110cc 3V viritysprojekti
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
110cc 3V viritysprojekti
Elikkäs projektina olisi oikeastaan moottorin viritys, eikä niinkään pyörän rakentelu. Työn alla olisi uudesta 110cc moottorista vähän kireämmän mallin jalostus. Sain käsiini 3v sylinterinkansi - mäntä setin ja onhan sitä kokeiltava ennen kuin sen valikoimaan laittaa. Pitää vielä porata kiinnitysreikä kannelle, sekä pidemmät pinnapultit. Muuten näyttäisi olevan bolt-on kitti.
Elikkäs, tulossa on kenties jotakin seuraavan suuntaista.
-110cc uusi moottori
-3v kansi (myöhemmin vielä kanaville vinkua)
-Eräät special sähköt
-kevennetty kampiakseli
-oko 24mm litteeluisti kaasari
Konetta tullaan testaamaan johonkin monkey runkoon ja kenties myöskin video aiheesta julkaisemaan. Pienen koekäytön jälkeen PitRacingin valikoimaan tulee tuota 3v kittiä ja koko konepaketti tullaan myymään halvalla.
En tiedä sitten kiinnostaako monia pelkkä moottorin viritys, mutta tämmöiseen nyt tuli ryhdyttyä. Projektia voi myös seurata facebookissa: https://www.facebook.com/P1tracing jos ei jaksa monkeytissä kaiken aikaa roikkua.
Elikkäs, tulossa on kenties jotakin seuraavan suuntaista.
-110cc uusi moottori
-3v kansi (myöhemmin vielä kanaville vinkua)
-Eräät special sähköt
-kevennetty kampiakseli
-oko 24mm litteeluisti kaasari
Konetta tullaan testaamaan johonkin monkey runkoon ja kenties myöskin video aiheesta julkaisemaan. Pienen koekäytön jälkeen PitRacingin valikoimaan tulee tuota 3v kittiä ja koko konepaketti tullaan myymään halvalla.
En tiedä sitten kiinnostaako monia pelkkä moottorin viritys, mutta tämmöiseen nyt tuli ryhdyttyä. Projektia voi myös seurata facebookissa: https://www.facebook.com/P1tracing jos ei jaksa monkeytissä kaiken aikaa roikkua.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: 110cc 3V viritysprojekti
Eli tulee myyntiin 3V settiä? Paljonko tulee hintaa mahdollisesti?
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Re: 110cc 3V viritysprojekti
Tästä tulee varmasti herkku! Seurataan.
Re: 110cc 3V viritysprojekti
Jos tulee halvalla myyntiin, niin taitaa tulla muutama 3 venttiili kansi. Onko minkälainen nokka mukana?
Re: 110cc 3V viritysprojekti
Joo, myyntiin tulossa 110cc settiä. Hintaa tulee olemaan vajaa 100€ siis kansi + mäntä kitillä. Setti Tulee olemaan valmiiksi modattu sopimaan 110 myllyyn. Nokka tuossa kannessa on sen sortin, että siihen turha etsiä virinokkaa. On meinaan sen verta nostoja ja overlappia.
Viitsiikö joku avulias mitata 125 koneen pinnapultit, että tietäisi olisiko ne sopivat tuon kannen kanssa? vakio pinnapultit jäävät juuri ja juuri kannen tasolle....
Viitsiikö joku avulias mitata 125 koneen pinnapultit, että tietäisi olisiko ne sopivat tuon kannen kanssa? vakio pinnapultit jäävät juuri ja juuri kannen tasolle....
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: 110cc 3V viritysprojekti
Minkä kokoiset nuo venat on, että saako tällä enemmän tehoa kuin 27/23 venoilla olevalla kannella?
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Re: 110cc 3V viritysprojekti
Siinä on bse 125cc pinnapultit
Pitäähän pojalla leikkikaluja olla!
-89 Rothmans
-83 puoliautomaatti
Piaggio NRG Purejet -04
Tunturi Tiger 65cc
Volvo 850 -95
https://www.youtube.com/channel/UCURteo ... H167JBIMag
EX -96 Yamaha Bw's
EX Piha-apina 125cc
EX Samurai 110cc
EX Masai DB -07
EX Rieju MRT -11
EX Yamaha BW´S -96
EX Suzuki S1 -93
-89 Rothmans
-83 puoliautomaatti
Piaggio NRG Purejet -04
Tunturi Tiger 65cc
Volvo 850 -95
https://www.youtube.com/channel/UCURteo ... H167JBIMag
EX -96 Yamaha Bw's
EX Piha-apina 125cc
EX Samurai 110cc
EX Masai DB -07
EX Rieju MRT -11
EX Yamaha BW´S -96
EX Suzuki S1 -93
Re: 110cc 3V viritysprojekti
Nyt on kyllä mielenkiintonen motti Pakkohan tätä on seurailla.
"Ei se millä, vaan miten!"
