Tänään on 18.10.2018 00:16


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Alueen säännöt


• Aloitusviestissä tulee olla kuv(i)a ja listat virityksistä, tuningeista ja muista muutoksista.

Ohjeet kuvien lisäämiseen!



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 24.08.2016 22:17 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Moro!

Aikaa on vierähtänyt jo viime päivityksestä, joten laitetaan tavaramankin kuulumisia ylös. (Y)


Tosiaan kesä meni todella nopeasti, enimmäkseen töissä olemisessa ja reissuissa lomalla. Mankeilla en päässyt ajamaan koko kesänä, koska molemmat mankit olivat tallissa työn alla. :D Nyt mankeille on kuitenkin löytynyt taas kipinä rakenteluun, sillä tavoitteena olisi saada tavaramanki ja toinen manki valmiiksi tänä syksynä ennen joulua. Ensi vuonna itselläni on yo-kirjoitukset ja heinäkuussa armeijaan meno, joten aikaa ei silloin ole varmaankaan paljoa rakenteluun. :? Mutta nyt on kipinä ja yksi näyttely on myös vähän yli kuukauden päässä, joten hommat jatkuu. (Y)


Viime päivityksestä tavaramanki on jo edennyt. Uudet osat tilasin MBF-motolta, mm. uuden kampiakselin, johtosarjan, stefasarjoja, petilaakerit ja pultteja. Päädyin siis ostamaan tuon uuden kampiakselin, mikä tuntui helpommalta vaihtaa, kuin että olisi vaihtanut pelkät kampiakselin laakerit. Kampiakseli vaikuttaa hyvältä ja on myös jykevän painoinen. :D

Kuva

Osat tilasin lomalla ja aloin viime viikolla kasaamaan konetta. Sain vaihteiston kasattua ja petilaakerit myös. Laakerit ja kampiakselin laitoin pakastimeen, jonka avulla ne menivät paremmin paikoilleen. Hyvänä apuna kasauksessa on myös kuumailmapuhallin, jolla lohkot saa lämpenemään ja laakerit sujahtavat helposti paikoilleen. Tavaramankin kone on ensimmäinen kone jonka kasaan, joten välillä on tullut ihmeteltyä ja säädettyä hommia tehdessä. :mrgreen: Kaikin puolin kasaus on sujunut hyvin ja koneesta on kasattu jo melkein koko alakerta, kytkin ja magneettopuoli vielä. (Y) Alakerran saan tällä viikolla luultavasti valmiiksi, jonka jälkeen putsaan kannen ja kasaan sen. Lopuksi koneen lohkojen kiillotus ja hifistely.

Kuva

Kuva

Kuva


Rumpukeula tuli myös vaihdettua havaijimankista tähän ja sovitettua paikoilleen. Keulaan en ole vielä ehtinyt tekemään isoja muutoksia, mutta heijastimien paikat poistin, koska ovat kiinalaisessa ylempänä kuin Hondassa. Keulaa olisi tarkoitus vielä myös madaltaa pari senttiä, jolloin mankia saadaan hieman tonttiin. (Y) Ei kuitenkaan lowrider madallusta. Muuten ulkonäkö tulee pysymään hyvin samana. Taka-iskareiksi tulee luultavasti vakiot tai jotkut muut. Sähköpuolelle tulee siis uusi johtosarja, joka on siistimpi kuin itsetehty ja johtojen värit löytyvät helpommin. (Y)

Kuva


Kuva

Lokakuussa olisi siis vielä Autot ja Viihde näyttely Lahdessa, jonne ajattelin rakentaa mankin valmiiksi ja viedä näyttelyyn. :D Kuitenkin tämän kauden viimeinen iso näyttely. Hommaahan tavaramankissa ei ole niin paljon. Lähinnä koneen kasaus loppuun, keulan madallus ja siistiminen ja kasaus, johon on melkein kaikki osat. (Y) Takakeskiö, rattaat ja ketjut puuttuvat vielä, jotka ajattelin ostaa ensiviikolla. (Y)


Kommenttia siis kehiin. Näyttely tuo ainakin deadlinen, jolloin pitää olla valmis eli rakentelu tulee säännöllisemmäksi. Toki saattaa tuoda myös stressiä, mutta kahdesta näyttelystä jo kokemusta, joten tuttua hommaa. (Y)

