Viimeisin vika ja sen ratkaisi mikä?

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
mitroo
Viestit: 17
Liittynyt: 20.02.2015 10:50

Viimeisin vika ja sen ratkaisi mikä?

Viesti Kirjoittaja mitroo »

Eli ajattelin nyt tässä kokeilla jos tällästä ei oo vielä ollu jos vaikka tää sais suosiota. Eli täältähän vois ettiä tiettyä vikaa ja katsoa sen ratkaisu jos sattuisi olemaan samanlainen vika? Eli itselläkin on tällä hetkellä samaa ongelmaa ku ei käynnisty ehkäpä jollain samanlaista oireilua yms, vika ei siis ole korjaantunut vielä eli jospa tämä topic auttaisi mua ja muitakin :) eli simppelisti: Kerro viimeisin vika ja miten korjasit sen. Ei mitään "rengas puhkes, purukumilla paikkasin" vaa just kone vikaa, ei käynnisty, oireilee yms.
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Viimeisin vika ja sen ratkaisi mikä?

Viesti Kirjoittaja Minkey »

Mulla puolarissa ei vaihteet vaihtunu hyvi ja ei saanu siis kytkintä säätöihi ja lämpörauta ja tais jalkatapitki täristä kun kytkin oli löysällä, kiristin ja toimi paljo paremmin (Y)
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Viimeisin vika ja sen ratkaisi mikä?

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Hmm... kävi huonosti eikä napannut kierroksia. Ei korjaantunut edes suutinta vaihtamalla. Mopo-Sportin 30e nokka-akselin vaihtaminen orkkikseen auttoi ja taas apina kiiti.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: Viimeisin vika ja sen ratkaisi mikä?

Viesti Kirjoittaja panda »

Poljin tulille varmaa vartin täys koneremontin jälkee eikä käynnistyny, oli kaasuvaijeri liian tiukalla ja luistin auki :mrgreen: Korjaus: säädin kaasuvaijeria pidemmäksi.
Monsiriider
Viestit: 259
Liittynyt: 01.09.2013 18:56
Paikkakunta: Lieto

Re: Viimeisin vika ja sen ratkaisi mikä?

Viesti Kirjoittaja Monsiriider »

Kauhea pätkiminen kierrättäessä ja korjaantui laittamalla cdi:ille menevät johdot suoraan abikoilla kiinni cdi:in pinneihin (Y)
sakkez
Viestit: 12
Liittynyt: 18.09.2012 08:20

Re: Viimeisin vika ja sen ratkaisi mikä?

Viesti Kirjoittaja sakkez »

Kauhea pätkiminen ja röpellys kierrättäessä , vaikka kaasutin säädöissä. Viaksi paljastui palanut kansipahvi ja rikkinäinen cdi
mitroo
Viestit: 17
Liittynyt: 20.02.2015 10:50

Re: Viimeisin vika ja sen ratkaisi mikä?

Viesti Kirjoittaja mitroo »

Eli nyt itekki sitte .. Eli mulla oli sellane et ei lähteny käyntiin ja ei saanut tarpeeks bensaa. Pätki ja ei muutenkaa toiminut hyvin ennen kuin ei enää lähtenyt käyntiin. Ratkaisu: "imuventtiili" oli paskana entinen omistaja laittanut 2 pakoventtiiliä eikä imuventtiiliä. Korjattiin venttiilien vaihdolla ja samalla vaihdettiin mäntä.
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Viimeisin vika ja sen ratkaisi mikä?

Viesti Kirjoittaja Mango »

Valot ei toiminu millään. Jänäreitä, polttimoita, johtoja vaihdoin-> ei toimi. Sitten vaihdoin vauhtipyörän ja alkoi toimimaan :D
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Viimeisin vika ja sen ratkaisi mikä?

Viesti Kirjoittaja Minkey »

Mulla oli niin että pysty ajaa 100m kunnes sammui eikä lähteny käyntiin kun vasta vähänajanpäästä, tankkasin niin vika korjaatu :D
^Johtu varmaan siitä että sä kiristät ne pulttipyssyllä :lol:
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: Viimeisin vika ja sen ratkaisi mikä?

