Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. 5.8.14 .
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. vituiks män...
Heitä pikku nökäreet migillä siihen kiilauraan, rälläköi/dremelöi/runkkaa se about sopivaks ja sit teet pikateräksestä kiilan, PYSYY. Ite tein saman homman ja rupes pysyyn, vaikka oliki kiila vähän väljä alkuun. Muistaakseni jostain M27 kierretapista sai sopivan kokosen tehtyä...
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: 03.07.2012 16:23
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. vituiks män...
Kokeilkaapa silleen että ihmehiippari ajaa sillä sitten ku on ehjä, voi muuten kulkee!
ex:kiinan manki
nyk:Honda Monkey 125cc lowrider projekti
Suzuki pv 80 malossi, gianelli, 20mm lortto. huiput:99.5km/h(gps)
Itteco ergon kuriton ja rajottamaton huiput:60km/h
Suzuki s1 projekti
OSTETAAN: mankiin 8" etuvanne, kumi, keskiö, sivuposki ja raiserit.
VAIHDETAAN: samurai 125 keula(hyvä kuntonen) madallettuun keulaan.
nyk:Honda Monkey 125cc lowrider projekti
Suzuki pv 80 malossi, gianelli, 20mm lortto. huiput:99.5km/h(gps)
Itteco ergon kuriton ja rajottamaton huiput:60km/h
Suzuki s1 projekti
OSTETAAN: mankiin 8" etuvanne, kumi, keskiö, sivuposki ja raiserit.
VAIHDETAAN: samurai 125 keula(hyvä kuntonen) madallettuun keulaan.
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 18.02.2012 23:28
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. vituiks män...
Tännekkin päivitystä pitkästä aikaa.
Eipä ole muuta tullut kuin tehtyä purettua mankista staattori irti ja viilalla hion ylimääräiset törsteet pois magneeton kartiolta.
Sopivaa kiilaa ei löytynyt kajaanista ja vauhtiskin vielä puuttuu, huomenna käydä puuilo tutkimassa vielä ennen kuin rupeaa tilailemaan.
Vauhtipyörästä kun se itse magneetti osa on ruvennut murenemaan, niin ei paljoa kannata sillä kasata enää.
Tuosta näkyykin magneetti osan halkeama vasemassa ylälaidassa.
Ja kiila-ura, onneksi pohjalle jäi ehjää jotta saa uuden kiilan asettumaan oikealle kohdalle.
Eipä ole muuta tullut kuin tehtyä purettua mankista staattori irti ja viilalla hion ylimääräiset törsteet pois magneeton kartiolta.
Sopivaa kiilaa ei löytynyt kajaanista ja vauhtiskin vielä puuttuu, huomenna käydä puuilo tutkimassa vielä ennen kuin rupeaa tilailemaan.
Vauhtipyörästä kun se itse magneetti osa on ruvennut murenemaan, niin ei paljoa kannata sillä kasata enää.
Tuosta näkyykin magneetti osan halkeama vasemassa ylälaidassa.
Ja kiila-ura, onneksi pohjalle jäi ehjää jotta saa uuden kiilan asettumaan oikealle kohdalle.
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 18.02.2012 23:28
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Hoo, leuka rintaa vasten ja kohti uusia pettymyksiä
Sekopäältä tuli siis käytetty vauhtis ja kiila tähän joten tällä viikolla paketti läjään, Lauantaina sitten Jurvan Botniaringille kurvailemaan tällä
MBFmotolle laitoin just pienen tilauksen myös vetämään, jospa olisivat viimeistään perjantaina noudettavissa niin kerkeää laittaa paikalleen ennen pohjanmaalle lähtöä
Sekopäältä tuli siis käytetty vauhtis ja kiila tähän joten tällä viikolla paketti läjään, Lauantaina sitten Jurvan Botniaringille kurvailemaan tällä
MBFmotolle laitoin just pienen tilauksen myös vetämään, jospa olisivat viimeistään perjantaina noudettavissa niin kerkeää laittaa paikalleen ennen pohjanmaalle lähtöä
-
- Viestit: 413
- Liittynyt: 24.09.2011 17:27
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Onko siä Botniaringillä jotaki säpinää vai meetkö muutenvain ajelemaan sinne? Asun parinkymmenen kilsan päässä kys. radasta, jos tulisi RD:llä vilkaisemaan tätä kapinetta.
Vanki nro. 3715
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
P**koja vihanneksijä, katso ja kommetoi!
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 18.02.2012 23:28
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Lauantaina on Jurvan Botniaringillä Suomen volvokerhon ja Volvo racing club finladin yhteinen ratapäivä ja kesän suurmiitti.