E: kuvat saattavat olla hieman isoja, mutta ei varmaan haittaa, jos näkyvät. (Y)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 25.08.2016 00:03 
Avatar

Liittynyt: 08.06.2014 20:24
Tuli tosta johtosarjasta mieleen, että eikö Tämä johtosarja olisi ollut parempi :think: orkkis keula näyttää hyvälle (Y) Tekis kyllä mieli nähdä tämä manki livenä :D

_________________
-YAMAHA DT50X 2011

-Honda monkey runko -80 tekniikka -89

-Honda monkey -80 entisöinti projekti

-Honda monkey -84


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 25.08.2016 10:52 

Liittynyt: 18.07.2015 20:21
Paikkakunta: Nivala/Oulu
Ei taida olla välimallin kone? Numero ei ainakaan viittaa välimalliin...

_________________
"Tämän iltainen taktiikkani perustuu Napoleonin ja Hitlerin sotasuunnitelmiin sekä myös Raattentien taisteluihin."
"Mikäli ne kuitenkin saavat kassin, läski-Salonen vaihdetaan luukulle"
Ex. Honda Monkey Punamusta -91
Tivoli Monkey -90
Honda Monkey Mustavalko välimalli -87


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 25.08.2016 18:15 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Eero223 kirjoitti:
Tuli tosta johtosarjasta mieleen, että eikö Tämä johtosarja olisi ollut parempi :think: orkkis keula näyttää hyvälle (Y) Tekis kyllä mieli nähdä tämä manki livenä :D


Kiitos kommentista. (Y) Joo tuon linkin johtosarja olisi kyllä parempi. Alkuun ostin tuon kiinan johtosarjan, josta ajattelin karsia turhat johdot pois. Mutta molempiin mankeihin tarvitaan johtosarjat, joten voisin ostaa tavaramankiin tuon paremman johtosarjan. (Y) LAhdessa luultavasti seuraavan kerran livenä, jos tavaramanki valitaan sinne. (Y)

LatZ kirjoitti:
Ei taida olla välimallin kone? Numero ei ainakaan viittaa välimalliin...


Joo, kone ei ole välimallin vaan vm.92 Hondasta. Tavaramankissa oli ostettaessa Skyteamin 90cc kone, joka näkyy aloitusviestissä. Hondan kone tavaramankiin kuitenkin löytyi samana vuonna, joka on parempi kuin kiinan kone. Toki olisi todella hienoa, jos tässä olisi välimallin kone, mutta ehkä sellaisen voisi löytää käytettynä joskus. :D Tämä kone tässä tulee luultavasti kuitenkin pysymään. (Y)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 31.08.2016 13:31 

Liittynyt: 18.03.2016 17:28
Niin tämä on tulossa lahden näyttelyyn 1-2 päivä lokakuuta? Täytyy tulla katteleen

_________________
Kalusto tällä hetkellä:
Skyteam PBR
täysin alkuperäis kuntoinen vm80 Honda monkey
-92 Suzuki PV
tykki samurai 110


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01.09.2016 15:08 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Rikuu kirjoitti:
Niin tämä on tulossa lahden näyttelyyn 1-2 päivä lokakuuta? Täytyy tulla katteleen


Vielä ei ole varmaa, sillä näyttelystä ei ole tullut vahvistusta vielä. :o Hakemuksen laitoin 29.8. elokuuta, joten eiköhän sieltä vielä vastata. :o Mutta jos valitaan, niin tottakai silloin on näytillä. (Y)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.09.2016 16:35 
Avatar

Liittynyt: 20.09.2014 12:22
Paikkakunta: Kokemäki
Kyllä se mestari vaan jaksaa näitäkin rakennella vielä yli-ikäisenä... Pitänee harkita Lahden reissua jos sä sinne mopos saat. (Y)
(Sillon kun itse tuputin mankini X-Tremeen, niin sain paikkavarmistuksen vasta reilu viikko ennen näyttelyä)

_________________
Snow Camo Monkey ??? Skyteam Fresh Blue
X-Treme Car Show 2015


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27.09.2016 21:02 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Kiitos kommentista. (Y) Täytyyhän jonkun näitä rakentaa enemmän tai vähemmän. :D Voisihan tuota omaa Audia rakentaa myös, mutta mankeja tulee laiteltua enemmän. Helppoja ja mukavia mopoja.

