Isokilpinen Gorilla Replica -06
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Käy heittämällä. Pientä keskittämistä tiedossa, että saa levyn kanssa linjaan mut ei kuulemma isompi homma mitä yhden foorumilaisen nikkaroinnista päättelin. Letku pitää muutenkin teetättää, tosin eteläsuomesta noi letkujen teettäjät lopetellu hommia joten pitää vähän sumplia tota ratkastua.
Vakiosatula on aivan hirveä paska tehonsa, painonsa ja äärettömän vmäisten jarrupalojen värinävaimennin levyjen puolesta. Vakio tankoa jos sais jatkettua parisenttiä leveydessä, saisi noi hallintalaitteet vähän siistimmin istumaan. Jos joku tietää mistä noita kustomipappojen suosimia pieniä jarkopaloja saa, niin saa vinkata.
Vielä rakennusmesta kivenalla, kun omat tilat lähtee alta piakkoin. Onneksi talven todolista ei mikään älytön ole verrattuna viimetalveen :
- Vuotavan tankin vaihto + maalaus. Samalla kunnollinen bensahana esisuodattimella (skyteam)
- Vasemman sivukopan korjaus ja maalaus
- Napojen uudelleenmaalaus ja laakerien tarkastus
- 8 - Tuumaset tubelessit (2.75 eteen ja 3,5 taakse + 3,5 nautit) + tasapainotus käsin
- Ohjauslukon vaihto sopimaan nykystä lukkosarjaa
- 420 o-rengas ketjut paikoilleen ja rattaiden tarkastus
- Ketjuohjurin parantelu / jatkojalostus
- Takahaarukan laakerien vaihto "eurooppalaisiin"
- Takahaarukan akselin vaihto hieman pidempään
- Vaimentimen villojen tarkastus / reikäraudan muokkaus syvempien äänien toivossa
- Huohotinletkujen vaihto mustiin & reitityksien tarkastus
Jos aikaa jää :
- Kannen kanavien siistiminen / teetättäminen ammattilaisella
- Syöttöpuolen tarkastaminen / parannukset (Bakkeliittilevy kannen ja kaulan väliin, Kaasutinpolitiikka)
- Outerin latauspuolen ihmettely
Laittelen tekotaiteellisia kuvia kun saan jotain aikaseks
Vakiosatula on aivan hirveä paska tehonsa, painonsa ja äärettömän vmäisten jarrupalojen värinävaimennin levyjen puolesta. Vakio tankoa jos sais jatkettua parisenttiä leveydessä, saisi noi hallintalaitteet vähän siistimmin istumaan. Jos joku tietää mistä noita kustomipappojen suosimia pieniä jarkopaloja saa, niin saa vinkata.
Vielä rakennusmesta kivenalla, kun omat tilat lähtee alta piakkoin. Onneksi talven todolista ei mikään älytön ole verrattuna viimetalveen :
- Vuotavan tankin vaihto + maalaus. Samalla kunnollinen bensahana esisuodattimella (skyteam)
- Vasemman sivukopan korjaus ja maalaus
- Napojen uudelleenmaalaus ja laakerien tarkastus
- 8 - Tuumaset tubelessit (2.75 eteen ja 3,5 taakse + 3,5 nautit) + tasapainotus käsin
- Ohjauslukon vaihto sopimaan nykystä lukkosarjaa
- 420 o-rengas ketjut paikoilleen ja rattaiden tarkastus
- Ketjuohjurin parantelu / jatkojalostus
- Takahaarukan laakerien vaihto "eurooppalaisiin"
- Takahaarukan akselin vaihto hieman pidempään
- Vaimentimen villojen tarkastus / reikäraudan muokkaus syvempien äänien toivossa
- Huohotinletkujen vaihto mustiin & reitityksien tarkastus
Jos aikaa jää :
- Kannen kanavien siistiminen / teetättäminen ammattilaisella
- Syöttöpuolen tarkastaminen / parannukset (Bakkeliittilevy kannen ja kaulan väliin, Kaasutinpolitiikka)
- Outerin latauspuolen ihmettely
Laittelen tekotaiteellisia kuvia kun saan jotain aikaseks
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Moi! tuollaisen ohjeen löysin: http://www.monkeyrun.co.uk/forum/phpBB3 ... 294ccd10ef
Hydromarketissa saa teetettyä teräspunosletkuja. Wandamotorsillakin myynnissä ja sieltä vain valitsee sopivat banjoliittimet jotka ruuvataan paikoilleen.
Vakiosatulaan mullakin meni hermo, tosin tuli sillä 13000 km ajettua. Liun puolen pala kului niin että levy otti kiinni satulaan(palassa kuitenkin vielä pintaa reilusti) ja männän puolen pala oli kuin uusi. Ei ole ihan optimisti toiminut.
Uudet palat kun laittoi, keskitin millin prikoilla satulan kohdilleen, muuten olisi pitänyt hioa liun puolen palasta milli pois. Olisi liun puolen pala jäkitänyt pyörän jumiin ilman fiksausta.