Ilmeisesti myös renault kerholaiset pakkautuu paikalle.
senkun tulet vaan, mut löytää sellaisen sähkönsinisen jenkkikeulaisen 740 farmari volvon luota ja manki myös todennäköisesti on siinä vieressä.
Tänään kolahti MBF paketti postiin ja hain pois.
Myös mankiin kasasin magneeton paikalleen ja toimii, tosin väli alueella paukuttaa putkeen helkkaristi, pitää vielä impulssikäämin rako tarkastaa.
Myös MBF osat laittelin kiinni ja muutin ratastukseen 17-30.
Kaasukahvan modasin myös jotta luisti nousee nyt ylös asti.
Semmoista pientä, lauantaina näkee lentääkö vauhtis irti vai ei, vedin sen niin tiukkaan kun vaan sai kovan kierrelukitteen kera
Ilmeisesti myös renault kerholaiset pakkautuu paikalle.
senkun tulet vaan, mut löytää sellaisen sähkönsinisen jenkkikeulaisen 740 farmari volvon luota ja manki myös todennäköisesti on siinä vieressä.
Tänään kolahti MBF paketti postiin ja hain pois.
Myös mankiin kasasin magneeton paikalleen ja toimii, tosin väli alueella paukuttaa putkeen helkkaristi, pitää vielä impulssikäämin rako tarkastaa.
Myös MBF osat laittelin kiinni ja muutin ratastukseen 17-30.
Kaasukahvan modasin myös jotta luisti nousee nyt ylös asti.
Semmoista pientä, lauantaina näkee lentääkö vauhtis irti vai ei, vedin sen niin tiukkaan kun vaan sai kovan kierrelukitteen kera
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
on kyllä ihme ku ei kulje... omalla 140ccllä menty 119kmh........
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 18.02.2012 23:28
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Mahtava viikonloppu vietetty pohjanmaalla , Manki kesti rata-ajon ja kuminpoltto kisan.
Paljon oli myös hienoja Volvoja paikalla.
Sokerina pohjalla se että sain Volvo Racing Club Finlandin asenne palkinnon juuri mankin ansiosta
https://picasaweb.google.com/1151027905 ... 7340778866
http://isor.kuvat.fi/kuvat/vrcf+botniaring/IMG_2002.JPG
Ja video kumin poltosta
http://divi.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat/V ... MG3279.AVI
Paljon oli myös hienoja Volvoja paikalla.
Sokerina pohjalla se että sain Volvo Racing Club Finlandin asenne palkinnon juuri mankin ansiosta
https://picasaweb.google.com/1151027905 ... 7340778866
http://isor.kuvat.fi/kuvat/vrcf+botniaring/IMG_2002.JPG
Ja video kumin poltosta
http://divi.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat/V ... MG3279.AVI
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Kivasti palaa kumi
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 18.02.2012 23:28
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Herätystä tännekkin näin.
Mankille ei ole tapahtunut mitään jurvan reissun jäljiltä, mutta kohta puoliin tapahtuu.
Ostin tuossa siihen uudet etupumput jotka eivät ole seinään ajettua mallia ja samalla myös muutaman sentin orkkispamppuja pitemmät.
Sisärengas pitää hommata vielä taakse että saa taas ajokuntoon.
Kulkupuolta pitänee seuraavaksi ruveta parantamaan ja nokka vaihtaa kireämpää, ilmeisesti oorilta saa ??
Samalla kun nokkaa vaihtaa voisi vaikka huvikseen kanavat siistiä kannesta ja portata imukaulan ja pakoputken kanteen, jos se sitten rupeaisi jo 100km/h raja ylittymään
Mankille ei ole tapahtunut mitään jurvan reissun jäljiltä, mutta kohta puoliin tapahtuu.
Ostin tuossa siihen uudet etupumput jotka eivät ole seinään ajettua mallia ja samalla myös muutaman sentin orkkispamppuja pitemmät.
Sisärengas pitää hommata vielä taakse että saa taas ajokuntoon.
Kulkupuolta pitänee seuraavaksi ruveta parantamaan ja nokka vaihtaa kireämpää, ilmeisesti oorilta saa ??
Samalla kun nokkaa vaihtaa voisi vaikka huvikseen kanavat siistiä kannesta ja portata imukaulan ja pakoputken kanteen, jos se sitten rupeaisi jo 100km/h raja ylittymään
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Juu, Ooriltahan noita saa http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1395 Mulla on sataviiskymppisessä vastaava nokka ja hyvin nappaa jenkaa
Suorituskyky on aina kivaa, eikös?
