YX 201cc monkey "fighter" - EVO 2.5

Monkey-projektit.
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

YX 201cc monkey "fighter" - EVO 2.5

Viesti Kirjoittaja panda »

Eliikkäs ajattelin huvin ja urheilun vuoksi iskostaa topiccia moottorin läjäämisestä, kattoo sit ketä edes kiinnostaa :lol: Parivuotta sitten ostin gen3 yx160 moottorin, kerkesi oleen parikuukautta rungossa kiinni vaikka kytkin luisti aika raakasti.(rungosta tulee ehkä erikseen topikkia) Talveksi sit purkuun ja kantta paremmaksi, muutenki zekkaa että kaikki on ok ja mitä se on syöny, jäykemmät kytkinjouset vaihdettii samalla. Kesä ajeltii sit sillä, voimaa piisasi jotenki epäilyttävän paljon... no, viikon verran ainaki :lol: Loppukesästä siihen kutiteltii vielä seuraavaa kesää aatelle imukaula, pwk 30mm D-slide powerjetillä. Säädöt oli vähä nii ja näin mut huippuja keräsi kyllä enempi, ja vääntöäki tuntu olevan hippasen lisää. Alko laatikkokin loppu kesästä vähän temppuilla ja rattaan palanen löytyi magneetti propusta, öljyn vaihdossa.

Tommonen siittä siunaantu
Kuva


Kuva

Lyhkäsiä testin pätkiä kesältä https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... t0H_PFg9KA

Sitten talvella tuli tilausta akunarille ja OORacelle. oorilta tuli 67mm sylinterisarja 5mm patilla, vaihteisto, banjoja yms muuta kilkettä, Akunarilta putki, kansi, nokka, kytkintä, kaasari... jne

Eli 67mm sylinteri ja 57mm isku = 200.96ccm

Ja siittä nyt ois tarkotus alkaa mutustelemaan tänne (Y)

Akunarin paketti, sylinteri lähti kaverille kohtuu hintaan. OOR paketista en kuvaa ottanut edes.

Kuva

Nojoo, kone sitten purkuun ja kattoo mitä se oli syöny, rikkaalla oli käyny ja kolmosvaihteesta oli tullu vähän huonokuntonen...

Kuva

Kuva


Sit piti koittaaa meneekö sylinteri suoraan lohkoihin... no eipä tietenkää menny :lol:

Kuva
Sitte vinku soimaan ja avartaa lohkoja ja parituntia huutamista...

Kuva

Kuva

...Ja hups sinne se sujahti vittulematta

Kuva

Sitten lohkot puhtaaksi kunnolla metalli törystä ja alkaa suunnittelemaan vaihdelaatikkoa. senki joutui parikertaa pureskeleen ku ei vaihteet toiminu ja muutenki pyöri nahkeesti... Epäilyksenä oli yks shimmilevy liikaa, no sen otti pois ja vaihteet toimii paremmin ku ikinä koskaa. Mut pitihän se viel kasata kerran väärin viel että sai purkaa :lol:

Oor gen3 vahvistettu vaihteisto ja uus siirtäjä.

Kuva

Lohkot putsattuna ja tarkistettuna.

Kuva

Sit romut nakattuna sisää, ne sentää meni ilman muokkaamisia :mrgreen:

Kuva

Ja päivän lopputulos, siittä jatketaan...

Kuva
Viimeksi muokannut panda, 03.02.2017 02:12. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
J3B3
Viestit: 169
Liittynyt: 04.03.2013 23:24
Paikkakunta: Hämeenkyrö hooods

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja J3B3 »

Alimmat kuvat eivät minulla näy ainakaan. :|
Se mitä ei jesarilla pelasta on menetettyä.

-Honda monkey 125cc
-Honda monkey projekti
-Jincheng monkey 50cc
-Suzuki PV 50cc
-Aprilia MX50 & RS125
-Keeway skootteri

EX
-Pitpro 150cc
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja panda »

Nyt näkyy kuvat...

Tuplana tulee vähän no..

Kytkimen viel virittelin kiinni tuohon, setissähän on akunarin kytkinlevyt ja jäykät kytkin jouset.


Kuva

vakio vs akunar. On vähä pitempi ja paljon kovempaa ainetta, vaik lankavahvuus ei oo nii iso.

