Tänään on 22.05.2018 10:50


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Alueen säännöt


Ohjeet kuvien lisäämiseen!



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 31.01.2015 16:11 

Liittynyt: 31.01.2015 15:59
Meille saapui isän ja lasten yhteiseksi harrastuskohteeksi vuosimallin 1980 punainen traktoripuolari.
Tarkoitus on aluksi saada se ajokuntoon ja ajella nurkissa, myöhemmin kun pojille tulee ikää saattaa mopo rekisteriin ja ehkä sitten aikanaan entisöidä se. Täällä foorumissa on innostavia esimerkkejä vastaavien Mankien saattamisesta uuttavastaaviksi.

Mutta jotta mopo saataisiin liikkumaan, tarvitsen teiltä apuanne, olen ihan aloitteleva tässä harrastuksessa.

Haluaisin ostaa:

- traktorivanne, pelkät vannelevyt ehkä riittävät, mutta tarjota voi myös takanavan kanssa
- etuvalo, täydellinen
- takavalo, täydellinen kiinnitysrautoineen
- soikean muotoinen muovikate satulan alle vasemmalle puolelle, oranssinpunainen mielellään

Myös "kakkoslaatuiset" käyvät tässä vaiheessa kun vielä ei entisöidä mopoa. Kuitenkin kelpuutan vain japanilaiset aidot mankin osat, jos vain mahdollista.

Sitten muutamia kysymyksiä:

- Mistä tähän saa molemmat jarruvaijerit (takajarru on ohjaustangossa)?

- Jos käytettyjä vanteita ei löydy, sopisivatko Z50R mallin vannelevyt tähän?
http://www.cmsnl.com/products/rim-rwheenh138_42701165891za
http://www.cmsnl.com/products/rim-lwheenh138_42702165891za

Kysymyksiä varmaan tulee paljon lisää, mutta aloitetaan näillä!


Liitteet:
manki012015.jpg
manki012015.jpg [ 32.69 KiB | Katsottu 9501 kertaa ]
Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 31.01.2015 16:38 

Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku
kyllä sopii z50r vanteet! ja takavalon raudat ovat sitten todella harvinaisia, onnea etsintöihin (Y) . Mikä takanavassa on vikana?

_________________
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 31.01.2015 19:28 

Liittynyt: 31.01.2015 15:59
Kiitos tiedosta! Vanhasta navasta on mennyt kierteet ja aikanaan porattu jo moneen kertaan suuremmiksi. Onnistuisiko jos veisi koneistamoon ja pyytäisi tekemään kokonaan uudet kolme kierrereikää vanhojen reikien väliin?

En sitten elättele turhia toiveita takavalon suhteen...


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 31.01.2015 20:59 

Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku
Ite tein itse takavalon raudan Vaeltajan antamien mittojen mukaan:
http://s1196.photobucket.com/user/Vallu ... 0.png.html
mahtaakohan niitten väliin saada tehtyä kierteitä kun se on ohuempi kun alkuperäinen paikka, itekkin mietin sitä muttei vielä ole tullut välttämättömäksi, kysy saisko sitä hitsattua täyteen alumiinia ja sihen uus kierre?
Myös on käyny semmonen mielessä että porais vanteeseen 3 reikää lisää ja samoin keskiöön niin ainakin kestäis, mutta saattais näyttää aika tyhmälle tai jotai :|

_________________
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 31.01.2015 23:42 

Liittynyt: 26.07.2013 18:34
Paikkakunta: Outokumpu
Facebookissa Monkeyt.netin sivulla on myytävänä kummatkin traktori vanteet keskiöillä :wink:
Tässä vielä linkki: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

_________________
Lue: viewtopic.php?f=2&t=20924
Honda monkey 1992 "tuttifrutti"
Masai DB


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01.02.2015 10:31 

Liittynyt: 31.01.2015 15:59
Tämmöisellä vanhalla äijällä mitään facebook tunnuksia ole :D
Koitan saada jotain kautta kikkailtua tuon, vai olisiko joku niin ystävällinen että laittaa myyjän yhteystiedot mulle yksityisviestinä...