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 18.02.2012 23:28
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Joopa joo, vaihdoin vihdoin uuden takarenkaan ja nyt vaan pärräillyt tällä, parina iltana tullut ihan kaupungissakin päristeltyä ja aiheutettua pahennusta
Hyvin on kyllä pelannut ja ajoimpa tuossa 90km/h nopeuden mittariin pieneen alamäkeen.
Venttiilit pitäisi säätää kun lämpimänä ruvenneet nakuttamaan vähäisen, Mikä on sopiva välys tähän moottoriin ? Hondan vakio 0.05 taitaa olla liian tiukka
Pidennetty takahaarukka pitää tässä ruveta tekemään talvea varten, jotta mahtuu sitten 10" renkaat piikeillä pyörimään alla, voi olla hauska peli jääradalla
Hyvin on kyllä pelannut ja ajoimpa tuossa 90km/h nopeuden mittariin pieneen alamäkeen.
Venttiilit pitäisi säätää kun lämpimänä ruvenneet nakuttamaan vähäisen, Mikä on sopiva välys tähän moottoriin ? Hondan vakio 0.05 taitaa olla liian tiukka
Pidennetty takahaarukka pitää tässä ruveta tekemään talvea varten, jotta mahtuu sitten 10" renkaat piikeillä pyörimään alla, voi olla hauska peli jääradalla
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Ite taisin imulle laittaa 0.10mm ja paolle saman vähän löysempänä, eli siihen 0.10-0.15mm välille.
Oot koko ajan ajanu tällä vakiotakahaarukalla? Hullu mies. Oma tuntuu heittävän ympäri joka vaihteella nyt kun vaihto lyhyemmän haarukan kiinni. Ja tuohon huippujen testaamiseen, täällä päässä vaihdettiin puolet kevyempään kuskiin niin saatiin huipuiksi alamäkeen 110km/h ja sama mäki ylöspäin 105km/h. Mun alla menee vaihdellen 95-105km/h sääolosuhteista ja tähtien asennosta riippuen.
Oot koko ajan ajanu tällä vakiotakahaarukalla? Hullu mies. Oma tuntuu heittävän ympäri joka vaihteella nyt kun vaihto lyhyemmän haarukan kiinni. Ja tuohon huippujen testaamiseen, täällä päässä vaihdettiin puolet kevyempään kuskiin niin saatiin huipuiksi alamäkeen 110km/h ja sama mäki ylöspäin 105km/h. Mun alla menee vaihdellen 95-105km/h sääolosuhteista ja tähtien asennosta riippuen.
Honda FT500 -83, Nissan Micra K10 -91. Entiset: Skyteam Monkey -09, kemmumanat -07 & -11, Jinkut -03 & -04, Skyteam PBR -06, Sendai 110cc, Peugeot Jet C-tech -06, Keeway Focus -06, Motozeta Rally 50, Grecav Amica, Peugeot 307 -02, Ford Escort -98, VW Vento -94
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 18.02.2012 23:28
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Juu vakio haarukalla mennään toistaiseksi, kaverina on 310mm iskarit ja edessä tuo skyteamin seinään ajettu keula 3cm koropaloilla.
Kyllä se tahtoo vähän herkästi keula keventyä, mutkissa ei oikeen uskalla löydä kaasua kerralla pohjaan ettei karkaa pito etuselta
Ja vielä tuohon huippuihin niin tuntuu että mitä enempi tuolla on nyt ajanut sen paremmin kone vain pelaa ja kerää vauhtia.
Itse ajoin tuolla mittariin 80km/h ja kaveri tuli perässä henkilöautolla niin kuulema vaan jäi jälkeen autolla jos ajoi mittarin mukaan 80km/h.
Pitäs jostain GPS saada lainaan niin voisi tarkistaa tuon mittarin tarkkuuden.
Kyllä se tahtoo vähän herkästi keula keventyä, mutkissa ei oikeen uskalla löydä kaasua kerralla pohjaan ettei karkaa pito etuselta
Ja vielä tuohon huippuihin niin tuntuu että mitä enempi tuolla on nyt ajanut sen paremmin kone vain pelaa ja kerää vauhtia.
Itse ajoin tuolla mittariin 80km/h ja kaveri tuli perässä henkilöautolla niin kuulema vaan jäi jälkeen autolla jos ajoi mittarin mukaan 80km/h.
Pitäs jostain GPS saada lainaan niin voisi tarkistaa tuon mittarin tarkkuuden.
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Toi mun 150cc ruoskamana vasa kiikkerä olikin kun tanko heilus ku mikäkin ja vakio svingi sekä aivan liian lyhkäset välit.