Aika säätöä, pitäisi alkuperäisillä osilla mennä heittämällä paikoilleen. Sitten nämä peltiläpyskät piti 40 km ajon jälkeen ihme napsumista. Satula uudestaan auki, palojen asettelua uusiksi. Nyt näyttäisi toimivan, mutta luotto meni tuohon vekottimeen.
Hydromarketissa saa teetettyä teräspunosletkuja. Wandamotorsillakin myynnissä ja sieltä vain valitsee sopivat banjoliittimet jotka ruuvataan paikoilleen.
Vakiosatulaan mullakin meni hermo, tosin tuli sillä 13000 km ajettua. Liun puolen pala kului niin että levy otti kiinni satulaan(palassa kuitenkin vielä pintaa reilusti) ja männän puolen pala oli kuin uusi. Ei ole ihan optimisti toiminut.
Uudet palat kun laittoi, keskitin millin prikoilla satulan kohdilleen, muuten olisi pitänyt hioa liun puolen palasta milli pois. Olisi liun puolen pala jäkitänyt pyörän jumiin ilman fiksausta.
Aika säätöä, pitäisi alkuperäisillä osilla mennä heittämällä paikoilleen. Sitten nämä peltiläpyskät piti 40 km ajon jälkeen ihme napsumista. Satula uudestaan auki, palojen asettelua uusiksi. Nyt näyttäisi toimivan, mutta luotto meni tuohon vekottimeen.
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Hydromarketilla kävin pariviikkoa takaperin kyselemässä ja sanoivat lopettaneensa letkujen teettämisen vuodenvaihteen jälkeen
Vakioletku pituutensa puolesta noin 900 - 930mm mitä joskus sitä mittailin. Ei pitäisi tuo Aeroxin letku olla hirveästi pidempi. Ajattelin ostaa koko setin purkamolta eli satula, letku ja työsylkkkä kahvoineen. Sopii ainakin banjoliitokset suoraan ja ainoa vaihdettava pätkä voi olla tuo letku.
Kiva kuulla että muillakin palanu käpy ton vakiosatulan kera Noi peltilpyskät (värinän vaimentajat tjsp) on kyllä tosi herkkiä asentonsa puolesta. Kannattaa se satulan vastinpinta putsata kunnolla ja varmistaa, että ne istuvat kunnolla satulaa vasten. Ei kannta luottoa menetää vekottimeen, pienellä sinnikkyydellä ja jatkojalostuksella oikein soiva peli
Vakioletku pituutensa puolesta noin 900 - 930mm mitä joskus sitä mittailin. Ei pitäisi tuo Aeroxin letku olla hirveästi pidempi. Ajattelin ostaa koko setin purkamolta eli satula, letku ja työsylkkkä kahvoineen. Sopii ainakin banjoliitokset suoraan ja ainoa vaihdettava pätkä voi olla tuo letku.
Kiva kuulla että muillakin palanu käpy ton vakiosatulan kera Noi peltilpyskät (värinän vaimentajat tjsp) on kyllä tosi herkkiä asentonsa puolesta. Kannattaa se satulan vastinpinta putsata kunnolla ja varmistaa, että ne istuvat kunnolla satulaa vasten. Ei kannta luottoa menetää vekottimeen, pienellä sinnikkyydellä ja jatkojalostuksella oikein soiva peli
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Juu ei mopoon luotto mennyt vaan tuohon satulaan Töihin kyllä tänään pääsin sillä ilman ongelmia 17km. Talviteloille menee kun alkaa tulla valkoista vettä taivaalta Tänään haen käytetyn satulan. Käyn huomenna kyselemässä Keravan hydromarketista josko tekisivät letkuja, kun välillä asioin siellä työnkin puolesta.
Wandamotorilta sitten letkut jos ei hydromarket nappaa, kun selviää mitkä banjoliittimet siihen tarvii. Onkos sulla tietoa mitkä nuo koot ovat, niin ei tarvisi availla liitoksia mittauksiin. Satulan mitan näenkin tänään, mutta mites alkuperäinen pääsylinteri.
ps. Sorry että sun topicia lainaan mutta taitaa olla yhteinen intressi.
Hain tuolta http://www.purkuosat24.fi/ uudenveroisen satulan jarrupalojen kera joissa pintaakin 25 euroa ja otin sen Aeroxin teräspunosletkun 90cm 8 euroa. Ei kallista.
Mulla alkuperäinen letku noin 81-82cm, vaikea mitata kun paikoillaan. Täytyy rullata tai mutkitella siellä lampun takana jos aeroxin letkun asentaa. Näyttäisi että käy myös alkuperäiseen pääsylinteriin, Varmistuu viikonloppuna kun nappaan ne paikoilleen. Voihan siihen jättää sen alkuperäisen kumiletkunkin jos haluaa.
Wandamotorilta sitten letkut jos ei hydromarket nappaa, kun selviää mitkä banjoliittimet siihen tarvii. Onkos sulla tietoa mitkä nuo koot ovat, niin ei tarvisi availla liitoksia mittauksiin. Satulan mitan näenkin tänään, mutta mites alkuperäinen pääsylinteri.
ps. Sorry että sun topicia lainaan mutta taitaa olla yhteinen intressi.