Päivitystä tulee varmaan huomenna (Y) Oma pöytäkone toiminut nyt huonosti, niin ei ole päässyt päivittämään niin useasti. :o

Isoimpana uutisena mainittakoon, että tavaramanki valittiin Lahteen Autot ja Viihde-näyttelyyn, joka on lokakuun eka viikonloppu. Seuraavaksi siis siellä nähtävissä. (Y)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29.09.2016 12:21 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Moro! Päivitetään tavaramankin etenemistä nyt, kun toinen tietokone toimii. (Y)


Eli hommat ovat eteneet hyvin ja kolmas näyttely on tulevana viikonloppuna. :D Hieman tuo aikataulu yllätti jälleen ja aika menee nopeasti, mutta tavaramanki alkaa olemaan jo hyvin pitkälti valmis. (Y)


Tavaramankille tehtyjä muutoksia kesän aikana on aika paljon, vaikka ulkonäkö tulee pysymään orkkistyylisenä. Hondan kone on nyt rempattu kokonaan ja koneessa on uusi kampiakseli, petilaakerit, uusi vaihteensiirtäjä, kaikki stefat ja nokkaketju sekä tiivisteet. Koneen lohkot on myös hieman vesihiottu ja keskilohkot kiillotan vielä metalpolishilla. Myös aiemmin ollut paskainen kansi on nyt putsattu, joka lähti yllättävän hyvin puhtaaksi oksaalihappo-liuoksen jälkeen messinkiharjalla harjaamalla. Kantta en maalaa, vaan se jää harjatun metallin näköiseksi ja hieman kiiltäväksi, koska helpompi pitää puhtaana ja maali ei pysyisi välttämättä niin hyvin. :) Kannen kasasin uudestaan ja lopputulokseen olen itse tyytyväinen. (Y)


Runkoon/rungon osiin tehtyjä muutoksia on tehty jonkinverran. Takalokaria lyhensin hieman, sillä oli aiemmin normaalin pituinen ja haljennut hieman keulinta harjoittelujen johdosta. :lol: Edellisistä päivityksistä moni on varmaan huomannut rumpukeulan tulevan tähän takaisin madallettuna. Keula madalsin viime viikolla ja leikkasin jousista pois aluksi 1.5 kierrrosta ja sen jälkeen toiset 1.5 kierrosta. Lyhyellä matematiikalla siis 3 kierrosta. :lol: Vielä vähän jännittää, kuinka matala tavaramankista tulee, sillä pyörilleen manki tulee varmasti tänään. (Y) Toivottavasti ei sentään lowriderin korkuista. Keulasta poistin myös heijastimien pidikkeet, koska ovat hieman hölmön näköiset. Keularunko, swingi ja t-pala on myös maalattu uudestaan viime viikolla. Muita isompia muutoksia on uudet koneen pultit, swingin pultti, tarakan pultit ja takakeskiö, jonka tilasin Topracingilta ja ketjuratas-paketti Motonetista. (Y) Uusia osia siis aika paljon, mutta harrastus maksaa. :smoke:


Sitten kuvia, joita on tällä kertaa isompi määrä. (Y)

Kuva


Kuva


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tuossa nyt isoimmat muutokset. Aika paljonhan tätä mankia on tullut rakenneltua eteenpäin, mutta mikäs siinä. :D Tästä mankista en ole aikomassa luopua ja pidän varmasti itselläni tunne arvon takia. Kommenttia kehiin ja Lahdessa nähdään. (Y)

Kride97 (C)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29.09.2016 18:49 

Liittynyt: 27.12.2013 15:25
Eihän tuo kolme kiekkaa oo paljon, itellä kans vakosen mankik keulasta otettu sen verran. Ei se kyl enää joustakkaa mihkää :D Nätti härveli tää kyl on muutenki, yks lemppareista :smoke:

_________________
a.k.a tuuppari

Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli viewtopic.php?f=2&t=20703

Honlei 201cc "fighter" kesä mopo viewtopic.php?f=3&t=21854

Monkey YX160 "Hell K" viewtopic.php?f=3&t=22702

https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 10.10.2016 20:43 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Moro!