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 02.02.2015 18:08 

Liittynyt: 14.11.2013 16:56
Onnea upeelle projektille.. Ittellä samanlainen ollut jo vuodesta 1985


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 02.02.2015 20:03 

Liittynyt: 01.05.2013 16:41
Paikkakunta: Pori
Ittellä ois traktori manan vanteet ja keskiöt täysin ehjät ylimääräsinä että jos hinnasta päästään yhteis ymmärrykseen niin saattavat vaihtaa omistajaa! Ja mitenkä suureksi ne reiät on porattu? meinaan helikoileilla saattas saaha pelastettua, ja tommosta vanhaa keskiöö on aikas vaikea alkaa "kunnostamaan", koska tommosta vanhaa valu mötikkää on aika ilkeä lähteä mm. hitsailemaan/paikkailemaan. Eli jos nykyset kierteet on esim. korkanneet 10mm niin saa niihin laiettua helikoileilla uudet 10mm kierteet jne. Ja koska helikoil kierteet ovat jousi terästä ovat ne myös pikkasen kestävämpiäkin.

_________________
160cc yx Masai
Ja muutama proju
72cc skyteami proju (EX)

"Ei se millä, vaan miten!"
"Kierteet paskaks ja kierros auki"
"Tyhmä saa olla, muttei metallimiäs"


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03.02.2015 12:08 

Liittynyt: 17.03.2014 08:15
Paikkakunta: lieto
Muistaakseni cmsnl oli uusia tractor vanteita :think:

_________________
Monkey -89ja samurai 70


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03.02.2015 12:46 

Liittynyt: 31.01.2015 15:59
Tännehän oli tullut paljon viestejä!

Kiitos kaikille vihjeistä ja avusta. Löysin pitkän linjan harrastajan jolla oli ylimääräinen traktorivanne kierteiltään korjatulla pakalla.
Pitäisi saapua lähipäivinä. Olen aivan ymmälläni pyyteettömästä auttamisen halusta jolla hän asiaan suhtautui, kiitos jo etukäteen ja terveisiä jos lukee tätä palstaa.

Rikuli kirjoitti:
Onnea upeelle projektille.. Ittellä samanlainen ollut jo vuodesta 1985
Siis melkein uudesta! Onko tästä kuvaa jossain?

vilkku kirjoitti:
Ittellä ois traktori manan vanteet ja keskiöt täysin ehjät ylimääräsinä
Pistän sulle yv:tä.

eikka kirjoitti:
Muistaakseni cmsnl oli uusia tractor vanteita
Juu opin jo että Z50R:ssä on samat ja niitä saa uusina, linkit on ekassa viestissä. Hintakin kohtuullinen.

Ihan asianharrastamisen mielenkiinnosta, onkos takakeskiötä nyt jenkeissä saatavana uustuotantona:
http://www.ebay.com/itm/HONDA-MONKEY-Z50-Z50J-Z50R-REAR-WHEEL-HUB-BRAKE-3-BOLT-PATTERN-P-HU02-/261127788419
Sanokaas joku mestari sopiiko tuo traktorimankiin?


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03.02.2015 13:02 

Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku
Kuvassa näkyy uudenmallinen mutta otsikossa sanotaan että z50r 3 pultin kiinnityksellä oleva, kannattaa laittaa viestiä myyjälle :think: Iha mahtavaa jos noita on alettu tekemään!

_________________
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03.02.2015 15:20 

Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Itse sain kyllä ilmoituksesta sen käsityksen että UM keskiö kyseessä ja 3 pultilla viitataan takarattaan kiinnitykseen.

_________________
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.02.2015 09:25 

Liittynyt: 14.11.2013 16:56
nmi kirjoitti:
Tännehän oli tullut paljon viestejä!

