Mangon Monkeyt + muita projekteja
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Mangon Monkeyt + muita projekteja
Eli aloitellaan uutta topiccia, koska vanha topic meni päivityksen ohessa sekasin.
Aloitetaan ensimmäisestä mankista (Vm. 1991). Se saatiin halvalla veljeni kaverilta, mukaan saatiin paljon osia (melkein kokonaisen samurain, hondan konetta, yms sekalaista osaa) Mopohan toimi silloin oikein mainiosti, vaikka ajokin oli välillä rajua =D . Laitetaan tähän väliin kuvia
Ei löytynyt nyt ihan ostokunnosta kuvaa, mutta suurinpiirtein se oli tuommonen
Tuossa onkin jo pbr:n keula ja oma tekemä tarakka kiinni.
Sitten manki levisi talven alla, joten päätimme laittaa sitä kuntoon, myös ulkonäöllisesti. Värejä en oikein aluksi osannut päättää mutta päätin sitten että mankista tulee mintunvihreä valkoinen. Hondan koneen purin ja tein täydellisen koneremontin siihen. Tästä kiilotin koneen kokonaan, kytkinkoppa peilikiltoon ja lohkot hieman miedompaan kiiltoon, magneetonkoppa olikin kromattu, joten sitä ei tarvinnu hirveämmin kiilotella. Yläkerraksi tuli perus 72 pytty ja 72 kansi, josta avarsin kanavat. Kaasari oli 22mm keihini tai walbro. Tästäkin vaiheesta tuli räpsittyä kuvia
Hondan koneesta pari kuvaa.
Sitten vielä itse moposta kuvia autotallissa.
Pihalla räpsittyjä kuvia.
Väliaikaisesti alakauttanen putki ja takalokari kiinni.
Vaihteeksi manki hajosi taas ja vika oli vissiinkin vaihteensiirtäjässä ( en ole vielä purkanu konetta, mutta epäilisin että vika on siinä) Purin sen aikaisemmin kiinni olleen skyteamin koneen ja tein siihenkin konerempan, kun en jaksanu purkaa hondan konetta taas. Alakerta pysyi vakiona, mutta yläkertaan tuli taas 72 sylinteri ja tällä kertaa 110 kansi, jota oltiin laskettu ja kanavia avarrettu reippaamin. Kytkinkoppaakin kiilotin jälleen kerran. Oli silloin kuitenkin niin kiire saada kasaan että en ehtinyt lohkoille tehä muuta kuin ottaa maalit pois. Kaasari oli silloin 26mm mikuni. Tässä kuvia kun skyteamin kone oli taas kiinni
Uudet sähkötkin tuli tehtyä.
Yllätys, yllätys manki päätti hajota taas. Koneen purkaminen oli jo tuttua puuhaa joten pikasesti purin koneen ja katsoin mitä oli rikki. No, kahesta rattaasta puuttui muutama hammas. Ulkonäköäkin laíttelin kun mopo oli muuten levällään. Tankiin iskin hondan valkoiset siipitarrat, ostin uuden penkinpäälisen sekä kaverilta sain kromatun jarrupolkimen. Ei siinä mitään, nyt ollaan tässä vaiheessa.
Vielä on kuitenkin pientä tekemistä mm:
-Kone kuntoon
-Mahdollisesti leveämpää vannetta
-Eteen heidenautti
-Takasisuskumi pitää paikata
-Yleistä siistimistä
Ja nyt päästään tuohon toiseen mankiin. Tämäkin manki on ostettu veljen kaverilta halvalla. Ulkonäkö ei ole mikään kovin erikoinen. Ostohetkellä oli kiinni joku noin 80 kuutionen pytty ja joku kuulemma parempi nokka ja kansi. Käynistyspolkimenakseli oli poikki joten vaihdoin talven ajaksi minicrossin 110 koneen väliaikaisesti. Ei nimittäin saanu enää työnnettyä käyntiin kun oli niin paljon puristuksia. Talveksi laitoin vielä minicrossin lyhennetyn takahaarukan kiinni, että vois heittää luisua kunnolla. Mukavaahan tolla oli ajella talvella, keula vaan ihan huono.
