Tänään on 21.06.2018 13:34


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Alueen säännöt


• Aloitusviestissä tulee olla kuv(i)a ja listat virityksistä, tuningeista ja muista muutoksista.

Ohjeet kuvien lisäämiseen!



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 29.02.2016 22:27 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Taas yksi monkeyn 110cc moottori valmistunut (Y)

Kuva

Kuva

Tämä kyseinen moottori menee näillä näkymin myyntiin, jotta piikkimonkeytä saisi rahoitettua hieman enemmän jos moottorista satutaan kiinnostumaan. Täytyy ensimmäiseksi kysyä, sattuuko kaverini olemaan siitä kiinnostunut kun hänellä on työn alla Skyteam Dax, johon suunnitteilla olisi saada suoraan isompaa konetta. 8)

Piikkimonkeyn aloitusta olen pikkuhiljaa alkanut suunnitella. Osatilauksia aion luultavasti tehdä ulkomailta aliexpressin kautta, sieltä on tullut vastaan kaikenlaista mielenkiintoista pääasiassa moottoripuolelta. Moottorisuunnitelmaksi valikoituu näillä näkymin 140cc yx, jonka aion rakentaa itse alusta lähtien :D . Isompi kone kiehtoisi myös mutta pitäisi tulla suht edullisesti vastaan ja mielellään projektikuntoisena. En ole vielä vain ymmärtänyt, miten aliexpressissä tuotteet maksetaan kun ennen ei ole tullut tilattua tavaraa ulkomaisista verkkokaupoista :oops: mutta pian sekin tulee opittua. Runko-osat aion tilata suomalaisista verkkokaupoista mm. MBFmotosta, Pitracingista sekä Topracingista.

Lisää piikkimonkeystä kun tarkat suunnitelmat ovat selvillä. Tällähetkellä en vielä kaikkea tahdo kertoa :wink: .

Seuraavaan kertaan.... (C)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01.03.2016 01:11 

Liittynyt: 04.03.2013 23:24
Paikkakunta: Hämeenkyrö hooods
Ihan hyvää kyytiä sää noita moottoreita kasaat. (Y)

Epäilen että siellä kaupassa maksetaan paypalilla niinkuin aikalailla kaikissa ulkomaan kaupoissa. Tai siis järkevin se paypal mutta käy varmaan kaiken maailman luottokortit sun muut, jos viittii numerot sinne laittaa. :D

_________________
Se mitä ei jesarilla pelasta on menetettyä.

-Honda monkey 125cc
-Honda monkey projekti
-Jincheng monkey 50cc
-Suzuki PV 50cc
-Aprilia MX50 & RS125
-Keeway skootteri

EX
-Pitpro 150cc


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06.03.2016 21:09 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Iltaa monkeyt.netin väki....

Piikkimonkeyn ulkonäkösuunnittelujen ohella huomasin perjantaiaamupäivästä nettivaraosa.com-palvelussa paperillisen ja kilvellisen vm. -04 jinchengin rungolla olevan monkey-projektin. Kyseinen vekotin sijaitsi Kauniaisissa Espoon vieressä ja perjantaina mökille mentäessä oli sitä tietenkin pakko käydä katsomassa koska se sijaitsi aivan mökkimatkan varrella 8) . Kyseinen monkey vaatii moottorin, kaasuttimen, etu- ja takakeskiöiden laakereiden vaihdon sekä johtosarjan siistimisen, muuten kaikki osat löytyi ja oli kaikinpuolin hyvässä kunnossa sekä hinta kohdallaan (Y) . Lisäosia sai jonkinverran mukaan mm. 8-reikäiset 2.5" leveät 10" tubeless-vanteet hyväkuntoisilla renkailla, tunturi hopperin keula monkeyn t-paloihin muokattuna ja ilmeisesti tunturi hopperin etuvanne jarrukilvellä ja kengillä.
Värinä tuttu ja turvallinen mastonin 121 eli mattamusta :mrgreen: .

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tähän en luultavasti aio tehdä sen suurempia ulkonäkömuutoksia. Ajattelin että jättäisin tuon ns. karun näköiseksi rässimonkeyksi mutta tekniikkaan, valopuoleen ja jarruihin panostaisin huolella, jotta tuolla voisi halutessaan stunttailla ja ajaa pidempääkin matkaa ilman pelkoa että moottori kilahtaa tai osia alkaa tippumaan matkan varrella (Y) . Tämän projun budjetin aion pitää mahdollisimman pienenä johtuen että piikkimonkeytä pitäisi tässä ohessa alkaa rakentamaan. Mahdollisesti alkukeväästä tai kesästä voisin laittaa tämän jinkun myyntiin jos iskee rahapula (toivottavasti ei :wink: ) tai viedä mökille leikkikaluksi kauppareissuille ja huviajeluille.

