Skylle

Monkey-projektit.
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
tr4
Viestit: 11
Liittynyt: 12.07.2016 11:25

Skylle

Viesti Kirjoittaja tr4 »

Elikkäs ens alkuun tervehdys. Olen uusi täällä, mutta jo liki parinkymmenen vuoden kokemus mopoista, moottoripyöristä, monkijöistä, autoista ja veneistä.

Tylsyyteeni ostin hyvin edullisesti Skyteam monkeyn käytettynä tori.fi;stä.

Kuva

Mopedi oli kaikin puolin toimiva, mutta halusin jotakin tekemistä.
Päällisinpuolin reilusti käytetyn näköinen ja jopa rumahko omaan silmään.
Tankki oli maalattu sprayllä mattamustaksi.

Gps:llä mitattuna Skylle kulki 59km/h vakio välityksillä (13/42).
Virityksinä edellisen omistajan toimesta oli.
imukaulaa osittain avarrettu, ilman puhdistimen pelti poistettu, sekä pakoputken pilli avarrettu.


Tarkoitukseni olisi hieman ehostaa ulkonäköä, ja hieman piristellä tuota vääntöpuolta.
Kuitenkin niin, että nopeus ei kasvaisi.
tr4
Viestit: 11
Liittynyt: 12.07.2016 11:25

Re: Skylle

Viesti Kirjoittaja tr4 »

Kuva

Kuva

Kuva
tr4
Viestit: 11
Liittynyt: 12.07.2016 11:25

Re: Skylle

Viesti Kirjoittaja tr4 »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
tr4
Viestit: 11
Liittynyt: 12.07.2016 11:25

Re: Skylle

Viesti Kirjoittaja tr4 »

Kuva

Tarrat suunnittelin itse ja teetätin ne tarrapaikka.fi:ssä.

Kuva

Kuva

Kuva
tr4
Viestit: 11
Liittynyt: 12.07.2016 11:25

Re: Skylle

Viesti Kirjoittaja tr4 »

Kuva

Kuva

Valokupu ja pakkari lakattu perus spray lakalla, mutta tankkiin asensin tarrat suoraan maalin päälle
jonka jälkeen lakkasin sen paikallisen autokorjaamon valmistamalla 2k spraylakalla.

Kuva

Kuva
tr4
Viestit: 11
Liittynyt: 12.07.2016 11:25

Re: Skylle

Viesti Kirjoittaja tr4 »

Kuva

Jah tällähetkellä mopo olis tämän näköinen...

Kuva

Kuva
tr4
Viestit: 11
Liittynyt: 12.07.2016 11:25

Re: Skylle

Viesti Kirjoittaja tr4 »

Uutta osaa ostettu tarpeenvaatiessa.

En tykännyt mopossa kiinni olevasta ohjaustangosta, joten ostin skyllen alkuperäiset sarvet tilalle.
Ajovalo umpio oli hieman elämää jo kokenut, joten senkin uusin.

Kuva

Kuva

Mopossa kiinni itse avarrettu imukaula, mutta hieman ollut haasteita saada kaasaria säätöihin avarruksen jälkeen, joten tilasin tehdas kuristetun ja kuristanmattoman imukaulan varmuuden vuoksi.

Myös alkuperäisen ilman puhdistimen tilasin samalla.
tr4
Viestit: 11
Liittynyt: 12.07.2016 11:25

Re: Skylle

Viesti Kirjoittaja tr4 »

Elikkäs. Nyt olen viikonverran taistellut sellaisen "ongelman" parissa, kun....

Kurittoman imukaulan, vapaavirtaus suodattimen ja kurittoman putken kanssa
Mopo "booaa", jos kaasun laittaa ripeästi pohjaan, mutta muuten toimi nätisti.
Rauhallisella kaasukahvan väännöllä, ei mitään ongelmia.

