Tänään on 15.02.2019 22:49


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Alueen säännöt


• Aloitusviestissä tulee olla kuv(i)a ja listat virityksistä, tuningeista ja muista muutoksista.

Ohjeet kuvien lisäämiseen!



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 117 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 13.07.2018 14:28 

Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki
Hyvä värivalinta. +4cm auttaa takahaarukassa jo paljon ja näyttää silmäänkin hyvältä. Pidemmät näyttää omaan makuun (N) , mutta makuasioitahan nämä.

_________________
Monkey YX 150cc E-start
Skyteam Monkey 49cc hopeamuna "jonnemopo"
YCF Factory SP3 Pastrana Edition, Daytona 190cc
YCF 88 Monster Erergy Editoin, YX 88cc
Fusion race 150R evo3 mönkijä
Fusion RCV-250 sähkömopo
Ford Fiesta XR2i "rata-auto"


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13.07.2018 17:41 

Liittynyt: 26.04.2014 17:50
Komeahan siitä tuli (Y) Takahaarukasta samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja, +4 näyttää vielä sopusuhtaiselta ja hillitsee 160cc:tä ihan tarpeeksi :smoke:
Meinasitko pitää tuon takavalon ja kilventelineen?


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13.07.2018 18:17 

Liittynyt: 03.12.2006 19:03
Paikkakunta: Etelä
Vaimentimen / Putkiston suosittelen vähän järeempään päivittämään.

Tuo lyhyt änkkä isolohkon kera huutaa varmasti korvatulppienkin välistä mukavasti :mrgreen:

+4 palkkihaarukka parantaa ajettavuutta huomattavasti jos siihen meinaat vielä investoida.

Etujarruletkun reititys myös veikeä :D Jos letkun pituutta pitää jonnekkin hukata, niin nostamalla tota kulmaa kahvarungon lähdöstä saa mutkia suoristettua sopivasti.

https://www.bikepics.com/pictures/27800 ... orilla-110


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15.07.2018 12:16 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Kiitokset kommenteista (Y) .
Täytyypi pistää ostoslistalle tuo +4 takahaarukka kun ei kovin kallis loppujen lopuksi ole ja tuo sopivasti ulkonäköä lisää mopoon. Moposportista tuokin näköjään löytyy, täytyy käydä joku päivä hakemassa.

https://www.moposport.fi/takahaarukka-m ... a-kepspeed

racer123: Se on vielä harkinnan alla, jos tuo itse takavalon runko olisi musta niin se tulisi pysymään varmasti. Mutta onneksi tuota kyseistä takavaloa saa myös mustalla rungolla (Y) .

jarez: Tuo kyseinen putkisto jota suunnittelen tähän projuun on kovaääninen mutta varustettu tuolla ns. manuaalikäyttöisellä DB killerillä. Omakohtaista kokemusta tuosta putkesta ei ole eikä youtubestakaan ole löytynyt soundcheck-videoita tuosta putkesta. Ääntä haluan pyörästä hieman lähtevän mutta kuitenkin sen verran hillitysti, etteivät korvat kärsisi pidemmän päälle :lol: .
Etujarruletkun reititys ei ole vielä täysin valmis, tulee muuttumaan kun saan asennettua tuon brembon jarrusatulan kiinni (Y) .

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19.07.2018 13:23 

Liittynyt: 03.03.2017 11:00
hienon näkönen siitä kyllä ontulossa (Y)


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 20.07.2018 09:39 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Komea kevarimanki tulossa 8) Täytyisi itsekin päästä testaamaan tuota 160cc joskus. 140cc koneessakin tehoa löytyy :mrgreen:

Army-vihreän kaveriksi vielä väriin sopivat venttiilihatut (Y) Kranaatit tai luodit. Nippelit.fi firmasta löytyy ja pyörii ympäri Suomea myös eri tapahtumissa.