Ostokunto
Väliaikaine tankki kiinni.
Siinä on jo 110 kiinni.
Kevät alkoi tulemaan joten laittelin mankiakin kesäkuntoon. Vakio takahaarukka tuli takasin ja laittelin uuden takakumin ja maalasin samalla takavanteet ja takakeskiön. 80 konekin tuli takaisin. En enää viitsinyt purkaa konetta joten hitsasin käynistyspolkimen akseliin kiinni. Siinä samalla kun asentelin konetta kiinni, huomasin että magneetonpohjalevy oli rikki impulsisikäämin kiinikkeen kohdalta. Onneksi iskä osti juuri edellisenä päivänä alumiinipuikkoja joten sain sen nopeasti kasaaan.
Tuossa onkin vielä 110 kiinni, kuvia ei ole nykykunnosta. Pitää muistaa joskus ottaa.
Ketjut meni vähän solmuun joskus
Mankiin vielä pientä listaa mitä pitäs tehdä:
-Käynistyspolkimen akseli pitäisi vaihtaa
-Tarakka keulimista varten ( teen itse)
-Kampura pitäs vaihtaa, menny kierteet magneeton puolelta
-Parempi keula (Joko samurain nestekeula tai Hondan alkuperäinen keula joka on paremmassa kunnossa kuin nykyinen keula. Samurain keulaan pitäs vaan tehä uudet T-palat, koska vakiot ovat liian kapeat.
Eli siis toi turkoosi mankíhan on minun tuleva käyttikseni, kunhan saan vain ensin kortin. Musta manki taas toimii piha rässinä.
Lähiaikoina täytyy lisäillä aloitusviestiin lisää kuvia.
Aloitetaan ensimmäisestä mankista (Vm. 1991). Se saatiin halvalla veljeni kaverilta, mukaan saatiin paljon osia (melkein kokonaisen samurain, hondan konetta, yms sekalaista osaa) Mopohan toimi silloin oikein mainiosti, vaikka ajokin oli välillä rajua =D . Laitetaan tähän väliin kuvia
Ei löytynyt nyt ihan ostokunnosta kuvaa, mutta suurinpiirtein se oli tuommonen
Tuossa onkin jo pbr:n keula ja oma tekemä tarakka kiinni.
Sitten manki levisi talven alla, joten päätimme laittaa sitä kuntoon, myös ulkonäöllisesti. Värejä en oikein aluksi osannut päättää mutta päätin sitten että mankista tulee mintunvihreä valkoinen. Hondan koneen purin ja tein täydellisen koneremontin siihen. Tästä kiilotin koneen kokonaan, kytkinkoppa peilikiltoon ja lohkot hieman miedompaan kiiltoon, magneetonkoppa olikin kromattu, joten sitä ei tarvinnu hirveämmin kiilotella. Yläkerraksi tuli perus 72 pytty ja 72 kansi, josta avarsin kanavat. Kaasari oli 22mm keihini tai walbro. Tästäkin vaiheesta tuli räpsittyä kuvia
Hondan koneesta pari kuvaa.
Sitten vielä itse moposta kuvia autotallissa.
Pihalla räpsittyjä kuvia.
Väliaikaisesti alakauttanen putki ja takalokari kiinni.
Vaihteeksi manki hajosi taas ja vika oli vissiinkin vaihteensiirtäjässä ( en ole vielä purkanu konetta, mutta epäilisin että vika on siinä) Purin sen aikaisemmin kiinni olleen skyteamin koneen ja tein siihenkin konerempan, kun en jaksanu purkaa hondan konetta taas. Alakerta pysyi vakiona, mutta yläkertaan tuli taas 72 sylinteri ja tällä kertaa 110 kansi, jota oltiin laskettu ja kanavia avarrettu reippaamin. Kytkinkoppaakin kiilotin jälleen kerran. Oli silloin kuitenkin niin kiire saada kasaan että en ehtinyt lohkoille tehä muuta kuin ottaa maalit pois. Kaasari oli silloin 26mm mikuni. Tässä kuvia kun skyteamin kone oli taas kiinni
Uudet sähkötkin tuli tehtyä.
