Juu, elikkä uutta projektia olisi tarkoitus aloitella. Tästähän suurin osa osista on peräisin kesällä ostetusta osakasasta. Mutta esim. koneen ja penkin sain tuosta viimeisimmästä projektista. Tästä tehdään sellainen vähän "paranneltu", eli levyjarrullinen keula ja paremmat takajouset, katkastu loksu ja yms.
Tämänhän vuosimalli on -92, joten tämä maalataan punamustaksi, eli alkuperäisillä väreillä. Tätähän voisi vaikka kutsua "parannelluksi orkkikseksi"? Tosin pensselillä tulee oikeastaan kaikki osat, jossei tankkia ja muovikoppia lasketa. Ei se minua haittaa, hyvä sillä tulee, on kokemusta.
Mutta tässä kuvia alkutilanteesta. Kuvat on mitä on, sillä ei tuolla pimmeessä oikein kunnon kuvia saanu:
Kasasin tuon verran, jotta pystytte hahmottamaan minkälainen vekotin tämä suunnilleen on.
Ostin lampunkopan ja kromikehyksen onkimadolta:
Ei oikein tullut noita kuvia otettua paljoa, no ei kai se haittaa.
Tässä pieni lista mitä on tarkoitus tehdä:
-Osien hiominen metallille teräsharjalaikalla rälläkän kanssa
-Noitten kromivanteitten poraaminen 8-reikäsiksi ja maalaaminen punaseksi
-Maalata punamustaksi ja laittaa välimallin tarrat
-Puuttuvien osien hankinta (Ei puutu melkeinpä mitään, ehkä pari sähköosaa)
-Tehdä vähän "stunttihenkiseksi"
Tekniikka:
-Hondan alakerta, johon tulee 72cc yläkertasarja (Varmaan happy-motorpartsilta)
-Se "19mm" jinke, varmaan jollain piperillä
-Joku kiinanmankin vakioputki, saa tarjota YV:llä
-Jotkut 14-37 välitykset, vois olla mukavat kikkailla
-Rajoittamaton cdi-boksi, tai hondan rajotettu, riippuu kumman löytää
Ulkonäkö:
-Punamustan maalit ja välimallin tarrat
-Katkastu takalokari
-Levykeula
-Kiillotettu moottori
-Bilteman leditakavalo
-Itsetehty tarakka vahvistettuna
-8-reikäset kromivanteet talveksi punaiseksi maalattuina, finnspeedeillä
-3" ja 3,75" leveät alumiinivanteet kesäksi nauteilla tai matalaprofiilirenkailla
Oheista:
-H4-valo keulille ja taakse se ledivalo, 12 voltin jänärillä
-Johtosarja tehdään uudestaan, kaikki turha pois, vain valot ja virtalukko
Tällä viikolla ois tarkotus hioa osia, no kahtoo mitä käy. Pitäs myös tuohon 110cc koneeseen tilata magneetonpohjalevy, jotta sais siihen sen oman magneeton. Sitten sen möisi, ja käyttäis rahat hondan koneeseen.
Nazgege kuittaa.
Nazgegen -92 käyttisprojekti
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Nazgegen -92 käyttisprojekti
Viimeksi muokannut Nazgege, 05.08.2014 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Nazgegen -92 käyttisprojekti
Hyvältähän nuo suunnitelmat kuullostaa
Mankismi on sairaus
Monkey 1997
Monkey 1983
CafeRacer
Monkey 1997
Monkey 1983
CafeRacer
Re: Nazgegen -92 käyttisprojekti
Silmä käteen !
Nazgege kirjoitti:Nonniin, nyt melekein puolen vuoden jälkeen vähäsen päivitystä.
Eli tätä projektia on herätelty nyt hieman. Ensimmäisenä hioin kromivanteet, keskiöt, jarrukilven, tangon ja jarrupolkimen:
Suzuki PV 50 -97, Honda Monkey Z50JM -92
Re: Nazgegen -92 käyttisprojekti
Juu, eli tulihan tuo manki kasattua ja kortti saatua. Ulkonäköön ei silloin kerennyt panostaa, kunhan pääsi ajamaan. Samana päivänä tuon ajokuntoon sain kun ajoluvankin lompakkoon.