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 26.07.2018 11:12 

Liittynyt: 27.12.2013 15:25
Joo, toho Yx kannattaa kyllä kunnon änkkä hommata, se o melko kova mölisemään :lol: Itellä on vakio putkesta tehty yläkauttanen, kuulostaa melko vakiolta tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla. Se on tosi hiljanen "stealth" putki, siittä ei äkkinisempi edes tajua että on 72cc isompaa kiinni 8) Iso osa mopojonneista ei edes tajua ku sanoo että on 50cc, Paitsi sitte ku nyrjäyttää ranteen ni se alkaa kyllä laulaan melko tuimasti :P

_________________
a.k.a tuuppari

Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli viewtopic.php?f=2&t=20703

Honlei 201cc "fighter" kesä mopo viewtopic.php?f=3&t=21854

Monkey YX160 "Hell K" viewtopic.php?f=3&t=22702

https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27.07.2018 15:06 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Päivää monkeyt.netin väki!
Ilmoitellaanpas hieman projektin kulusta.
Eipä ole tässä viime päivinä tapahtunut oikeastaan yhtään mitään johtuen muutto-hälinästä kun huomenna olisi tarkoitus muuttaa uuteen asuntoon.

Mutta sain sentään akun hommattua, geeliakku oli alunperin suunnitelmissa hommata mutta oikeankokoista ei löytynyt tuohon akkutelineeseen ja osa sitten oli niin hintavia etten nähnyt järkeä niiden ostossa. Puuiloon tuli sitten eksyttyä akkutelineen kanssa ja lopulta löytyi sopiva akku edulliseen 13,90€ hintaan. Sen nappasin mukaan ja suuntasin asentamaan (Y) .

Kuva

Kyseessä ihan perinteinen lyijyakku, akkuvedet sisään ja se on käyttövalmis 8) .

Kuva

Kuva

Seuraavana olisi vuorossa sähköjen paremmin asettelut ja suojaaminen.
Nyt on onneksi viiden päivän vapaa töistä, mutta sekin menee varmaan tavaroiden purkamiseen ja tulevan pienen ulkovaraston sisustamiseen, katsoo jos ulkovaraston ohessa kerkeisi taas rakentamaan piikkimonkeytä. Masain tuon mahdollisesti tuolta Lohjalta Helsinkiin kun olemme virallisesti muuttaneet niin saisi senkin näiden vuosien jälkeen ajoon.

Pakoputkiasiaa olen tässä pähkäillyt paljon tässä viimepäivinä kun kommenteja olen täältä lukenut. Pari ideaa on ollut mielessä, yksi olisi alkukäyrän itse tekeminen/paksun alkukäyrän löytäminen jostain jonka jälkeen suunnittelisi jostakin isommasta pyörästä äänenvaimenninta (jossa mieluusti erillinen DB-killeri) tähän alkukäyrään. Näiden isompien pyörinen äänenvaimentimet ovat useasti vain niin kanuunan kokoisia, vaatisi lyhentämistä että sopisi hyvin monkeyn rungon mittoihin jotta näyttäisi järkevältä.

Kuva

Tämän vaimentimen löysin näin äkkiseltään, tuon kokonaispituudeksi on merkattu 31cm.
Kun pari cm ottaa pois niin voisi sopiakin kokonsa puolesta monkeyhyn. Tässä vain yksi ehdotus ja monia on vielä mielessä.
Toinen mikä kävi mielessä niin vakioputkesta muokkaisi sopivanlaisen. Alkukäyrän varmaan vaihtaisin heti paksumpaan ja äänenvaimennusta kävisin uudestaan läpi, mutta pitäisi kuitenkin tuon kammioäänenvaimennin-systeemin. Suoraa putkea en tee kun nuo irralliset vaimentimet ajavat saman asian.

Seuraavaan kertaan... (C)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 28.07.2018 11:48 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Erittäin hyvältä näyttää (Y) Tuleeko normaali etuvalo vai joku muu? Pakoputkeksi joku siisti yläkauttanen putki paksulla alkukäyrällä (Y)

Btw mistä olet ostanut tuon yleismittarin? Itselläni hajosi tokmannin yleismittari :mrgreen:

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 31.07.2018 08:19 

Liittynyt: 31.08.2017 21:06
Paikkakunta: Hamina
Tuolla edellisellä sivulla oli jonkun verran juttua tuosta etuvalosta

Hyvältä näyttää mopot ja tekeminen (Y)

_________________
ei se teho vaan vääntö


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 31.07.2018 10:59 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Kiitoksia kommenteista (Y) .
Joo, edellisellä sivulla on tarkempia kuvia ja tietoja tuosta etuvalosta.
Yläkauttasen pakoputken tosiaan haluan tähän projektiin, jos olisi pitkällä takahaarukalla niin putki olisi todennäköisesti silloin alakauttainen.
Kuvien yleismittarin ostin kiinasta n. 2 vuotta sitten, ei tainnut maksaa edes kuutta euroa posteineen. Hyvin on toiminut ja ajanut asiansa harrastekäytössä 8) .