Kiitos kaikille vihjeistä ja avusta. Löysin pitkän linjan harrastajan jolla oli ylimääräinen traktorivanne kierteiltään korjatulla pakalla.
Pitäisi saapua lähipäivinä. Olen aivan ymmälläni pyyteettömästä auttamisen halusta jolla hän asiaan suhtautui, kiitos jo etukäteen ja terveisiä jos lukee tätä palstaa.

Rikuli kirjoitti:
Onnea upeelle projektille.. Ittellä samanlainen ollut jo vuodesta 1985
Siis melkein uudesta! Onko tästä kuvaa jossain?

vilkku kirjoitti:
Ittellä ois traktori manan vanteet ja keskiöt täysin ehjät ylimääräsinä
Pistän sulle yv:tä.

eikka kirjoitti:
Muistaakseni cmsnl oli uusia tractor vanteita
Juu opin jo että Z50R:ssä on samat ja niitä saa uusina, linkit on ekassa viestissä. Hintakin kohtuullinen.

Ihan asianharrastamisen mielenkiinnosta, onkos takakeskiötä nyt jenkeissä saatavana uustuotantona:
http://www.ebay.com/itm/HONDA-MONKEY-Z50-Z50J-Z50R-REAR-WHEEL-HUB-BRAKE-3-BOLT-PATTERN-P-HU02-/261127788419
Sanokaas joku mestari sopiiko tuo traktorimankiin?


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Tuossa.. Huom käyttöentistetty, käyn tuolla kesäisin ruokatunnilla
traktori1.JPG
traktori1.JPG [ 84.04 KiB | Katsottu 8681 kertaa ]
Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.02.2015 14:45 

Liittynyt: 31.01.2015 15:59
Rikuli kirjoitti:
Tuossa.. Huom käyttöentistetty, käyn tuolla kesäisin ruokatunnilla
Nyt on kyllä nätti! Punainen väri sopii oikein hyvin hopeiden vanteiden ja kromilokareiden kanssa. Tyylillä tehty kokonaisuus!
Saisipa tästäkin joskus tuollaisen... No asia kerrallaan, mun ei kannata purkaa tätä kerralla atomeiksi, muuten jää levälleen vuosiksi osa- ja ajanpuutteiden takia. Koitetaan pitää koko ajan ajossa ja väliajoin käydään joku kohta läpi. Moposta on enemmän iloa niin.

Silmä osaa jo katsoa yksityiskohtia. Tästä meidän projektista on lampun kiinnityskorvakkeet vaihtuneet joihinkin hirvityksiin. Onko tuo etuhaarukan ylärunko (en tiedä osan oikeaa nimeä) samanlainen kuin missä tahansa uudemmassa mallissa lampun kiinnityskorvien ja muiden yksityiskohtien osalta? Osaan sitten ostaa jemmaan tulevaa tarvetta varten kun sopivasti osuu kohdalle.

Tankinkorkista en vielä ole onnistunut näkemään yhtään lähikuvaa. Se taitaa olla samanlainen kuin vanhemmissa pikkutankkisissa? Sen saa ilmeisesti suljettua kuljetusta varten?

Uusi takajarruvaijerikin on matkalla, ei tarvitse teettää. Etujarruvaijerista ei kukaan suomalaisista kauppiasta osannut sanoa mikä sopii, vanhempi vai uudempi malli... Onko täällä kukaan tutkinut asiaa?


Liitteet:
20150125_012.jpg
20150125_012.jpg [ 51.44 KiB | Katsottu 8627 kertaa ]
Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.02.2015 15:36 

Liittynyt: 14.11.2013 16:56
Kiitokset.. alkuperäisiä loksuja ei viitsi vielä laittaa kiinni jos vaikka jälkikasvu keulii ne paskaksi ;)

Tankin korkissa tosiaan on hana/sulkuventtiili kuljetusta varten ( Brandtilta löytyy)

Etulampun kiinnikkeet on lyhyemmät kun missän muussa ja todella vaikeita löytää. melkein pitää tehdä itse tai lyhentää uudempia jos mahdollista. voin ottaa mittoja jos tarviit.