Hain tuolta http://www.purkuosat24.fi/ uudenveroisen satulan jarrupalojen kera joissa pintaakin 25 euroa ja otin sen Aeroxin teräspunosletkun 90cm 8 euroa. Ei kallista.
Mulla alkuperäinen letku noin 81-82cm, vaikea mitata kun paikoillaan. Täytyy rullata tai mutkitella siellä lampun takana jos aeroxin letkun asentaa. Näyttäisi että käy myös alkuperäiseen pääsylinteriin, Varmistuu viikonloppuna kun nappaan ne paikoilleen. Voihan siihen jättää sen alkuperäisen kumiletkunkin jos haluaa.
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Ei haittaa että topikkia lainailet! Toivottavasti joku muu saa tästä opiskeltua samalla hyödyllistä tietoa
Piti itekkin tuolta purkuosat24:sesta ostaa toi setti, toivottavasti sieltä vielä toinen löytis Ostan kyllä varmaan sen skyteamin bensahanan kuitenkin samalla koska tossa nykysessä ei oo ees esisuodatinta hanan päässä..
Muistin ton alkuperäsen letkumitankin 10cm pieleen mut alkuperäinen mittaustulos oli kans sama kuin sulla. Raportoi vaikka yyveellä miten homma eteni!
Piti itekkin tuolta purkuosat24:sesta ostaa toi setti, toivottavasti sieltä vielä toinen löytis Ostan kyllä varmaan sen skyteamin bensahanan kuitenkin samalla koska tossa nykysessä ei oo ees esisuodatinta hanan päässä..
Muistin ton alkuperäsen letkumitankin 10cm pieleen mut alkuperäinen mittaustulos oli kans sama kuin sulla. Raportoi vaikka yyveellä miten homma eteni!
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Jatkojalostus alotettu kevyellä purkamisella ja yleistarkistuksella.
Tankin vuotokohta.. Korjaaminen maksaisi varmaan samanverran kuin uusi tankki.
Sivukopan palaset kolvilla muovihitsattu takaisin paikoilleen.
Vuodenvaihteen jälkeen 3,5 ja 2,75 tubeless vanteet samaan tilaukseen tankin kera. Ohella metsästetään skyteamin bensahana, brembon etusatula ja letku. Maalaushommat suoritetaan keväämmällä noin kk ennen ajoon ottamista. Päivittelen tänne kun saan jotain mullistavaa aikaseksi.
Tankin vuotokohta.. Korjaaminen maksaisi varmaan samanverran kuin uusi tankki.
Sivukopan palaset kolvilla muovihitsattu takaisin paikoilleen.
Vuodenvaihteen jälkeen 3,5 ja 2,75 tubeless vanteet samaan tilaukseen tankin kera. Ohella metsästetään skyteamin bensahana, brembon etusatula ja letku. Maalaushommat suoritetaan keväämmällä noin kk ennen ajoon ottamista. Päivittelen tänne kun saan jotain mullistavaa aikaseksi.
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Oisko pieni madallus mitään? Taakse hitusen lyhyemmät iskarit ja edestä jonku muutama senttiä pois? Tai sitten pidempi takahaarukka?
Ja eihän tuon korjaus nyt pitäs paljoa maksaa? Kun uushan maksaa sen 64e, niin kyllä itte korjaisin.
Ja eihän tuon korjaus nyt pitäs paljoa maksaa? Kun uushan maksaa sen 64e, niin kyllä itte korjaisin.
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Käyny mielessä kyllä. Ilman kuormaa näyttää vähän maasturilta. Kun päälle istuu, laskeutuu toi maavara hieman. Vois ostaa toisen kakkoskeulan + 280 iskarit ja vähän harjotella tota madaltamista. Pidetään silmät auki jos jostain moinen löytyy Usd:kin himottais, tosin mielellään bolttis versiona, kun tilat vähän huonot tällähetkellä isompien modifikaatioiden tekoon.
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Tää on kyllä kliini ja nätti kapistus, leveemmät vanteet ja vähä alemmas kun tulee ni parannee vaa
a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Kiitosta! Kyl toi madallus rupeaa houkuttelemaan kokoajan vaan enemmän. Perus keulan jousien leikkaus sentti tai puol kerrallaan olis kyllä aika nopee homma loppuenlopuks
Tekniikkapuolikin polttelis päivittää.. ehkä vielä malttais yhden kauden nykysellä päristellä. Takarattaan vois 28:siin päivittä kun nykysiä ei aivan loppuun saa muutenkaan kelattua.
Vaimentimesta vois kans sentin tai pari ottaa pois samalla kun villat tarkistaa. Korvatulppia pidän muutenkin ajossa aina ja jos toi reikäraudan isontaminen + laippojen tiivistys saundimailmaa yhtää syventäis. Jalkatapin alta nouseva vaimennin olis kans kiva, mut ei taivutusvermeitä ja metallipajatuttuja vielä löydy.
Tekniikkapuolikin polttelis päivittää.. ehkä vielä malttais yhden kauden nykysellä päristellä. Takarattaan vois 28:siin päivittä kun nykysiä ei aivan loppuun saa muutenkaan kelattua.