Päivitetääs kuulumisia nyt messujen jälkeen ja muutenkin. (Y)

Tavaramanki valmistui ajoissa messuille ja sain mankin valmiiksi. Aikataulu yllätti, mutta mankista jäi uupumaan messuille vain ketjut, jotka olivat liian pitkät. Ketjut olivat kmc:n 420 ketjut, joita en ehtinyt lyhentää messuille. Muuten tavaramankin kasaus onnistui hyvin ja osat sopivat paikoilleen. Eturattaan kanssa oli kuitenkin hieman ongelmaa lukituslevyn takia. Mutta vanha eturatas sopi paikoilleen. (Y) Sähköt asentelin suurinpiirtein ja koneen kynnistyklsen jätin messujen jälkeen hommaksi, joka täytyisi tehdä pian. :D

Muuten messut sujuivat hyvin ja olivat myös hyvät. Kalustoa oli paikalla Suomesta hyvin ja Ruotsista myös. Moottoripyöriä oli myös hyvin paikalla, enemmän harrikoita, mutta taisi olla myös kolme katupyörää. Itselläni oli pienin pyörä ja messujen ainoa mopo, joka oli messuviikonlopun ison säiliörekan takana. :D Palkintoa ei tullut, mutta ei se mitään. Enemmän tämä on harrastus. (Y)

Laitetaas sitten rakentelu ja muutama messukuva:

Kuva

Kuva

Messuhallissa Lahdessa perjantaina (Y)

Kuva

Kuva

Keulan madallus onnistui yllättävn hyvin. Ja kuten panda sanoi, tuo kolme kierrettä ei ole vielä paljon rumpukeulassa. :D Nyt keulassa on myös joustoa, joten ei ole lowrideri sentään. Hondan vakio iskareilla mopo on nyt myös täysin tasapainossa, ei etu- tai takakeno. (Y) Kuvat messuhallin takana otettu.

Kuva

Kuva


Elikkäs näin. Vielä täytyy tehtävää hommaa olisi uudet ketjut ja öljyt, sähköjen laittelua sekä koneen käynnistys koneremontin jälkeen. :D Ja siiten vähän ajoa. Vielä täytyy katsoa, jos maalaisi sylinterikannen ja putken kuukesto mustalla, mikä voisi sopia hyvin. (Y) Ja sitten vähän ajoa tietenkin. :smoke: Talvella on kyllä pakko kokeilla, miten tuo levipelti toimii liukkaalla kelillä. :D


Kommenttia kehiin (Y)

Kride97 (C)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 10.10.2016 21:47 

Liittynyt: 18.07.2015 20:21
Paikkakunta: Nivala/Oulu
Oispa jo omakin mustavalko välimalli valmis :P Hienot vanteet renkaineen, mutta penkkiin voisit laittaa ryhtiä vielä :think:

_________________
"Tämän iltainen taktiikkani perustuu Napoleonin ja Hitlerin sotasuunnitelmiin sekä myös Raattentien taisteluihin."
"Mikäli ne kuitenkin saavat kassin, läski-Salonen vaihdetaan luukulle"
Ex. Honda Monkey Punamusta -91
Tivoli Monkey -90
Honda Monkey Mustavalko välimalli -87


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 10.10.2016 22:23 

Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku
erittäin kliini ja nätti :)

_________________
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 11.10.2016 15:18 
Avatar

Liittynyt: 17.04.2014 15:22
Penkkiä kun koittaa vielä ryhdistää niin oikein siisti kokonaisuus! (Y)

_________________
Honda Monkey '89 Orkkis Kuvia

Skyteam Monkey 72cc '13 Kuvia


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 12.10.2016 22:13 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Kiitos kommenteista (Y) Penkin laitan tohon to do list listaan. Täytyy katsoa, jos tuo pehmuste tarvitsisi vaikka kaveriksi vähän retkipatjaa tai muuta täytettä. :D

Ja vielä to do list:

- penkin ryhdistäminen
- ketjut ja öljyt
- sähköjen laitto
- koneen käynnistys
- (kannen ja putken maalaus kuumakestolla)

Näistä jatketaan siis. Syyslomalla ainakin aikaa, jolloin ehdin laittamaan noita pikkuhommia kuntoon. (Y)

Kride97 (C)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24.12.2016 01:22 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Moro!

