Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Holappis
Viestit: 540
Liittynyt: 06.11.2007 20:31
Paikkakunta: Kiiminki

Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Holappis »

Eli tänne keskustelua inner rotorista ja magneetosta.
Esim. Mistä saa inner rotoreita ja miten ajotus katotaan "inneristä" yms.

Itellä olisi että kun inner rotor laitetaan kiinni, laitetaanko siihen päälle enää magnetoon vauhtipyörää?

Modet voi taas kerran poistaa jos on turha
Ahdin määrää tahdin
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

innerisä on jo mangeetto se keskellä oleva mötikkä :D
ei se ole tehtykkään semmoseen koneen remppaus hommaan vaan ajotus katotaan vakio mangeetolla :roll:

oliko tuo että lisää tehoa alakiekoille vai vähentää niitä ?
Holappis
Viestit: 540
Liittynyt: 06.11.2007 20:31
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Holappis »

ainakin jos laitat inner rotorin, niin, tulee ehkä vähän huippunopeutta lisää ja kiihtyvyys paranee huomattavasti. Koska inner rotor tuo kierrosherkkyyttä aivan täydein pistein :wink:
Ite ai'on josaki välissä hankkia tollasen ja kattoa onko tuosta mihinkään.

http://www.youtube.com/watch?v=BjPCDoS8Ke8 <--- tuossa on vähän näytettä kierrosherkkyydestä jos jotakuta kiinnostaa.
Ahdin määrää tahdin
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

kevennetty vakio niin ottaa ihan tarpeeks nopiaa kiekkoja et tuskimpa enää kiihytyksesä ottaa vastaan. hirvee ajaa ku kiertää muutenki nii paljo :D
JUR1
Vip-käyttäjä
Viestit: 477
Liittynyt: 29.09.2005 21:02
Paikkakunta: kotka

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja JUR1 »

Inner rotor kittiä ei sitten voi laittaa sellaiseen koneeseen jossa kytkin on kampiakselin päässä (primary clutch). Tai no voi mutta ei kannata koska se ei kestä kun toisessa päässä on painava kytkin ja toisessa päässä todella kevyt vauhtipyörä. Ne rotor kitit on tarkoitettu secondary clutch koneisiin.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Holappis
Viestit: 540
Liittynyt: 06.11.2007 20:31
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Holappis »

Juuri näin, mutta eikös mankin kone ole sellane että kampiakseli on eka jossaki rattaassa ja sit vasta kytkimen rattaassa? Ainaki ite oot ymmärtäny näin tämän homman. :roll:

Sori kirjotus virheet ja ehkä selitin vähän huonosti.. :roll:
Ahdin määrää tahdin
JUR1
Vip-käyttäjä
Viestit: 477
Liittynyt: 29.09.2005 21:02
Paikkakunta: kotka

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja JUR1 »

Kyllä se kytkin on ihan siinä kampuran päässä, jos oikein tarkasti tutkit niin huomaat varmasti...
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Holappis
Viestit: 540
Liittynyt: 06.11.2007 20:31
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Holappis »

Eli jos oikein ymmärsin noi JUR1:n puheet niin, mankiin ei saa inner rotoria?
Vai onko sitten joku vuosimalli poikkeus?
Ahdin määrää tahdin
JUR1
Vip-käyttäjä
Viestit: 477
Liittynyt: 29.09.2005 21:02
Paikkakunta: kotka

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja JUR1 »

Kyllä sen siihen saa mutta se ei ole tarkoitettu koneisiin jossa kytkin on kampiakselin päässä kuten mankin vakiokoneessa, johtuen kytkimen suuresta painosta. Voit sä sen siihen laittaa jos koet tarpeelliseksi, mutta ite en laittaisi.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
_E_Z_
Viestit: 170
Liittynyt: 12.11.2007 22:38
Paikkakunta: Sipoo

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja _E_Z_ »

Inner rotor kittihän on kokonaan uusi sähköjärjestelmä mankiin, koko staattori menee vaihtoon. Rotorissa ei ole valokäämiä mutta en ole varma tästä, Outer Rotor Kitissä voi olla, mutta se onkin yli puolet kalliimpi.

Itselläni on ko. kitti. En ole saanut vielä kiinni kun ulosvetäjäni on kadonnut. Tämähän tekee kierrosherkän ja pitemmälle kiertävän koneen ---> Huipputeho lisääntyy. Tämä on tietenkin hyvin minimaalista mutta siltikin on mukavaa kun ottaa jengaa nopeasti... Tähän vielä hyvä tehari päälle niin rupeaa kuulostamaan jo miehekkäältä. :D

Kaverillani on inner rotor kitti 50cc Mankissaan. Vakiotekniikalla rotor ei käytännössä vaikuta lähes mihinkään. Kierrosherkkyyskin on hyvin vähän parempi... Hyöty alkaa vastas näkymään 50cc+ kokoisissa pannuissa.

Inner rotorin vauhtipyörä painaa noin 160 grammaa. Tietääkö kukaan paljon mankin vakiovauhtipyörä painaa?
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Zapperslam
Viestit: 348
Liittynyt: 21.09.2005 07:29

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Zapperslam »

jossai kuullu että 500-800g
145.3cc, 28mm mikuni yms...
_E_Z_
Viestit: 170
Liittynyt: 12.11.2007 22:38
Paikkakunta: Sipoo

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja _E_Z_ »

Nyt on rotori kiinni ja ottaa jenkaa mukavasti. Kyllä tuon auttaa sen verran että ylämäkeen pääsee kovempaa, sekä keuliminen helpottui hieman (oli jo ennestään helppoa ;)).

Nyt varmistui että vakiovauhtipyörä painaa 800 grammaa, jotenka jos aikoo keventämällä saman hyödyn saada kun rotorista niin vauhtipyörää pitäisi keventää 660 grammaa, joka taitaakin olla mahdotonta. :D
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

eikös tuommonen setti sisällä yleensä kaikki sähkötki niin ne tuo ne tehot ja sama ku olis kevennetty vakio mangeetto paremmilla sähköillä.. :D
_E_Z_
Viestit: 170
Liittynyt: 12.11.2007 22:38
Paikkakunta: Sipoo

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja _E_Z_ »

Tuossa Workzin rotorissa mukana tulee oma CDI-boksi, puolaa ei tule, jotenka se täytyy ostaa erikseen. Antaahan tuo tietenkin luultavasti huomattavasti korkeamman jännitteen mitä vakiomagneetto. Itselläni on vakiopuola vielä, varmaan paskoo senkin kohta... :D
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Mun vakio vauhtipyörä painaa 736 grammaa, miinus likapaskat, eli n. 730g varmaankin.
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
Holappis
Viestit: 540
Liittynyt: 06.11.2007 20:31
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Holappis »

Löysimpäs kevennetyn vauhtipyörän, 50€, http://www.monkey4sale.de.
Siellä myynnissä olevaa vahitupyörää on kevennetty 250g.

http://www.monkey-tuning.com/product_in ... dbc29971e1
Ahdin määrää tahdin
_E_Z_
Viestit: 170
Liittynyt: 12.11.2007 22:38
Paikkakunta: Sipoo

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja _E_Z_ »

Wiibo kirjoitti:Mun vakio vauhtipyörä painaa 736 grammaa, miinus likapaskat, eli n. 730g varmaankin.
Aluksi vaaka näytti itselläni lähemmäs 830 grammaa, mutta kun pyyhin paskat vauhtipyörän sisältä niin tuo melkein 30 grammaa lähti pois. :D Minulla on vakiomagneetonkopastani magneetonsuojus paskana ja ketjut olivat heittäneet koko staattorin aivan täyteen mutaa...
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Holappis
Viestit: 540
Liittynyt: 06.11.2007 20:31
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Holappis »

Juu, onkos kukaan tilannu tuolta ebaysta mitään?
Ku aattelin sieltä tilata inner rotorin, korkein hinta mitä löysin inner rotorista oli joku 80€ ja vähiten maksavan jonku 30€.
Ahdin määrää tahdin
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

niistä tiiä edes pelaako kaikki suoraan..
samalla rahalla jotain järkevämpää viritystä :D
mankin koneessahan se heikentää kestävyyttä niin siltäki osin turha.
waltt
Viestit: 214
Liittynyt: 22.05.2006 16:18
Paikkakunta: Eurajoki

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja waltt »

Holappis kirjoitti:Löysimpäs kevennetyn vauhtipyörän, 50€, http://www.monkey4sale.de.
Siellä myynnissä olevaa vahitupyörää on kevennetty 250g.

http://www.monkey-tuning.com/product_in ... dbc29971e1
Ei oo vauhtipyörä myynnissä vaan, vauhtipyörän kevennystä.
Eli tonne tarttis vauhtipyörä lähettää ja ne ottaa siitä 250g pois ja tasapainottaa.
_E_Z_
Viestit: 170
Liittynyt: 12.11.2007 22:38
Paikkakunta: Sipoo

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja _E_Z_ »

JUR1 kirjoitti:Inner rotor kittiä ei sitten voi laittaa sellaiseen koneeseen jossa kytkin on kampiakselin päässä (primary clutch). Tai no voi mutta ei kannata koska se ei kestä kun toisessa päässä on painava kytkin ja toisessa päässä todella kevyt vauhtipyörä. Ne rotor kitit on tarkoitettu secondary clutch koneisiin.
Mutta näitähän rotor kittejä myydään missä on 500g kevyempi vastapaino kytkimen puolelle.

Ja kaikkihan rotorit joiden staattori kiinnitetään kahdella ruuvilla lohkoon, ovat sopivia Monkeyn koneeseen.
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

eikös ne oo justiin semmoseen koneeseen joisa kytkin ei oo kiinni niinku mankisa? :D
_E_Z_
Viestit: 170
Liittynyt: 12.11.2007 22:38
Paikkakunta: Sipoo

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja _E_Z_ »

Oho, niinpä taitaapi olla :P
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

siks se sulla ei kierrä niin nopeesti ku kytkin painaa palio..
131cc
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2007 18:52

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja 131cc »

No luulishan tuon kuitenki vaikuttavan jos kevenetty vauhtipyöräki vaikuttaa :D
Vastaa Viestiin