YX 201cc monkey "fighter" - EVO 2.5

Monkey-projektit.
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, Valmis + video

Viesti Kirjoittaja panda »

Joo se oli sillon ku maalattiinki että, ei juma tuoha ei oo sinne päinkää ku pitää, no ompa ainaki erillainen :lol: Mutta sitten ku siihen silmä alko tottuumaan nii rupes näyttää ihan hyvältä. ONha mad kuusaalaki tummanpunanen mopedi Jos ens vuodelle vaik joku simppeli tylsä matta väritys. :shock: Mut kylläpä noita gorilloita silti tupsahtaa vastaa millon mistäki pitkin maailmaa ja yleistä viel jos on isompi kone. Nähty jo. MUTTA, viikon päästä takanapa remontii ja ajoon... Viittiskö kuvata jotai hupasaa pätkää :twisted: :think:
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Moottorin kasailua, Valmis + video

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Videota ihmeessä, mukavaa katottavaa nuo luisunheittovideot. (Y)
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, Valmis + video

Viesti Kirjoittaja panda »

Tämä tuomiopäiväntykki :shock: :lol: On kans nyt pari päivää sit korjattu :) Ostin uudet läpipultit keskiöön ja laitoin hampin uusilla lukkomuttereilla kiinni. Tähän tuli samalla myös 4,5cm edellstä pidempi takahaarukka monoiskarilla. Aika nami tuli kyllä vaikka ite sanonki 8) :p Vähä näyttää siltä että huutaa nyt jytkympää keulaaki ton jälkeen, on se jo ostettu enskesää varten. Monosvingiki oli tarkotus jo viimetalvena laittaa mut ei ollu kaupan missää eikä kukaa ollu halukas tekemää. Nyt tuli tilaisuus nii pakko ottaa. Kuvia ei tähänkää tuu samasta syystä ku edellisessäkään.
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: Moottorin kasailua, Valmis + video

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Kuvatusta mahollisimman pian :)
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
honkleibomba
Viestit: 497
Liittynyt: 10.02.2014 19:56
Paikkakunta: Galapakos saari

Re: Moottorin kasailua, Valmis + video

Viesti Kirjoittaja honkleibomba »

Mullaki tuossa omassa näyttäny mono ees hääviltä vaa siihenku silmä tottunu nii kyllä se nyt sitte lepää kaas näkymässä, saas nähä mite tässä mutta luulis passaavan KUHA saa vaa kuvan (C)
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, Valmis + video

Viesti Kirjoittaja panda »

Saa nähä saako kuha kuvaa ku nyt pääsee monkeyttii mut ei enää photobuckettii :evil: Vttu näitä tietokoneita tana... Just olin päivittämässä kuvien kera näitä molempia...

Nojoo ne takanavan pultit tosiaa porsi tuossa pariviikkoa sit, tuli tossa vaihettua ne uusiin läpipultteihin ja tämänverran sieltä löyty vielä pulttia.

Kuva

Uudet piltit ja mutterit, näkee muuten samalla miten paljon kiveniskelmää tulee takavateeseenki ku lippa on ihan kraaterilla :lol: Keväällä oli viel sileet lipat.

Kuva
Viimeksi muokannut panda, 15.11.2016 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jarez
Viestit: 187
Liittynyt: 03.12.2006 19:03
Paikkakunta: Etelä
Viesti:

Re: Moottorin kasailua, Valmis + video

Viesti Kirjoittaja jarez »

Kumimaali voi noita iskemien syntymistä vähän helpottaa (Y)

Ehkä kans noi läpivientipultit vaihtaisin ite 8 millisiin. Noi kutosten kiinnipito ala on aina pieni ja jos ajattelee tohon vielä riepottelevaa tehoa mitä toi mylly tarjoo, niin :mrgreen:

Onko sulla kans takanavan pulttien juuressa pienet syvennykset? Jos on, niin joillain kupariprikoilla / putkenpätkillä vois saada vähän lisäkireyttä tohon läpivientipultin istumiseen navassa. Aika härskisti toi pala tosta läpivientipultista irronnu ja melkein syyttäisin tota navassa olevaa syvennystä joka antaa ton pultin hieman taipua rasituksen alla sivuttaisuunnassa.
SamPPaT
Viestit: 780
Liittynyt: 01.12.2010 15:34
Paikkakunta: The Laihia City

Re: Moottorin kasailua, Valmis + video

Viesti Kirjoittaja SamPPaT »

Nuohan on 8 milliset? Ei kyllä varmaan kovin paljoa suurempia kannata laittaa, repeää pian muuten keskiö.
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
Monsiriider
Viestit: 259
Liittynyt: 01.09.2013 18:56
Paikkakunta: Lieto

Re: Moottorin kasailua, Valmis + video

Viesti Kirjoittaja Monsiriider »

Tee tohon vaik paskaraudasta keskiö, käy viel huonosti ton kiinakeskiön kaa :shock:
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, Valmis + video

Viesti Kirjoittaja panda »

Pitää koittaa tuota kumimaalia ku enskesälle tulee uus väritys ja vanteet maalaan samalla. Nuo on 8mm pultit, 10mm varmaa menee jo nii heikoksi tuo keskiö että halkee... Oli yhdestä pultista menny kierrekki näköjään, että hampi oli oikeestaa 2 kiinni enää :mrgreen:

Ite mietin kans että joku holkki vois olla tuonne pultin ja keskiön väliin nii ei pääsis "heilumaan" sit, vaikka tuskin siittä mitää hyötyä ois että huomais varsinaisesti. Nuo pultithan katkesi siksi koska mutterit oli jääny löysälle, pyöri auki ja löi takahaarukkaan, että sitärataa. 1 vaihteella ajelin hissuksee tasakaasulla ja alkoo nykimää koko ajan pahemmin ja sit katos veto. (N) Kyllä tuo keskiö kestää käyttää ku ei tällä mitää kytkinpommeja ammuta asvaltilla ja keulita, jos keulii ni se johtuu vaa voimasta sit. 1 keskiö hajonnu vasta seki johtu siittä että hampin pultit oli löystyny ja löi haarukkaan. Ei tuossa keskiössä näy mitää hajoamisen merkkejä vielä, suunnitelmissa on levykeskiö ja jarru ku saa jostai halvalla vaan.

Sitä mukaa mennää ku tarve ja halut vaatii
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, Valmis + video

Viesti Kirjoittaja panda »

Alusta päivitys menossa tähän värkkii, Tuli tommone minicrossin keula purettua ja madallettua sopivamman mittaseksi. Elaksoinnit vaihtuu sit mopon väriin kun alkaa oleen homma maalaus pisteessä, T-palat pitäs hommaa viel leveemmät, noihin ei mahu keskiö vaik halusi :mrgreen: Mitä etuakselia ootte käyttäny noissa kun tuo mankin oma jää parisenttiä liian lyhyeksi jo nyt, vaikka ei oo ees 3,5 cm leveempiä T-paloja edes. Katellu minikrossien katalogeja mut ne o vielä lyhempiä. Tossa levykeulassa on pitempi akseli mut seki on aika tiukilla pikalaskujen mukaan :think:

Elikkäs purin keulan ja lyhensi sitä jousista 8,5cm, jälkeenpäin aattelin että ois pitäny noita luikuputkia vaa lyhentää nii ois keventynykki aika paljon tuo keula. No nesteiden kera jää nii hyvä alipaine kuitenki pumppuihin, että aika kovaa saa vetää että lähtee "liian ulos" nuo liukuputket.

Kuva

Ei oikeestaa edes paljoo muuttunu tuo jousto tuossa, joustovaraa on nyt 5cm ja tää sentää joustaa toisin ku tuo paikallaa oleva jinkun keula, mikä sit paukahti heti pohjaa viel :mrgreen: Pitäs olla vähä mukavampi ajella sorateillä sit (Y)

Tossa näkyy tuo jouston määrä.

Kuva

Kuva

Vähä menny tääki topikki poskellee ku alunperin oli tarkotus vaa kirjotella moottorista :roll: No siittäki tule kohta tarinaa lisää ku pääsee rakentaa evo2 tuosta motista.
Viimeksi muokannut panda, 15.11.2016 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Moniosaaja97
Viestit: 179
Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Viesti:

Re: Moottorin kasailua, Valmis + video

Viesti Kirjoittaja Moniosaaja97 »

Hienon näköistä ja kiinnostavaa rakentelua (Y) . Tätä topikkia on tullut luettua siitä asti kun se on ilmestynyt mutta nyt vasta kommentoin :mrgreen: .
Tuohon akselipulmaan saattaisi auttaa skyteam pbr:än takahaarukan kiinnitysakseli (akseli jolla takahaarukka kiinnitetään runkoon). Itse joskus nappasin aikaisempaan rässimankiini kyseisen akselin purku pbr:ästäni kun stunttitapit piti saada takahaarukan molemmille puolille. Normaali monkeyn taka-akseli oli sitä varten liian lyhyt, mutta "uusi" akseli oli noin 3cm tavallista pidempi ja myös halkaisijaltaan 12mm. En tosin tiedä missä kyseistä akselia myydään, mutta veikkaisin motorpoweria.
Jos haluat niin voin käydä mittaamassa tuon minun akselini että onko lähellä oikeaa pituutta jonka keulasi vaatii (Y) (C)
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, Valmis + video

Viesti Kirjoittaja panda »

Tuohon keula pulmaan löyty ratkasu, kun otin mittarinpyörittäjän pois ja vaihoin lyhemmät holkit nii justiin mahtu tuo levykeskiö paikalleen. Rengas ei sit vaa ollu kesekllä ja joutu siinnä miettiä että mitäs nyt, hjomma ratkes sillä että käänsi vanteen tosin päin. Nyt venttiili ja leveempi puoli vanteesta on jarrulevyn puolella. Vähä joutuu modaan jarrusatulaa, holkit etuakselii ja emäputkee ohentaa kun laakeri ei mahu paikalleen, pikku hommia. (Y)

No tänää sit löin käyntii ja ajelin rallia pihas, että öljyt tulee sit paremmin koneesta ulos, ja aloin purin mopedin osiin.

Öljyt pihalle...

... ja viimeset räpsyt tältä vuodelta että miltä näytti mopedi ennen enskesän lookki.

Kuva

Kuva

Alkaa olee hiekkapuhallus vanhaa tekniikkaa jo nii piti alkaa tutkailemaan, että miten hyvin on tominu tuo viimekesän kestäny sorapuhallus maalinpoistoon.

Vähän kovakourasta touhua nii en suosittele heikoille materiaalelille...

Kuva

Oli pari lommoaki tankkiin näköjäään siunaantunu. Maski on suojannu jonkuverran tuota tankkia (Y)

Kuva



Katteilla ei nii hyvää suojavarustusta oo ollu näköjään... :mrgreen: Neki on viimekesänä parikertaa pitäny pikasesti korjata, kun on katkennu parista kohtaa, pärrä menny omiaan nurinki parikertaa viimekesänä.
Kuva

Nojoo, ton verran jätin viel purkamatta kun tuolla moottorilla ei niin kiire oo vielä, säilyy tos rungossa kii hyvin. Sitäki pitää vahvistaa enskesälle.

Kuva

Moottorille on ens kesänä tulossa semmosta setuppia että:
32mm pwk
Parempi imutorvi/ilmansuodatin
Lisää porttausta kanteen
Sylinterin lasku 1-1,5mm
Ehkä: Uusi vaihteisto ja siirtäjä. Isompi huohotin vaihteistoon ja kannesta kokonaan pois. Puhdas ulkonäköseikka.

Kait se on hyvä näin, jatketaa taas ku on asiaa
Viimeksi muokannut panda, 15.11.2016 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
honkleibomba
Viestit: 497
Liittynyt: 10.02.2014 19:56
Paikkakunta: Galapakos saari

Re: Moottorin kasailua, uusivuosi uudet kujeet 2

Viesti Kirjoittaja honkleibomba »

Mistä kohtaa meinasit kairata isompaa reikää vaihteistoon? Öljyholesissa tuskin pientäisonnusta huomaa huohotuksessa.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, uusivuosi uudet kujeet 2

Viesti Kirjoittaja panda »

Tuossa laatikon huohotusnipassa on parannettavaa ku siinnä on semmonen kapee kurkku josta tulee myös terävä kulma samalla, Pari milliä isonee se reikä, Paree se on ku sillee ku jättää tekemättä jos yks huohotin lähtee pois, kattoo ny mitä tekee, ku tuo kannessa oleva huohotin jäädyttäis yläkertaaki ja sieltä tuntu puskevan enempi ilmaa ku vaihteistosta. :think: Se vaa on nii saakelin ruma ku paksua letkua joutuu vetää pitkin moottoria (N)
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Moottorin kasailua, uusivuosi uudet kujeet 2

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

Vois olla parempi vaan laittaa siihen venttiili että se ei päästäis ilmaa koneeseen, mutta päästäis pois, niin vis saada parhaat tehot. Se on varmaan tarkotusella suunniteltu ahistavaksi.
Tuossa on sekin hyväpuoli että öljyvuodot pienenee, kun tulee alipainetta koneeseen.

Vaihteistona vois toimia mankin vakio rattaat, samat ku nykyset, mutta parempaa laatua.
jarez
Viestit: 187
Liittynyt: 03.12.2006 19:03
Paikkakunta: Etelä
Viesti:

Re: Moottorin kasailua, uusivuosi uudet kujeet 2

Viesti Kirjoittaja jarez »

Tosta venttiili ideasta itekkin kuuntelisin lisäinfoa (Y) Eihän sulla lauhariakaan ole, niin ei toi kannen huohotinlähtö pahasti ulkonäköä pilaa.

Kun kerran purat laitteen, vois väriteeman vaihtokin olla paikallaan? Ite ehdottaisin keltasta runkoa ja mattamustaa katesettupia.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, uusivuosi uudet kujeet 2

Viesti Kirjoittaja panda »

Itekki oon joskus miettiny jotain tuommosta venttiiliä, pitäs vaan mitata paljonko painetta tuolla koneessa edes on. Kävin venttiilejä lämpimikseen kyselemässä nii hintaa oli 15e ja pienin paine millä toimii oli puoli baaria. Liekö tuolla nii paljoa painetta edes, että jaksaa alkaa koittamaan edes huvikseen. Perseessähän se ei tehojen kans tunnu mutta jos rakentelun ilosta.

Tuon koko roskan purin justiin sen takia että maalaa ja korjaa kaikki hajonneet kiinnikkeet ja katteet uudestaa. Runkoa pitäs hitsaa ja repiä viel loput turhat kiinnikkeet pois. Saadaa peli ojennuksee, että syksyllä taas voivotella ku maalit tippunu pois :mrgreen: Öljynlauhari tos on ollu kyllä iän päivää, pitäs vaa ostaa isompi ja parempi plus laittaa se parempaa paikkaa ottaa ilmoja. Miettiny että laittas kuulerin letkujen tilalle kupari putkee nii johtais lämpöö paremmin pois. Tulis halvemmaksikin ku hommata bajot ja letkut.

No löysin myös sopivat holkit keulaa yllättävän helposti, semi helposti ne sain jopa paikalleenki. Löysin 10/12 hydrauliika putkee nii siittä pätkin rälläkällä sopivat pätkät tohon keulaan nii jo tuli hyvä. Olin varma että ei löydy sit mistää ikää semmosii, että joutuu jotai patentoimaan.

Kuva

Vähä vasaraa nii meni paikalleen

Kuva

Sit ois keula valmis, tarvii vielä 190mm jarrulevyn ja kääntää rengas toisin päin. Jarrusatulaa modasin vähä nuista kiinnikkeistä lyhemmäs nii osuu levyn kans kohilleen.

Kuva

Tollaselta se suunnillee näyttää ku mätkäsin paikallee että vieläkö se sopii kiinnii :mrgreen:

Kuva

Akas vähä näyttää siltä että pääsee runko ja korihommia vääntää, moottori vaa irti ja maalipoistoa kehiin kaikkiin metalli osiin. Vois nuita katteita modata lisää muutenki vähä jos korjaa vaik suunitelmissa ois tehä ne kevyemmästä ja kestävämmästä materiaalista. Joo en laita keltasta runkoo, kaverilla oli ja kyll oli hirvee näkönen ja mattamusta tai mattamaali ylipäätään on viimenen väri mitä haluan mihinkää käyttää :lol: Tossa on pari väriä auki, kattoo minkä laittaa voihan se aina ens vuodelle maalaa uudestaa erilailla.
Viimeksi muokannut panda, 15.11.2016 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Moottorin kasailua, uusivuosi uudet kujeet 2

Viesti Kirjoittaja kurri »

Jonkun tämmösen tietysti vois laittaa kokeeks...

http://www.motonet.fi/fi/tuote/121236/T ... esuriletku

Pienihän toi toki on.

Tai sitten ihan tarkoitukseen tarkoitettuja osia:

https://www.maptunparts.fi/moottorin-os ... kseen.html

https://www.maptunparts.fi/moottorin-os ... 04-10.html

:wink:
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, uusivuosi uudet kujeet 2

Viesti Kirjoittaja panda »

Katoppas, enpä tienny että niitä on ihan valmiina olemassaki ja tarkotukseen kuuluvia. Vielä ku ois ollu enempi mittoja noista.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Moottorin kasailua, uusivuosi uudet kujeet 2

Viesti Kirjoittaja kurri »

Venetarvikkeista löytyy mittojen kans, noi saabin oli vaan halvempia.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Moottorin kasailua, uusivuosi uudet kujeet 2

Viesti Kirjoittaja panda »

No joo runko on nyt purettu kokonaa ja poistettu maaleja. Eturenkaan saanu irrotettua ja hionnu molemmat vanteet karheeks että pääsee pian kohta pohjamaalia laittaan päälle. Tympäsee vähä jo valmiiks maalata ku tietää miltä ne lipat näyttää puolessavälin kesää :lol:

Vanteet siis näyttää tältä, kattoo ny minkäväriset niistä tulee.

Kuva

Takahaarukan kanssa oon hionu, mutta en kuvannu ollenkaa. Pitää päivittää tähän sit viel kuvat rungosta ja haarukasta ku on valosaa huomenna.

Sitten suunnittelin laittaa isot prikat takaiskarinkiinnikkeen molemmille puolille vähän tukemaan ettei pääse vetämään nii paljoo sivuttin sit ku pistelee lintassa ja kiihyttelee. Tuntu nii väliältä tuo koko iskari systeemi ja ei oo noita vakio iskareita molemminpuolin takana tukemassa. Maalinpoistoainetta ja hinkutuspaperia pitää ostaa että saa pohjia tehtyy, sit päästää moottorin kimppuu (Y)
Viimeksi muokannut panda, 15.11.2016 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Newrider
Viestit: 71
Liittynyt: 01.06.2015 21:13

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja Newrider »

Ootko muuten vielä penkkii päässy kokeilee paljo heppoja lähtee? :lol:
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja panda »

En oo päässy penkkii mut veikkaan et joku 19-20hp.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Honlei 201cc "fighter" kesä mopo. EVO II

Viesti Kirjoittaja panda »

Njoo pikkuhiljaa ronklattu masiinaa ajokuntoon ja tänää tuli oikeestaa viimeset osat tohon. Uus eturengas pitää viel saada.. Eli kantta on avarrettu ja muotoiltu lisää, imukanava kun oli viel vakio ja palotilaa vähä veistin paremmaksi, että antaa eteenki overlapilla enempi voimaa ulos. Sitähän tuossa nokassa piisaa :smoke: Pyttyä tuli laskettua 1,5mm jotta saadaa ruttua vähä lisää ja venttiilon kolot isonnettii, samalla hoonasin pytyn ja hioin männästä pienet jäljet pois. Eli runko on läjässä ja uusissa maaleissa tankoa ja rengasta vaille. Kone on kans valmis mut en tänää jaksanu laitta paikallee, jos sen huomenna sais ajokuntoo. :smoke: Katellaa niitä kuvia sitä mukaa jos jotaki kiinnostaa, arvelin päivittää pitkästä aikaa että ei luulla projektin unohtuneen.
Vastaa Viestiin