Päivitetääs tavaramankin kuulumisia ennen joulua. (Y) Nopeasti on mennyt kyllä aika, kun viime päivityksestä on kulunut jo yli 2kk. :D

Tavaramankille ei ole tehty Lahden näyttelyn jälkeen isoja muutoksia, mutta pieniä muutoksia ja uusia ideoita on kehitelty. Vanteet irroitin ja purin kokonaan ja ne on tarkoitus tehdä tässä talven aikana uusiksi. (Y) Vanteisiin olen ajatellut puu-teemaa, eli siis maalaus puun väriseksi. Tuo idea tuli mersun vanteista facebookissa, jotka oli tehty tuolla puu-teemalla, josta itse pidin paljon. Tavaramankiin tuo voisi sopia ja olisi varmasti kliini yksityiskohta. (Y) Muita ideoita olen miettinyt vanteisiin myös, mutta jotenkin perusvalkoinen väri tuntuu vähän nähdyltä. Mutta ideoita vanteisiin saa ehdottaa. (Y)

https://www.facebook.com/soodajorma/pho ... =3&theater

Vanteisiin tulee nyt siis talven aikana isoin muutos ulkonäöllisesti. Sylinterikannen maalaan mustaksi koneesta ja lohkoja voisi kiilloittaa lisää. Myös kaasarin ulkonäköä voisi kohentaa, sillä siinä on pintynyttä likaa, kuten kannessa. Kansi lähti kyllä puhtaaksi oksaalihapon jälkeen, mutta on varmasti paremman näköinen maalattuna. (Y) Vakio ilmanputsarin ajattelin myös vaihtaa enemmän tyyliin sopivaksi, joten jonkinlainen kiihdytys-suppilo sopisi kromisena. (Y) Tuota osaa ei ole vielä tullut vastaan, mutta luultavasti sen voi tehdä itse metallista. Imukaulan halkaisija on tuolle osalle kuitenkin se tärkein mitta. Konetta ei ole muuten käynnistetty kertaakaan rempan jälkeen, joten käynnistyksen voisi tehdä samalla. :D

Kuva

Vanteiden ja koneen pikku muutoksien lisäksi olen ajatellut madaltaa mankia hieman lisää. (Y) Keulasta on otettu jo aiemmin 3 kierrosta pois, mutta vielä olisi varaa ottaa. Lowrideria tästä ei ole tarkoitus tehdä. :D Jalkatappirunkoa täytyy myös muokata tai ottaa esim. minicrossista toinen, josta saa tukijalkaa hyvin muokattua. (Y) Tällä etkellä manki on tasapainossa, joten tukijalka ei pääse niin vinoon kulmaan. Myös penkkiä täytyy ryhdistää.

Kuva

Lyhyesti to do list:

- vanteiden maalaus (puun värinen)
- keskiöt ? (ehdotuksia keskiöiden väriksi)
- kannen maalaus, kiihdytyssuppilo
- jalkatappirunko ja penkin ryhdistäminen
- madallus

Elikkäs näin. (Y) Lisäksi ilmoitin mankin ensi vuoden petrol circus näyttelyyn, joka on mp-17 messujen yhteydessä. Vuodenvaihteessa selviää, pääseekö manki sinne mukaan. (Y)

Näistä jatketaan ensi viikon jälkeen. Kommenttia kehiin ja ideoita myös. (Y) Pitäisikö tavaramankista tehdä historia päivitys, josta näkisi eri vaiheet ja versiot? Mielipiteitä tästä? Kuvia seuraavassa päivityksessä enemmän. (Y)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24.12.2016 02:30 
Avatar

Liittynyt: 17.04.2014 15:22
Toi vanne idea kuulostaakin hyvältä! Taaempi tarakka saattaisi olla paremman näköinen vaakasuorassa niinkuin etutarakkakin on?