Yllätys, yllätys manki päätti hajota taas. Koneen purkaminen oli jo tuttua puuhaa joten pikasesti purin koneen ja katsoin mitä oli rikki. No, kahesta rattaasta puuttui muutama hammas. Ulkonäköäkin laíttelin kun mopo oli muuten levällään. Tankiin iskin hondan valkoiset siipitarrat, ostin uuden penkinpäälisen sekä kaverilta sain kromatun jarrupolkimen. Ei siinä mitään, nyt ollaan tässä vaiheessa.
Vielä on kuitenkin pientä tekemistä mm:
-Kone kuntoon
-Mahdollisesti leveämpää vannetta
-Eteen heidenautti
-Takasisuskumi pitää paikata
-Yleistä siistimistä
Ja nyt päästään tuohon toiseen mankiin. Tämäkin manki on ostettu veljen kaverilta halvalla. Ulkonäkö ei ole mikään kovin erikoinen. Ostohetkellä oli kiinni joku noin 80 kuutionen pytty ja joku kuulemma parempi nokka ja kansi. Käynistyspolkimenakseli oli poikki joten vaihdoin talven ajaksi minicrossin 110 koneen väliaikaisesti. Ei nimittäin saanu enää työnnettyä käyntiin kun oli niin paljon puristuksia. Talveksi laitoin vielä minicrossin lyhennetyn takahaarukan kiinni, että vois heittää luisua kunnolla. Mukavaahan tolla oli ajella talvella, keula vaan ihan huono.
Ostokunto
Väliaikaine tankki kiinni.
Siinä on jo 110 kiinni.
Kevät alkoi tulemaan joten laittelin mankiakin kesäkuntoon. Vakio takahaarukka tuli takasin ja laittelin uuden takakumin ja maalasin samalla takavanteet ja takakeskiön. 80 konekin tuli takaisin. En enää viitsinyt purkaa konetta joten hitsasin käynistyspolkimen akseliin kiinni. Siinä samalla kun asentelin konetta kiinni, huomasin että magneetonpohjalevy oli rikki impulsisikäämin kiinikkeen kohdalta. Onneksi iskä osti juuri edellisenä päivänä alumiinipuikkoja joten sain sen nopeasti kasaaan.
Tuossa onkin vielä 110 kiinni, kuvia ei ole nykykunnosta. Pitää muistaa joskus ottaa.
Ketjut meni vähän solmuun joskus
Mankiin vielä pientä listaa mitä pitäs tehdä:
-Käynistyspolkimen akseli pitäisi vaihtaa
-Tarakka keulimista varten ( teen itse)
-Kampura pitäs vaihtaa, menny kierteet magneeton puolelta
-Parempi keula (Joko samurain nestekeula tai Hondan alkuperäinen keula joka on paremmassa kunnossa kuin nykyinen keula. Samurain keulaan pitäs vaan tehä uudet T-palat, koska vakiot ovat liian kapeat.
Eli siis toi turkoosi mankíhan on minun tuleva käyttikseni, kunhan saan vain ensin kortin. Musta manki taas toimii piha rässinä.
Lähiaikoina täytyy lisäillä aloitusviestiin lisää kuvia.
Viimeksi muokannut Mango, 19.10.2014 09:24. Yhteensä muokattu 29 kertaa.
Re: -91 Honda Monkey "Käyttis" // 19?? Honda Monkey "Rässi"
Eli ensimmäinen päivitys uuteen topicciin!
Turkoosissa uusi penkinpäälinen ja tankin tarrat ( meni vähän pieleen niitten laitto ) sekä tarakka maalattu. Penkinpäälistä pitää vielä kiriä, kun jäi ryppyjä.
Toiseen mankiin tullut "uusi" keula. Tässä vähän vanhempi kuva:
Ja tässä taas äsken otettuja kuvia
Niin ja teinhän minä siihen myös uuden putken, koska vanha piti liian kovaa ääntä. Vielä pitäs laittaa lämpökääreet alkukäyrään ja änkkä pitäs maalata. Äänenvaimentimeen tein kuvien ottamisen jälkeen kiinikkeen että saa runkoon kiinni.