Nyt tässä illan aikana yritän tehdä ensimmäisen koetilaukseni aliexpressin kautta ja tilana näin alkuun muutamat tiiviste- ja stefasarjat. Jos tilaus onnistuu niin sitten piikkimonkeyn rakentelut ja osatilaukset aloitan vikkelään :D .

Seuraavaan kertaan... (C)

E: Nyt vajaa 15 minuuttia sitten tuli tilattua onnistuneesti ensimmäisen kerran tavaraa Kiinasta aliexpressin kautta 8) . Eli useampi tiiviste- ja stefasarja tulossa koetilauksena näin alkuun koska aiempaa kokemusta ulkomailta tilaamisesta minulta ei löydy. Hintaa jäi ostoksille hitusen alle 48 euroa sisältäen postikulut. Nyt kysynkin yleisesti, että te jotka olette tilanneet tavaraa tällä tai hieman isommalla summalla Kiinasta tai ylipäätään EU:n ulkopuolelta niin onko teille tullut kyseiseen summaan vielä arvonlisävero ja mahdollisesti tullimaksut päälle :think: ?
Katselin äsken tullin sivuja jonka mukaan tuosta 48 euron summasta ei tarvitsisi maksaa tullimaksuja koska se ei ylitä yli 150 euroa. Ja arvonlisäveron joutuu maksamaan koska tavaroiden hinta ylittää 22 euroa. Tullilaskurin mukaan arvonlisäveroa joutuisin maksamaan tuosta 48 euron summasta sis. postit noin 11,52 euroa eli kohtuu pienestä summasta puhutaan jos tuo pitää paikkansa. Kun itse koko moottorin tiivistesarjat maksoivat vain 2,39€/kpl niin siihen nähden ei ole paha tuon alv:n summa suhteutettuna tilaamieni tiivistesarjojen määrään kun suomesta saa halvimmillaan koko koneen tiivistesarjan 9,99€/kpl :mrgreen: .

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 07.03.2016 08:05 

Liittynyt: 29.11.2015 16:13
Paikkakunta: Savonlinna
Minkäs rengas sieltä varastosta pilkottaa kuvassa 3 :?:

_________________
Honda monkey -91

"Pienillä" virityksillä, mutta hyvällä maulla.
~55km/h näillä välityksillä.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 07.03.2016 15:28 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Jos tarkoitat tuota pinnavannetta/kumia niin se on 12" takasmotovanne masai-projektissani (Y) . Alunperin kyseinen vanne/vanteet ovat peräisin 190cc smoto YCF:ästä tai Pitprosta, en tarkkaan muista kun nuo hankin alunperin 2 vuotta sitten käytettynä Paimiosta alan harrastajalta 8) .

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21.03.2016 21:38 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Tervehdys!
Tänään päivällä saapui kiinasta pari pakettia, jotka tilasin kaksi viikkoa sitten aliexpressin kautta. Eli posti toi tullessaan YX140 kokokoneen tiivistesarjan, 2kpl YX140 stefasarjoja ja 5kpl 110cc kokokoneen tiivistesarjoja (Y) . Yksi paketti vielä puuttuu mutta se tulee näillänäkymin kotiovelle toimitettuna.

Kuva

Pakkaukset olivat kyllä erittäin ensiluokkaisesti pakattu ja kunnolla pehmustettu. Ei voi muuta kuin kehua kiinalaisia hinnan ja paketoinnin puolesta sekä hyvästä tuotteiden laadusta :D .

Kuva

Kuva

Suoritin äsken muutaman uuden tilauksen aliexpressistä liittyen piikkimonkeyhyn. Eli YX140 sylinteri, mäntäsarja, tiivistesarja, Z40 nokka-akselipaketti (sis. itse nokan, jäykät venttiilinjouset ja nokkarattaan) ja muutama keihinin kopiokaasutin tulossa näin alkuun sekä pari virikaasutinta kun edullisesti sai. Kyseisen projektin aloitan moottorista, jonka jälkeen aloitan runko-osien tilaukset mm. MBFmotosta, Pitracingistä ja Topracingistä (Y) . Hiljaa hyvä tulee... :wink:

PS. Värisuunnitelmista sen verran että piikkimonkey tullaan näillä näkymin maalaamaan sini-valko värityksellä (runko valkoinen, tankki sininen, lokasuojat siniset, jne.). Joidenkin mielestä kyseinen väritys on aikas yleisen (ja en sitä kiellä), mutta projektointi tullaan suorittamaan huolella ja rauhalliseen tahtiin sitä mukaan kun rahatilanne sallii (C) . Kiire projektin kanssa minulla ei ole mutta ennen kesää yritän kyseisen vekottimen saada ajoon vaikka ulkonäöllisesti ei olisikaan valmis. Maalauksen toteutan vasta aivan viimeiseksi eli ensin koko mopo kuntoon tekniikkaa ja sähköjä myöten.