_________________
Honda Monkey '89 Orkkis Kuvia

Skyteam Monkey 72cc '13 Kuvia


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 25.12.2016 16:18 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Kiitos kommentista (Y) Tuolla puu-teemalla vanteet aika varmasti tehdään. (Y)
Täytyy joo taivuttaa tuota tarakkaa suoraksi, nyt on muistaakseni pientä kulmaa. :)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03.02.2017 22:06 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Moro!

Päivitetään mankin kuulumisia, koska messukausi on nyt avattu. 8) Manki pääsi mp-17 messujen yhteydessä pidettävään Petrol circukseen, joten manki on siellä nähtävissä livenä. (Y)

Tosiaan manki oli tallissa viime syksyn ja joulukuussa aloin laittamaan mankia taas uuteen kuosiin. Manki muuttui joulun aikana ja nyt mankissa on korjattu enemmän niitä kohtia, jotka ovat aiemmin pistäneet silmään tai jääneet vähemmälle huomiolle kuin muut osat.

Mankista on nyt siis maalattu vanteet, keskiöt,tanko, t-pala, etu-ja takahaarukka uudestaan. Osat vein Espoon autohuoltoon, jossa myös tankki on aiemmin maalattu ja osien lopputuloksesta tuli todella siisti ja hyvä. (Y) Aiemmin suunnitelmissa oli maalata vanteet puun värillä, mutta tuo valkoinen väri toimii parhaiten. Myös takaiskarit purin ja maalasin uudestaan ja niistä tuli siistit.

Mankin alustaan ei tullut isoa muutosta, mutta madalsin keulaa vielä lisää. Jotenkin madallus on kova sana autoissa ja mopoissa, ainakin tossumopoissa. (Y) Keulasta otin pois saman verran kuin aiemmin, eli kolme jousen kierrosta, joka oli noin 3cm nopeasti katsottuna muistaakseni. Mielestäni tuo madallus onnistui todella hyvin ja manki on nyt hyvin balanssissa. 8) Keulasta loppui kuitenkin joustovara, joten jousitusta on nyt vain takana. :D Tukijalan muokkasin myös sopivaksi, niin pyörä pysyy pystyssä.

Koneen remppasin viime syksynä ennen Lahden näyttelyä, joten siihen ei tarvinnut tehdä isoja muutoksia. Vanha normaali ilmanputsari sai kuitenkin lähteä ja tilalle laitoin alumiinista tehdyn kiihdytys-suppilon, joka sopii pyörään loistavasti. Täytyy tässä keväällä testata nouseeko tehot tuolla ilmanputsarilla. :D Koneesta maalasin myös sylinterin ja kannen kuumakesto mustalla uudestaan, ja niistä tuli hyvät. Pakoputkesta poistin toisen lämpöraudan kiinnikkeet, kun olivat hieman irti ja ne lähtivät helposti pois. Lopuksi maalasin putken samalla maalilla kuin yläkerran. Kaasarista kiillotin kohon, imukaulan ja keskilohkot sekä muita kromiosia. (Y)

Tässä nyt tämän kuosin speksit. Lopputulokseen olen tyytyväinen (Y) Tällä kaudella tarkoitus myös käynnistää moottori ja varmaan ajamassa täytyy myös käydä pitkästä aikaa. Mutta näistä jatketaan. (Y)

Kuva

Petrol cirkuksen kuvaajan ottama kuva (Y)

Kuvia otan mankista viikonlopun aikana. Aikataulu yllätti, joten kuvia tuli vähän otettua. Kuvia voi laittaa tänne ja somen puolelta mankista löytyy kuvia. Tykkäyksiä oli facebookin puolella tullut jo todella hyvin. (Y)

Kommenttia kehiin (Y)

Kride97 (C)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06.02.2017 16:04 

Liittynyt: 24.03.2016 17:54
Tämä on kyllä aina ollut yksi minun suosikeistani! Hyvää työtä! (Y) (C)


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06.02.2017 21:32 
Avatar

Liittynyt: 20.09.2014 12:22
Paikkakunta: Kokemäki
Sanokaa mitä sanotte, mutta nyt haluaisin hypettää sickawsumia.
Pelkkä kannen maalaus teki tästä tosi mintin. Siisti ja ristiriidaton kokonaisuus ja IMO yks ihanimmista täällä. <3 (C)

_________________
Snow Camo Monkey ??? Skyteam Fresh Blue
X-Treme Car Show 2015


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 12.02.2017 00:29 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Moro!