Vaimentimesta vois kans sentin tai pari ottaa pois samalla kun villat tarkistaa. Korvatulppia pidän muutenkin ajossa aina ja jos toi reikäraudan isontaminen + laippojen tiivistys saundimailmaa yhtää syventäis. Jalkatapin alta nouseva vaimennin olis kans kiva, mut ei taivutusvermeitä ja metallipajatuttuja vielä löydy.
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Voishan tota vähä madaltaa, ja leveemmät vanteet.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Maalari löydetty! Eli 150 hujakoille menee navat, tankki ja sivukoppa. Ehkä varalle ostan vielä toisen takanavan ja maalautan sen samalla..
Mbf:n alustava tilaus 200 nurkilla ja rengaspolitiikkaa vielä mietin hetkisen. Heidenautit muuten, tosin toi seinämävahvuus vähän pehmonen ja ei hajua ryhdistyykö 3,5 takavanteella "jykevämmäksi" kun venyttää paikoilleen. Laadukkaita semisofteja 8 tuumasia ei kyllä pahemmin markkinoilla oo, eikä onneks metzlerin saippuapala teenejä saa kasituumasina
Madallus suunnitelmat nyt varmistettu. Pitää 280 puuiskarit väkerrellä ja keulan jousista ottaa tavaraa 0,5cm kerralla veke ja kattoa miten plaaniin vehkeen saa. Vois jopa viikonloppuna innostua alottamaan hommaa ja samalla vaimentimesta 5-10cm nappasta pois.
28 takaratas varmaan ostoslistalle jotta vähän kiihtyvyyttä sais parannettua. Ketjulinjakin vois fiksuuntua hieman samalla. Veronapalutukset tukee harrastustoimintaa 120 eurolla Joulukuun alussa onneksi. Purkuosa24:sesta vois noi Aeroxin etujarruhilppeet tilata vielä tässäkuussa.
Vois ehkä Acs:ään vehkeenkin ilmottaa nostalgian kunniaks. Viimeksi siellä skootterin kanssa patsastellu 2006 väärien rengasprofiilien kera..
Mbf:n alustava tilaus 200 nurkilla ja rengaspolitiikkaa vielä mietin hetkisen. Heidenautit muuten, tosin toi seinämävahvuus vähän pehmonen ja ei hajua ryhdistyykö 3,5 takavanteella "jykevämmäksi" kun venyttää paikoilleen. Laadukkaita semisofteja 8 tuumasia ei kyllä pahemmin markkinoilla oo, eikä onneks metzlerin saippuapala teenejä saa kasituumasina
Madallus suunnitelmat nyt varmistettu. Pitää 280 puuiskarit väkerrellä ja keulan jousista ottaa tavaraa 0,5cm kerralla veke ja kattoa miten plaaniin vehkeen saa. Vois jopa viikonloppuna innostua alottamaan hommaa ja samalla vaimentimesta 5-10cm nappasta pois.
28 takaratas varmaan ostoslistalle jotta vähän kiihtyvyyttä sais parannettua. Ketjulinjakin vois fiksuuntua hieman samalla. Veronapalutukset tukee harrastustoimintaa 120 eurolla Joulukuun alussa onneksi. Purkuosa24:sesta vois noi Aeroxin etujarruhilppeet tilata vielä tässäkuussa.
Vois ehkä Acs:ään vehkeenkin ilmottaa nostalgian kunniaks. Viimeksi siellä skootterin kanssa patsastellu 2006 väärien rengasprofiilien kera..
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Otikos muuten MBF:ltä nuo tubeless vanteet 2.75 ja 3.50 ?
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Ne ajattelin hommata. Napojen ja renkaiden kanssa vielä käsin tasapainotus + kulmaventtiilit, niin raportoin sitten kuinka suorat ja laadukkaat ovat. Painon kevennystäkin ehkä muutama kymmenen grammaa tulee, kun vannelautasen pultit pelkästään varmaan jo 100g tuo per vanne
Purkuosat24:sesta Aeroxin satula, letku, neossin työsylkkä, skyteamin bensahana ja pari sivukopan läpivientikumia tuli tänään tilattua.
Purkuosat24:sesta Aeroxin satula, letku, neossin työsylkkä, skyteamin bensahana ja pari sivukopan läpivientikumia tuli tänään tilattua.
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Purkuosat24:sen osat saapui ja taas jälleen sai todeta, että palvelu erittäin korkealaatuisia, puhtaita ja hintansa väärti olevia osia sieltä saapui! Suosittelen todella lämpimästi kyseistä puljua jos muutkin tuolta jotain tilaavat.
Brembon jarrusetin laatu hivelee silmiä, verrattuna tähän kiinankuraan minkäkanssa on joutunut puljaamaan ajansaatossa. Uudet kuparitiivisteprikat, jarrupalat, ilmausjumppa, satulasta tavaran viilaus ja kohdistus luulis tuovan enskaudelle tohon etujarruun vähän uutta puhtia. Pitää tuota kahvaakin hieman lyhentä ja ihan kunnon billettikahvakin olis kova jos jostain sellasen löytäis edullisesti.