Uudemman monkeyn etujarruvaijeri käy mun mielestä suoraan muistan että mulla on tuossa sellainen


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09.02.2015 19:12 

Liittynyt: 31.01.2015 15:59
Rikuli kirjoitti:
Etulampun kiinnikkeet on lyhyemmät kun missän muussa ja todella vaikeita löytää. melkein pitää tehdä itse tai lyhentää uudempia jos mahdollista. voin ottaa mittoja jos tarviit.
Kiitos ihan mielellään otan mitat muistiin jos joskus muistat mittailla!

Takavanne saapui, se oli se isoin puute joka esti ajon, nyt on toiveita kevääksi :)

Vanteen kiinnittämiseen tarvitaankin yllättävän monta (puuttuvaa) osaa ennenkuin se on kiinni: laakerit, akseli, mutterit, väliholkki, stefa, pusla, kiristimet ym.
Niitä on nyt tilauksessa, samoin rengas. Keräilen kotimaan nettikaupoista mitä osaan ja loput nippelit varmaan cmsnl:stä. Ostamista vaikeuttaa kunnollisten tuotekuvausten puute, tässä monella kaupalla olisi parannettavaa, kuvaakaan ei aina ole.

Ohjauslaakeritkin pitää varmaan uusia kun on väljää. Pitää nyt ensin tutustua ja purkaa mikä siinä on vialla. Mutta siinä on räjäytyskuvan mukaan jos jonkilaista hilua, onko jossain myynnissä settiä missä saisi kaikki kerralla?


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Korjattu traktorivanne saapui!
traktorivanne.jpg
traktorivanne.jpg [ 23.36 KiB | Katsottu 8400 kertaa ]
Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09.02.2015 19:56 

Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku
mikä rengas tähän on tulossa?

_________________
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09.02.2015 20:12 

Liittynyt: 31.01.2015 15:59
Duro HF204. Näytti jotenkin sopivalta ilman parempaa tietoa...
Mikä olis se "aito", joku Bridgestone?


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09.02.2015 21:43 

Liittynyt: 16.10.2012 08:21
Tractor Grip.

_________________
Projektit


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 12.02.2015 13:44 

Liittynyt: 31.01.2015 15:59
Löysin mukavan linkin, jonka takana on skannattuja vanhoja Honda manuaaleja: http://www.small-wheels.de/manuals.htm

Joukossa on myös heinäkuulle 1979 päivätty varaosaluettelo Monkey ja Gorilla -malleihin:
http://www.small-wheels.de/Partslist_Z5 ... index.html
Eri vientimaita varten muokattuja Monkey-malleja oli tuona vuonna Saksaan, Etelä-Afrikkaan, Australiaan, Suomeen ja Sveitsiin.

Suomiversion ("traktoripuolari") virallinen tyyppinimi on Z50Jz-FI, valmistusnumerosta AB02-5027299 eteenpäin:
http://www.small-wheels.de/Partslist_Z5 ... _0001.html
Tällä sivulla on myös huomio, että kuvasto ei sisällä suomi-version paikallisesti hankittuja osia.

Muutamia muita huomioita kataloogista

Suomen kolme värivaihtoehtoa olivat:
R-23: Tahitian red
PB-52 Aquarius blue
NH-24: Ceramic white
Kun useimmissa muissa maissa oli tyydyttävä vain NH-1 mustaan.
http://www.small-wheels.de/Partslist_Z5 ... _0001.html
http://www.small-wheels.de/Partslist_Z5 ... _0001.html

Soikea-reikäiset vanteet olivat tosiaan vain Suomi-mankissa (ei piirretty kuvaan, varaosanumero kertoo):
http://www.small-wheels.de/Partslist_Z5 ... _0001.html