Lisää projektista sitä mukaan kun osia saapuu ja pääsee rakennushommiin.
Seuraavaan kertaan... (C)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21.03.2016 23:57 

Liittynyt: 10.10.2011 16:36
Meinasit sitte 5kpl 110 myllyjä pyöräyttää, eihä siin sitte. :D


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22.03.2016 09:27 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Joo, tällähetkellä tosin on pulaa 110cc sähköstartittomista lohkoista ja yläkerroista eli niitä pitäisi haalia lisää :D . Pääasiassa ostin noita tiivistesarjoja hieman varalle kun niitä tuntuu menevän ihan hyvään tahtiin. Ja kun nuo käyvät kaikkiin 50-110cc monkey-type moottoreihin ja tässä pitäisi koota myös pari 50cc moottoria niin ei tarvitse kuin vaihtaa kannentiiviste oikeankokoiseen niin se on siinä (Y) .Näiden tiivistesarjojen hintaan olen kyllä erittäin tyytyväinen kun maksoivat vain 2,39€/kpl (C) .

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 28.03.2016 03:00 

Liittynyt: 07.07.2012 20:20
Paikkakunta: Kuopio
Halpaa :0

_________________
"Omani on melko löysä ja jotkut on saatanan jäykkiä."
juha ei ole stuntajaminen


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01.04.2016 23:37 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Iltaa!
Tänään tuli aloitettua hieman jincheng-projektin rakenteluja ja kokoamista. Eli ensimmäisenä vaihtoon menivät keskiöiden sekä keulan laakerit. Keskiöiden laakerit tuli vaihdettua Tattarisuon nuorison moottorihallilla, samalla siellä tuli rakennettua yksi skyteamin 50cc moottori tähän projuun mutta valitettavasti siitä ei tullut otettua yhtäkään kuvaa :oops: . Johtosarjan kunnostus olisi seuraavana vuorossa.

Kuva

Kuva

Kuva

Samalla vaihdoin rakkaaseen käyttikseeni kesäkumit alle. Takavanne on kotitekoisesti levitetty peltivanne ja sillä on leveyttä hieman vajaa 4 tuumaa. Talven aikana tiesuola ja kosteus olivat aikas hyvin alkaneet tehdä tuhojaan mopossa mm. takaiskarit olivat aivan ruosteessa, mutta nyt ne ovat huomattavasti paremman näköiset (Y) .

Kuva

Samalla maalia alkaa irrota mm. jarrupolkimesta. Mahdollisesti ennen kesää voisi muutamia osia moposta maalata uudestaan mutta täytyy sitä katsoa hieman myöhemmin kun piikkimonkeytä yritän saada kesäksi alle niin tuosta hondasta tulee joksikin aikaa silloin tarpeeton. Mutta myydä sitä en aio, suunnitteilla olisi aloittaa käyttiksen entisöintipuuhat kun rahaa alkaisi hieman enemmän jäämään yli.

Vielä lopuksi, yksi paketti saapui pari päivää sitten kiinasta sisältäen 3kpl 14mm kopio keihineitä :D . Tähän mennessä kyseinen paketti on tullut nopeiten perille. 9pv tilauksesta niin paketti oli jo noudettavissa läheisestä postin toimipisteestä (Y) . Näistä yhden aion laittaa tuohon jinchengiin, loput kaksi menevät myyntiin joista yksi meni jo kaupaksi. Eli vielä yksi kaasutin löytyisi, jos jotakin sattuisi kiinnostamaan. Teen siitä kohtapuolin myynti-ilmoituksen tänne monkeyt.nettiin.

Kuva

Seuraavaan kertaan... (C)

-Tomi

E: Tuleeko mahdollisesti joku foorumilaisista huomenna TuusulaStuntCrew:n järjestämään ajokauden avajaisiin Tuusulan vepelle klo 14? :D

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 02.04.2016 09:07 

Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku
Katoin tuota myynti ilmotusta niin näytti että toi kaasari on 14mm vain alkuosasta, mutta kaasarin keskiosassa näytti olevan pienempi, samalla tavalla kun aidossa keihinissä :? Eli onko sittenkin kyseiset kaasarit 9mm eikä 14mm?

_________________
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 02.04.2016 11:49 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Mittasin äsken tuon kaasuttimen kurkun sisältä niin se näyttäisi olevan 10,7mm. Erikoista että kyseistä kaasutinta kuitenkin myydään 14mm kokoisena internetissä :think: , mutta onhan vakio 9mm keihin kurkun suulta muistaakseni noin 13mm ja sisältä sen 9mm ja sitä myydään 9mm kokoisena. Saisi olla samalla tavalla tämänkin kaasuttimen kanssa että myytäisiin esim. 11mm kokoisena. Täytyypä päivittää myynti-ilmoitusta hieman (Y) .