Pahoittelut kuvausympäristöstä
Rengaspolitiikassa oon nyt taipumassa 110/80-8 Heidenaun tubeless renkaisiin eteen ja taakse.
Profiili on hieman jäykemmän ja matalemman näköinen kuin perus 3,5:sessa ja tuo huuliosuus voisi jämäkämmin istua tubeless vanteelle.
3.5 "perus" rengas tässä ensimmäisenä esimerkkinä :
110/80-8 tubeless :
Tuo leveempi 120/70-80 vähän jännittää 3,5 takavanteen kera, tuleeko profiilista liian loiva
Tilaan varmaan vanteet ensiksi ja meen sitten paikanpäälle ihmettelemään käsissä miltä nuo vaikuttaisivat. 3,5 venyttäis varmaan sopivasti tuota 110 ja ohjausgeometria pysyisi suht ketteränä jos molemmissa päissä samat renkaat (profiilikorkeus), tosin ei yhtä yliherkkänä kuin nykyisten 2,75 peltivanteiden kera.
Eli haetaan kallistaessa sellaista vähän rauhallisempaa käytöstä. Vanteiden puolat maalaan tuolla puolikiiltävällä vannemustalla millä nykyisetkin on sutastu ja reunat saa kangaslaikkaa ja autoglymiä parivarttia.
Tuplaputket rupes myös jostainsyystä mietityttämään ja tietysti 1/3 molemmat vaimentimet lyhennettynä
Ehkä harkisten asiaa jos tuo nhrc:n lyhennys nostaa äänet liian räikeiksi
1800 lumenin cree ledi h4:nen tuli myös ostettua tuon nykysen heikon ledi h4:sen tilalle heräteostoksena. Pitää keltasta valokalvoa hakea biltemasta myös lähipäivinä ja miettiä minne tuon ballastimokkulan saa fiksusti istutettua.
Toimintakuvia ilmestyy varmaan vasta viikonpäästä viikonloppuna.
Brembon jarrusetin laatu hivelee silmiä, verrattuna tähän kiinankuraan minkäkanssa on joutunut puljaamaan ajansaatossa. Uudet kuparitiivisteprikat, jarrupalat, ilmausjumppa, satulasta tavaran viilaus ja kohdistus luulis tuovan enskaudelle tohon etujarruun vähän uutta puhtia. Pitää tuota kahvaakin hieman lyhentä ja ihan kunnon billettikahvakin olis kova jos jostain sellasen löytäis edullisesti.
Pahoittelut kuvausympäristöstä
Rengaspolitiikassa oon nyt taipumassa 110/80-8 Heidenaun tubeless renkaisiin eteen ja taakse.
Profiili on hieman jäykemmän ja matalemman näköinen kuin perus 3,5:sessa ja tuo huuliosuus voisi jämäkämmin istua tubeless vanteelle.
3.5 "perus" rengas tässä ensimmäisenä esimerkkinä :
110/80-8 tubeless :
Tuo leveempi 120/70-80 vähän jännittää 3,5 takavanteen kera, tuleeko profiilista liian loiva
Tilaan varmaan vanteet ensiksi ja meen sitten paikanpäälle ihmettelemään käsissä miltä nuo vaikuttaisivat. 3,5 venyttäis varmaan sopivasti tuota 110 ja ohjausgeometria pysyisi suht ketteränä jos molemmissa päissä samat renkaat (profiilikorkeus), tosin ei yhtä yliherkkänä kuin nykyisten 2,75 peltivanteiden kera.
Eli haetaan kallistaessa sellaista vähän rauhallisempaa käytöstä. Vanteiden puolat maalaan tuolla puolikiiltävällä vannemustalla millä nykyisetkin on sutastu ja reunat saa kangaslaikkaa ja autoglymiä parivarttia.
Tuplaputket rupes myös jostainsyystä mietityttämään ja tietysti 1/3 molemmat vaimentimet lyhennettynä
Ehkä harkisten asiaa jos tuo nhrc:n lyhennys nostaa äänet liian räikeiksi
1800 lumenin cree ledi h4:nen tuli myös ostettua tuon nykysen heikon ledi h4:sen tilalle heräteostoksena. Pitää keltasta valokalvoa hakea biltemasta myös lähipäivinä ja miettiä minne tuon ballastimokkulan saa fiksusti istutettua.
Toimintakuvia ilmestyy varmaan vasta viikonpäästä viikonloppuna.
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Laita nuo 110/80 jos tulee 3,5" vanne. 120/70 on just passeli 4.0" leveelle vanteelle, 3,5" leveellä vanteella pullistuis ja näyttäs hölmöltä tuo 120. Mun topikissa on 4 tuumaa levellä vanteella 120/70 kumi, siittä näät miten istuu, mun silmää just täydelllisesti. Nuo tuplaputket ei ikää oo näyttäny hienolta mun mielestä.
a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Onse parempi ajaa jos takana leveämpi kuin edessä. Ja vois nuo tuplarännit olla ihan ok jos vaan lyhentää.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Vihdoin käyty raapimassa osia irti maalaamoa varten ja mbfmotolle köyhdytty sopivasti tänään..