Kasausvaiheesta yks kuva:
Tässä jotain kännykkäkuvia ajokuntosesta vehkeestä:
Itsetehyn ja vahvistetun tarakan maalasin joskus:
Ketjutkin löi poikki, no olihan ne ihan liian löysällä, niin löimpä 16h rattaan 14h tilalle. Kulki ainakin kovaa ja kiihtykin ihan hyvin. Magneetonkoppa meni siinä rytäkässä tuhannen päreiksi, joten se tuli korjattua pellillä ja kitillä kuntoon.
Kivasti oli rullalla ketjut juu:
Rupes jo kyllä vähän tympimään tuo ruoska vehe. Niimpä laitoin tuon yhen riejun kuntoon ja kilpiin, se toimii sillä aikaa ajokkina kun manki on remontissa.
Kuvia ennen kuin laitoin osiksi:
Oli tuo kyllä aika heikossa hapessa ulkosesti, kuvistahan sen jo näkee. Tekniikka on kylläkin todella hyvässä vireessä.
Tuli sitten mankia purettua eilen ja tänään, siinä tulos:
Koneen pesin, oli kunnon kestopaskakerroksen sisällä. Noh jos sitä vaikka huomenna purkais. Siihen pitää vaihtaa booreiltaan ehjä kampura ja vaihteensiirtäjä/vaihteisto, kun meinaa pomppia joskus vapaalle. Onneks koneen kiillottaminen ei tuu ehkä olemaan hirmu vaikeeta, kun tuli joskus tuo noin siistiksi hiottua.
Ei tuon enempää ollu öljypropun magneetissa roskaa kun valutin öljyt ulos.
Joo eli tarkotuksena ois pistää koko vehe loistokuntoon, viijä osia maalaamoon, kiillottaa kone yms. Pistää kaikki viimesen päälle. Eteen laitan sen levykeulan joka miula on jo, taakse tulee levyjarrusarja kun sen sain kaverilta halvalla.
Katsotaan millon päivitellään lisää, toivottavasti siihen ei mene taas yli kolmea kuukautta.
Nazgege kiittää ja kuittaa.
Kasausvaiheesta yks kuva:
Tässä jotain kännykkäkuvia ajokuntosesta vehkeestä:
Itsetehyn ja vahvistetun tarakan maalasin joskus:
Ketjutkin löi poikki, no olihan ne ihan liian löysällä, niin löimpä 16h rattaan 14h tilalle. Kulki ainakin kovaa ja kiihtykin ihan hyvin. Magneetonkoppa meni siinä rytäkässä tuhannen päreiksi, joten se tuli korjattua pellillä ja kitillä kuntoon.
Kivasti oli rullalla ketjut juu:
Rupes jo kyllä vähän tympimään tuo ruoska vehe. Niimpä laitoin tuon yhen riejun kuntoon ja kilpiin, se toimii sillä aikaa ajokkina kun manki on remontissa.
Kuvia ennen kuin laitoin osiksi:
Oli tuo kyllä aika heikossa hapessa ulkosesti, kuvistahan sen jo näkee. Tekniikka on kylläkin todella hyvässä vireessä.
Tuli sitten mankia purettua eilen ja tänään, siinä tulos:
Koneen pesin, oli kunnon kestopaskakerroksen sisällä. Noh jos sitä vaikka huomenna purkais. Siihen pitää vaihtaa booreiltaan ehjä kampura ja vaihteensiirtäjä/vaihteisto, kun meinaa pomppia joskus vapaalle. Onneks koneen kiillottaminen ei tuu ehkä olemaan hirmu vaikeeta, kun tuli joskus tuo noin siistiksi hiottua.
Ei tuon enempää ollu öljypropun magneetissa roskaa kun valutin öljyt ulos.