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 02.04.2016 22:37 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Siistiä laittelua (Y) Katoin Youtubesta TSC-videoita ja bongasin sinun punamustan mankin videolla. :D Ei olisi ollut pitkä matka autolla Espoosta Tuusulaan, mutta täytyy tulla pyörii mestoille joku toinen kerta. (Y) Voishan tuota mankillakin tulla Tuusulaan kesällä. 8)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03.04.2016 23:56 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Iltaa kaikille!
Eilinen TSC-ajokauden avajaiset onnistuivat täydellisesti :D . Porukkaa oli parhaimmillaan noin 40 ja muutenkin tunnelma oli hyvä. Makkaranpaistoa, keulimista, stunttailua, kuminpolttoa, muiden mankistien kanssa jutustelua... aivan onnistunut tapahtuma (Y) .
Parit kuvat eilisestä, jotka tuli bongattua facebookista:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Mahdollisesti tulevaisuudessa tulee järjestettyä myös vastaavanlainen tapahtuma, ainakin kun siitä kyseltiin monilta että mitä mieltä he olisivat ajatuksesta. (C)

PS. Jos jotakin mietityttää/kiinnostaa niin olen tuo kuvissa esiintyvä ruskeatakkinen oranssikypäräinen henkilö :mrgreen: .

Seuraavaan kertaan.... (C)

E: Tässä vielä eilisestä video TSC:n youtube kanavalta. Oman videonkin pyrin tekemään tässä lähipäivinä.

https://www.youtube.com/watch?v=b64NqAXrqtQ

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 12.04.2016 16:08 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Terve taas... (C)

Jinkumanki rässi-projektia on saatu rakennettua vauhdilla eteenpäin eilispäivän aikana (Y) . Eli mopo saatiin vihdoin rullaavaksi rakennettua jonka jälkeen alkoi sähköpuolen siistiminen. Sähköt tuottivat hieman päänvaivaa kun kaikki johdot olivat irti liitoksistaan ja osa johdoista huonossa kunnossa :x , mutta se saatiin onneksi tuttavan avustamana kunnostettua.

Kuva

Kuva

Kuva

Johtosarjan kytkemisen jälkeen löytyi myös moottorin kadonnut kipinä, jonka jälkeen kasaus taas jatkui :D .

Kuva

Kuva

Kuva

Ulkonäöllisestihän jinku on erittäin karu, mutta tarkoituksella kun rässimopoksi tämä tulee. Moottori ja jarrut ovat kokeneet täydellisen kunnostuksen (Y) , ne ovat itselleni kaikkein tärkeimmät valojen lisäksi.
Eli mopo ei enää vaadi kuin kaasuttimen, valojen ja ketjujen asennuksen niin se on tieliikennekelpoinen. Kaasutinta odotan vielä viikon kun sen tilasin Kiinasta, loput osat laittaa paikalleen hetkessä. Kyllä tästä hauskan rässin saa kesäksi mökille, vielä kun laittaisi tuon yhden rakentamani 110cc koneen tähän niin se olisi jopa täydellinen jos ulkonäköä ei lasketa :mrgreen: .

Seuraavaan kertaan.... (C)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13.04.2016 08:54 

Liittynyt: 24.03.2016 17:54
Kivahan rässimopo tästä on tulossa. Kyllä kelpaisi itsellekkin! (C) (Y)


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15.04.2016 19:32 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Kiitokset ropser :D .
Asiat ovat rässimonkeyn kanssa edistyneet. Elikkäs kolme päivää sitten mopo saatiin käynnistettyä ensimmäisen kerran kun otin käyttikseni orkkismoottorista kaasuttimen väliaikaisesti tähän rässiin (Y) . 9mm keihini ei tarvinnut kuin pientä hienosäätöä (seos- ja tyhjäkäyntiruuvien kääntämistä) niin oli täysin säädöissä tämän moottorin kanssa. Testilenkit tuli suoritettua siinä samassa onnistuneesti. Kaksi päivää sitten mopoon asensin valot ja kävin pistämässä vakuutuksiin niin voi ajella yleisillä teillä. Vakuutuksenkaan hinta ei päätä huimaa, IF:illä pelkkä tieliikennevakuutus 106,74€ vuodessa, osakasko hieman kalliimpi eli 169,17€ per vuosi. Nyt itse kuviin:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Mopolla on tullut ajettua tähänmennessä sisäänajoa noin 25km matka. Valot, jarrut ja itse moottori toimivat ensiluokkaisesti eli kyseessä on ihan luotettavan oloinen kulkine vaikka ulkonäöllisesti on ihan kaatopaikalta löydetyn näköinen :lol: . Äskettäin tuli kiinnostuttua kokeilemaan kyseisen laitteen huippunopeutta vaikka onkin sisäänajossa niin puhelimen GPS:ään tuli lukemaksi 51 km/h. Vireinähän tässä ei ole muuta kuin 1p isompi eturatas ja "parempi" ilmanputsari. Kiihtyvyys ei päätä huimaa niinkuin voi olettaa, mutta katsoo jos sisäänajon jälkeen laittaisi jotain pikkuviriä tähän tai vaikka tuon yhden 110cc moottorin, jos kyseinen mopo menee tässä lähiaikoina mökille ajamaan posti- ja kauppamopon virkaa.