Nyt on tullut muutettua Helsingin Oulunkylään, vielä vähän purkamista ym. on jäljellä mutta pian alkaa ulkovaraston sisustaminen ja mm. piikkimonkeyn tuon tänne sekä haen masain mökiltä tänne kaupunkiin. Katsoo jos loppuviikosta pääsisi jatkamaan rakenteluja (Y) .

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 11.10.2018 12:27 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Hyvää päivää pitkästä aikaa monkeyt.netin väki!
Reilu 2kk viimeisestä päivityksestä kulunut aikaa niin nyt on aika hieman päivittää ja elvyttää tätäkin topikkia (Y) .
Tosiaan heinä-elokuun vaihteessa tuli muutettua naisystävän kanssa virallisesti saman katon alle. Heti en pystynyt tuomaan mopotavaroita uuteen asuntoon ja offtopikkina mersua olen rakennellut katsastusta varten kuntoon mm. lämmityslaitteen kenno ja muuta pientä. Vielä pientä fiksausta vaatisi vielä kun hylky tuli :cry: .

Kuva

Mutta pidemmittä puheitta nyt on käyttis ja piikkimonkey oheistavaroineen tuotu uuteen asuntoon niin pikkuhiljaa laitan käyttiksen ensin ajokuntoon kun otan sen nyt talveksi käyttöön työmatka-ajoneuvona 8) .

Kuva

Käyttis vaatisi pesun ja uuden kaasuttimen, vanhan kaasuttimen runko halkesi kesken ajon imukaulan ja kaasuttimen kiinnityskohdasta tuntemattomasta syystä huhtikuun alussa 2018 ja siitä asti mopo on seissyt talon nurkassa mutta nyt pääsi onneksi sisälle säilöön pari päivää sitten. Piikkimonkey on samassa kunnossa kuin viime päivityksen yhteydessä eli akku oli tullut hommattua, seuraavana olisi vuorossa äänenvaimentimen teko/suunnittelu.

Kuva

Masai olisi tarkoitus tuoda myös Helsinkiin kun saisin nuo vara-auton nastarenkaat vietyä toiseen säilytyspaikkaan, välillä kyllä tuntuu että projekteja on liikaa...

Seuraavaan kertaan (C) .

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.12.2018 11:05 

Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki
Moro! Saakos udella mitkä suuttimet laitoit Keihin PE26 kaasuttimeen?

Mulla nyt uudessa Keihinissä pääsuutin 122 ja tyhjäkäyntisuutin 35. Näissä tuntuu olevan mitä sattuu suuttimia uutena. Laihalla käy, suuttimia tulossa kiinasta. Kokeilen tuota kun tuo nykyinen Molkt on turhan kulmikas ja ainakin tuossa allekirjoituksen Daytona Anima-koneessa Keihin pelaa hienosti. Halpakin on tuo kaasari taisi olla jotain 17 euroa.

_________________
Monkey YX 150cc E-start
Skyteam Monkey 49cc hopeamuna "jonnemopo"
YCF Factory SP3 Pastrana Edition, Daytona 190cc
YCF 88 Monster Erergy Editoin, YX 88cc
Fusion race 150R evo3 mönkijä
Fusion RCV-250 sähkömopo
Ford Fiesta XR2i "rata-auto"


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09.12.2018 08:38 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Tere!
Muistaakseni totesin 115 koon pääsuuttimen olevan passeli tuon 160cc YX:n kanssa, tyhjäkäyntisuuttimen numeroa en muista, sitä ei tullut vaihdettua.
Jos haluat niin voin tarkastaa kaasarista tarkat suutinkoot kun kyseinen kaasutin olisi nyt tarkoitus putsata alkuviikosta kun projektia en mahdollisesti pääse nyt talvella rakentamaan muuten kuin sähköjen ja valojen kiinnikkeiden osalta.