Tankki joutaa roskiin, uusi tilattu nyt. Ehkä jätän varalle jos jostain innokkaan peltisepän löydän tota takakorvaketta uudelleen hitsaamaan kahvirahalla.
Vanteet nyt virallisesti myynnissä. Renkaineen satkulla tuosta jollekkin pakettina (lisäksi tietty postit jos tarvetta). Takarengas 60% etunen 85%. Myös ilman renkaita onnistuu vannesetin myyminen 60eur. Isoveljen moposkytariin tuo eturengas menee hyvin vielä takarenkaaksi tarvittaessa.
Takanavan kiinnityskohdassa hieman kuparitahnan jäämiä, ei siis ruostetta.
Nykyiset takaiskarit myös myynnissä, tilasin uudet 280mm pitkät mbf:ltä. Nykyiset myös mbf:ltä tilattu Toukokuussa ja niillä huristeltu noin 2000km. Hp 60 € parista 305mm pitkät (ovh 79€).
Osien saapumista odotellessa vaimentimesta seuraavaks 10cm pituudesta pois ja keltasen kalvon nypläämistä etu umpioon. Huohotinletkun vaihto mustaan ja oikean sivukopan taaimmaista runkokiinnikettä pitää vähän muokata kun näköjään oli levännyt melkein suorassa kosketuksessa katteen sisäreunaan vaikka kumiprikkoja laitoin kiinnityspulttien väliin kesällä..
Paikallisesta liikkeestä varmaan tuore tulppa, uudet gripit, tubeless kulmaventtiiliit, aeroxin satulaan uudet palat ja ojaustangostakin pitää ehkä luopua, että saa jarrukahvalle tarpeeksi tilaa ja etäisyydensäätöä tehtyä. Timelessin korkea tai yks käytetty korkea alumiininen olis tossa lähikylällä ilman poikittaistukea tarjolla edullisesti.
Kunhan saadaan vanteet alle renkaineen ja napoineen, niin sitten tota etupään laskemista aletaan suunnittelemaan. Takanavan laakerit pitää vielä syynätä tarkemmin ym pikkuhommaa. Tiputtelen kuvia kun joulupukki tuo pakettia ja saa osia sommitteluun.
Tankki joutaa roskiin, uusi tilattu nyt. Ehkä jätän varalle jos jostain innokkaan peltisepän löydän tota takakorvaketta uudelleen hitsaamaan kahvirahalla.
Vanteet nyt virallisesti myynnissä. Renkaineen satkulla tuosta jollekkin pakettina (lisäksi tietty postit jos tarvetta). Takarengas 60% etunen 85%. Myös ilman renkaita onnistuu vannesetin myyminen 60eur. Isoveljen moposkytariin tuo eturengas menee hyvin vielä takarenkaaksi tarvittaessa.
Takanavan kiinnityskohdassa hieman kuparitahnan jäämiä, ei siis ruostetta.
Nykyiset takaiskarit myös myynnissä, tilasin uudet 280mm pitkät mbf:ltä. Nykyiset myös mbf:ltä tilattu Toukokuussa ja niillä huristeltu noin 2000km. Hp 60 € parista 305mm pitkät (ovh 79€).
Osien saapumista odotellessa vaimentimesta seuraavaks 10cm pituudesta pois ja keltasen kalvon nypläämistä etu umpioon. Huohotinletkun vaihto mustaan ja oikean sivukopan taaimmaista runkokiinnikettä pitää vähän muokata kun näköjään oli levännyt melkein suorassa kosketuksessa katteen sisäreunaan vaikka kumiprikkoja laitoin kiinnityspulttien väliin kesällä..
Paikallisesta liikkeestä varmaan tuore tulppa, uudet gripit, tubeless kulmaventtiiliit, aeroxin satulaan uudet palat ja ojaustangostakin pitää ehkä luopua, että saa jarrukahvalle tarpeeksi tilaa ja etäisyydensäätöä tehtyä. Timelessin korkea tai yks käytetty korkea alumiininen olis tossa lähikylällä ilman poikittaistukea tarjolla edullisesti.
Kunhan saadaan vanteet alle renkaineen ja napoineen, niin sitten tota etupään laskemista aletaan suunnittelemaan. Takanavan laakerit pitää vielä syynätä tarkemmin ym pikkuhommaa. Tiputtelen kuvia kun joulupukki tuo pakettia ja saa osia sommitteluun.
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Välipalaa kunnes saadaan 20 000 lukukertaa rikki
Maakuntareissulta noudettu tanko. Luulis sopivan leveämpien vanteiden kera ja jos vaikuttaa liian leveeltä, ehkä sentin pari vois lyhentää päistä.
Nhrc:stä napattu 5cm pois. Pitää seuraavalla kerralla vähän ohkasempaa katkasulaikkaa käyttää, helvetinmoinen viimeistely kun vähän väärällä laikalla oli liikenteessä.. Vaimenninvilla tuli ulos "pötkönä" jonka vois korvata ihan irtotavaralla jonka sitten survoisi siistiksi mytyksi. Toinen db killeri tuli tankokeikalta napattua mukaan, siihen pientä muokkausta jottei liikaa seoksia härnäisi. Ihan just in case jos toi äänimailma lähtee ihan hävyttömäksi. Vielä päätypalan kiinnityreijät pitäisi porata, uudet popniitit, meikkaus ja silikoonit nakkaa laippojen väliin.