Vielä viimeiseksi,
Piikkimankin moottorinosat kytkinlevyjä lukuunottamatta ovat saapuneet kiinasta tänne suomeen niin mahdollisesti tiistaina aloitan kyseisen moottorin kasaamista. Z40 virinokka-akselipaketti saapui jo viime viikolla ja menin sitä asentamaan tattarisuon moottorihallille. Mutta kyseinen nokka-akseli ei käynytkään kanteeni :x eli se olisi nyt tarpeettomana.

Kuva

Kuva

Kuva

Jos jollakin foorumilaisella olisi kyseiselle setille tarvetta niin se lähtisi edulliseen hintaan sitä oikeasti tarvitsevalle. Myydään mielellään vain pakettina, mutta jos haluat ostaa pelkän nokka-akselin niin siihen sisältyy myös nokkaratas. Venttiilinjousille voin löytää itsekkin käyttöä mutta nokka-akselia ja ratasta en pysty hyödyntämään. Alustava hinta pelkälle nokka-akselille ja rattaalle olisi 40 euroa/tarjous. Kyseessä siis täysin käyttämätön setti (Y) .

Seuraavaan kertaan... (C)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 02.01.2017 17:12 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Tervehdys monkeytnetin väki piiiiitkän tauon jälkeen.
Tosiaan noin 8kk viimeisestä päivityksestä on aikaa ja paljon asioita on siinä ajassa tapahtunut :D .
Yksi merkittävimmistä asioista on että rässimonkeyn menin myymään kesän alussa pois piikkimonkeyn rakennustöiden vuoksi ja se suuntasi Vantaan Myyrmäkeen nuorehkolle naishenkilölle työmatka-ajoihin.

Kuva

Tässä kunnossa se lähti minulta, kuvista poiketen ilman tuota hondan sivukoppaa. Ennen myyntiä olin myös asentanut mopoon seisontatuen ja laittanut peilin paremmin ja asentanut eturattaan suojakopan kiinni. Toivottavasti uusi omistaja on kohdellut sitä yhtä hyvin kuin minäkin, hyvästi black rässi. Ikävöin sinua edelleen... :cry: .

Alunperin minun piti tämä pitää itselläni mökkimopona ja jälkeenpäin alkoi hieman harmittamaan että menin myymään pois kun piikkimonkeyn rakentelutkaan eivät ole menneet aivan ongelmitta.
Pari päivää myöhemmin piikkimonkeyn alakerran kokoamisen kanssa tuli ongelmia kun vaihteisto jostain syystä jumitti aina kun kytkimen kiinnitti vaihdeakseliin. Seuraavaksi päätin rakentaa piikkimonkeyhyn väliaikaisen 125cc lifanin moottorin ja tämän kyseisen koneen pääsinkin nopeasti koekäyttämään. Mutta seuraava ongelma oli piikkimonkeyn oman polttoainetankin vuotaminen jonka yritin korjata hitsaamalla mutta "korjaamisen" jälkeen tankki vuosi vielä enemmän kuin alunperin :evil: .
Siitä asti piikkimonkey-projekti on seisonut tyhjänpanttina varastossani ja harkitsin jo sen poismyymistä mutta motivaatio palasi minulla marraskuun alussa kun yhden tattarisuon moottorihallin työntekijän kanssa juttelin tästä projektistani ja hän kertoi että hänellä olisi tyhjänpanttina lähes alkuperäiskuntoinen mutta sähkövikainen alle 2,5tkm ajettu mökkikäytössä ollut vm. -07 kilvetön 50cc jincheng manki. Kyseisestä monkeystä alettiin hieromaan kauppoja ja sain sen itselleni lopulta 50 eurolla ja CDI boxi siitä oli mennyt ja sen vaihdolla siitä tuli toimiva ja ajokuntoinen (Y) .

Kuva

Tämän jinchengin ostamisen jälkeen innostus piikkimonkeytä kohtaan palasi kun suunnittelin että jos tuohon jinchengiin laittaisin piikkimonkeyn rungon ja väliaikaisen 125cc moottorin kiinni niin siitähän saisi väliaikaisesti ajokuntoisen ennen täydellisen projektoinnin aloittamista :roll: . Värisuunnitelmat tosin muuttuvat hieman, alkuperäinen värisuunnitelma piikkimonkeyn kanssa oli sini-valkoinen (runko valkoinen, tankki sininen yms.) mutta mieli ehti jo pari kertaa vaihtua.

Mitä mieltä monkeytnetin väki olisi jos piikkimonkeystä tulisi väritykseltä musta-oliivinvihreä? Eli mm. runko ja vanteet mustalla ja tankki sekä keskiöt oliivinvihreällä. Tämän värivaihtoehdon puoleen aloin kääntymään kun mietin, että jos kirkkailla väreillä maalaisin niin monkeytä saisi olla kokoajan kiillottelemassa kun varsinkin valkoisella pinnalla lika näkyy turhankin selkeästi.
Myös muita väriehdotuksia saa rohkeasti esittää (Y) .

