YX 201cc monkey "fighter" - EVO 2.5

Monkey-projektit.
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja panda »

Jup jup, nyt o käyty kokeilee ja sikailee kunnolla pitkin kyliä et miten tuplacooleri ja uudet avarammat öljylinjat pelittää. No tosi hyvin, koneen lämmöt tippu selvästi ja huomattava ero matka-ajon jälkee noissa öljyletkuissa. Saakeli että tuntuu vetojaki piisaavan ku ekaa kertaa tälle kesää tuli annettua rannetta tosissaa :mrgreen: Keulaan lisäsin öljyjä ja laitoin paremmat laakerit ni ajettavuus parani viel lisää, herkisty mukavasti.

Nyt o saatu pikkupätkää jopa kuvattua nii kattoo jos sais jotai videoo tehtyä niistä, pesinki tänää ja vilmasin pari nättiä kuvaa tuossa ilta-auringossa 8) Eipä sen kummempia nyt, katotaa tarviiko taas päivitellä, ku ei oikee oo hommaa jos se ei räjähä jostai päästä :D

Kuva

Kuva

Kiitos ja anteeksi
Viimeksi muokannut panda, 15.11.2016 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kride97
Viestit: 444
Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja kride97 »

On se vaan härski ja hieno manki 8) Minkälaiset soundit tällä setupilla on ? Kaikuu varmaan mukavasti kesäyössä maanteillä :D
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja panda »

No siis se ääni on aika erikoinen mankeihin ja muhin 4tahtisiin verrattuna. Melko korkee ja rähisevä. Kaverin saudit kuuluu kesäitana 7km päähä asti, ja kyllähä tuo kaikuu kivasti aina ku nakkoo luisua jossai. Kaveri tossa ku vieressä katteli luisunheittoa ni sano että saatana että melkee korvat alkaa tinnittää. Sit ku tän näkee ja kuulee livenä ni on aina ollu "mitä vittua" tapaus, ainaki ku ilmeitä ja reaktioita kattoo kavereilla/ihmisillä. :mrgreen: Se pitää kokee paikan päällä melkee, tossa on varmaa video tulossa ku käytii kylällä, näkee niitä pällistelyjä :shock: Kiva lelu, painoa pois ja voimaa vois olla enempi..
kride97
Viestit: 444
Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja kride97 »

7km päähän, huhhuh naapurit tykkää :mrgreen: Kyllä pitäisi nähdä vielä livenä (Y) Paljonko tähän saisi vielä lisää voimaa :smoke:
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja panda »

No ei se naapureita haittaa ku ei se kauaa maisemassa pyöri :D Livenä se pitää kokee että sen tajuaa millanen peli toi on. Kyllä siittä sais muutaman hepan kai lisää ku tosissaa alkais rakentaa, nyky seteillä ehkä heppa huipputehoa paremmalla käyrällä, keskikierroksille vois tulla enempiki :think:
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja panda »

Ollu vaa pelkkiä ajeluita ni ei oo tullu päivitettävää sen kummemmin, nyt saatii pikku pätkä tehtyä sentääs (C)

Kas näin olkaa hyvät... Pikku rillamista.

https://www.youtube.com/watch?v=WT4LCdAUg3c
jebatsuikkeli
Viestit: 55
Liittynyt: 18.01.2015 19:57
Paikkakunta: Lapua

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja jebatsuikkeli »

Hyvin näyttää ruopivan, tollasta olis hieno joskus kokeilla 8)
Moperit:
-Honda monkey 85cc -93
-Honda crf 50cc -04
-Yamaha aerox 50cc -10
-kiinanskootteri 72cc -02

http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewtopic.php?t=21609
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Hyviä pätkiä. (Y) Tuuha käymää joku päivä siinä amiksella, ois mukava nähä ja kuulla tää livenä. :)
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja panda »

Mjoo, kyllähän se ruopii sitä mukaan ku sille vaa kaasua antaa, sama miten nälkäseen sille syöttää kaasua ja uutta pykälää. Eihän tolla mihinkää amikselle pääse ku ei silä saa ajaa yleisillä teillä :evil:
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja panda »

Vähä lisää vetoja ku niitä on ooteltu koko kevät ja syksy :D Viinalla koitettiin ajaa mut tuli jostai syystä muka puristuksia nii paljon, ettei jaksanu ees polkasta käyntii saati suostunu toimimaan :lol: Kattoo joskus uudestaa jos viittii....
200m ja 1/8mile n.9,5sek - 120km/h
0-100km/h n.6sek
0-120km/h n.9,5sek
Huiput tälle kesää ollu huikeet 123km/h (päivitetään sit ku saa vetästyä tosissaa)
Märkäpaino 54kg (ens kesälle laihdutuskuuri)

https://www.youtube.com/watch?v=TAWedOHHwm0
kride97
Viestit: 444
Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja kride97 »

