Viikonloppuna kävin moikkaamassa mankia.
Viikolla saapui parit paketit, jotka sisälsivät yhden pytyn, yläpään tiivisteet, outerin staattorin, pari kahvaa yms. nippeliä.
Kahvat tuli asennettua. Kytkinkahvaksi valikoitui rsc:n kopio kahva mallia yhdensormen. On huomattavasti mukavampi käyttää, kuin polkupyöränkahva. Käppärille ja etujarrulle tuli katkeamattomat.
Moottorin käytin pöydällä. Tarkoituksena oli asentaa uusi pytty, mihin mulla piti olla sopiva mäntä, mutta yllätysyllätys olikin erikokoisella tapilla. Uuteen pyttyyn sopiva mäntä on kuitenkin jo tulossa.
Pienen kiroilun jälkee totesin, että kasataan nyt samalla tekniikalla kuitenkin hetkeksi aikaa.
Pakoventtiili oli ottanut vähän kiinni mäntään (lieköhän johtui siitä, etten laittanut alatiivistettä ollenkaan ja tasalakinen mäntä) mutta oli onneksi venttiili säilynyt suorana. Pientä ohivuotoa oli myös ilmennyt, ilmankos vähän savuttikin välillä.
Uusi mäntä sisään ja toimii taas. Ainiin ja tulihan se outeri asennettua ja voi helvatti miten ilosesti nappaa jenkaa
Koneremontin jälkee tuli käytyä pienellä testiajolla, jonka aikana takakeskiö irtosi vanteesta, tangonkiinnikkeen pultti napsahti poikki ja tankinkorkki "hukkui".
Keskiössä on nyt 2/4 pultista läpipultilla, jokohan alkaisi kestää. On nylocmutteria ja lukkoprikkaa, mutta silti tuppaa löystymään.
Tangonkiinnikkeeseen tein m10 kierretangosta uuden pultin.
Kaverilta piti löytyä kiinalaisen tankinkorkki, mutta paikan päällä selvisi, että kyseessä onkin hondalaisen korkki. No eihän se siihen satu, mutta kaveri sanoi että löytyy myös tankki mihin korkki sopii. Perhana lommoton ja muutenkin ehjä hondalaisen tankki! Ruma sininen maali, mistä lakka halkeillut siinä on, mutta eipähän maksanut kun vitosen. Ja loppujen lopuksi vanha korkki löytyi penkin ja tankin välistä
onpahan nyt sitten tankki missä kestää korkki kiinni ja toinen tankki varalla
Uuden pytyn lisäksi tähän on tulossa myös vähän muutakin pientä päivitystä tekniikkaan, vaikka alunperin ajattelin selvitä pelkällä pytyllä
taitaa ebaysta olla tulossa myös läpinäkyvä magneetonkoppa ja kaasarin säätölevy yms
Ottakaa nyt vielä pari vanhaa kuvaa