Tällähetkellä piikkimonkey on tämännäköinen, mutta tankin menin jo v#tutuspäissäni heittämään pois.

Kuva

Niin ja sitten hieman voisin kertoa uudesta käyttiksestä monkeyn ja auton ohella.
Hyvä yleisö, saanen esitellä teille uuden tulokkaan. Legendaarinen maanteiden matkaaja ja sorateiden kuningas Suzuki DR650 vm. -92 :mrgreen: .

Kuva

Kuva

Kuva

Kyseinen vekotin on A2 kilvellinen ja aika matalatehoinen (34kW tai 35kW täystehoisena) mutta hyvin tälläkin kerkeää. Pyörä saapui perheeseen heinäkuun puolessavälissä ja sillä on tullut ajettua nyt noin 2tkm. Nyt talveksi se on viety talvisäilöön mutta keväällä sillä pääsee taas paukuttelemaan maanteille.

Ja ilmeisesti en ole kerennyt kertomaan teille tämänhetkisestä stunttiajoneuvosta joka tuli hommattua pahasti projektikuntoisena. Eli kyseessä olisi 3-5-vuotiaille tehty Kazuma 50cc lastenmönkijä johon olen laittanut kiinni 110cc moottorin.
Lyhyesti sanottuna tämä on aikamoinen tappovehje kun keulaa nostaa joka vaiheessa ylös ja huiput pyörivät reilussa 70 km/h (mitattu auton mittariin ja puhelimen GPS:ään). Runkoakin pitäisi vahvistaa ja perää kun perä vääntynyt rajumman ajon seurauksena ja kerran rengaskin irtosi ajon aikana kun takavanteen kiinnityskohdista hitsaukset pettivät (N) . Perän vinous ilmenee siten että keuliessa vekotin kaartaa oikealle kohtuu paljon mutta ei vielä kovin häiritsevästi. Myös renkaat pitäisi vaihtaa parempilaatuisiin kun ei nuo nappulat ole suunniteltu kestopäällysteelle.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pääasiassa tuolla mönkijällä tulee ajeltua Helsingin puolella Suutarilan teollisuusalueella tai Vantaalla jumbon parkkihallin katolla. Kummatkin paikat ovat hyvin rauhallisia perjantai-iltaisin niin ei tule aiheutettua pahennusta tavallisten ihmisten silmissä. Hyvin tuo mahtuu kaverin Nissan Micran takakontiin kun penkit laskee, voi kumpa mersussakin olisi yhtä hyvin tilaa :wink: .




Vielä olisi hieman Off-topikkia tiedossa vaikkei se virallisesti tänne kuulukkaan:

Nyt helmikuuhun mennessä jos saamme Vpartin kanavalle 25 000 tilaajaa täyteen niin ajamme kesällä 2017 Mankilla ja Daxilla Helsingistä jäämerelle 8) . Kyseistä reissua olemme suunnitelleet jo noin vuoden mutta virallisesti valmistelut aloitimme myöhäissyksystä. Monkeyhyn ja Daxiin uuden moottorin rakentelut ja virittämiset aloitetaan tammikuun loppupuolella tai viimeistään helmikuussa.

Tässä alkuvuoden aikana tänne tulee todennäköisesti päivitettyä tänne monkeyt.nettiin hieman tavallista enemmän asiaa kun rakasta käyttishondaakin alan rakentamaan hillitysti uudestaan. Suurimat muutokset käyttikseeni on uuden moottorin rakentelu, sähköjärjestelmän päivittäminen tulevan reissun ajaksi ja muutaman osan uudelleenmaalaus sekä mahdollisesti keulan kiillotus.

Seuraavaan kertaan.... (C)

E: Tässä vielä linkki Vpartin youtube-kanavalle.

https://www.youtube.com/channel/UCOCTut ... iRSMakTgug

Halutessaan voi myös tilata minunkin youtube-kanavan jos haluaa. Monkeyn rakenteluista voisin sinne pistää videoita tulemaan myös kunhan saisin hommatua paremman editointiohjelman kuin windows movie maker :lol: .

https://www.youtube.com/channel/UCoUox6 ... QypZYZ18jQ

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03.01.2017 20:04 
Avatar

Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki
Hyvä päivitys ja siistejä menopelejä (Y) Tuo musta-oliivin vihreä väritys kuulostaa ihan hyvältä (Y)
Jäämeri reissulle täytyy kyllä nostaa hattua (Y) Hieno ja uniikki juttu, jos saatte tavoitteen täyteen. Tuonne jäämerelle ei varmaan mopoilla ole kovin moni tai kukaan aiemmin mennyt. :D Mutta hyvältä näyttää 8)