Dem rims, eli vanteet. Laatu ihan ok:ta hintaansa nähden. Pientä valupurse jälkeä sai viilan kera jynssätä ennen rajausta ja maalausta. 110/80 nautti 3.5 takavanteella, parempia kuvia tulossa kun keskiöt maalattu. Todella mieto levitys tuli tuohon takavarenkaaseen. Etuvanteella suht passeli. Aika rauhallinen pitäisi olla käsiteltävyys näillä läskeillä lujemmissa vauhdeissa.
Viilaa hamuillessa
Seuraavaksi odotellaan romppeita maalaamosta vuodenvaihteeseen ja ohella pikkunyplääminen jatkuu kunhan työmatkoilta kerkeää takaisin hallille. Etujarrun sovittelua + ilmaus, etujousien choppaus, ohjauslukon vaihto, ketjulinjan ihmettely ja vaijereiden + johtojen reitittelyä tiedossa.
Vanhojen osien myynti ilmotus päivitetty myös :
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... 45#p455945
Seniori kuittaa
Maakuntareissulta noudettu tanko. Luulis sopivan leveämpien vanteiden kera ja jos vaikuttaa liian leveeltä, ehkä sentin pari vois lyhentää päistä.
Nhrc:stä napattu 5cm pois. Pitää seuraavalla kerralla vähän ohkasempaa katkasulaikkaa käyttää, helvetinmoinen viimeistely kun vähän väärällä laikalla oli liikenteessä.. Vaimenninvilla tuli ulos "pötkönä" jonka vois korvata ihan irtotavaralla jonka sitten survoisi siistiksi mytyksi. Toinen db killeri tuli tankokeikalta napattua mukaan, siihen pientä muokkausta jottei liikaa seoksia härnäisi. Ihan just in case jos toi äänimailma lähtee ihan hävyttömäksi. Vielä päätypalan kiinnityreijät pitäisi porata, uudet popniitit, meikkaus ja silikoonit nakkaa laippojen väliin.
Dem rims, eli vanteet. Laatu ihan ok:ta hintaansa nähden. Pientä valupurse jälkeä sai viilan kera jynssätä ennen rajausta ja maalausta. 110/80 nautti 3.5 takavanteella, parempia kuvia tulossa kun keskiöt maalattu. Todella mieto levitys tuli tuohon takavarenkaaseen. Etuvanteella suht passeli. Aika rauhallinen pitäisi olla käsiteltävyys näillä läskeillä lujemmissa vauhdeissa.
Viilaa hamuillessa
Seuraavaksi odotellaan romppeita maalaamosta vuodenvaihteeseen ja ohella pikkunyplääminen jatkuu kunhan työmatkoilta kerkeää takaisin hallille. Etujarrun sovittelua + ilmaus, etujousien choppaus, ohjauslukon vaihto, ketjulinjan ihmettely ja vaijereiden + johtojen reitittelyä tiedossa.
Vanhojen osien myynti ilmotus päivitetty myös :
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... 45#p455945
Seniori kuittaa
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Hyvältä näyttää. Pitäs itekki ottaa tosta NHRC:n änkästä muutama sentti pois. Millasen db-killerin laitat? Ilman killeriä on ainaki mulla semmoset äänet että ei mummot tykkää ku rajottajaan paukuttaa.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Tätä on nii mukava seurata ku näkee koko historian ku rakennetaa pikkuhiljaa näteillä muutoksilla, vielä hyvällä maulla muokataa aina vaa nätimmäksi Kiva että laitetaa vähä erillaista vannettaki välillä. Mites tuo tekniikan laita, kiinnostaako vielä saada enempi voimaa?
a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Vähän kyllä omatunto kolkuttaa kun puolavanteisiin vaihto
Alustaan varmaan lisäpanostusta vuoden päästä ennen tekniikan päivitystä. Lisäteho vaatisi alustalta ja jarruilta paljon jos ajettavuudesta haluisi hyvän. Siitä jalkatappien siirtosarjasta puhumattakaan..
Nykyinen tekniikka varmaan kans enstalvelle asti saa luvan kelvata. Helpotetaan menohaluja 28 takarattaalla jos keulan keveys paranisi Kiitos noista 200cc linkeistä! Eihän toi 740 alkaen hinta nyt mikään mahoton ole.
Huomasin et 280 iskareilla perä laskeutu aika runsaasti. Keulan laskemisen kanssa puuhaa tiedossa varmaan sopivasti myös. Ellei matalempia ei "seinäänajettuja" iskareita jostain löydy edullisesti.
Alustaan varmaan lisäpanostusta vuoden päästä ennen tekniikan päivitystä. Lisäteho vaatisi alustalta ja jarruilta paljon jos ajettavuudesta haluisi hyvän. Siitä jalkatappien siirtosarjasta puhumattakaan..