Kuva

Piti vähä tuunailla shimmi prikkaa että mahtu tuohon kiksin rattaan akselille. :mrgreen: No meni se holillee ku nakutettu.

Kuva

Ja painiksi se meni taas.. pitkät ja kovat kytkinjouset nii käsillä ei saanu painettua kasaan kytkinä että ois ruuvit saanu kiinni, vähä liimapuristimilla avittaa. No on sen vertaa tuikka paketti että varmaa hajoo koko kori jossai vaiheessa kesää (N) Tarvii ostaa kunnon kytkinkori yms tohon kaveriksi...

Kuva

Sit ois vähä männän työstöö ja imukaulaa huomiselle.
Viimeksi muokannut panda, 04.02.2016 21:34. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja panda »

Nonii, nyt ois kaikki melkolailla kasausta vaille valmista, kaikki on avarrettu ja kohistettu. Paremminki ois voinu mennä mut ei voi mitää ku vähä lipsu :lol:

Kansi tuli avarrettua jo hyvän aikaa sitten. Oli sen verran kaamee tuo akunari kansi, että ei sitä tollee voinu jättää... venttiilit oli syvällä kuopassa ja kanavat oli ahtaat ja tukkoset. Teräviä kulmiakaa ei ollu säästelty. No oli kannessa hyvääki, potenttiaali. Titaani ventiilinjouset, isot rst venttiilit, kupariset ohjurit.

Nenää vähän. Asteista ei tietoo mut nostoa mittasin 8mm ja overlappi oli päätä huimaava :shock: Ainaki kun vertaa YX vakio nenuun, katotaa mitä käy käytännössä.

Kuva

Kuva

Kuva

Overlappi on melko veikee myös..

Kuva

Kanavat tuli siistittyä, kun oli vingun jälkiä melko peljon ja ohjurit muotoilin ja vähän lyhensi. Seeti kohdassa oli pientä saumaa ja kulmaa nii ne tuli siistittyä ja reilun millin isoni kanava seetin kohdalta (Y) Ja palotila oli kyllä melko karu, venttiilit oli n. 3mm syvässä kolossa jossa terävä kulma, ne sit pyöristettiin samoin palotilaaa kiertävä kulma ja lopuksi kiilotus. Ei tullu ihan paras tuosta pinnasta palotilassa ku lipsahti parikertaa tuo terä (N)

Kansi vakiona... kanavista en ottanu kuvia.

Kuva

Kuva

imukanava
Kuva

Pako kanava.
Kuva

Joulu tuli :smoke: Oor 67mm sylinteri ja kone on 57mm iskulla, männässä on 5mm patti ja "lämpöä heijastava" pinnote. Pitäs käydä viileämpänä ja tuoda lisää vetoja, sylinterissä on kans keraaminen pinnote joka hohkaa lämpöä pois paremmin. Kaverin pikku sylkkä vieressä.

Kuva
Viimeksi muokannut panda, 16.03.2015 00:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Monsiriider
Viestit: 259
Liittynyt: 01.09.2013 18:56
Paikkakunta: Lieto

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja Monsiriider »

Saattaa löytyä löylyä ihan riittävästi tuolla setillä :twisted: Olen kateellinen! :)
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja panda »

No joo, tarkotus ois lähtee nii paljo liikettä että taju lähtee itellä ja vieressä olijoilla, ainaki mitä mankeihin tulee :D Pitäs olla parin viikon sisää ajossa (Y)
jarez
Viestit: 187
Liittynyt: 03.12.2006 19:03
Paikkakunta: Etelä
Viesti:

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja jarez »

Johan on setuppi! :think:

Rehellisen näköstä laittelua (Y)
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

Tuohon mäntään pitää tehä aika isot kolot venoille, jos sattuu edes löytyyn paksuutta tarpeeksi :D
Mulla on palio laiskempi nokka, mäntä joku 2mm ykksta, isot kolot männässä ja silti otti kiinni, tai oli väärään kulmaan tehty ne kolot.
Decomppi vois olla hyvä, jos ei halua laitella kuvaa hajonneista lohkoista.

