi on tuttu ja turvallinen biltema tarjoamassa vastaavaa. (Y)

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... 000022861/

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.06.2018 23:35 
Avatar

Liittynyt: 22.12.2011 17:47
Paikkakunta: Hamina
Kiitos linkistä! Kiinanmaalta on tosiaan meikäläisen mankin osista abaut 50%, eli ei tuota ongelmia :mrgreen:

_________________
"Mielummin ottaisin vähän leveämmän ja lyhyemmän" - Toppppsu


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 10.06.2018 18:49 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Paljon parempi tuo uusi pakoputki masaissa. Siisti tuo katesarja ja metal mulisha tarrat. (Y)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 25.06.2018 11:23 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Hyvää aamupäivää monkeyt.netin väki (C) .

Tässä ennen iltavuoron alkua päätin tulla hieman päivittämään tätäkin topikkia niin pysyvät rakentelut ajantasalla kaikille.
Tosiaan viikko sitten tuli aloitettua muutamien osien hiekkapuhallus joka aloitettiin etu- ja takakeskiöstä sekä jarrukilvestä.

Kuva

Kuva

Kuva

Vanhat laakerit tuli painettua kevyesti laakeripesien suojaksi, ettei ne vahingossa laajene puhalluksen yhteydessä.

Kuva

Starkista löysin tähänmennessä halvinta hiekkaa kun 20kg säkki maksoi 5,40€.
Sitten vain hommiin (Y)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Helposti tuosta takakeskiöstä lähti maalit, sama päti etukeskiön kanssa.
Etuvanteesta ei voi sanoa samaa johtuen kromipinnoitteesta. Käsin sitten aloin hiomaan etuvannetta mutta lopulta kärsivällisyys loppui, päädyn ostamaan mustan valmiiksi maalatun etuvanteen uutena tuontitukusta kun hintakaan ei ole paha.

https://www.tuontitukku.fi/tuote/vanne- ... 700163770/

Mahdollisesti kaksi vannetta hommaan samantien vaikka taakse tuleekin tuo 4"leveä vanne, toisesta vanteesta tulkoon sitten varavanne (Y) .

Kuva

Seuraavana päivänä aloitin maalaushommia, ensin pohjamaalit päälle ja myöhemmin itse pääväri ja muutama lakkakerros 8) .

Kuva

Kuvissa maalattu pinta ei valitettavasti pääse oikeuksiinsa mutta hemmetti että tuli hyvää jälkeä. Tankinkin maalasin samalla mutta kiireen (=töihinmenon) vuoksi en siitä älynnyt ottamaan kuvia, mutta hyvä siitäkin tuli :D .

Kuva

Eilen kävin iltasella hakemassa postista tuon kommentien perusteella ostetun uuden digitaalisen mittariston. Sitä sitten äsken tuli pähkäiltyä, hyvät ja selkeät ohjeet kiinalaiset lähettivät mukana. Jokaisen johdon tehtävä on erikseen ilmoitettu, näin ollen asennuksessa ei pitäisi tulla mitään ongelmaa, mutta johtosarjan joudun tosin vielä purkamaan.
Joka tapauksessa sen joutuisin vielä purkamaan kun vesieristystä en ole vielä päässyt tekemään materiaalin puuttumisen vuoksi. Postin sivuja kun katselin niin vesieristeet ovat eilen saapuneet suomeen kiinasta niin tuon mittariston asennuksen yhteydessä hoidan koko johtosarjan kuntoon.

Perjantaina saapuu palkka niin pistän nuo uudet vanteet tilaukseen, myös aloin haikailemaan USD keulan perään, mutta vähän tässä mietityttää, että onko loppujen lopuksi kovinkaan järkevä ostos. Keulan kuitenkin tulen vaihtamaan suunnitelmien muututtua järeämpään eli järeämpään 30mm keulapumpuilla olevaan keulaan tai USD. Jos päädyn USD keulaan niin melkeinpä peräkin/takahaarukka täytyisi muuttaa järeämmäksi niin sopisi tyyliin.

Mielipiteitä ja kommentteja kehiin... (C)

Seuraavaan kertaan.

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 25.06.2018 14:54 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Hyvin on hommat eteneet tässä projektissa(Y) Makea tuo mittaristo, varmasti hyvä pimeällä. Hyvä, että tilaat mustat vanteet, sopivat paljon paremmin. USD-keula tähän sopii varmasti, mutta nykyisellä keulalla pärjää myös 8)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27.06.2018 22:36 

Liittynyt: 03.12.2006 19:03
Paikkakunta: Etelä
Hyvä että edistyy tämäkin (Y)

Oman piikkisen keulaa jäykistin yhellä M8 kupumutterilla per pumppu, sai esijäykkyyttä lisää ja 10 tai 15w keulaöljyt laitoin kans. Huomattavasti kivempi ajaa kovemmissa vauhdeissa ja jarruttaessa kans bueno.

https://www.bikepics.com/pictures/27312 ... eam-st50-8

https://www.bikepics.com/pictures/27522 ... orilla-110

Suosittelen lämpimästi (C)


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01.07.2018 12:54 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Terve taas monkeyt.netin väki!
Taas vaihteeksi iltatöissä näin viikonloppuna, mutta kirjoitetaan pieni teksti tänne ennen töiden alkua. Onneksi huomenna on vapaapäivä töistä ja pääsen taas jatkamaan piikkimonkeyn rakenteluja, suunnitteilla olisi mennä moposportissa käymään ja ostamaan 2kpl 3,5" heidenautteja niin saisi piikkimonkeyn taas rullaavaksi (Y) .