Nykyinen tekniikka varmaan kans enstalvelle asti saa luvan kelvata. Helpotetaan menohaluja 28 takarattaalla jos keulan keveys paranisi Kiitos noista 200cc linkeistä! Eihän toi 740 alkaen hinta nyt mikään mahoton ole.
Huomasin et 280 iskareilla perä laskeutu aika runsaasti. Keulan laskemisen kanssa puuhaa tiedossa varmaan sopivasti myös. Ellei matalempia ei "seinäänajettuja" iskareita jostain löydy edullisesti.
Viimeksi muokannut jarez, 16.01.2016 23:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
1500 ihmetteliää myöhemmin topikki tavoittanut 20 tuhannen lukukerran rajan
Kuukauden tauon jälkeen suljin puhellimen aamulla ja muutaman osan kera menin Gorillan talviunta häiritsemään.
Lähtötilanne. Etu umpion teippasin jo Joulukuun puolella ja heitin paikalleen fiilistelyn vuoksi.
Kiillotuslaiskuuden vuoksi sutasin vaimentimen mustaksi ja poppareiden kannat vähän hölmön isot.. Tosin uuden villat laitettu ja päädyt tiivistetty. Toivottavasti äänimailma vähän muuttuisi matalemmaksi tosta viimekesän rääkymisestä
Motonetistä bongasin Aeroxin kahvan 8€ hintaan ja teki tehtävänsä. Leveämpi tanko vaikuttaa myös hyvältä.
Brembon puristin nikkaroitu paikalleen ja levyn kera linjausta hierottu muutama vartti. Toisen alemman satulakiinnike ja iskarin väliin sai alle 1mm paksusen "spacerin" tekemään, jotta kiinatoleranssi korjaantu.
Tuossa satulan viilaustarve jos joku samaa konversiota harkitsee.
Joko nyt on tarpeeksi leveä? 3.5 leveä tubeless vanne ja 110/80 - 8 takana.
Vanteissa teipit vielä kun keskiosat saa vielä muutaman kerroksen mustaa ja vielä sisäkehien kiillotus edessä.
2.5 leveä tubeless ja 110/80 - 8 edessä. Ihan soivan näköinen.
Jarruvaloanturi johdon pidetämisen jälkeen rupeaa jo hahmottumaan. Jekkulangat vielä ja ehkä grippien päistä tavaraa pois myöhemmin.
Päivän lopputulos. Navat otin vielä irti kun maalaamoon vieläkin jonotan. Nyt ohella pikkunippeliä ostoslistalle ja seuraavana ilmausjumppa, venavälykset, uuden huohotinletkun paikalleenlaitto ja o - renkaallisten 420 ketjujen metsästystä.
Kuukauden tauon jälkeen suljin puhellimen aamulla ja muutaman osan kera menin Gorillan talviunta häiritsemään.
Lähtötilanne. Etu umpion teippasin jo Joulukuun puolella ja heitin paikalleen fiilistelyn vuoksi.
Kiillotuslaiskuuden vuoksi sutasin vaimentimen mustaksi ja poppareiden kannat vähän hölmön isot.. Tosin uuden villat laitettu ja päädyt tiivistetty. Toivottavasti äänimailma vähän muuttuisi matalemmaksi tosta viimekesän rääkymisestä
Motonetistä bongasin Aeroxin kahvan 8€ hintaan ja teki tehtävänsä. Leveämpi tanko vaikuttaa myös hyvältä.
Brembon puristin nikkaroitu paikalleen ja levyn kera linjausta hierottu muutama vartti. Toisen alemman satulakiinnike ja iskarin väliin sai alle 1mm paksusen "spacerin" tekemään, jotta kiinatoleranssi korjaantu.
Tuossa satulan viilaustarve jos joku samaa konversiota harkitsee.
Joko nyt on tarpeeksi leveä? 3.5 leveä tubeless vanne ja 110/80 - 8 takana.
Vanteissa teipit vielä kun keskiosat saa vielä muutaman kerroksen mustaa ja vielä sisäkehien kiillotus edessä.
2.5 leveä tubeless ja 110/80 - 8 edessä. Ihan soivan näköinen.
Jarruvaloanturi johdon pidetämisen jälkeen rupeaa jo hahmottumaan. Jekkulangat vielä ja ehkä grippien päistä tavaraa pois myöhemmin.
Päivän lopputulos. Navat otin vielä irti kun maalaamoon vieläkin jonotan. Nyt ohella pikkunippeliä ostoslistalle ja seuraavana ilmausjumppa, venavälykset, uuden huohotinletkun paikalleenlaitto ja o - renkaallisten 420 ketjujen metsästystä.
Viimeksi muokannut jarez, 18.01.2016 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Hyvähän tästä tulee, taas kerran.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Re: Isokilpinen Gorilla Replica -06
Hitsi tuo etulamppu on makee Sopii hyvin ku keltainen muutenki, ois ollu kiva nähä tuo renkaan profiili viel kunnolla. Hyvältä näytää kyll muuten
a.k.a tuuppari
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=20703
Honlei 201cc "fighter" kesä mopo http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=21854
Monkey YX160 "Hell K" http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =3&t=22702
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos