Tänään on 17.08.2018 02:16


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Alueen säännöt


Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!



Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1960 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 75, 76, 77, 78, 79
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 22.05.2018 17:33 

Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki
En ole enää vuosiin laittanut kuvia enkä videoita nettiin kulkupeleistäni. Vain jostain komponentista mistä kokonaisuutta ei tunnista. Ei tule ongelmia. Joskus tullut ja opiksi ottanut.

_________________
Monkey, YX 150cc E-start
YCF Factory SP3 Pastrana Edition, Daytona 190cc
YCF 88 Monster Erergy Editoin, YX 88cc


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.05.2018 11:24 

Liittynyt: 27.12.2013 15:25
Lähinnä meinasin sitä etuhampikasta, että mille se näyttää ja paljonko siellä on tilaa :shock: Ite en oo vielä ikää moista nähny paikallaan.

_________________
a.k.a tuuppari

Honlei 03 50cc lintta yms ralli peli viewtopic.php?f=2&t=20703

Honlei 201cc "fighter" kesä mopo viewtopic.php?f=3&t=21854

Monkey YX160 "Hell K" viewtopic.php?f=3&t=22702

https://www.youtube.com/channel/UCI0xRS ... 9KA/videos


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.05.2018 11:28 

Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki
Ok. Ei tullut kuvattua kun valmistui ja nyt ketjusuojat paikoillaan. Voin ottaa kuvan jossain vaiheessa, tosin nyt paikat jo ketjurasvassa niin ei näy niin hyvin.

_________________
Monkey, YX 150cc E-start
YCF Factory SP3 Pastrana Edition, Daytona 190cc
YCF 88 Monster Erergy Editoin, YX 88cc


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23.05.2018 18:44 

Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki
Tässä, suht huonolaatuinen kuva :oops:
Ketju ei osu tuohon alareunaan kun on pyörillään, kuvassa pukin päällä.


Liitteet:
DSC_0389 (1).JPG
DSC_0389 (1).JPG [ 63.9 KiB | Katsottu 2159 kertaa ]
DSC_0388 (1).JPG
DSC_0388 (1).JPG [ 59.08 KiB | Katsottu 2159 kertaa ]

_________________
Monkey, YX 150cc E-start
YCF Factory SP3 Pastrana Edition, Daytona 190cc
YCF 88 Monster Erergy Editoin, YX 88cc
Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13.07.2018 09:52 

Liittynyt: 13.07.2018 09:40
Terve,

Tästä varmaan ollu juttuu ennenkin.
Vähän apuja kaivattais.
Konversio menossa alkuperäinen Manki 6V => Lifan 125cc 12V.

Wandamottorin Lifan paketti:
https://www.wandamotor.fi/moottori-kasikytkin-p-22002.html

Mitä muuta vaatii?
- CDI yksikön töpselit erilaiset (vanhassa 2 sokkelia uudessa 1), voiko katkasta piuhat ja liittää uuteen sarjaan vai?
- 12V akku?

Onko muuta?


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13.07.2018 12:10 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Reiska11 kirjoitti:
Terve,

Tästä varmaan ollu juttuu ennenkin.
Vähän apuja kaivattais.
Konversio menossa alkuperäinen Manki 6V => Lifan 125cc 12V.

Wandamottorin Lifan paketti:
https://www.wandamotor.fi/moottori-kasikytkin-p-22002.html

Mitä muuta vaatii?
- CDI yksikön töpselit erilaiset (vanhassa 2 sokkelia uudessa 1), voiko katkasta piuhat ja liittää uuteen sarjaan vai?
- 12V akku?

Onko muuta?


Moro!
Aiotko laittaa tuosta moottorisetistä pelkän moottorin mopoon kiinni vai koko setin sis. johtosarjan, CDI boxin yms.? Jos sinulla on mopossasi orkkishondan sähköosat (johtosarja, CDI, akku, jännitteensäädin) niin ne käyvät tuohon 125cc moottorin kanssa yhteen eli ei vaadi koko johtosarjan ym. sähköosien vaihtamista uuteen tuon moottorin asennuksen yhteydessä (Y) . Tuossa wandan koneen sähköjen spekseissä lukee, että on 12V sähköjärjestelmä, mutta sekin on vain jännitteensäätimen ansiota, sen voi pitää normi 6V sähköjärjestelmänä jos tahtoo eli laittaa 6V vakiojännärin.
Itse en näe järkeä, että alkuperäisen hondan johtosarjasta katkaisisi CDI boxin piuhat, että saa tuon kiinan boxin kiinni kun alkuperäinen boxi ajaa myös asiansa tai tarvike CDI jossa on 2 töpseliä niinkuin hondan vakioboxissa mutta on mallia rajoittamaton. Toki kiinan CDI:n saa orkkisjohtosarjaan johtojen katkaisemisella mutta olisin itse CDI adapterin kannalla.
Tässä linkki:

http://mbfmoto.com/liittimet/1668-cdi-muuntojohto-.html

Mutta jos haluat koneen vaihdon yhteydessä muuttaa mopon sähköt 12V virralle niin se onnstuu ilman johtosarjan vaihtoa eli 12V jännitteensäädin kiinni sekä 12V akku ja polttimot (Y)

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13.07.2018 13:51 

Liittynyt: 13.07.2018 09:40
Moniosaaja97 kirjoitti:
Reiska11 kirjoitti:
Terve,

Tästä varmaan ollu juttuu ennenkin.
Vähän apuja kaivattais.
Konversio menossa alkuperäinen Manki 6V => Lifan 125cc 12V.

Wandamottorin Lifan paketti:
https://www.wandamotor.fi/moottori-kasikytkin-p-22002.html

Mitä muuta vaatii?
- CDI yksikön töpselit erilaiset (vanhassa 2 sokkelia uudessa 1), voiko katkasta piuhat ja liittää uuteen sarjaan vai?
- 12V akku?

Onko muuta?


Moro!
Aiotko laittaa tuosta moottorisetistä pelkän moottorin mopoon kiinni vai koko setin sis. johtosarjan, CDI boxin yms.? Jos sinulla on mopossasi orkkishondan sähköosat (johtosarja, CDI, akku, jännitteensäädin) niin ne käyvät tuohon 125cc moottorin kanssa yhteen eli ei vaadi koko johtosarjan ym. sähköosien vaihtamista uuteen tuon moottorin asennuksen yhteydessä (Y) . Tuossa wandan koneen sähköjen spekseissä lukee, että on 12V sähköjärjestelmä, mutta sekin on vain jännitteensäätimen ansiota, sen voi pitää normi 6V sähköjärjestelmänä jos tahtoo eli laittaa 6V vakiojännärin.
Itse en näe järkeä, että alkuperäisen hondan johtosarjasta katkaisisi CDI boxin piuhat, että saa tuon kiinan boxin kiinni kun alkuperäinen boxi ajaa myös asiansa tai tarvike CDI jossa on 2 töpseliä niinkuin hondan vakioboxissa mutta on mallia rajoittamaton. Toki kiinan CDI:n saa orkkisjohtosarjaan johtojen katkaisemisella mutta olisin itse CDI adapterin kannalla.
Tässä linkki:

http://mbfmoto.com/liittimet/1668-cdi-muuntojohto-.html

Mutta jos haluat koneen vaihdon yhteydessä muuttaa mopon sähköt 12V virralle niin se onnstuu ilman johtosarjan vaihtoa eli 12V jännitteensäädin kiinni sekä 12V akku ja polttimot (Y)


Tnx Moniosaaja97, tästä oli hyvin apua => Eli orkkis sähköillä mennään eteenpäin.

Yx juttu vielä:
Onko näin, Orkkis CDI:llä rajoitus ja ja rajoittimen ohitin seuraava tai vastus?:
https://www.moposport.fi/rajoittimen-ohitin-hon-monkey-87


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15.07.2018 12:03 

Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Reiska11, joo hondan vakio CDI boxissa on rajoitin joka rajoittaa kierrokset 6500rpm kohdalle. Vaihtoehtona tuolle kierrosten ohittamiselle olisi tuo linkkaamasi rajoittimen ohitin tai rajoittamaton CDI jossa myös honda mallin liittimet. Itselläni pitäisi olla mökillä semmoinen, tuosta vastuksesta minulla ei ole omakohtaista kokemusta. Tässä kyseisestä boxista kuva:

Kuva

Kuva

Tämä on siis kiinalaisvalmisteinen ja tässä ei ole ollenkaan kierrostenrajoitinta, sekä tämä menee suoraan hondan orkkis johtosarjaan jossa kuvanmukaiset liittimet/töpselit (Y) .

_________________
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04.08.2018 10:36 

Liittynyt: 29.04.2018 13:03
onko kellään kokemuksia mikä ois "laadukas" valmismoottori? nyt on motorpowerin skyteamin moottori ja kovin laadukkaalle ei tunnusta vs hondaan. vaihteet tökkii ja kytkin on iha kakka vaikka kuinka säätää. vapaalla saattaa vaihde pompahtaa itsestään sisään. kyseessä siis aivan uusi moottori.mbf motolta oon kyselly ja kehuvat että olisi heidän oma motti parempaa tekoa kun kokoavat ne itse ja osa osista on valmistettu suomessa. ainoa vaan että johtosarja on erilainen..mietin minkälainen johtosavotta se on jos ottaisin risasta ylimääräisestä moottorista sen staattorilta tulevan johtoliittimen joka käy suoraan nykyiseen johtosarjaan ja kolvaisi sen liittimen tohon mbf:n moottoriin kiinni.


Ylös
Poissa Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09.08.2018 16:55 

Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki
Ei valmiskone alkuperäisestä tuommonen https://www.youtube.com/watch?v=ygxxgoOYwjI
toinen vielä https://www.youtube.com/watch?v=APDl1aVOniE

Pari isoa YX-pyttyä voisi olla siisti.

Pitäisköhän talven pimeinä iltoina askarrella 8) Hiukan vaikea kieli vain.

_________________
Monkey, YX 150cc E-start
YCF Factory SP3 Pastrana Edition, Daytona 190cc
YCF 88 Monster Erergy Editoin, YX 88cc


Ylös
Poissa Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1960 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 75, 76, 77, 78, 79

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com