Perjantaina pistin tuontitukusta 2kpl mustan värisiä monkeyn 2,5" vanteita tilaukseen, toisesta vanteesta tulee minulle etuvanne ja toisesta varavanne.
Perjantaina tuli myös käytyä vanhempien luona jossa säilytän noita maalattuja osia. Nappasin tankista samalla kuvan niin näette minkälaista jälkeä tullut.

Kuva

Keulaan tuli vaihdettua samalla stefat ja uudet 10W keulaöljyt (noin 75-80mm per pumppu), noudatin myös käyttäjän Jarez ohjeita ja laitoin molempiin pumppuihin M8 kupumutterin, kyllä se hieman esijäykkyyttä toi keulaan. Täytyy pistää keula kiinni ja monkey ajokuntoiseksi niin pääsee koittamaan miltä vaikuttaa ajossa. Keulasta valitettavasti unohdin ottaa kuvat kun kädet olivat niin likaiset ettei puhelimeen koskeminen tullut mieleenikään...

Kuva

Kaksi päivää aikaisemmin eli keskiviikko iltana tuli facebookin marketplacesta sattumalta huomattua hyvin edullisesti projektointikuntoinen Motovertti YX 125cc moottorilla. Myyjälle tuli pistettyä viestiä ja nopeasti sieltä tuli vastaus, että minicrossi löytyy häneltä vielä. Ollut kuullemma hänen lapsillaan monta vuotta sitten harjoittelumopona mutta viimeiset 3 vuotta seissyt käyttämättömänä. Se tuli samanillan aikana haettua pois Kirkkonummelta, piti tosin purkaa osittain että sai autoon mahtumaan. Tämän ostin mielenkiinnosta kun eipä minulla tällähetkellä ole muuta minicrossia kuin tuo CRF. Ajokuntoinen tuo motovertti oli, lähti paikanpäällä käyntiin mutta kävi erittäin huonosti. Kone vaatisi myös yläkertaremontin kun tuntui erittäin väljältä. Katteetkin pitää uusia sekä jonkinlainen tarrasarja kaveriksi. Sen rakentelut/purkamisen aloitin tässä masain yhteydessä.

Kuva

Seuraavana päivänä torstaina menin töiden jälkeen käymään mökillä rakentelemassa masaita. Paljoa en saanut aikaan, vain takajarrun sain korjattua. Takajarrun työsylinteri oli aivan jumissa ja hapettunut, sen kanssa tappelin 1,5h, mutta lopulta sain sen liikkumaan. Työsylinterin sisällä oli jotenkin päässyt hiekkaa, en tiedä mistä tullut. Masain takajarru ei ole toiminut edellisellä omistajalla ollenkaan eli ainakin vuodesta 2013 lähtien, mutta nyt se vihdoin toimii. Takajarrusatula on peräisin BSE minicrossista niinkuin lähes koko muukin mopo, työsylinteri on masain alkuperäinen johtuen tuosta jarruvalosysteemistä.

Kuva

Kuva

Motoverttiä katselin siinä samalla ja kokeilin tuon motovertin takahaarukkaa+iskaria sekä keulaa masaihin mutta ne eivät täysin sopineet keskenään. Keula meni suoraan mutta takaiskari ei soveltunut kiinnikkeisiin.
Motoverttiin pitäisi koneremontti suorittaa niin saisi ajoon, samalla katteet menee vaihtoon ja etujarru pitää ilmata.

Huomenna pitäisi tehdä pyhiinvaellus moposporttiin niin saisi piikkimonkeyn rullaavaksi 8) .

Seuraavaan kertaan... (C)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13.07.2018 10:51 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Terve taas monkeyt.netin väki!
Piikkimonkey-projekti jälleen edistynyt hyvää vauhtia, eilen kyseinen vekotin tuli saatua rullaavaksi ja samalla pääsin sillä ensimmäiset onnistuneet testilenkit suorittamaan 8) .
Mutta palataan vielä rakenteluvaiheeseen joka lähti liikkeelle moposporttiin pyhiinvaelluksesta (Y) .