_________________
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
Saab 9-3 og 2.0t vm.2001


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03.01.2017 20:22 

Liittynyt: 30.11.2015 16:58
Minkälaista reittiä tuonne ootte suunnitellu? Voisin vaikka A1 Masailla tulla matkanvarrelle morottamaan! :) Hyvältä kuulostaa projut kanssa! Minkälaista tekniikkaa suunnitelit piikkimankiin reissulle? :think:

_________________
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.01.2017 23:34 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Kiitoksia!
Kride97: Ellen ihan väärässä ole niin joku henkilö Keski-Suomesta olisi joskus kyseisen retken toteuttanut mutta asiasta ei ole todellakaan varmaa tietoa :think: . Kesällä kun kyseisen reissun toteuttaa niin hyvällä säällä ja matkaseuralla siitä voi oikeasti tulla todellakin hauska reissu vaikka matkaa tulee todella paljon ja aikaa menee :D .

Ainakin itse odotan innolla tulevaa kesää kun laitteet olisi viimeisen päälle rakennettu myös konepuolelta sekä ulkonäöllisesti (Y) . Suurin ongelma on luultavasti tavaran kuljetus jonka takia olen hieman harkinnut tuon etutarakan hommaamista takatarakan kaveriksi johon saisi ainakin parit tarvittavat työkalut ja mahdollisesti makuupussin jos joudumme yön jossain vaiheessa nukkumaan teltassa.

TurboRider: Tarkkaa reittiä ei ole vielä suunniteltu mutta näin suullisesti kun puhuin Vpartin kanssa niin todennäköisesti ajetaan ensin Helsingistä Lahteen ja sieltä Jyväskylään. Sitten sieltä Pihtiputaalle josta suuntaamme Nivalan suuntaan ja sieltä Ouluun-->Kemi-->Rovaniemi ja Sodankylään ja sitten vain ylemmäs Suomea ja sieltä Norjan puolelle (Y) . Tämä reitti voi vielä muuttua muutamien kaupunkien osalta, koska sitä ei ole vielä lyöty lukkoon. Ja ehdottomasti jos asut matkan varrella niin morottamaan saa tulla (C) . Joo ja piikkimankilla en kyseistä reissua toteuta kun sovimme että reissu toteutettaisiin ainoastaan mopoilla.
Mutta moottoripuolta reissun ajaksi olen suunnitellut että alakerran toteutus aloitetaan aidon hondan lohkoista, johon pistän 125cc lifanin vaihteiston koska siinä on pidemmät vaihteistovälitykset kuin normi kiinalaisessa 50-110cc vaihteistossa (Y) . Kytkin olisi perus 2-levyistä mallia jäykemmillä kytkinjousilla. Yläkerta tulee olemaan todennäköisesti 72cc sylinterillä joka on porautettu 47mm-->50mm eli kuutioita olisi vähänreilu 80 kun semmoinen sylinteri löytyy varastostani. Kantena perus 72cc kansi josta kanavia hieman muokkaa ja vaihdan tilalle kevyen virinokan. Sitten tietenkin myös venttiilien ja venttiilinjousien vaihto. Ja kaasutin mallia 20mm (C) .

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 05.01.2017 18:46 

Liittynyt: 30.11.2015 16:58
Hyvältä kuulostaa suunnitelmat, ja vielä enemmän respectiä tuosta kun mopoilla sinne asti lähette, täytyy kattoa lähempänä tuota että millonko liikusitte Lahessa päin, kun viikot oon kesäduunis Mikkelissä, ja sit viikonloppusin tulee Lahessa käytyä, niin jos sattuus kohille et pääsis morottaa :) Kannattaa myös tollanen power bank laturi hommata, ettei pääse puhelimen akku reissunpäällä loppumaan, nappikuulokkeet oon myös todennu toimiviks pitemmillä matkoilla! Meinasitteko päivitellä reissukuulumisia instagramiin tai muualle someen? 8)

_________________
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06.01.2017 12:39 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Kiitokset!
Ajattelin monkeyhyn sähköjärjestelmän päivityksen yhteydessä asentaa myös tupakansytyttimen juuri sen takia että puhelimesta ja kypäräkamerasta ei pääsisi akku loppumaan (Y) . Luultavasti ilman nappikuulokkeita reissu päättyisi lyhyeen koska pitkällä matkalla ajo ilman musiikkia alkaa yllättävän helposti tylsistyttämään. Olen huomannut kun ajan esimerkiksi mökille Lohjalle (n. 60km kotoa) niin jo sillä reissulla jos ei ole nappikuulokkeita mukana niin kyllä se tylsyys helposti meinaa iskeä. Kuulokkeet korvissa kyseisen matkan jaksaa helposti kunhan on tehnyt puhelimeen pitkän soittolistan musiikkia 8) .
Itse ainakin ajattelin päivittää reissua Facebookkiin ja Instagramiin (Y) . Reissun jälkeen alan tänne monkeyt.nettiin siitä kirjoittelemaan kun puhelimella tänne kirjoittaminen on ainakin omasta mielestä haastavaa kun tästä sivusta ei ole tehty mobiilisovellusta. Ja puhelimellani en osaa tänne kuvia lisätä...