Sitten on vielä pakko laittaa pari kuvaa Gxt:stä kun sain senkin kuntoon
( Hyi ku on ruma deksi taustalla! )
Ei tuossa hirveästi edes ollu hommaa että sai toimimaan. Koneen laitoin kiini ja uuden sähkösarjankin pistin kiinni, kun sellainen oli ylimääräisenä. Kaasarin putsasin ja pistin kesärenkaat kiinni. Oon miettinyt jos hommais uudet vanteet tuohon ja maalais ne mustaksi. Nykyiset vanteet siis on 12/14, mietin jos ostas 10/12.
Turkoosissa uusi penkinpäälinen ja tankin tarrat ( meni vähän pieleen niitten laitto ) sekä tarakka maalattu. Penkinpäälistä pitää vielä kiriä, kun jäi ryppyjä.
Toiseen mankiin tullut "uusi" keula. Tässä vähän vanhempi kuva:
Ja tässä taas äsken otettuja kuvia
Niin ja teinhän minä siihen myös uuden putken, koska vanha piti liian kovaa ääntä. Vielä pitäs laittaa lämpökääreet alkukäyrään ja änkkä pitäs maalata. Äänenvaimentimeen tein kuvien ottamisen jälkeen kiinikkeen että saa runkoon kiinni.
Sitten on vielä pakko laittaa pari kuvaa Gxt:stä kun sain senkin kuntoon
( Hyi ku on ruma deksi taustalla! )
Ei tuossa hirveästi edes ollu hommaa että sai toimimaan. Koneen laitoin kiini ja uuden sähkösarjankin pistin kiinni, kun sellainen oli ylimääräisenä. Kaasarin putsasin ja pistin kesärenkaat kiinni. Oon miettinyt jos hommais uudet vanteet tuohon ja maalais ne mustaksi. Nykyiset vanteet siis on 12/14, mietin jos ostas 10/12.
Re: -91 Honda Monkey "Käyttis" // 19?? Honda Monkey "Rässi"
Laita tosta Dexistä parempaa kuvaa!
Re: -91 Honda Monkey "Käyttis" // 19?? Honda Monkey "Rässi"
No en. Se ei muutenkaan ole mun vaan veljen.
Re: -91 Honda Monkey "Käyttis" // 19?? Honda Monkey "Rässi"
Joku muu tarra ton MBF-Moton tarran tilalle, Hondan tarakka(tuo on ihan hirvee) ja 3.5" nautit eteen ja taakse. Sitte on kyllä Tosi nätti!
Re: -91 Honda Monkey "Käyttis" // 19?? Honda Monkey "Rässi"
Just alotin koulussa tekee uutta tarakkaa, eteen ja taakse tulee 3.50 nautit kuhan veli kysyy sen kaverilta oisko sillä niitä. Leveemmät vanteetkin saattaa eksyä joskus paikalleen. Ja ite tykkään Mbf-moton tarrasta joten en ota sitä pois. No en tiiä nätistä, kyllä se siitä ruoskistuu
Re: -91 Honda Monkey "Käyttis" // 19?? Honda Monkey "Rässi"
Nyt on nättiä kun on tarakka ja uusi päällinen . Ei kyllä rollassakaan mitään vikaa ole omaan silmään .
E: pitäähän sellasia olla jo tuon ikäisessä .
E: pitäähän sellasia olla jo tuon ikäisessä .
Viimeksi muokannut Santzu, 11.05.2014 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Omani on melko löysä ja jotkut on saatanan jäykkiä."
juha ei ole stuntajaminen
juha ei ole stuntajaminen
Re: -91 Honda Monkey "Käyttis" // 19?? Honda Monkey "Rässi"
Molemmat kyljet täynnä pikkusta lommoa siinä.
Re: -91 Honda Monkey "Käyttis" // 19?? Honda Monkey "Rässi"
Ota nyt herranjumala tuo aito mg-koppa tuohon minttuun ja pistä tuo kiinankromikoppa tuohon rässiin, kun en minä ainakaan tuossa aidossa kopassa nähny mitään virhettä
Re: -91 Honda Monkey "Käyttis" // 19?? Honda Monkey "Rässi"
Niin kai sen vois laittaa, kerkesin kiilotellakin sitä aitoa.