"Kierteet paskaks ja kierros auki"
"Tyhmä saa olla, muttei metallimiäs"
"Kierteet paskaks ja kierros auki"
"Tyhmä saa olla, muttei metallimiäs"
Re: 110cc 3V viritysprojekti
Imuvenat 19mm ja pakovena 23mm. En osaa laskea virtauspinta-alaa, mutta uskoisin että yhtä paljon kuin 27/23 kannessa tai enemmän.ZJ90 kirjoitti:Minkä kokoiset nuo venat on, että saako tällä enemmän tehoa kuin 27/23 venoilla olevalla kannella?
Ja kiitokset palapelille pinnapulttien mitoista.
Kantta tullaan ensiksi testaamaan koskemattomana ja sitten vielä pikku vertailu sen jälkeen kun kanavat kohdanneet vingun. Moottoria tosiaan tullaan tekemään pala-palalta pikkuhiljaa ja sitten varmaan kannen kokeilun jälkeen kampiakselia vaihtoon.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: 110cc 3V viritysprojekti
Ja tätä kanttahan saa varmaan 125cc koneen päälle?
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Re: 110cc 3V viritysprojekti
Taitaa sopia siihenkin, mutta pinnapulttijakohan on 110 ja 125 myllyissä hitusen eri, elikkä voi olla että joutuu vähän nitkuttelemaan jos haluaa 125 koneen hatuksi. Myös sylinterin pitää olla 52,4mm että mäntä istuu paikalleen. Sitten nokkaratas varmaan kannattaa myös tarkistaa, että onko parempi käyttää kannen omaa vai 125 koneen. Ellen siis ihan väärässä ole niin muistaakseni joissain 125 koneissa eri määrä hampaita nokkarattaassa.
Kaasuttimeksi tosiaan tuo 24mm OKO ja kannen kanava varmaan vetästään samaan syssyyn 24mm kokoiseksi. Tällähetkellä kanava on 22mm ja uskoisin että tuo 24mm ei ainakaan kauhean kaukana optimista ole vaikka en tarkkoja laskutoimituksia/suunnitelmia ole tehnyt.
Kaasuttimeksi tosiaan tuo 24mm OKO ja kannen kanava varmaan vetästään samaan syssyyn 24mm kokoiseksi. Tällähetkellä kanava on 22mm ja uskoisin että tuo 24mm ei ainakaan kauhean kaukana optimista ole vaikka en tarkkoja laskutoimituksia/suunnitelmia ole tehnyt.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: 110cc 3V viritysprojekti
Mäntähän ei ole ongelma, kun niitä voi koneistaa vaikka olisivatkin erikokoisia. Itse isontaisim imukanavan varmaan siihen 27mm asti.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Re: 110cc 3V viritysprojekti
Sitten pitäs melkein käyttää jo 28mm OKOa että ei ole kovin isoa eroa kaasarin ja kanavan välillä.
Ja männänhän voi tietty vingulla tai jyrsimellä koneistaa sopivaksi juu. Tai ehkä sellainen mäntä sopisi myös missä "palotila" siinä männässä elikkä ihan selkeä kuoppa siinä.
Nokka-akselista ja kannen sisuksista voin laittaa seuraavaksi raporttia, nokassa oli muistaakseni nostot 7mm nurkilla ja overlappiakin näkyi olevan. Eli ei ihan perus keppi sekään.
Ja männänhän voi tietty vingulla tai jyrsimellä koneistaa sopivaksi juu. Tai ehkä sellainen mäntä sopisi myös missä "palotila" siinä männässä elikkä ihan selkeä kuoppa siinä.
Nokka-akselista ja kannen sisuksista voin laittaa seuraavaksi raporttia, nokassa oli muistaakseni nostot 7mm nurkilla ja overlappiakin näkyi olevan. Eli ei ihan perus keppi sekään.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: 110cc 3V viritysprojekti
Laskin huvikseen tuon 3v kannen ja 27/23 kannen imuventtiilien pinta-alat, vaikkei ne olekaan yhtä kuin virtauspinta-ala mutta luulen suhteen olevan sama.
3V kannessa 5,67cm2 ja 27/23 kannessa 5,73cm2 joten pinta-alaa nuissa 3V kannen kahdessa 19mm venttiilissä on n. 1% vähemmän kuin yhdessä 27mm venttiilissä. Eli virtauksen suhteen tuo 3V kansi tuskin on normi isovenakantta sen parempi mutta kuvista päätellen palotila näyttää pienemmältä.
Mittaahan ihan piruuttas nuiden kansien palotilat jos sulla on myös tuommone 27/23 kansi
3V kannessa 5,67cm2 ja 27/23 kannessa 5,73cm2 joten pinta-alaa nuissa 3V kannen kahdessa 19mm venttiilissä on n. 1% vähemmän kuin yhdessä 27mm venttiilissä. Eli virtauksen suhteen tuo 3V kansi tuskin on normi isovenakantta sen parempi mutta kuvista päätellen palotila näyttää pienemmältä.
Mittaahan ihan piruuttas nuiden kansien palotilat jos sulla on myös tuommone 27/23 kansi
Onneks sisko jäi mopon alle ni ei tullu jälkiä tankkiin tai muualle.