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09.12.2018 13:23 

Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki
Oishan se aina kiva tietää millä suuttimilla muilla pelaa niin olisi hiukan suuntaa, yksilöitähän nämä kuitenkin on. Mulla 150YX.
Käy tosi laihalla noilla suuttimilla mitä siinä oli. Ei vaikuta kyllä imuvuodoltakaan kun ei kierrokset leijaile vaan sammuu ilman ryyppyä ja ryyppy antaa jo liian rikkaan seoksen siis lämpimänä. Tuollaisen kumikurkun kanssa asensin https://www.aliexpress.com/item/Pit-Dir ... 4c4dUChoa9

Mulla on tuo YCF jossa sama kaasari eri kaupungissa talvisäilössä, niin paha siitä tarkistella. Jos tämä kaasari osoittautuu huonoksi niin laitan Molktin takasin, oli siinäkin hieman jumppaa ennenkuin alkoi toimia.

_________________
Monkey YX 150cc E-start
Skyteam Monkey 49cc hopeamuna "jonnemopo"
YCF Factory SP3 Pastrana Edition, Daytona 190cc
YCF 88 Monster Erergy Editoin, YX 88cc
Fusion race 150R evo3 mönkijä
Fusion RCV-250 sähkömopo
Ford Fiesta XR2i "rata-auto"


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19.12.2018 21:22 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Ariilari: Vasta tänään kajosin tuon piikkimonkeyn kaasuttimeen. Pääsuuttimen koko on 117, tyhjäkäyntisuuttimen unohdin valitettavasti kokonaan tarkistaa (N) . Viimeksi kun tässä syksyllä ajoin kyseistä vehjettä niin ei se täysin säädöissä ole, yläkierroksilla tuntuu ettei ihan täysiä kierrä eli suutinrumbaa vielä edessä keväämmällä.

Mutta kirjoitellaas tänne hieman lisää projusta jota parhaillaan rakentelen eli Motovertistä.
Sen toin tässä pari viikkoa sitten mökiltä tänne pääkaupunkiseudulle, varastoon järjestin hieman tilaa niin pystyy siellä myös konetta rakentelemaan.
Ensimmäisenä oli vuorossa takapään kiinnitys runkoon.

Kuva

Kuva

Kuva

Jousitus on kaiken kaikkiaan hyvässä kunnossa ja tuntuu jämäkältä, keulan stefat tosin hieman hikoilevat öljyä. Täytyy tutkiskella täältä internetin syövereistä siihen uusia stefoja ja pölysuojia.

Kun tuli vekotin saatua rullaavaksi niin pientä osakatsausta tein uusittavista osista. Ainakin seuraavat osat menevät vaihtoon:
-Katteet
-Tarrasarja
-Kytkinvaijeri
-Penkki
-Tupit
-Ohjaustanko (ellei saa näppärästi suoristettua)
-Takajarrupalat
-Äänenvaimennin

Seuraavana oli vuorossa moottorin yläkerran purkaminen. Pyörän ostohetkellä vekotin lähti käyntiin mutta se kävi erittäin huonosti (pari vuotta sitten ollut viimeksi käynnissä, ihme että edes käynnistyi) ja käynnistyspoljinta poljettaessa poljin oli todella löysä eli mäntä tai sylinteri tai molemmat ovat vaihtokunnossa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Yläkerran purin, männästä männänrenkaat oli aikas loppu eli siinä todennäköisin syy väljyyteen ja huonoihin puristuksiin. Kannessa kaikki oli hyvin eivätkä venttiilit raottaneet tai olleet kuluneet ollenkaan eli kansi on tiivis, kannen kun purkaa ja puhdistaa niin on bueno (C) . Sylinterin mittasin niin se oli hyvässä kunnossa, hoonauksella selvitään sen kanssa. Koneeseen uusin ainakin mäntäsarjan, kytkinlevyt ja kytkinjouset sekä puran koneen kokonaan ja tarkistan alakerran laakereiden kunnon yms. ja kokoan koneen uusilla tiivisteillä, stefoilla ja O-renkailla (Y) . Kytkinlevyt minulle saapui pari päivää sitten postissa, vielä mäntää ja kytkinjousia odotellessa niin koneen rakentelut jatkuvat.