Kuva

Moposportista tarttui mukaan 2kpl 3,5" heidenautteja, jarrutanko, lukollinen tankinkorkki, vihreät ketjut sekä eturatas ja rattaan kiinnikelevy. Tällähetkellä odotan, että ulkomailta saapuu projuun seisontatuki ja peilit niin sen jälkeen kaikkien osien pitäisi olla hommattuna pakoputkea lukuunottamatta.
Niin ja tuleehan tähän myös tupakansytytin/puhelimen USB latausjohdolle virtapiste, jotta puhelinta tai vaikka kypäräkameraa voi ladata matkalla ollessa jos tarve tulee (Y) .

Kuva

Mökille tuli hommattua sooda/hiekkapuhallin niin nyt jatkossa pystyn itse puhaltamaan omat osani ja näin ollen pohjatyöt tulee tehtyä kunnolla (Y) .

Kuva

Tuota soodapuhallinta tuli heti kokeiltua piikkimonkeyn etulokasuojaan ja akun suojakoteloon. Etulokarista maali lähti hyvin, myös sivukopastakin mutta teki muutaman kuopan tuohon suojakotelon pintaan jolloin vedin siitä pinnan karkeaksi ja viimeistelin hiomapaperilla, että voin lähteä maalaamaan.

Kuva

Kuva

Maalaus onnistui hyvin, sitten vain aurinkoon kuivumaan 8) .

Kuva

Kuva

Masaitakin pääsin siinä sivussa myös katselemaan, laitoin siihen mm. jarrupolkimen ja ketjut kiinni niin nyt sekin on ajokuntoinen. Masaissa on käyttismonkeyni entinen 72cc moottori kiinni ja 19mm jingke kaasutin, koneen kaveriksi olisi tarkoitus hommata öljynlauhdutin kun rungossa olisi semmoiselle kiinnikkeet valmiina (C) . Konetta puhdistin tuolla soodapuhaltimella niin nyt sekin on kohtuu puhdas, sylinteri tosin pitäisi maalata niin ei ruostu uudestaan.
Ratasvälitykset tällähetkellä 14/43, kiihtyy sopivan rivakasti ja kulkee riittävästi eli arviolta noin 50-60km/h. GPS:ään en ole vielä huippuja päässyt mittaamaan mutta yritän sen suorittaa tässä lähiviikkoina kun saan tuon tieliikennekelpoiseksi. Etujarru on nyt ollut ongelma, sitä ei meinaa saada ilmattua ollenkaan vaikka olen vaihtanut itse työsylinteriä ja jarrusatulaa useamman kerran, se ei jostain kumman syystä kerää painetta yhtään koko jarrujärjestelmään. Jarruletkun vaihto on seuraavana vuorossa kun menen seuraavan kerran mökille, toivottavasti sillä ratkeaa koko homma...

Kuva

Eilen kun minulla oli vapaapäivä töistä niin päätin mennä kokoamaan piikkimonkeyn, tavoitteena oli saada ajokuntoiseksi jotta testilenkit pääsisi suorittamaan :D .

Kuva

Kuva

Kuva

Autokatokseen tuli kaikki tavarat levitettyä jonka jälkeen alkoi kokoaminen.

Kuva

Ensin pultattiin vanteet renkaisiin kiinni, etuvanne on vakiolevyinen eli 2,5" ja takavanne itse levitetty 4" levipelti.

Kuva

Kuva

Nyt se on vihdoin jo rullaavana, alkaa jo hieman hahmottua (Y) .

Kuva

Kuva

Nyt siitä tuli vihdoin ja viimein ajokuntoinen (C) . Valmishan tuo ei vielä lähellekään ole, valojen ja mittariston kiinnikkeiden suunnittelu ja asennus on vasta suunnitteluvaiheessa mutta pian nekin on saatu kiinni jonka jälkeen johdot tulee sijoitettua paremmin ja vesieristettyä.

Kuva

Kuva

Kuva

Testilenkit tuli suoritettua onnistuneesti, tuolla vakiotakahaarukalla keula nousee kyllä turhan herkästi ilmaan :mrgreen: . Tähänmennessä olen päässyt vain kaverin vakio 125cc piikkimankia kokeilemaan, on tuo 160cc aivan eri luokkaa, ei 125cc ja 160cc moottoreita voi oikeen verrata keskenään muuten kuin että 125cc on huomattavasti laiskempi :lol: .
Tähän jäätiin, seuraavana olisi tarkoitus asennella nopeusmittaria paikalleen ja siistiä johtosarja sekä vesieristää se. Pakoputki täytyy myös pistää tilaukseen, sen pääsen tilaamaan vasta kuun lopussa kun muutto on edessä lauantaina 28. päivä tätä kuuta ja muutamat huonekalut pitää ostaa uuteen asuntoon.

Tämä pakoputki olisi tarkoitus hommata:

https://www.minibikecraze.co.uk/shop/ex ... t-upswept/

Mielipiteitä ja kommenttia kehiin.
Seuraavaan kertaan... (C)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 115 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com