Hyviä videoita (Y) Hyvin näyttää kulkvan ja pelittävän. Ja menee näköjään lintassa kesät talvet 8) Hyviä lukemia ja noista varmaan pystyy vielä parantamaan jonkin verran. :D
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja panda »

kride97 kirjoitti:Hyviä videoita (Y) Hyvin näyttää kulkvan ja pelittävän. Ja menee näköjään lintassa kesät talvet 8) Hyviä lukemia ja noista varmaan pystyy vielä parantamaan jonkin verran. :D
AINA on varaa parantaa, jos ei mopedia ni sit kuskin taitoja.
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Jos viinalla koititta ajaa niin kai isonnit suutinta kaasarista? Sitä pitää syöttää enemmän kuin bensaa. Se ei muutenkaa oo nii yksinkertane homma se muutos, sytkäennakkoaki ois hyvä lisätä. Nämä kaikki pitää saada kunnolla kohalleen, sitte siitä voi olla hyötyä jos on. :D
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja panda »

Joo ei sitä tosissaa koitettu ees laitta soimaa aineella. :smoke: Tuo kun käy vähä paksulla ja miettiny joskus et laittas toimiin tolla aineella, et jos ois suorita menny seokset sopivan laihalle ja sitä kautta paremmat säädöt et ois tullu vetoo vähä lisää. Vähä eri seoksillaki tuli koitettua, et jos alkais osuu kohillee.
Piti nyt koittaa et mitä ees tapahtuu, ku helppo oli sit vaa ottaa aineet pois eikä tarvi alkaa ruuvaillee ees.
No vaikka se oiski toiminu ni ei tolla ois voinu ajaa ku käyntii laittamisee ois menny varmaa puolituntia aina, ku ne saakelin puristusket :DD No saatii siittä kokeilusta jalka kipeeksi kolmen päivän ajaksi nii että piti nilkuttaa ku joku... (C) Oiskohan pitäny ehkä lisätä ahtopainetta, ni ois toiminu :think:

On muuten kaikki kuvatki kadonnu johnki koko topikista :D No toivottavasti ootte tallentanu ne verkkokalvoille...
honkleibomba
Viestit: 497
Liittynyt: 10.02.2014 19:56
Paikkakunta: Galapakos saari

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja honkleibomba »

Kyllähä nuo kuvat vielänäky, ellei ollu sitte tallentunu nii hyvi verkkokalvoille että hämäs.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja panda »

Olipa tarkotuksena alunperin laittaa keväällä vasta isompi päivitys sitten ku katiska on kokonaa valmis, mut taidan pyöräyttää heti. Eli voimaa ja kevennystä kesälle 2k17... Kansiha piti ottaa ensimmäisenä työn alle ku siittä on varaa kutitella aika paljon, sitä kun ei oo "avarrettu" ku sen verran että karkemmat reunat poistettu kanavista ja palotilaa pyöristelty. Alko melkee naurattaa tuo pakokanava ku katto minkä näkönen sen on, ja silti se oli paljo parempi mitä ostaesssa :lol: Arvelin että tehäämpä nyt nii hyvä kansi ettei ikää vielä ja otetaa kaikki irti mitä omilla työkaluilla saa. Kolmiasteseetihän ois ollu vähä välttämätön ja venttiilien muotoilu mut sellasia välineitä oo, imuventtiilinlautanen on kyllä jo vakiona muotoiltu mutta varresta ois voinu kaventaa. Pakopuolen venttilissä oli terävä kulma joka oli keränny parin milllin karstakerroksen, sen vedin raakasti kyllä nii pyöriäksi ku sain ettei toistu enää...
Hyviä kuvia on nii vaikee ottaa nykysellä puhelimella että sylettää, ei näy ollenkaa miten hyvä tuostaki lopen tuli ja kuinka paljon se muoto ja koko muuttu. Tarvineeko tuota nähäkkää kunha sen tuntee sit ku kone o kii. No ompaha kuvia.