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 20.01.2017 00:06 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Hyvää myöhäisiltaa monkeyt.netin väki!

Näin alkuun voisin kertoa että olemme Vpartin kanssa tästä Helsinki-Jäämeri reissusta sen verran innoissamme että vaikka emme saisi vpartin youtube-kanavalle 25 000 tilaajaa niin aiomme kuitenkin toteuttaa tämän reissun. Sen verran olemme tästä asiasta innoissamme (Y) .

Vpartin kanssa aloitimme moottorien rakentelut edellisviikolla. Alkuun laitoimme hänen tulevan moottorin sylinterinkannen kuntoon uusimalla siihen venttiilit ja tälläviikolla saimme hänen moottorinsa kunnostettua, tarkemmin sanottuna kyseinen kone saatiin valmiiksi eilen Pukinmäen moottorihallilla 8) . Jälkeenpäin harmittaa etten tuosta rakenteluvaiheesta muistanut/älynnyt ottaa kuvia niin kuvaa löytyy ainoastaan valmiista moottorista...

Kuva

Kuva

Kyseiseen koneeseen tuli siis kaikenkaikkiaan vaihdettua kaikki moottorin tiivisteet ja stefat, laakerit (lukuunottamatta neulalaakereita), mäntäsarja 72cc/47.00mm ja venttiilit sekä venttiilinvarren kumit. Ei voi oikeastaan muuta sanoa että todella hyvin onnistui kun itse kyseisen koneen lähes kokonaan rakensin :mrgreen: .

Oman moottorini alkutöitä aloitin tänään Tattarisuon moottorihalilla.
Ensimmäisen homman nimi oli vaihtaa moottoriin vaihteiston neulalaakerit. En ollut aiemmin vaihtanut mihinkään moottoriini neulalaakereita kun ne kestävät koneessa melkein koko koneen käyttöiän, mutta tänään päätin kyseisen homman suorittaa. Hieman hankaluuksia niiden kanssa oli kun tattarisuolta ei löytynyt niiden irroittamiseen sopivia välineitä niin ne joutui lopulta hakkaamaan sieltä pois. Sitten ei muutakuin uudet tilalle... (C)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Seuraavana vuorossa oli öljykanavan muokkaaminen/suurentaminen kun vaihdan hondan alkuperäisen öljypumpun tilalle tehokkaamman pumpun johtuen että tähän moottoriin tulee ennen reissua laitettua kiinni öljynlauhari ja ilmeisesti vakiopumppu ei ole sille tarpeeksi tehokas...? :think:

Kuva

Kuva

Kyseinen reikä josta öljy kulkee yläkertaan oli alunperin kooltaan noin 1,3mm ellen ihan väärin mitannut niin suurensin sitä uutta öljypumppua varten ja se onnistui hyvin. Uusi reikä on nyt tasan 2mm kokoinen joka ei ole ymmärtääkseni liian iso tai pieni.

Kuva

Loppuajan tattiksella käytin lohkojen kiillottamiseen jota mahdollisesti jatkan siellä myös huomenna. Paljon hommaahan siinä on että saa hyvin kiiltämään mutta on se sen arvoista. Kromikiiltoa en ole hakemassa mutta kuitenkin semmoista että pystyisi hieman katsomaan omaa pärstääkin moottorin pinnasta. Varsinaiset rakentelut pääsen todennäköisesti aloittamaan kuun lopussa tai viimeistään helmikuun alussa kun palkka tulee saatua tilille.

Kuva

Lopuksi voin ylpeänä ilmoittaa että piikkimonkeyn runko, takahaarukka ja pari muuta pientä osaa on viety hiekkapuhallukseen ja pulverimaalattavaksi yhdessä Vpartin daxin rungon ja parin muun kaverin moponrunkojen kanssa. Näillänäkymin selkeitä rakentelujen tuloksia pitäisi tulla vihdoin tänävuonna vaikka alkuperäisenä tavoitteena oli saada piikkimonkey ajoon jo viimekesänä. Todennäköisesti tämä väliaikainen 125cc lifanin moottori tulee olemaan piikkimonkeyssä näin alkuun kiinni kunnes innostun jälleen koskemaan tuohon 140cc YX:ään.

Mielipiteitä ja ehdotuksia tulemaan (Y) .

Seuraavaan kertaan.... (C)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 20.01.2017 11:52 

Liittynyt: 30.11.2015 16:58
Mukavan näköstä rakentelua, ja mukavaa lukea hyvin kirjotettua tekstiä (Y) Mahtavaa kuulla että reissu toteutuu, jään mielenkiinnolla odottamaan kuvia ja videota! Meinasitteko matkanvarrella käydä tutustumassa sen tarkemmin Suomen kaupunkeihin? :)

_________________
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com