Re: -91 Honda Monkey "Käyttis" // 19?? Honda Monkey "Rässi"
Nyt on turkoosin kone kasassa ja todettu että toimii Konehan ei ole mikään tykki nyt, eli siinä on:
-72 pytty
-110 kansi
-9mm keihin
-samurain 2 levynen kytkin
-samurain öljypumppu
-skyteamin lohkot
-vaihderattaat on samuraista ja skyteamista
Siinä on koneesta kuva. Ei noi kopat oikein kiillä kun ei ole enää ollut kiinostusta kiilotella niitä.
Pitäskö madaltaa keulaa vielä? En oo vielä niitä renkaita ostellu, pitää jostain kysellä niitä.
Mustaan pitäs kyllä se tarakka tehdä. Ja on siinä paljon muutakin tekemistä... Rattaat ja ketjut pitäs uusia, osia maalailla, pahimpia patentteja karsia yms. Tehoakin tarvii lisää, ajattelin vauhtipyörää kevennellä, kansi pitäs ottaa irti ja katella vähän jos laittas vaikka kokonaan paremman kannen kiinni.
-72 pytty
-110 kansi
-9mm keihin
-samurain 2 levynen kytkin
-samurain öljypumppu
-skyteamin lohkot
-vaihderattaat on samuraista ja skyteamista
Siinä on koneesta kuva. Ei noi kopat oikein kiillä kun ei ole enää ollut kiinostusta kiilotella niitä.
Pitäskö madaltaa keulaa vielä? En oo vielä niitä renkaita ostellu, pitää jostain kysellä niitä.
Mustaan pitäs kyllä se tarakka tehdä. Ja on siinä paljon muutakin tekemistä... Rattaat ja ketjut pitäs uusia, osia maalailla, pahimpia patentteja karsia yms. Tehoakin tarvii lisää, ajattelin vauhtipyörää kevennellä, kansi pitäs ottaa irti ja katella vähän jos laittas vaikka kokonaan paremman kannen kiinni.
Re: -91 Honda Monkey "Käyttis" // 19?? Honda Monkey "Rässi"
Moi!
Turkoosin mankin kanssa on ollut sähköjen kanssa hieman ongelmaa. Eli viat alkoi yllättäen, ajelin normaalisti ( = keula ilmassa). Yhtäkkiä manki booasi ja sammui, työnsin mopon talliin ja katsoin antaako kipinää. No eihän se antanut. Siinä sitten vaihtelin tulppaa, tulpanhattua, puolaa, cdi:tä ja tarkastelin liitokset ja kaikki johot kävin läpi. Impulssikäämikin oli ehjä, samoin magneetto. Ei se vieläkään kuitenkaan antanut kipinää Seuraavaksi vaihdoin staattorin, sitten alko antamaan kipinän. Tosin aika heikon, eli hieman vaikeaa saada käyntiin. Keksiskö joku miks antaa heikon kipinän? Nykyisessä staattorissa on myös se huono puoli, kun sillä ei saa valoja Mutta onneksi mankilla pystyy taas ajamaan. Kyllästyin jo kun oli niin vähän tehoa niin laitoin 19mm kaasarin entisen 9mm tilalle
Tuohon mittarin paikalle meinasin laittaa ehkä öljynlämpömittarin tai kellon. Tai sitten jonkinlaisen digitaalisen mittarin patentois siihen.
Oon tässä myös huvikseen kasaillu yhtä konetta. Osia saattaa olla aika monestakin koneesta, kun oon käyttänyt sellaisia osia mitä on pyöriny nurkissa ylimääräsenä. Melko pitkälti taitaa kuitenkin olla samurain osia. Lohkot ajattelin maalata tumman harmaalla tai vihreellä Kytkin- ja magneetonkopasta otan maalit pois ja enimmät naarmut hion pois mutta en kuitenkaan kiilota niitä. Ja konehan on siis 110cc ja kantta ajattelin avarrella sopivasti.