Imukanava ennen

Kuva

ja jälkeen

Kuva

palotilan suunnalta

Kuva

Kuva

Eli ohjuria tuli kavennettua (ois voinu sen kyllä laittaa paremmin ohjaamaan tuon venttiilinvarren ympäri), lyhenettyä ja tuota lattiaa lasketu aika isosti. Seeti kohalta poistin sellasen "kyhmyn" joka kiersi koko kanavan ympäri ja suoristin koko kanavan muutenki tuosta venttiiliä kohen, kanavan halkasia kasvo melkeen 2 milliä ja tuli suora virtaus tonne lautaselle. Myös tuo mutka suoristu vähän.

Sit pako

Kuva

Kuva

jälkeenpäi...

Kuva

Kuva

Pakopuolella oikeestaa vaa hitosti tavaraa ohjurin ympäriltä pois ja tehä siihen oikee muoto, lattiaa laskin 3 mm että tulee suorempi virtaus. Sit tuo palotilan puolelta ku kattoo, nii siinä ohjurin juuressa on syvä kuoppa, sen vedin pois ja pyöristin koko ohjurin matalaksi että se sen virtaa ympäriltä. Kanavan seinästäki otin vähä tavaraa että pääsee kiertämään paremmin, isoni aika paljon tuo tila.

Palotila, se on ollu aina tämän kannen heikkous ku venttiilit on syvällä tuolla alumiinissa.
Siittäki tuli otettu raakasti tavaraa kyllä pois ja muotoiltua isosti. Vaa kyllä tuliki hyvä.

Kuva

Kuva

Siittä siis otettii nuo venttiilit esille tuolta kuopista ja pyöristettii kaikkia kulmia, sit laskettii joku puolimilliä. Imuseetiä vähä pyöristin ku siinä oli sellanen kulma joka haittaa pienillä nostoilla ja keski kierroksilla. Keskialue ollu tän katiskan heikkous ku rullaavaa kisaa ottaa.

Kuva

Palotila sit pieneni tuossa ku laskettii, nii piti muotoilla se uudestaa sit reunoilta :D En jaksanu enää kiilotella ku sillä ei oo mitää muuta virkaa ku ulkonäön suhteen.

Tollanen siittä lopen sit tuli

Kuva

Siinäpä oli tarina kannesta mitä se enskesälle tulee olemaan, jos tolla nyt loppuis se ihan yläkieroksilla hyytyminen. Ei ainakaa pitäs paljo ahistaa, S35 alkaa kyl taas vähä kuumottelee jos sen joskus nakkais viel tonne kantee, sais tän nokan laittaa vaik toho 160 :P
kride97
Viestit: 444
Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja kride97 »

Hyvältä näyttää (Y) Kanavat ja palotila ovat nyt siistit 8) Veikkaan että kesällä tulee uusi ennätys nopeuden suhteen ja varmaan kiihtyvyyden osalta myös :smoke:
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Ihan hyvän näköset kanavat, Ite veistelin nuo ohjurin patit käytännössä tasalle muun kanavan kanssa niin että ainoa haitta on enää venan varsi. Hyvin kesti, eikä väljistynyt. Kerran imukanavan halkaisija isontui niin isonna samalla kaasaria, joku 32mm vois olla hyvä jos sulla nyt oli 30mm. Tuohon ku vielä sen nokan vaihat ja puristukset 12-13 seudulle niin pitäs 140kmh paukkua komeesti. 0-100 5s puolelle oisko tavotetta. :D
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
TurboRider
Viestit: 81
Liittynyt: 30.11.2015 16:58

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja TurboRider »

Paljos tän hetkine nopeusennätys on? 8) Mitäköhän poliisit olis mieltä tälläsestä sunnuntai kirkko moposta :lol: Löytyykö sulta muuten tietoa pystyykö 160cc YXän sylinteriä porauttamaan miten isoks? :think:
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja panda »

Mullaki oli aikanaa 110 ja muissaki se ohjurinpatti vedetty kokonaa matalaksi eikä ne ikää menny väliäks tms, mut ku nää kannet on nii harvinaisia ja kalliita ettei raaski :D Tuo kanava siis isoni vaa tuosta seetin ja ohjureiden kohalta, se on jotain 26mm varmaanki tällähetkellä joten ei toho isompaa kaasaria tarvi, nykyinen tuskin ahistaa. Puristukset tässä on varmaa jo jotai 11 jos ei enempi, tuota ku polkasee koko painolla puristusta vasten ni jouset vaa niia mut kone ei pyörähä :D Mut vois sitä ruttua silti olla lisää ja se S35 nokkahan ois aika herkku... Juu, vähintää korkeita 5 ois tarkotus saada 0-100 ja 1/8 jos 125 sais loppunopeudeks. Tarkotuksena on et kepittäis ton kaveri 450 crf tai pistäis vähintää ahtaalle :D

Isoin poraus kai näihin on tuo mikä mulla nyt on, vakio pytystä kai sai jonku 175cc,.. en oo tutkinu asiaa kummemin, kunha viekkaan. Huippuja ei otettu GPS viimekesänä ikään mut varmasti meni sen 140 rikki ku on pidemmät välit ja enempi voima mitä toissa vuona.