Runkokin on ollut suomi-mallissa omansa, puuttuuko sitten jalkajarrun paikka?
http://www.small-wheels.de/Partslist_Z5 ... _0001.html

Takajarru on ollut käsijarruna vain suomi-mallissa:
http://www.small-wheels.de/Partslist_Z5 ... _0001.html

Etuvalon kuuppa ilman mittarinpaikkaa oli suomi-monkeyssä sama kuin general export Gorillassa:
http://www.small-wheels.de/Partslist_Z5 ... _0001.html

Takavaloa kuvastosta ei löydy, pelkkä suomea varten tehty teline:
http://www.small-wheels.de/Partslist_Z5 ... _0001.html
Oliko itse takavalo siis joku suomessa lisätty, onko sama kuin jossain muussa mopossa?

Ihan mielenkiintoisia asioita. Löytyyhän näitä räjäytyskuvia nettikaupoista, mutta tämä on "aito" 1979 vuoden varaosakuvasto eikä sisällä jälkeen muokattua tietoa.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.03.2015 17:03 

Liittynyt: 04.03.2015 11:33
Tuossahan se suomi mallin takavaloteline näkyy varaosakuvassa numerolla 9.
Takavalo on raisun takavalo.
Etulampun koppaa sekä täydellistä umpiota löytyy edelleen tehtaalta. saa viikon toimitus ajalla esim. Bike world:stä tai mistä tahansa Honda dealerilta.

Tämä malli ei ole muokattu jälkeenpäin. vaan tuli tehtaalta näillä emmeillä. Siksi varaosakirjakin on nimetty "Finland" -malliksi, kun tämä on tehtaalta tilattu kevyempänä versiona suomea varten. Sen aikuinen lainsäädäntö kun asetti rajoja vielä tuossa vaiheessa kyseiselle laitteelle.

Minulla on tuollainen takanapa uusi, paketissa, väriltään valkoinen mikäli jollain tarvetta.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 05.03.2015 09:46 

Liittynyt: 31.01.2015 15:59
Kiitokset Trailbikelle täsmennyksistä. Noinhan se juurikin on kuten kirjoitit. Eli kyseessä on vanhemmista Mankeista poiketen jo Japanissa vuonna 1979 olemassa olevista osista suunniteltu yhdistelmä Suomea varten, yhtenä tavoitteena varmaan mainitsemasi alhainen paino. Lukemani perusteella ainoastaan itse takavalo, jalkatappisysteemi ja jalka on Suomessa lisätty, muuten kaikki lienee Japanista. Kommentti Raisun takavalosta oli vielä hyvä detalji tähän.

Ihmeen monimutkaisesti se kahdesta osasta muodostuva takavalon pideke on Japanissa pitänyt toteuttaa, pakko sekin on olla käytössä jossain muualla, ei ne Suomea varten semmoista olisi tehneet?

Tässä välissä on osien keräily jatkunut. Nyt pitäisi suurinpiirtein kaikki sellaiset olla kasassa, että mopo saadaan ajokuntoon. Tavoitteena siis hitaasti etenevä "rolling restoration" jossa oikeita osia etsitään pikkuhiljaa ja mopoa kunnostetaan, mutta samalla pidetään sitä ajokunnossa niin saadaan nurkissa ja metsäteillä ajella.

Isot kiitokset nimimerkki puuhete kun luovuit oikeanlaisesta keulan yläosasta. Tätä pitää hieman oikoa ja maalata punaiseksi, niin voi keulan kunnostuksen yhteydessä asentaa paikoilleen. Täällä foorumilla jossain olikin jo tieto, että uudempaa mallia lyhyempien lampunkiinnikkeiden väli on tässä traktorimankissa n. 130 mm kun uudemmassa leveämpi 140 mm.
Käytettynä löytyi myös pakoputken lämpösuoja ja uudemman mallinen takalampunrauta, saa sitten edes jonkinlaisen takavalon kiinni.