Mutta tosiaa haluan mopon toimivan, kuten sen kuuluukin, joten taistelua ollut tuon "booauksen pois kitkemiseksi on käyty"

Suutin sarjoja on kokeiltu, jos jonkinmoisia. löytyy kaikki tyhjäkäyntisuuttimet 24-58 väliltä.
sekä pääsuuttimet 60-98 , mutta oikein millään sitä booausta ei saa pois.

Tänään ennen töihin lähtöä kokeilin sellaista, että laitoin tk suuttimeksi 35 ja pääsuuttimeksi 74
sekä vaihdoin vapaavirtaus suodattimen uuteen vakioon, niin näyttäisi booaus loppuneeen.

pitää ihan huomenna kokeilla kuinka käy ihan ajan kanssa.
tr4
Viestit: 11
Liittynyt: 12.07.2016 11:25

Re: Skylle

Viesti Kirjoittaja tr4 »

Elikkäs nyt tarvitsisin vinkkejä, kun tosiaan en millaan keksi ratkaisua ongelmaani.

(vakio kaasari 16mm keihinkopio / kuriton kaula / kuriton putsari / kuriton putki)

Mopo tukehtuu nopealla kaasukahvan väännöllä (booaa ja tukehtuu)

PAITSI, jos ryyppy puoliasennossa. tässä siis ryyppy joka rajoittaa ilman saantia.
TAI, jos tyhjäkäyntini on säädettu liian korkeaksi. myöskään tällöin nopeasti täyden kaasun kääntäminen ei aiheuta mitään ongelmaa.

Mutta tosiaan, jos tyhjäkäynti korvakuulolla sopiva, ja laitan nopeasti kaasunpohjaan, niin tukehtuu.

vakio ilmanputsari auttoi hieman asiaa, mutta yläkierroksilla se ahisti liikaa.
Ekk
Viestit: 132
Liittynyt: 11.10.2015 20:15

Re: Skylle

Viesti Kirjoittaja Ekk »

Itsellä on täysin sama ongelma jinkussa ja mitään selitystä en ole tuolle keksinyt.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Skylle

Viesti Kirjoittaja panda »

Yleensä nää pikkukoneet lopettaa booaukset ku säätää neulaa rikkamaalle. Melkee 100% kaikista on menny pelkästään neulan säädöillä.
Ekk
Viestit: 132
Liittynyt: 11.10.2015 20:15

Re: Skylle

Viesti Kirjoittaja Ekk »

Itsellä ainakaan neulalla ei ollut mitään vaikutusta asiaan. Voisko ongelma olla kaasari-imukaula-imukanava välillä?
tr4
Viestit: 11
Liittynyt: 12.07.2016 11:25

Re: Skylle

Viesti Kirjoittaja tr4 »

Kiitos vastauksista. Neulaa olen kokeillut joka asennossa ja kaikilla suutin komboilla joita olen kokeillut. eikä ole vaikutusta booaamiseen. Vaikuttaa kyllä kaikkeen muuhun kuten yläkierroksiin ja vääntöön.

Ajattelin seuraavaksi kokeilla ohuempaa neulaa ja toista suutinputkea. Uskoisin, että vika saattaisi olla siinä, että bensa ei vain kerkeä tulemaan yhtä ripeästi, kuin ilma?
Ja jos en niillä saa toimimaan, niin ostan toisen kaasuttimen.
tr4
Viestit: 11
Liittynyt: 12.07.2016 11:25

Re: Skylle

Viesti Kirjoittaja tr4 »

Noniin. Jälleen löytyi hetki aikaa mopedille.
Vaihdoin imukaulan tehdas kuristamattomaan.
Kaikki tiivisteet samalla uusiks.
Kohoa säädin alemmaksi.
Suuttimet 35/74
Säädöt kohilleen usean testin jälkeen.

Vika näyttäis korjaantuneen. En tiedä mikä oli syynä, mutta nyt kiertää täydellisesti ja reagoi kaasuun.

Nyt välityksien kimppuun. Tarkoitus että 50-55 olis
Huiput.
Vastaa Viestiin