Laitanko kuvat samankokoisena kuin nyt vai laitanko pienempänä ja sitten kiinostavat kuvat vois klikkailla isommaksi
Turkoosin mankin kanssa on ollut sähköjen kanssa hieman ongelmaa. Eli viat alkoi yllättäen, ajelin normaalisti ( = keula ilmassa). Yhtäkkiä manki booasi ja sammui, työnsin mopon talliin ja katsoin antaako kipinää. No eihän se antanut. Siinä sitten vaihtelin tulppaa, tulpanhattua, puolaa, cdi:tä ja tarkastelin liitokset ja kaikki johot kävin läpi. Impulssikäämikin oli ehjä, samoin magneetto. Ei se vieläkään kuitenkaan antanut kipinää Seuraavaksi vaihdoin staattorin, sitten alko antamaan kipinän. Tosin aika heikon, eli hieman vaikeaa saada käyntiin. Keksiskö joku miks antaa heikon kipinän? Nykyisessä staattorissa on myös se huono puoli, kun sillä ei saa valoja Mutta onneksi mankilla pystyy taas ajamaan. Kyllästyin jo kun oli niin vähän tehoa niin laitoin 19mm kaasarin entisen 9mm tilalle
Tuohon mittarin paikalle meinasin laittaa ehkä öljynlämpömittarin tai kellon. Tai sitten jonkinlaisen digitaalisen mittarin patentois siihen.
Oon tässä myös huvikseen kasaillu yhtä konetta. Osia saattaa olla aika monestakin koneesta, kun oon käyttänyt sellaisia osia mitä on pyöriny nurkissa ylimääräsenä. Melko pitkälti taitaa kuitenkin olla samurain osia. Lohkot ajattelin maalata tumman harmaalla tai vihreellä Kytkin- ja magneetonkopasta otan maalit pois ja enimmät naarmut hion pois mutta en kuitenkaan kiilota niitä. Ja konehan on siis 110cc ja kantta ajattelin avarrella sopivasti.
Laitanko kuvat samankokoisena kuin nyt vai laitanko pienempänä ja sitten kiinostavat kuvat vois klikkailla isommaksi
Re: -91 Honda Monkey "Käyttis" // 19?? Honda Monkey "Rässi"
Turkoosista mankista meni jarrut kesken ajon jumiin. Tälläselle näytti kun otti jarrukilven irti:
Laittelinpa siinä sitten uudet jarrupalat kiinni, kun sellaset oli ylimääräsenä.
Siinä samalla paikkasin sisäkuminkin, kun vuoti niin paljon. Takavalolle pitää tehdä kiinike. Nykyään parilla nippusiteellä kiinni.
Ollu mietinnässä jo jonkin aikaa muuten levykeskiön tekeminen taakse. Sorvaus mahdollisuudet löytyy niin ei se varmaan kovin paha homma edes olisi. Sen sais varmaan myös tehtyä rumpukeskiöstä muokkaamalla. Tähän tyyliin:
Tuolla keskiöllä ei ole mikään kiire valmistua jos sitä edes tekee
Laittelinpa siinä sitten uudet jarrupalat kiinni, kun sellaset oli ylimääräsenä.
Siinä samalla paikkasin sisäkuminkin, kun vuoti niin paljon. Takavalolle pitää tehdä kiinike. Nykyään parilla nippusiteellä kiinni.
Ollu mietinnässä jo jonkin aikaa muuten levykeskiön tekeminen taakse. Sorvaus mahdollisuudet löytyy niin ei se varmaan kovin paha homma edes olisi. Sen sais varmaan myös tehtyä rumpukeskiöstä muokkaamalla. Tähän tyyliin:
Tuolla keskiöllä ei ole mikään kiire valmistua jos sitä edes tekee
Re: -91 Honda Monkey "Käyttis" // 19?? Honda Monkey "Rässi"
Tai teet kokonaan uuden takanavan teräksestä, nii rupee kestää kierteet ja laakeripesät.
Re: -91 Honda Monkey "Käyttis" // 19?? Honda Monkey "Rässi"
Ei mulla ole menny kierteitä tai mitään väljäksi noista keskiöistä, vaan haluan vain lisää jarrutehoa. Ja onhan levykeskiö hienompi kuin rumpujarru. Teräksestä tulee liian painava.