Tossa o vähä kuvia nokasta, MAX imunosta, MAX pako ja Overlap...

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut panda, 02.02.2017 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
honkleibomba
Viestit: 497
Liittynyt: 10.02.2014 19:56
Paikkakunta: Galapakos saari

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja honkleibomba »

Itsekkin aikanaan 125 kantta avartelin kovana poikana vetelin ohjurit kaljuksi vähä ronskimmin nii tuli reikä venttiilin jousen alle. Kemistillä sitä sitten paikkailtiin. 8)
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja panda »

Vähä piti imukaulan ja kaasarin liitostaki parannella, imukaulaan ja kaasarinlaipan välii tuli tollanen seinä eikä ne ollu kohakkain kun kiristi tuon imukaulan kunnolla. Vinkua piti antaa ja kohistaa tuo kohalleen, huomasi jo kesällä mutta en jaksanu sillon enää asiaa korjata ku oli muuten kasassa.

Ennen.

Kuva

Jälkeen.

Kuva

Sit sellanenki ogelma tuli, että kun kaasarinkumitutin kiristi nii että kaasari pysyy kiinni, niin kaasari liikku taaksepäin ja tuli hirvee rako tuohon sit. Monesti koitin kesälläki aina painaa kaasaria kiinni ku kirstin klemmaria, mut se karkas sit ku ajo vähän aikaa.... Kaasari on 30mm ja imututti on tarkotettu 28mm ni siksi kai se ei oikeen sovellu plus tuota tuttia piti lyhetää että kaasari meni edes pohjaa asti.

Tollanen rako siihen aina tuli

Kuva

Tollee sen pitäs olla...

Kuva

Sit keksin että laitan vetojouset tuohon kaasariin ja imukaulaan, nii että se vetää sitä kaasaria kiinni päin... Kokeilun jälkeen totesin että toimii, jouset pitää kaasarin kiinni ja klemmaria ei tarvi kiristää ku sen verran, että se ei vedä ilmaa välistä. Pitäs tuohon ilmaputsarinkelmmariin jostai keksiä tai tehä koukut noita jousia varten, imukaulaan ne sai kiinni pinnapulteista.

Tuossa se nyt on kokeiluasteella millanen ois tulossa, näkee vähä millasta aattelin.

Kuva

Levyjarrusetti taakse pitäs tälläviikolla tulla postissa jos onni käy, halvalla ku sain :D Katotaa mitä sieltä tulee...
kride97
Viestit: 444
Liittynyt: 26.12.2013 11:53
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: YX 201cc monkey "fighter" - EVO 2.5

Viesti Kirjoittaja kride97 »

Levyjarru taakse tulee varmaan olemaan tarpeellinen tässä mankissa :think: Tosin jarrut ovat vauhdin viholliset :D
Etutarakka ja takatarakka mankissa 6/5!

Menopelit: Honda "tavaramanki" vm.87
ex Saab 9-3 og 2.0t vm.2001
Newrider
Viestit: 71
Liittynyt: 01.06.2015 21:13

Re: YX 201cc monkey "fighter" - EVO 2.5

Viesti Kirjoittaja Newrider »

Mitä mieltä ootte tästä muuten? :D http://roscianomoto.it/motori-completi- ... mance.html olisi itel tarkotus tehä tollanen kevari monsi tol koneel. Mutta siis noin yleensä nii, jos sellasta keskikovaa kaasu kättä käyttää nii miten kaua tollane yx 160 alakerta kestää tollasta 200cc :D
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: YX 201cc monkey "fighter" - EVO 2.5

Viesti Kirjoittaja panda »

Samalla lailla se kestää oli siinä 160, 184, 192, 201cc. Ikinä ei oo yksikää hajonnu kyl oikeestaa, nyt meni kytkinkorista 2 hammasta poikki syskyllä, mutta onha tuo ollukki jo 5v minulla, tiiä kuin kauan edellesellä omistajalla. Sit varsinki kuo lyöt tollase pilipali 201cc ni kestää varmasti, tossa o vähempi voimaa mitä TB partsin 184cc :D MUTTA, kaikenha saa rikki särkemällä.
Vastaa Viestiin