Kiitos paljon ropser ja Järilä kommenteista. (Y) Itsekin olen todella tyytyväinen lopputulokseen ja mankin voisi nyt sanoa olevan valmis. (Y) Vielä täytyy laittaa ketjut paikoilleen, jotka olivat taas liian pitkät, 88 lenkkiset DID:it, katsoa sähköt ja käynnistää. Sitten pääsisi pitkästä aikaa ajamaan tällä. Viime kesänä olen ajanut viimeksi mankilla, joten polte on kova. :D

Itse MP-17 messut ja näyttely olivat hyvät tänä vuonna. Messuilla oli paljon hienoja rakennettuja pyöriä ja sekä uusia moottoripyöriä. (Y) Mankeja näyttelyssä oli myös, joten oli mukava että mankiharrastajia oli mukana. Tosin itselläni taisi olla näyttelyn ainoa aito manki. Näyttelyn taso oli myös kova, mikä näkyi esim. open-luokan pyörien tasossa. Mutta näyttely sujui hyvin ja manki saatiin ajoissa valmiiiksi. 8)

Facebookin puolella manki sai loistavasti näkyvyyttä ja mankin kuva saikin yli 1300 tykkäystä viikonlopun aikana, joka on hieno juttu. :o Somen puolella voisi laittaa useamminkin kuvia mankista, esim. Instagramiin.

Tämä näyttely taisi olla viimeinen tällä mankilla. Tosin, tänä kesänä olisi Helsingissä Helsinki bike show, johon ajattelin osallistua. Neljä näyttelyä on nyt takana, joka on aika paljon yhdelle mankille. :D Mutta jokaisesta näyttelystä olen oppinut ja rakentanut mankia eteenpäin. Näyttelyt ovat olleet mukava lisä manki harrastukseen ja deadline on auttanut mankin rakentamisessa. Kokemusta näyttelyistä on nyt saatu, mikä auttaa uusissa projekteissa. (Y)

Laitetaan nyt mankista vielä muutama kuva messuilta:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Elikkäs näin. Seuraavaksi siis manki ajokuntoon ja baanalle. :smoke:

Kride97 (C)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19.06.2017 20:29 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Moi ja terveiset Uudestakaupungista!

Päivitetään kuulumisia nyt kun ehtii. Kevät ja nyt alkanut kesä ovat menneet nopeasti yo-kirjoitusten sekä yo-juhlien, töiden ja muuton parissa Uusikaupunkiin. :o Mankille ei siis ole löytynyt kovin paljon aikaa rakenteluun ja laittoon, joten se olikin enimmäkseen tallissa. Sain pyörän kuitenkin kasaan muutto hommien keskellä ja vietyä pyörän säilöön. (Y) Tallia ei vielä ole täällä, mutta ehkä saamme isän kanssa vuokratallin jostain tästä läheltä. (Y)

Mankia en saanut kuitenkaan vielä käyntiin vikojen takia. Kaverini kanssa ihmettelimme kovasti miksi kone ei kerää puristuksia ollenkaan ja syyksi paljastui jumittunut imuventtiili kannessa. Ilmeisesti vesi on mennyt imu-aukosta ja pilannut venttiilit. :? Tosin venttiilit olivat Moposportin tarvike venttiilit, joten laatu ei ole samaa kuin alkuperäisissä venttiileissä.