Tuohon vissiin saa jostain kytkinkoria joka on tehty niin että se boori osa on niin tiukka että ei pääse väljistyyn, vaikka daytona tyylin onki parempi, vaatis vaan sitte jonku käynnistyspatentin.
Mankin vaihteiston vois laittaa ja saattaa kampurakin tulla ongelmaksi kun kuulemma yli 20hp tehoilla rupeaa limput kääntyileen ilman hitsausta.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja panda »

Venoille on tehty jo isommat kolot, ku otti overlapilla jo kiinni nii miehekkäästi :D Pitää kattoo sulaako läpi sit ku on käytössä, itelläkin jäi mäntä joku pari mm alle sylinterin tason.

Ja kampuroiden särkymymiserstä on kans tieto, menevät herkästi solmuun, oli vaa viel nii suolanen hinta tommosella "race" mallin kapurallla että jätin ostamatta. Decompi kannalta oltiin että poletaa, koitetaa, katotaa ja itketää :mrgreen: Muistelin että sullaki on vakio kampiakseli nii arvelin että kai se nyt pikku virittämisen kestää, tavote ois tuo 20hp. Mut saa tarjoo vahvistettua jos löytyy, tai on kiinnostusta hitsata. Ja decomppiaki saa tarjoilla jos on, jos kellään ei oo nii mennä ilman.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja panda »

Nonii, tuli tuossa pari iltaa sitten niputeltua moottori kasaan (Y) Se meni ilman isompia tappeluita kasaan.

Inneri kiinni

Kuva

Kuva

Sit yläkertaan vähä sivellä rasvaa ja ilman tiivisteitä kasaan ja pytöritellä muutama kierros. Hyvin toimi molempiin suuntii ilman turhia kilikolinoita tai kontakteja, joten ei ku purkuun, männärenkaat oikeeseen asentoo ja tiivisteiden kera motti pakettii.

Kuva

Ja vieläki tuntu toimivan niinku pitää nii dress-up kitti kiinni ja uus öljynlauhutin yms. pikku roippeet ja täts it (C) Runkoa vaille valmis paketti, vähä jo kuumottais päästä koittaa että mitä käy vai käykö mitää.

Kuva

Kiitän ja kuittaan ja ilmotellaan sitä mukaa ku tarvetta tulee. :smoke:
JakkeX
Viestit: 507
Liittynyt: 10.01.2013 20:00
Paikkakunta: Huittinen

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja JakkeX »

Komia kone tuli (Y) Ihmetyttää vaan se kun nokkaratas tulee vaan 2 pultilla kiinni, kun 50cc:ssäkin tulee 3 pultilla
EX Honda monkey -97
EX Derbi senda racer -03
EX Honda Monkey 90cc -92
EX Cagiva Mito 125cc -04
EX Yamaha YZ 85cc 2011
EX Husqvarna SM 125cc -07
EX Husqvarna SMR 125 -10
EX Ktm Exc 125 -00
EX Ktm Duke 125 -11
EX Yamaha Tzr 125
EX Ktm Exc 125 -02

Yamaha Dt 125cc
Honda Nsr 125 -99
Bse 125
Jonte
Vip-käyttäjä
Viestit: 1288
Liittynyt: 02.01.2009 19:25
Paikkakunta: Kajaani

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja Jonte »

Eikö ois ollu outteri parempi vaihto ehto tuon innerin tilalle? Omien kokemuksien perusteel nakkaisin inneril kuikkaa. :mrgreen:
Sekundaa lähdettiin hakemaan, mutta sutta tuppasi tulemaan.
Flickr | Kuvat.fi
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja panda »

No outterissa ois pitäny sorvaa tuota pohjalevyä, ja kyll toi kallimpi inneri on hyvä. Ei oo turhia sähköjä roikkumassa ja tappeluttamassa (Y) Mää ite oon tykänny ainaki, vähä vaatii enmpi kierroksia liikkeelle lähössä.