Jos jollain tutullasi on androidluuri niin siihen saa aikapaljon GPS sovelluksia.
Jos jollain tutullasi on androidluuri niin siihen saa aikapaljon GPS sovelluksia.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 18.02.2012 23:28
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Tuota tuota, nyt ei ymmärrä ihan täysin mitä tuosta nokka-akselista pitää oikeen tarkistaa ?
Tuota nokka olen siis tilaamassa http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1395
Ja tämän männän kans http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1398
Kumpikos kannen tiiviste kannattaa laittaa tuon korkeapuriste männän kanssa, 1mm vai 0,5mm ?
Jospa se nuilla osilla rupeaisi 100km/h raja rikkoutumaan
Tuota nokka olen siis tilaamassa http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1395
Ja tämän männän kans http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1398
Kumpikos kannen tiiviste kannattaa laittaa tuon korkeapuriste männän kanssa, 1mm vai 0,5mm ?
Jospa se nuilla osilla rupeaisi 100km/h raja rikkoutumaan
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Tarkista minkäkokonen laakeri sulla on vanhassa nokassa kytkimen puolella (oikealla) Mä en noista pattimännistä osaa sanoa mitään..
Suorituskyky on aina kivaa, eikös?
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Ite pistäisin millisen ettei vaan ropise mäntä venoihin.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Eikös kannattaisi ostaa molemmat kannentiivisteet, niin voisi kokeilla, että osuuko mäntä venttiileihin 0.5mm kannentiivisteellä. Jos osuu, niin laittaa paksumman 1mm kannentiivisteen.
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Jos puolimilliä ohuemmalla osuu, ja millisellä kanspahvilla ei osu venat mäntään rako on todellakin liian pieni....
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 18.02.2012 23:28
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Joo oli tarkoitus kummatkin tiivisteet ostaa kyllä, eivät niin hinnan kirossa ole.
Ja ainahan voi mäntää koneistaa tarpeen vaatiessa.
Ajattelin vain kysäistä jos joku olisi jo kokeillut samaa setuppia.
Mutta joo asiaan, tuossa hallilla pälyiltiin ja kaveri testasi mankelia niin päätti sitten hytittää mankin tuloksella että, kytkinkoppaan halkesi reikä kun jalkatappirunko vääntyi sitä vasten
Nappasin kopan irti ja löin kaverille kouraan jotta ehjänä palautus kiitos ja eikä millään kemiallisella metallilla paikattuna
pärkkele särki sitten varikko mopetin
Ja ainahan voi mäntää koneistaa tarpeen vaatiessa.
Ajattelin vain kysäistä jos joku olisi jo kokeillut samaa setuppia.
Mutta joo asiaan, tuossa hallilla pälyiltiin ja kaveri testasi mankelia niin päätti sitten hytittää mankin tuloksella että, kytkinkoppaan halkesi reikä kun jalkatappirunko vääntyi sitä vasten
Nappasin kopan irti ja löin kaverille kouraan jotta ehjänä palautus kiitos ja eikä millään kemiallisella metallilla paikattuna
pärkkele särki sitten varikko mopetin
-
- Viestit: 445
- Liittynyt: 20.05.2011 22:14
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Mulla on virinokkia, ota yv jos kinostaa.
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
No eihän ole. Paksumpi kansipahvi vähentää mahdollisten alatiivisteiden määrää.T0by kirjoitti:Jos puolimilliä ohuemmalla osuu, ja millisellä kanspahvilla ei osu venat mäntään rako on todellakin liian pieni....
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Tottahan tuokin, mutta taas kun laitetaan noita pikkupatentteja pytyn alle, niin nokkaketju ei välttämättä riitä. sitten otetaanki männästä pois
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 18.02.2012 23:28
Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Otetaas uusiksi...
Näin juuri, ei enää niitä virityksiä kiitos, aikanaan sai ihan tarpeeksi kikkailla 72cc kanssa että sai sen pyörimään puoliautomaatin kannen kanssa...T0by kirjoitti:Tottahan tuokin, mutta taas kun laitetaan noita pikkupatentteja pytyn alle, niin nokkaketju ei välttämättä riitä. sitten otetaanki männästä pois
Ja varsinkin kun nykyään on joko itsellä tai tutuilla mahdollisuus tehdä kunnolla tarvittavat sovitukset koneistukset.
Aikanaan piti meinaan 72cc mäntää kairata matalemmaksi dremelillä ja myös kannesta palotilan reunaa viistää jotta mahtui olemaan
Jos joutuu mäntää koneistamaan matalemmaksi niin helppo homma kun kaveri laittaa sorvin pyörimään