Viesti Kirjoittaja Mango »

Minkey kirjoitti:^Johtu varmaan siitä että sä kiristät ne pulttipyssyllä :lol:
Ei se vaikuta mitenkään. Ei sillä ole pakko vääntää niin tiukalle kun saa..
JakkeX
Viestit: 507
Liittynyt: 10.01.2013 20:00
Paikkakunta: Huittinen

Re: Viimeisin vika ja sen ratkaisi mikä?

Viesti Kirjoittaja JakkeX »

Oli sellanen vika että en saanut takarengasta pyörimään suoraan, no ostin uuden vanteen ja sama homma kierossa menee. Vika selvisi kun kiristi keskiön pultit ristiin
EX Honda monkey -97
EX Derbi senda racer -03
EX Honda Monkey 90cc -92
EX Cagiva Mito 125cc -04
EX Yamaha YZ 85cc 2011
EX Husqvarna SM 125cc -07
EX Husqvarna SMR 125 -10
EX Ktm Exc 125 -00
EX Ktm Duke 125 -11
EX Yamaha Tzr 125
EX Ktm Exc 125 -02

Yamaha Dt 125cc
Honda Nsr 125 -99
Bse 125
Jussuuf
Viestit: 294
Liittynyt: 02.04.2014 21:19

Re: Viimeisin vika ja sen ratkaisi mikä?

Viesti Kirjoittaja Jussuuf »

Kytkin ei toiminut millään ja piti ihme ääntä ---> kytkin oli löysällä
En tajua miks kaikki sanoo mankeja hyviksi koska se on huijausta. Ne on parhaita

YouTube kanava:https://www.youtube.com/channel/UCJDRLg ... FzjCUFRUtw
Minkey
Viestit: 1019
Liittynyt: 11.07.2013 10:22
Paikkakunta: Turku

Re: Viimeisin vika ja sen ratkaisi mikä?

Viesti Kirjoittaja Minkey »

Kytkin oli outo ja vapaa->1 ja 1->2 nytkähti vammasesti, huomasin että konekkin liikahtaa kun laittaa 1 päälle: Taaempi koneen pultti oli löysällä ja jälleen toimii kuin unelma kun kiristin sen 8)
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Snusmuikkunen
Viestit: 31
Liittynyt: 08.05.2014 19:32
Paikkakunta: Kotka

Re: Viimeisin vika ja sen ratkaisi mikä?

Viesti Kirjoittaja Snusmuikkunen »

Huohotinletku savutti öljyä eikä mopedi käynnistynyt. Syy: Männänrenkaat kuluneet ja venat säätämättä.
Moniosaaja97
Viestit: 179
Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Viesti:

Re: Viimeisin vika ja sen ratkaisi mikä?

Viesti Kirjoittaja Moniosaaja97 »

Omaan monkeyhyn tuli aivan yllättäen vaihdevika, jossa 2-vaihteelta ei pystynyt vaihtamaan 3-vaihteelle ollenkaan paitsi jos vaihteen kiersi aivan loppuun saakka. Samalla 2-vaihde vaihtoi itsensä useasti vapaalle, oli mopo paikallaan kytkin pohjassa tai normaalissa ajossa. Samalla kytkintä joutui säätämään vähintään kerran päivässä. Moottorista ei kuulunut mitään ylimääräistä ääntä ajettaessa tai vapaavaihteella eli vaikutti muuten täysin ehjältä.
Vian selvitys ja vaihdetut osat:
Konetta purkaessa kytkimen mutteri, joka pitää kytkimen kiinni kampurassa oli löysällä. Vaihdepolkimen akseli oli moottorin sisältä lievästi vääntynyt (syystä ei tietoa) ja vaihderummun päällä oleva levy/vaihdelaatasta oli vaihteiden välissä olevat "reunat" pyöristyneet (alempana kyseisestä osasta linkki).
http://mbfmoto.com/vaihderumpu-87-99-vm/1268-levy.html
Kyseisen osan vaihdoin uuteen sekä vaihdoin parempikuntoisemman vaihdepolkimen akselin sekä kiristin kytkimen mutterin niin viat korjaantuivat ja monkeyn moottori oli taas tikissä.
Moottori oli tekniikaltaan täysin vakio vm. - 99 hondan moottori :D .
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.
Vastaa Viestiin