Re: 110cc 3V viritysprojekti
Pitääpä kaivella tallista kannet esiin josko sieltä löytyisi 27/23 venakansi. Muistaakseni niissä kansissa joissa on tuo 27/23 venasetuppi, niin on myös 54mm palotila (varma en tästä nyt ole, toivottavasti tallista löytyy kansi vertailtavaksi) Voisihan tuosta piruuttaan mitata ainakin palotilan tilavuuden ja puristussuhteen laskea, ja verrata esimerkiksi vakioon tai 27/23 kanteen niitä tuloksia. Palotilan halkaisija on noin 52mm.
Minun ymmärtääkseni virtauspinta-ala on se joka enemmän ratkaisee kuin pelkkä venttiilin pinta-ala. Kun siinä käsittääkseni lasketaan ympärysmitta x venttiilin nousu eli siinä tulee huomioitua myös nokan vaikutus. Tosin, 27/23 kannessa ja tämän kannen nokassa voi olla jopa saman suuruusluokan nosto, elikkä silloin voisi melkeinpä suoraan verrata venttiilin kokoa.
Moottori seisoo nyt laakereillaan kun odottelen 125cc myllyn pinnapultteja. Ne pitäisi tulla seuraavaan osakuormaan viikon - kahden päästä.
Minun ymmärtääkseni virtauspinta-ala on se joka enemmän ratkaisee kuin pelkkä venttiilin pinta-ala. Kun siinä käsittääkseni lasketaan ympärysmitta x venttiilin nousu eli siinä tulee huomioitua myös nokan vaikutus. Tosin, 27/23 kannessa ja tämän kannen nokassa voi olla jopa saman suuruusluokan nosto, elikkä silloin voisi melkeinpä suoraan verrata venttiilin kokoa.
Moottori seisoo nyt laakereillaan kun odottelen 125cc myllyn pinnapultteja. Ne pitäisi tulla seuraavaan osakuormaan viikon - kahden päästä.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: 110cc 3V viritysprojekti
Mielenkiintonen setti kyllä. Pistäs ihmeessä venttiilikoneistostakin tarkempaa kuvaa
Pitäähän pojalla leikkikaluja olla!
-89 Rothmans
-83 puoliautomaatti
Piaggio NRG Purejet -04
Tunturi Tiger 65cc
Volvo 850 -95
https://www.youtube.com/channel/UCURteo ... H167JBIMag
EX -96 Yamaha Bw's
EX Piha-apina 125cc
EX Samurai 110cc
EX Masai DB -07
EX Rieju MRT -11
EX Yamaha BW´S -96
EX Suzuki S1 -93
-89 Rothmans
-83 puoliautomaatti
Piaggio NRG Purejet -04
Tunturi Tiger 65cc
Volvo 850 -95
https://www.youtube.com/channel/UCURteo ... H167JBIMag
EX -96 Yamaha Bw's
EX Piha-apina 125cc
EX Samurai 110cc
EX Masai DB -07
EX Rieju MRT -11
EX Yamaha BW´S -96
EX Suzuki S1 -93
Re: 110cc 3V viritysprojekti
On tullut vähän noita virtauspinta-aloja laskeskeltua niin voisin noista kansista laskea jos kiinnostaa tietää.onkimato kirjoitti:Pitääpä kaivella tallista kannet esiin josko sieltä löytyisi 27/23 venakansi. Muistaakseni niissä kansissa joissa on tuo 27/23 venasetuppi, niin on myös 54mm palotila (varma en tästä nyt ole, toivottavasti tallista löytyy kansi vertailtavaksi) Voisihan tuosta piruuttaan mitata ainakin palotilan tilavuuden ja puristussuhteen laskea, ja verrata esimerkiksi vakioon tai 27/23 kanteen niitä tuloksia. Palotilan halkaisija on noin 52mm.
Minun ymmärtääkseni virtauspinta-ala on se joka enemmän ratkaisee kuin pelkkä venttiilin pinta-ala. Kun siinä käsittääkseni lasketaan ympärysmitta x venttiilin nousu eli siinä tulee huomioitua myös nokan vaikutus. Tosin, 27/23 kannessa ja tämän kannen nokassa voi olla jopa saman suuruusluokan nosto, elikkä silloin voisi melkeinpä suoraan verrata venttiilin kokoa.
Moottori seisoo nyt laakereillaan kun odottelen 125cc myllyn pinnapultteja. Ne pitäisi tulla seuraavaan osakuormaan viikon - kahden päästä.
Eli tarvitsisin seuraavat tiedot:
-Venttiilin istukan sisähalkaisija
-Istukkakulma (jos et saa niin käytän oletuksena 45 astetta
-nokan nostot
Kaikki tiedot jos olisi mahdollista saada yhden tai jopa kahden desimaalin tarkkuudella niin tulee tarpeeksi tarkkaa. Pyöristellään sitten loppuvaiheessa
50cc skyteam monkey '13 "keltainen paholainen"
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...
"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...
"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.