Varaosakuvaston ja siitä ilmenevät etuvalon varaosanumeroiden löytymisen jälkeen totesin itsekin että niitähän saa vielä uutena. Vähän kalliiksi se tulee joka nippelin tilaaminen, muttei auta. Tässä tulikin jo törsättyä uusiin, Hondan alkuperäisiin R-23 Tahitin punaisiin lokareihin. Ne oli pakko tilata jemmaan kun huomasin että niitähän vielä saa! Nämä tuli MBFmoton kautta kun CSMNL oli lisännyt jo varoituksen toisen lokarin loppumisesta ja samalla tainnut kertoa hinnan piillä.

Satula on minulle vähän epäselvä asia vielä, onko se nyt samanlainen kuin samanikäisissä Z50R -malleissa? Missä vuosimalleissa tämä sama satula oli Suomessa käytössä? Siistin aluksi varmaan tuota vanhaa, mutta tämä tieto kiinnostaa muuten kirjata tähän keskusteluun ylös.


Liitteet:
traktorimankin_takavalonteline.jpg
traktorimankin_takavalonteline.jpg [ 35.72 KiB | Katsottu 7768 kertaa ]
Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 05.03.2015 10:05 

Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku
jos sitä ylä "t-palaa" tarkotat niin sen kuuluu olla musta :). mulla on orkkis traktorimankin repaleinen päällinen ja näyttää samalta kun z50r: http://www.hondanuts.com/image/1979%20z50r.jpg

_________________
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 05.03.2015 11:19 

Liittynyt: 04.03.2015 11:33
Se takavaloteline on tuo numerolla 9 oleva osa, eikä ole kaksi osainen, tuo ylempi osa on jonkun muun version kiinnike. teline kuuluu tulla satulan alle kiinni, siellä on valmiit paikat.
Z50R mallin satula numerolla 77100-181-406 käy 79-86 monkeyhin, siinä "Z" stanssaus sivussa, jollaista ei aikanaan ollut vakiomallissa. Omaani tilasin aikanaan ja oikea malli oli. Tätä nyt ei näköjään tehtaalta enää saa, joten jos jollain kaupalla hyllyssä niin kannattaa napata.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 10.03.2015 13:53 

Liittynyt: 31.01.2015 15:59
Trailbike kirjoitti:
Se takavaloteline on tuo numerolla 9 oleva osa, eikä ole kaksi osainen, tuo ylempi osa on jonkun muun version kiinnike.
Totta, ymmärsin kuvan väärin. Ja hyvät valokuvat osasta löytyivät Vaeltajan entisöintiprojektin ketjusta.

Mopo on edistynyt sen verran, että takarengas on jo paikallaan. Aluksi vanteenpuolikkaiden väliin jäi melkoinen rako vaikka ne veti pulteilla kiinni. Onneksi mopo on vielä kaverin tallissa ja siellä oli hydrauliprässi jolla hieman pullistuneet kiinnitysreikien kohdat saatiin painettua nätisti alas. Todella pehmeää tuo vanteiden pelti muuten, melkein peukalolla painaisi kolon...

Nyt kysymys traktorimanki-tietäjille: kuuluuko takajarrurummulla jarruvaijerin alapäässä olla palautusjousi? Nyt sekä jarru jää makaamaan hiukan päälle. Varaosakirjan mukaan ei olisi jousta suomi-mallissa?
http://www.small-wheels.de/Partslist_Z5 ... _0001.html

Sisällä jarrurummussa on sellainen hevosenkengänmallinen "jousi", mutta se ei jaksa kokonaan palauttaa jarrukenkiä, kuvassa nro 8:
http://www.small-wheels.de/Partslist_Z5 ... _0001.html

Kuvista tutkin, että ainakin uuden mallisissa Mankeissa olisi vaijerin alapäässä jouset, sekä etu- että takajarrussa.


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com