Joo eli tarkotuksena ois pistää koko vehe loistokuntoon, viijä osia maalaamoon, kiillottaa kone yms. Pistää kaikki viimesen päälle. Eteen laitan sen levykeulan joka miula on jo, taakse tulee levyjarrusarja kun sen sain kaverilta halvalla.
Katsotaan millon päivitellään lisää, toivottavasti siihen ei mene taas yli kolmea kuukautta.
Nazgege kiittää ja kuittaa.
Re: Nazgegen -92 käyttisprojekti
Juu, no tulihan tämäkin rakenneltua loppuun, päivittely tais vähän jäähä.. Oli aika paljon kieltämättä laittamista, levykeula, takalevari, jinkun putki esimerkiksi olivat ihan jonniinmoisia muokata. Aika paljon muitakin oli. Konekkin kävi tietysti palasina ja kaikki paikat kuntoon, sitä myös kiillottelin ja osat maalas kaveri ruiskulla 2-komponenttiväreillä, hyvää jälkeä tuli.
Mutta koska no pic no proof, niin laitetaampa vähän kuvatuksia, laatu on raiskautunut totaalisesti.
On tässä ehkä jotain tapahtunut kun vertaa lähtökuntoon
Ennen:
Jälkeen:
Älyttömän kiva vehe oli ajaa, ja muutenkin mukava kapistus. Mutta ajattelinpa että pistän mankin myyntiin, hetken kaupittelin ja ostaja narahti pihaan. Mukavat massit tuli tuosta käärittyä, niillä rahoilla menin heti ylihuomenissa ostamaan valkokilpisen CR Hondan. Tästä olis tarkotus rakennella A1-menopeli kevariksi, sitten kun saan kortin. Topikkia tulossa jossain vaiheessa mototin puolelle. Mutta merkki pysyy kuitenkin samana
No sitten lähes kuukauden ilman omaa menopeliä ollessani ostin kaverilta PV:n, kohtuulliseen hintaan. Hirveä hinku olis päästä tämäkin projektoimaan, lähiaikoina luultavasti tulee jotain kirjotusta pv-foorumin puolelle. Mukava ois päästä suitsaa näpräämään, onhan tuota kokemusta tullutkin jo yhdestä riejusta.
Nazgege kiittää ja kuittaa menneistä ja tulevista vuosista mankien parissa monkeyt.netissä. Saa nähä että mitä tuon punavalkovälimallin kanssa tekee, saattaa jotain muutakin mankia tulla talliin vielä joskus.
Jos modet luette tätä niin lyökää lukkoon, niin myös tehkää tälle.
Mutta koska no pic no proof, niin laitetaampa vähän kuvatuksia, laatu on raiskautunut totaalisesti.
On tässä ehkä jotain tapahtunut kun vertaa lähtökuntoon
Ennen:
Jälkeen:
Älyttömän kiva vehe oli ajaa, ja muutenkin mukava kapistus. Mutta ajattelinpa että pistän mankin myyntiin, hetken kaupittelin ja ostaja narahti pihaan. Mukavat massit tuli tuosta käärittyä, niillä rahoilla menin heti ylihuomenissa ostamaan valkokilpisen CR Hondan. Tästä olis tarkotus rakennella A1-menopeli kevariksi, sitten kun saan kortin. Topikkia tulossa jossain vaiheessa mototin puolelle. Mutta merkki pysyy kuitenkin samana
No sitten lähes kuukauden ilman omaa menopeliä ollessani ostin kaverilta PV:n, kohtuulliseen hintaan. Hirveä hinku olis päästä tämäkin projektoimaan, lähiaikoina luultavasti tulee jotain kirjotusta pv-foorumin puolelle. Mukava ois päästä suitsaa näpräämään, onhan tuota kokemusta tullutkin jo yhdestä riejusta.
Nazgege kiittää ja kuittaa menneistä ja tulevista vuosista mankien parissa monkeyt.netissä. Saa nähä että mitä tuon punavalkovälimallin kanssa tekee, saattaa jotain muutakin mankia tulla talliin vielä joskus.
Jos modet luette tätä niin lyökää lukkoon, niin myös tehkää tälle.