Ja kyll toisaa 2 nokkaratas kii, ja pari tapahtumaa kuullu et on irronnu tai löystyny... (N) Pitää itekki sisääajossa tarkistaa välillä aina.
Jonte
Vip-käyttäjä
Viestit: 1288
Liittynyt: 02.01.2009 19:25
Paikkakunta: Kajaani

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja Jonte »

Mitä itse ainakin testasin lifanin 150 outteria yx160 koneeseen, niin ei ottanut vauhtipyörä pohjalevyyn kiinni, vaikka minäkin oon lukenu, että pitäs pohjalevyä sorvata muutama milli. :D
Sekundaa lähdettiin hakemaan, mutta sutta tuppasi tulemaan.
Flickr | Kuvat.fi
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja panda »

Joo se on noihin yx/klx koneisiin vaa mihin pitää sorvaa. Kaverilla ei edes toiminu koko outteri. Mut mä oon muutenki semmone et mitä epäkäytönnöllisempi mut kisasempi, nii sen parempi. :lol: kun en oo ees aatellu valoja yms. laitella ku ei ollu viime kesänäkään. Kipinä ja sammutin riittää :D
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja panda »

No juu, Päivitellään...

Kone ollu rungossa kiinni jo kuukauden päivät ja sitä on pikkuhiljaa hiposteltu ja parit testilenkit ajeltu, ihan hyvin tuntus rokkaavaan paria lastentautia lukuunottamatta.

Ison ongelma on ollu öljyvuoto kannen ja sylinterin välistä, sitä metästettiin kissojen ja koirien kans, että mistä se öljy tulee ku koko moottori ihan öljyssä ajon jälkeen. Kantta kiristettiin ja aina vaa öljyä tulee :D Sit kuulostelin et suhina kuuluu jostain :mrgreen: venttiilikorkin välistä tuhisi ilmaa... -.- No samantien sormi huohottimelle, no huohotin ei ollu tukossa mut kun öljykorkin aukasi nii se ampu siittä ku naton ohjus :lol: Tiesti aika raakasti painetta tuolla moottorissa, nii ihme jos tiivisteiden välistä tihrustaa öljyä. Mistää ei tähä hätää huohottimia löytyny tai sit suolanen hinta, nii kylille joutu menee.

Tommoset ostokset tuli, 10mm ja 13 mm reijät noissa nipoissa jos ilma kulkis läpi... Ja makso alle 5e kaikkiaan (Y)

Kuva

Sit vanha venttiilin korkki, pipercrossin suodatin ja tunti askartelua nii lopputlos oli tämmönen.

Venttiilin korkki

Kuva


Öljykorkin tilalle tommonen...

Kuva

Huomenna romut paikalleen ja kattoo josko se paine sieltä vähenis...
Ainut harmitus tuossa on tuo ulkonäkö kun akunarin venttiilinkorkki piti vaihtaa tommoseen raatoon ja kaiken maailman rumia letkuja pitää vedellä (N) (N)

No jos koneen lämmötki parilla asteella laskis ja ääni tuntu vähän muuttuvan ku nuo kapikammion yms murinat tulee noista huohottimista.

Nii ja tältä se näyttää kun on udeltu.

Kuva
Monsiriider
Viestit: 259
Liittynyt: 01.09.2013 18:56
Paikkakunta: Lieto

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja Monsiriider »

Videota! :twisted:
monsimies
Viestit: 590
Liittynyt: 08.03.2013 23:29

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja monsimies »

On muuten viimesen päälle härskiä! :P (C)
Videota ois kiva nähä tuosta hirmusta!
~Stuntriding is not a crime~
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja panda »

Tälle vuodelle ei oo ku tyhjäkäynti videoita, nii sit laitan tuleen parempaa ku saa laitteet toimii kunnolla.

Siin on viimekesältä pari lyhkästä
https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos
Jonte
Vip-käyttäjä
Viestit: 1288
Liittynyt: 02.01.2009 19:25
Paikkakunta: Kajaani

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja Jonte »

Mikä kone tuos 0-108km/h pätkäs on? Tuntuu lähtevän ihan kivasti. :D
Sekundaa lähdettiin hakemaan, mutta sutta tuppasi tulemaan.
Flickr | Kuvat.fi
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja panda »

