1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)

Monkey-projektit.
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Jaaarkoo
Viestit: 79
Liittynyt: 05.10.2012 21:41
Paikkakunta: Iisalmi

Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)

Viesti Kirjoittaja Jaaarkoo »

Ei oo tuollaisia rautoja ollu ainakaan hondissa missään mallissa. Enkä usko että missä kiinalaisessakaan.
Honda Monkey -90
Jombe
Moderaattori
Viestit: 2356
Liittynyt: 13.12.2009 19:47
Paikkakunta: Piikkiö

Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Leikattu ja sillä siisti.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Juu leikattu on, mutta ihan siististi kylläkin. Ennen vanhaan oli mopopojillakin taitoa hyppysissä :lol: No ei sentään, mutta itselle tuli kerran vastaava case. Elikkä oli puolarin vaihdepolkimesta kantapään poljin katkaistu pois ja oli niin tehdastekoisen näköinen että ei kyllä äkkiä leikellyksi tunnistanut.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Tepitin
Viestit: 38
Liittynyt: 25.02.2010 22:43

Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)

Viesti Kirjoittaja Tepitin »

Purkaminen on alkanut hyvää vauhtia, mutta tänänä törmäsin ensimmäiseen ongelmaan.
Linkissä (http://www.moposoppi.fi/fi/Honda+Monkey ... -670/12531) oleva osa ei sitten millään meinaa irrota keulasta, olisiko vinkkejä? Alla oleva musta muovi liikkuu, mutta itse osa on kyllä niin saakelin tiukassa. Eikä tuohon näköjään mikään perus työkalukaan oikein istu.

Jotain irrotusmönjää pitäisi hankkia varmaan, harmi kun ei ole metallintyöstölaitteita niin saisi jonkun työkalun väkerrettyä noihin koloihin.

Ja samalla tuli mieleen seuraava kysymys: Ajattelin että järkeväähän tässä vaiheessa olisi uusia kaikki mikä uusittavissa on, eli hommaisi laakerit, mutterit ja pultit ainakin kaikki uudet vanhojen ruostuneiden tilalle. Olisiko vielä ideaa että mitä kaikkia pikkuosia olisi järkevää vaihtaa nyt kun mopo on atomeiksi menossa? Koneen sisuksiin en siis ajatellut koskea, se on rempattu pari vuotta takaperin.
Etu- ja takarenkaan laakerit, keulan emäputken laakerit ainakin. Muuta?
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)

Viesti Kirjoittaja Mango »

Tuo mutteri lähtee vasara+tuurna yhdistelmällä.
Tokzz
Viestit: 2026
Liittynyt: 13.02.2010 21:26

Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)

Viesti Kirjoittaja Tokzz »

Isot knipexit on kans hyvä työkalu ton irrottamiseen :D
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
Tepitin
Viestit: 38
Liittynyt: 25.02.2010 22:43

Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)

Viesti Kirjoittaja Tepitin »

Tuurna onkin hyvä idea, tätä en vielä kokeillutkaan. Ktasoo jos huomenna jatkaisi projektia ja pääsisi moottorin irrotteluun
Isoilla pihdeillä koitin vääntää ja kääntää, viimeiset 25 vuotta varmaan ollut paikallaan niin ei ihan pihdeillä kääntynyt
Tepitin
Viestit: 38
Liittynyt: 25.02.2010 22:43

Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)

Viesti Kirjoittaja Tepitin »

Noniin, tuurna ja elämää suuremmat gorillatvoimat putkipihtien kanssa auttoivat jälleen eteenpäin.
Mutta nousi nyt seuraava ongelma, johon en sitten millään löytänyt Googlella apua: Miten ihmeessä liukuputket irtoavat etuhaarukasta? Kaikki mahdollinen liikkuva heijastimia myöten on irroitettu, mutta eivät nuo ottaneet lähteäkseen. Pölysuojatkin jäivät vielä paikoilleen kun eivät hievahtaneet.

Pitäisikö nuo ihan kylmänviileästi vetää irti vai onko tuohon joku jippo? Pölysuojat koitan saada irti varmaankin huomenissa, jos auttaisi tilannetta.

Mopo on nyt hyvin pitkälti osissa ympäri autotallia, piakkoin jos saisi osia vietyä maalaukseen. Takahaarukasta pitäisi puslat repiä pois niin metalliosat alkaisivat olemaan hiekkapuhallusta vaille valmiita. Muoviosat ja tankin ajattelin viedä lasikuula/soodapuhallukseen ja mahdollisesti itse maalata uudestaan, tallista kun sattui löytymään Boschin hyvänlaatuinen maaliruiskukin.

Miten muuten tuossa jauhemaalauksessa, saakohan maalari jostain keksittyä tuolla Hondan värikoodilla oikeaa jauhemaalia vai mennäänkö "mahdollisimman samanlainen kirkas punainen"-linjalla?
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)

Viesti Kirjoittaja Minkey »

Liukuputket lähtee silleen että otat sen pölysuojan pois ja siellä on c prikka minkä irrotat, sitten ne etuhaarukan yläosassa olevat pultit (cromiset) irrotat niin pitäis tulla ihan käsillä vetämällä ulos
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Tepitin
Viestit: 38
Liittynyt: 25.02.2010 22:43

Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)

Viesti Kirjoittaja Tepitin »

Noniin, arvelinkin että pitää pölysuojat ensi saada pois. Pyörivät vaan mokomat, muttei liikettä poispäin ole yhtään. Pitää käydä jotain liukastetta hankkimassa jos vaikka lähtisivät liikkeelle.
Ylhäältä on jo pultit irti
Vastaa Viestiin