YX 201cc monkey "fighter" - EVO 2.5

Monkey-projektit.
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: YX 201cc monkey "fighter" - EVO 2.5

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Mitä pilipalia tuossa linkin 201ccssä on? Eikö nuo oo samaa kiinan shittiä kaikki. Jos on kannessa eroja nii sinnehän saa isompaa nokkaa ja venaa yms...
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: YX 201cc monkey "fighter" - EVO 2.5

Viesti Kirjoittaja panda »

Takalevysetti tuli pari viikkoo sit postissa, 8" vanteelle tarkotettu luulisin. Laitan muutenki varmaa 2 mäntäsen satulan ja ehkä isomman levyn. Paketissa tuli keskiö, työsylinteri, nestesäiliö, jarruletku ja 155mm jarrulevy. Pitää kattoo onko tuo työsylinteri ehjä, en ainakaa saanu ilmattua sitä tuon yhen jarrusatulan kans, vaik yks päivä tappelin.. Ei siihe tuu tuntumaa ollenkaa mutta sellasii nää on aina ollu nää kinuskien levyjarrut. Purin sen sylinterin kuitenki ja putsasin eikä se näyttäs nestettä vuotavan, ei sit tiiä enne ku sinne saa sen paineen joskus. Mutta tärkein eli se keskiö oli ehjä, kierteet ja laakeripesät kunnossa, uudet laakerit vaa ja paikalleen.

Kuva

Kuva
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: YX 201cc monkey "fighter" - EVO 2.5

Viesti Kirjoittaja panda »

Alkais olee nööttöri läjässä pikkuhiljaa, viikko sitte tuli intoa puhistaa kaikki tiivistepinnat, tarkistettua välykset ja hoonata pyttyä pikkasen. Sitte seuraavana iltana tuliki kasattua tuo yläkerta, jakoketjun kiristimestä piti puottaa pari mm taas pois tuon kannenlaskun takia että sai sen riittämään. Siinäpä nyt ei mitää kummempia ikinä tahadu ni en kuvailu sen kummemmin. :roll: Huohottimen nakkasin kuikkaa tuosta kannesta turhaa rumentamasta ja laitoin tuon Akunarin Dress-up kitin. Rasvaa nakkasin joka laakerin ja koloseen ja pyörittelin tovin ettei pääse jämähtämään. Uus ilmanputsari haluttais ostaa, vaikee vaa löytää 52mm kaulalla olevaa, tuo piperX on kyllä susi vehe jo syntyessään mut ainut mikä siihe sopii :mrgreen: Keula pitäs laittaa kasaan ja paikalleen moottorin lisäksi ni ois muuta ku ajaa :shock:

Tollaa se nyt on, pitäs vielä putsaa kunnolla ja hommata jostai ehyt kytkinkori nii meillä ois valmis moottori.

Kuva

EDIT:
Tulihan tuossa otetua kuva ku mittasin välyksen sinitarralla ettei venttiili pääse ottaa mäntään.

Kuva
TurboRider
Viestit: 81
Liittynyt: 30.11.2015 16:58

Re: YX 201cc monkey "fighter" - EVO 2.5

Viesti Kirjoittaja TurboRider »

Hyvän näkönen ja kliini kone! Tuleeko rungolle / värimaailmaan tälle kaudelle päivitystä? :think: Miten sulla muuten on takakeskiöt kestäny tällä koneella?
Ammattilaisia ovat ne ketkä eivät koskaan luovuttaneet.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: YX 201cc monkey "fighter" - EVO 2.5

Viesti Kirjoittaja panda »

Takakeskiö o kestäny jo 3 vuotta, edellinen kesti 5 vuotta ni eipä ne siittä rikki mee. Ainut syy minkä takia ne on hajonnu on se, kun ne hammasrattaan pinnapultit o pyöriny auki ja osunut svingii. Tuon levykeskiön tungen sitte joskus kesällä ku saa ostettua tarvittavat hilppeet siihen.

Runkoo sen verta tullu että keulaa madalsin liukuputkista enkä jousista. Penkki on uus, 2kg kevyempi ja 4,5cm matalampi ku edellinen, pitäs olla vähempi ilmanvastusta sit ku istuu alempana. Katteet teen ehkä uusiks vielä, että istuu paremmin penkin kans yhtee ja lähtee siittäki vähä painoa pois. Oikeestaa vaa semmosta pikku parantelua ja viimestelyä sinnetänne että osat sopii paremmi yhteen.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: YX 201cc monkey "fighter" - EVO 2.5

Viesti Kirjoittaja panda »

Hakesinpa tuosta wandamotorilta koko kytkimen uuden ku pelkkää koria en siihen saanu, oli 150yx kytkin ja näytti sopivan.. Hinta vaa nousi 55e --> 60e 3 päivän aikana ku kävin kysyyn sitä, vaikka oli sama myyjä :D Nojoo, otin pelkän uuden korin ja läppäsin akunarin paketin siihen kiinni, jäipä varaosiksi sitten loppu kytkin.

Kuva

Tämä vaihteiston kasaus ei minulta sitte ikää onnistu ilman että joutuu uudestaa purkaan kaikki, nyt ei enää menny vapaalle ollenkaa ku oli koko kone läjässä ni piti repiä kaikki irti :mrgreen: Oli liian paksu simmiprikka ja laakeri painu sisään päin, nii vaihteisto ei mahtunu liikkumaan, jäi vapaa vaihteen pyörähdys puolivälii. No laitoin saman pirikan sit ku viimevuonaki oli ni toimii taas.

Kuva

Tuolleesti on hyvä pitää kytkin paikallaan ku kiristää kruunumutteria, jos ei oo oikeeta työkalua siihen hommaan.

Otin koristeeksi kuvan noista kytkinjousista kui pitkät ne on. Kyllä tuo on varmaa 3 kertaa jäykempi puristaa ku vakio 160 kytkin.

Kuva

Mjoo sit se oliki läjässä.

Kuva

Tänää tuli laitettua kone ajokuntoo ja pikku testilenkkiä pyöräytettyä tuossa. Hyvin vaikuttais toimivan, tyhjäkäyntiä pitää roplata vähä. Sitä ku ei huvita ku minuutin kaks käydä ja sammuu..
Vastaa Viestiin