Ihmemoottori, gen3 yx160. Ihmeellisen siittä tekee se että siin oli nii pirusti voimaa, kerrassaan onnistunu moottori. Driver mod, Alatiiviste poistettu, kunnolla portattu kanavat ja palotila, Avarrettu/kohistettu imukaula, Pwk 30mm D-slide, 50mm imutorvi piperillä, Alakauttanen putkilo, Inner-rotorkit, 16-24 välit, Jäykemmät kytkinjouset (vakiot luisti), Sit pilipalina suurtehopuola, denson tulppa ja kevennetty runko.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja panda »

No on sisäänajeltu pikkuhiljaa ja pitäs alkaa kunnollisia säätöjä ja välityksiä hakemaan, pe ois mahdollisesti penkitys sessiot jos luoja niin sallii. Katotaa mitä sieltä tulee, kampiakselin ja kytkinkorin palasia? :lol: Hirveitä tuosta ei ootella kun vetoja tuntuu uupuvan melko paljon, kattoo jos säätämällä lähtis paremmaksi (Y)

Tänää käytii vähä ulkoiluttaan ku oli nii hyvä keli, viikko sit tuli pieni exodus ajoreissulla nii katteet on irti tällähetkellä. Muutenki paskanen ku ei oo koko kesänä ku kerran jaksanu pestä ja kiilotella, sitä on vaa tullu ajettua :oops:

Koska kuvattomat päivitykset on nii tylsiä nii...

Kuva
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja panda »

Noni tuli pientä remonttia taas...

Muutama ilta sit oltii päristelemässä ja tuli varmaa suddiltua asvaltilla siinnä samalla... kun seuraavana iltana taas ajeltiin nii kesken kiihdytyksen vaihdepoljin lähti irti :mrgreen: No sitä naarattii siinnä vaa ei mistää löytyny, onni oli sen verran mukana että samalla ku naarattii poljinta nii huomasin että takarengas kankaalla melko pitkältä matkalta (Y) Kaveri haki kotoa uuden polkimen sit hissun kissun kotii ettei kumi mee rikki, ja peesaki meinas siin loppua viel. No sit meni viikko ennen ku rengas tuli postiin nii ajeltii sit että kyllä kestää, kaverilla änkkä irti ja sit parkkii. Siinnä rengasta tiiirasin että kestääkö nii huomasin, että ketjunohjuri pompannu sivuun ja ketjuliittimen lukko lähteny kävelemään :shock: Melko hyvä munkki jollei sanois... sitä kun ei ois huomannu ja lähteny ajelee.

No uus rengas on nyt nopeusluokaltaan L edellisen J siaan, nii pitäs kestää nopeuksia enempi. Ainaki oli paaaaaljon ajettavampi matkavauhdissa ku vanha. (Y) Mitoiltaa sama ku vanha 120-70 10. Silti se näyttää matalemmalta ja leveemmältä kun vanha, liekö se sit vaa venyny käytössä.

Kuva

Ja saatii tälle kesälle tuo alakuttanen putkikin paikalleen, eihän siinnä kauaa edes menny :lol: Ite tehty putki Akunarin änkällä, loistavat rähinät pääsee kyllä. Yläkireeki tuo putki on ollu kaikissa moottoreissa ja nii vaikuttaa olevan tässäkin.

Kuva

Eipä tässä ny oo muuta suunnitelmia enää ku uus ilmanputsari, perus huoltoa ja kovaa ajoa.

Kuva
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Kuinka leveä takavanne on? Ja mistäpä tilasit tuon koon kumen? :)
Ja kovasti oottelen että paljo saat huippuja tuolla tekniikalla. :P Penkittään et vissiin päässy?
Tolla setillä vois varmaan mennä 17-24 tai 26 välit. :) mitkäs sulla olikaan paikallaan?
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, uusi vuosi uude kujeet.

Viesti Kirjoittaja panda »

Takavanne on 4" tuumaa levee ja rengas on ostettu MC scatterilta.

Tällähetkellä 16-24 välit, pitäs gps kans koittaa noita huippuja ja sit laittaa 17-24 ja mennä testaan uudestaan. Todella kevyesti jaksaa vetää noilla nykyisillä. 123km/h on jääny parhaaksi tälle kesää matkana n.250m kun testattiiin 0-100 kiihtyvyyttä.

Monta kertaa on kelattu nuo välitykset tappiin mut ei ikää oo ollu gps mukana :D Penkkii ei oo päästy tälle kesää.
Vastaa Viestiin