Kuva

Kuva

Kuva

Katteet ja tarrasarja saapuivat minulle tänään ja niiden kanssa aloitin touhuamisen.
Puolison pojan annoin päättää värityksen niin mennään tummalla teemalla eteenpäin. Takakatteiden tarrojen liimaus meni hieman päin p*rsettä mutta sille ei vain mahda mitään, mikään mestari en ole noiden liimaamisessa mutta harjoittelemalla oppii (Y) .
Näillä mennään eteenpäin.

Sanotaan täällä suoraan, että kun projekti valmistuu niin se olisi tarkoitus myydä jollekin kunnon käyttöön, siihen pyrin että tästä saadaan jollekin luotettava ja hyvä monttupyörä kun runko ja alusta on järeämpää laatua kuin perus kiinan minicrosseissa.

Seuraavaan kertaan... (C)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.12.2018 18:20 

Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki
Moro! Suuttimet tuli kiinasta Keihin PE 26.een ja pääsin hieman testailemaan. Autohallissa +16 astetta.
Alkuperäinen tilanne oli että ei käy ilman ryyppyä kuin täyskaasulla ja suuttimet olivat pääsuutin 122 ja tyhjäkäuntisuutin 35.

Aloitin reilusti isommilla. 130/45 lähti hyvin käyntiin, kiersi keskialueellakin ja kaasun pystyi avaaamaan nopeasti ilman ongelmia ,mutta täysikaasulla rikas.

Päädyin 122/42 tuntui aika hyvältä, mutta täykaasusta vaikea sanoa kun ykkösellä keulii ja kakkosvaihdetta ei saa vedettyä loppuun kun autohallin seinä tulee vastaan :D Sytytystulppa oli hyvän värinen.

Käyn kyllä vielä tässä joulupyhinä kokeilemassa niin että pienennän ainakin tuota tyhjäkäyntisuutinta ja palaan takaisin jos huononee. Pääsuuttimia tilasin lisää kun pienin on nyt 122 ja vanha Molktin suutin käy, muttä on 105 ja varmasti jo liian pieni.

Itse ainakin aika hifistelijä näissä säädöissä, kiva ajaa kun vetää heti ja kaasun pysytyy avaamaan ilman rykimistä nopeasti. Ainakin noissa minicrosseissa sen huomaa kun ei tarvitse vaihteita niin paljon käyttää kun kaasari hyvissä säädöissä.

Lyhyellä testillä Keihin PE 26 tuntuu mukavemmalta ajaa kuin Molkt 26, joka ei vedä alhaalta vaikka miten säätelee.

Kävin vielä ruuvailemassa kaasaria. Suuttimiksi jäi 122/45 ja neulaa säädin yhden pykälän keskeltä laihemmalle. Kun saan pienempiä pääsuuttimia pienennän hieman ja laitan neulan takaisin keskelle. Tullaan takaisin jos huononee.

Tässä kuten Molkt 26:ssa on luistin kannen kumitiiviste alkoholibensaa kestämätöntä. Bensana 98E eikä edes paljon ajoa, avasin kannen neulan säätöä varten, oli kumi sulanut ja venähtänyt niin isoksi että ei takaisin mene. Poistin sen kokonaan. Teen siihen myöhemmin paperitiivisteen kuten tein Molkt 26.een. Ooracing tästä syystä myykin noihin valmiita paperitiivisteitä kun ovat huomanneet ongelman.
Saa nähdä miten kaasarin pohjatiiviste kestää, sekin kumia mutta Molktissa oli paperia joka kestää.
Nämä kiinankumit taitaa olla kyllä niin "muovia". Ooracing suosittelee myös sen kumikurkun O-renkaan poisheittämistä ja korvaamista paperilla, näin tein.

https://www.ooracing.com/manifold-compo ... ikuni.html

Product improvement notice:

We have removed the rubber seal from this kit and now supply the kit with a gasket instead. This improves reliability of product and helps avoid distortion.

_________________
Monkey YX 150cc E-start
Skyteam Monkey 49cc hopeamuna "jonnemopo"
YCF Factory SP3 Pastrana Edition, Daytona 190cc
YCF 88 Monster Erergy Editoin, YX 88cc
Fusion race 150R evo3 mönkijä
Fusion RCV-250 sähkömopo
Ford Fiesta XR2i "rata-auto"


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 117 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com