1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)
Ei oo tuollaisia rautoja ollu ainakaan hondissa missään mallissa. Enkä usko että missä kiinalaisessakaan.
Honda Monkey -90
Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)
Leikattu ja sillä siisti.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)
Juu leikattu on, mutta ihan siististi kylläkin. Ennen vanhaan oli mopopojillakin taitoa hyppysissä No ei sentään, mutta itselle tuli kerran vastaava case. Elikkä oli puolarin vaihdepolkimesta kantapään poljin katkaistu pois ja oli niin tehdastekoisen näköinen että ei kyllä äkkiä leikellyksi tunnistanut.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)
Purkaminen on alkanut hyvää vauhtia, mutta tänänä törmäsin ensimmäiseen ongelmaan.
Linkissä (http://www.moposoppi.fi/fi/Honda+Monkey ... -670/12531) oleva osa ei sitten millään meinaa irrota keulasta, olisiko vinkkejä? Alla oleva musta muovi liikkuu, mutta itse osa on kyllä niin saakelin tiukassa. Eikä tuohon näköjään mikään perus työkalukaan oikein istu.
Jotain irrotusmönjää pitäisi hankkia varmaan, harmi kun ei ole metallintyöstölaitteita niin saisi jonkun työkalun väkerrettyä noihin koloihin.
Ja samalla tuli mieleen seuraava kysymys: Ajattelin että järkeväähän tässä vaiheessa olisi uusia kaikki mikä uusittavissa on, eli hommaisi laakerit, mutterit ja pultit ainakin kaikki uudet vanhojen ruostuneiden tilalle. Olisiko vielä ideaa että mitä kaikkia pikkuosia olisi järkevää vaihtaa nyt kun mopo on atomeiksi menossa? Koneen sisuksiin en siis ajatellut koskea, se on rempattu pari vuotta takaperin.
Etu- ja takarenkaan laakerit, keulan emäputken laakerit ainakin. Muuta?
Linkissä (http://www.moposoppi.fi/fi/Honda+Monkey ... -670/12531) oleva osa ei sitten millään meinaa irrota keulasta, olisiko vinkkejä? Alla oleva musta muovi liikkuu, mutta itse osa on kyllä niin saakelin tiukassa. Eikä tuohon näköjään mikään perus työkalukaan oikein istu.
Jotain irrotusmönjää pitäisi hankkia varmaan, harmi kun ei ole metallintyöstölaitteita niin saisi jonkun työkalun väkerrettyä noihin koloihin.
Ja samalla tuli mieleen seuraava kysymys: Ajattelin että järkeväähän tässä vaiheessa olisi uusia kaikki mikä uusittavissa on, eli hommaisi laakerit, mutterit ja pultit ainakin kaikki uudet vanhojen ruostuneiden tilalle. Olisiko vielä ideaa että mitä kaikkia pikkuosia olisi järkevää vaihtaa nyt kun mopo on atomeiksi menossa? Koneen sisuksiin en siis ajatellut koskea, se on rempattu pari vuotta takaperin.
Etu- ja takarenkaan laakerit, keulan emäputken laakerit ainakin. Muuta?
Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)
Tuo mutteri lähtee vasara+tuurna yhdistelmällä.
Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)
Isot knipexit on kans hyvä työkalu ton irrottamiseen
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)
Tuurna onkin hyvä idea, tätä en vielä kokeillutkaan. Ktasoo jos huomenna jatkaisi projektia ja pääsisi moottorin irrotteluun
Isoilla pihdeillä koitin vääntää ja kääntää, viimeiset 25 vuotta varmaan ollut paikallaan niin ei ihan pihdeillä kääntynyt
Isoilla pihdeillä koitin vääntää ja kääntää, viimeiset 25 vuotta varmaan ollut paikallaan niin ei ihan pihdeillä kääntynyt
Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)
Noniin, tuurna ja elämää suuremmat gorillatvoimat putkipihtien kanssa auttoivat jälleen eteenpäin.
Mutta nousi nyt seuraava ongelma, johon en sitten millään löytänyt Googlella apua: Miten ihmeessä liukuputket irtoavat etuhaarukasta? Kaikki mahdollinen liikkuva heijastimia myöten on irroitettu, mutta eivät nuo ottaneet lähteäkseen. Pölysuojatkin jäivät vielä paikoilleen kun eivät hievahtaneet.
Pitäisikö nuo ihan kylmänviileästi vetää irti vai onko tuohon joku jippo? Pölysuojat koitan saada irti varmaankin huomenissa, jos auttaisi tilannetta.
Mopo on nyt hyvin pitkälti osissa ympäri autotallia, piakkoin jos saisi osia vietyä maalaukseen. Takahaarukasta pitäisi puslat repiä pois niin metalliosat alkaisivat olemaan hiekkapuhallusta vaille valmiita. Muoviosat ja tankin ajattelin viedä lasikuula/soodapuhallukseen ja mahdollisesti itse maalata uudestaan, tallista kun sattui löytymään Boschin hyvänlaatuinen maaliruiskukin.
Miten muuten tuossa jauhemaalauksessa, saakohan maalari jostain keksittyä tuolla Hondan värikoodilla oikeaa jauhemaalia vai mennäänkö "mahdollisimman samanlainen kirkas punainen"-linjalla?
Mutta nousi nyt seuraava ongelma, johon en sitten millään löytänyt Googlella apua: Miten ihmeessä liukuputket irtoavat etuhaarukasta? Kaikki mahdollinen liikkuva heijastimia myöten on irroitettu, mutta eivät nuo ottaneet lähteäkseen. Pölysuojatkin jäivät vielä paikoilleen kun eivät hievahtaneet.
Pitäisikö nuo ihan kylmänviileästi vetää irti vai onko tuohon joku jippo? Pölysuojat koitan saada irti varmaankin huomenissa, jos auttaisi tilannetta.
Mopo on nyt hyvin pitkälti osissa ympäri autotallia, piakkoin jos saisi osia vietyä maalaukseen. Takahaarukasta pitäisi puslat repiä pois niin metalliosat alkaisivat olemaan hiekkapuhallusta vaille valmiita. Muoviosat ja tankin ajattelin viedä lasikuula/soodapuhallukseen ja mahdollisesti itse maalata uudestaan, tallista kun sattui löytymään Boschin hyvänlaatuinen maaliruiskukin.
Miten muuten tuossa jauhemaalauksessa, saakohan maalari jostain keksittyä tuolla Hondan värikoodilla oikeaa jauhemaalia vai mennäänkö "mahdollisimman samanlainen kirkas punainen"-linjalla?
Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)
Liukuputket lähtee silleen että otat sen pölysuojan pois ja siellä on c prikka minkä irrotat, sitten ne etuhaarukan yläosassa olevat pultit (cromiset) irrotat niin pitäis tulla ihan käsillä vetämällä ulos
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Re: 1991-Monkey alkuperäiskuntoon (Kysymyksiä)
Noniin, arvelinkin että pitää pölysuojat ensi saada pois. Pyörivät vaan mokomat, muttei liikettä poispäin ole yhtään. Pitää käydä jotain liukastetta hankkimassa jos vaikka lähtisivät liikkeelle.
Ylhäältä on jo pultit irti
Ylhäältä on jo pultit irti