Purin tuon vanhan kannen osiin ja tilasin uuden MBF:n 50cc kannen tilalle, jossa on hyvä laatu kiinan-osaksi. Hintaa tuolla oli 89,90e, joten ei paha hintainen. Meinasin tilata myös 72cc sylinterisarjan, mutta se olisi ollut kalliimpi ostos ja vaatinut isommat kaasarit, putken ja muuta kivaa. Uusi sylinterikansi sopi paikoilleen, mutta vika ei korjaantunut. :think: Kone ei kerää puristuksia, kun kiksistä alkaa polkemaan ja poljin tuntuu todella löysältä. Meinaa myös pyörähtää kokonaan ympäri. :shock: Kytkinkopan kun ottaa irti ja laittaa polimen paikoilleen, niin kone tuntuu paremmalta ja kerää puristuksia. Kone on rempattu viime kesänä kokonaan, joten hieman outo vika. Voi tietysti olla, että käynnistyspolkimen akseli tai ratas ovat kuluneet ja eivät ota ensiöpyörään kunnolla. Akselissa on välystä aika paljon.

Muuten mankille ei suurempia muutoksia tullut. Uudet ketjut on ostettu ja laitettu kiinni sekä uudet takapyöränlaakerit. Kovasti tekisi mieli päästä ajamaan jo tällä ja testaamaan pitkästä aikaa, mutta eiköhän tässä kesän aikana päästä baanalle. 8) Kuvia mankista:


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Seuraavaksi siis käyntikuntoon laittamista ja vian etsintää. :mrgreen:

Kride97 (C)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 28.05.2018 12:02 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Moroo!

Nopeasti on vierähtynyt melkein vuosi viime päivityksestä :D Aika on mennyt nopeasti armeijan harmaissa ja kohta on vuosi oltu sielläkin. Muutama viikko enää niin pääsee nauttimaan kesästä ja ajamaan mankilla. 8)

Mankiharrastus ei ole unohtunut ja Hondan kipinää on etsitty lomilla viikonloppuisin. Nyt pitkän loman aikana Honda kipinä alkaa olemaan jo lähellä, sillä CDI 2kpl, jännitteensäädin ja sytytyspuola on testattu toimiviksi. Vika siis ei ollut niissä :D Jäljelle sähköosista jää staattori, impulssikäämi ja vauhtipyörä. Nämä osat pitäisi vielä testata ja todeta niiden kunto. Impulssikäämiltä olen saanut oikean arvon sen 116 ohmia ja muista staattorin johdoista myös. Kipinää olen yrittänyt saada vain staattorin, CDI:N, puolan ja jännitteensäätimen johdoilla, eli virtalukko ja valot eivät ole kiinni vielä. Kasapartsin johtosarja ostin tähän silloin kaksi kesää sitten, mutta täytyy tutkia nuo johdotkin läpi vielä.

Hondaan olen ostanut valmiiksi toiset alkuperäiset tangonkiinnikkeet, jotka kiilloitan ennen kiinnitystä. Penkkiä ajattelin kokeilla ryhdistää retkipatjalla, koska sekin on ollut to do list jo jonkin aikaa. (Y) Muuten Hondaan ei ole isompia muutoksia tulossa.

Facebookin puolella on Bomber magazinen sivulla kilpailu, jonne saa lähettää kuvia mankeista. Laitoin itse kuvan Hondasta kilpailuun, joten katsotaan näkyykö kuvaa Bomber lehdessä. Pääpalkintona olisi 2vko käyttöön Hondan uusi kevarimonkey, joka olisi kyllä mahtavaa päästä testaamaan. (Y)

Ai niin ja tallikin löytyi viime kesänä täältä Ukista, jossa pystyy laittelemaan hyvin mopoja ja autoja. (Y) Kaksi manki projektia on myös tiedossa, jotka saatan hankkia. Kesän lopussa tai syksyllä (Y)

Laitetaan loppuun vielä muutama kuva:

Kuva


Kuva

Kuva

Kommenttia kehiin (Y)

Kride97 (C)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 28.05.2018 15:32 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Hienoa kuulla tästäkin topikista jälleen lisää (Y) . Tuntuu että useasti kipinän hukkuminen johtuu ainakin omissa tapauksissa impulssikäämin ollessa liian kaukana vauhtipyörän merkkikohdasta, jolloin ei löydy lähestulkoon ollenkaan signaalia tai sitten erittäin pieni kipinä josta ei vielä ole kylliksi käynnistykseen.
Jos lisää projekteja hankit niin topikit niistäkin pystyyn tai sitten tähän nykyiseen ketjuun 8) .

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 134 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com