Re: -91 Honda Monkey "Käyttis" // 19?? Honda Monkey "Rässi"
Samurain koneen kannesta aloin avartelemaan kanavia. Kuvissa kanavat eivät ole valmiita.
Tässä imupuolelta. Tuota ei olla siistitty vielä yhtään ja itse avarruskin on vielä kesken.
Tämä taas pakopuolelta, avartaminen on suurinpiirtein valmis mutta ei olla siistitty paljoa.
Vingutin molemmista ne patit pois. Pitäskö ohentaa venttiilinohjureita? Entä auttasko keinuvipujen keventäminen yhtään mitään? Ja vielä yksi kysymys: Miten saan purettua samurain/skyteamin/hondan kampiakselin? ( Kiertokanki pitäs vaihtaa ) Prässi löytyy ja luultavasti muutkin työkalut sitä varten.
SAA KOMMENTOIDA!
Tässä imupuolelta. Tuota ei olla siistitty vielä yhtään ja itse avarruskin on vielä kesken.
Tämä taas pakopuolelta, avartaminen on suurinpiirtein valmis mutta ei olla siistitty paljoa.
Vingutin molemmista ne patit pois. Pitäskö ohentaa venttiilinohjureita? Entä auttasko keinuvipujen keventäminen yhtään mitään? Ja vielä yksi kysymys: Miten saan purettua samurain/skyteamin/hondan kampiakselin? ( Kiertokanki pitäs vaihtaa ) Prässi löytyy ja luultavasti muutkin työkalut sitä varten.
SAA KOMMENTOIDA!
Re: Mangon projektit // Kannen avarrusta
Nyt on ollut turkoosi manki meillä tasan kaksi vuotta! Nopeasti on tuokin aika mennyt.
Ja sitten itse asiaan, eli samurain kannen kanavia siistin tänään lisää. Ois saanu jo siistimiset valmiiksi mutta aika meinaa loppua kesken. On noissa vieläkin parannettavaa. Pakokanavan meinaan kiilottaa, mutta imukanavan hion vain tasaiseksi.
Imukanava
Pakokanava
Tänään sain muuten mankin vetästyä ekaa kertaa tarakalle
Meinaa vaan heidenautilla loppua pito, varsinkin kun joutuu hiekalla keulimaan..
Kiiltää
Ja sitten itse asiaan, eli samurain kannen kanavia siistin tänään lisää. Ois saanu jo siistimiset valmiiksi mutta aika meinaa loppua kesken. On noissa vieläkin parannettavaa. Pakokanavan meinaan kiilottaa, mutta imukanavan hion vain tasaiseksi.
Imukanava
Pakokanava
Tänään sain muuten mankin vetästyä ekaa kertaa tarakalle
Meinaa vaan heidenautilla loppua pito, varsinkin kun joutuu hiekalla keulimaan..
Kiiltää
Re: Mangon projektit // Kannen avarrusta
Heidanutilla hiekalla raudalle? Aika hurjaa, ite en kehtais.
Pienentämällä painetta hiukan vois saaha vähä lisää pitoa, koska rengas leviää isommmalla pinta alalla tien pintaan.
Toi lämpökääre on vähän kulahtanu, melkeen ois parempi ilman.
Pienentämällä painetta hiukan vois saaha vähä lisää pitoa, koska rengas leviää isommmalla pinta alalla tien pintaan.
Toi lämpökääre on vähän kulahtanu, melkeen ois parempi ilman.
Husqvarna TE 450 '08
EX Puna-valko välimalli: https://imageshack.com/a/F6wQ/1
EX Puna-valko välimalli: https://imageshack.com/a/F6wQ/1
Re: Mangon projektit // Kannen avarrusta
Aika rotan syömän näköset noi kanavat.
Re: Mangon projektit // Kannen avarrusta
Niin ne on noissa kuvissa. Tänään kerkesin hioa paljon paremmaksi noita kanavia
Lämpökääreen vois tosiaan vaihtaa uuteen. Valkonenkin lämpökääre saataisi käydä hyvin. En viitti jättää käärettä pois, kun onnistun polttamaan jalan putkeen aina
Niin olihan se aika hassun tuntusta kun tuntee että rengas lähtee luistamaan, kun on kulmaakin jo melko paljonHomemade kirjoitti:Heidanutilla hiekalla raudalle? Aika hurjaa, ite en kehtais.
Pienentämällä painetta hiukan vois saaha vähä lisää pitoa, koska rengas leviää isommmalla pinta alalla tien pintaan.
Toi lämpökääre on vähän kulahtanu, melkeen ois parempi ilman.
Lämpökääreen vois tosiaan vaihtaa uuteen. Valkonenkin lämpökääre saataisi käydä hyvin. En viitti jättää käärettä pois, kun onnistun polttamaan jalan putkeen aina
Re: Mangon projektit // Kannen avarrusta
Johan tuli hyvät kanavista, kun iskä alkoi nyt neuvomaan miten kanavat pitäs siistiä.
Eli hiekkapuhalsin imukanavan ja tässä onkin kuva siitä
Vähän huono kuva tuli, niin ei saa joka kohdalta kunnolla selvää.
Pakokanavakin on parempi nyt. Kuva on kellertävän värinen kun taskulampulla yritin valaista kanavaa, kun muuten kuvista ei saanut tarpeeksi hyvin selvää. Eipä noissa enää ole mitään häiritseviä jälkiä.
Eli hiekkapuhalsin imukanavan ja tässä onkin kuva siitä
Vähän huono kuva tuli, niin ei saa joka kohdalta kunnolla selvää.
Pakokanavakin on parempi nyt. Kuva on kellertävän värinen kun taskulampulla yritin valaista kanavaa, kun muuten kuvista ei saanut tarpeeksi hyvin selvää. Eipä noissa enää ole mitään häiritseviä jälkiä.
Re: Mangon projektit // Kannen avarrusta
Hyvät tuli kanavista, muistahan putsata kunnolla että ei oo hiekanjyvät pytyssä.
~Stuntriding is not a crime~
Re: Mangon projektit // Kannen avarrusta
Nyt on se samurain kone suurinpiirtein kasassa. Pakokanavaa innostuin vielä hiomaan paremmaksi ja tasaisemmaksi.
Ulkonäöllisesti kone on aika ruma, varmaan pitää joskus maalata sylinteriä ja lohkoja. Magneeton- ja kytkinkopan vois kiilotella miedosti.
Teinpä tuollasen imukaulan jos innostuu laittamaan esim. Dellorton kiinni.
Siihen tulee sitten uudet klemmarit Pitää vielä hitsailla ja hioa tiivistepinta suoraksi.
Kuvissa on 16mm lortto. Meillä vissiin pitäs olla 22 tai 20 lortto jos haluasi laittaa kiinni.
Turkoosiin pitäisi laittaa nämä kahvat
Aika isot verrattuna nykyisiin kahvoihin.
Ulkonäöllisesti kone on aika ruma, varmaan pitää joskus maalata sylinteriä ja lohkoja. Magneeton- ja kytkinkopan vois kiilotella miedosti.
Teinpä tuollasen imukaulan jos innostuu laittamaan esim. Dellorton kiinni.
Siihen tulee sitten uudet klemmarit Pitää vielä hitsailla ja hioa tiivistepinta suoraksi.
Kuvissa on 16mm lortto. Meillä vissiin pitäs olla 22 tai 20 lortto jos haluasi laittaa kiinni.
Turkoosiin pitäisi laittaa nämä kahvat
Aika isot verrattuna nykyisiin kahvoihin.
-
- Viestit: 497
- Liittynyt: 10.02.2014 19:56
- Paikkakunta: Galapakos saari
Re: Mangon projektit // Kannen avarrusta
Millä keinolla otit venan ohjurit irti, oliko tiukassa? kai kavensit niitä tai pistelit lyhyemmäksi?
Re: Mangon projektit // Kannen avarrusta
Toholla lämmittelin kantta ja sitten hakkasin ne sopivan kokosella tuurnalla irti. Ei ne hirveän tiukassa ollut. En tehnyt niille mitään.