mörkökoneista muutama kysymys.

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
mitroo
Viestit: 17
Liittynyt: 20.02.2015 10:50

mörkökoneista muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja mitroo »

Terve. En keksinyt parempaa paikkaa kysymykselleni joten sori vaa etukäteen.

Eli siis mulla o hirvee mörkökoneen ostamisvietti kiinnostais joku 140-160cc. Mitä pitäs rungosta vahvistaa ja MITEN? Enkä tiedä öljynlauhduttimista mitään mitä ne tekee ja mitä ne auttaa? On tosissaa jinkku -05 jos auttaa teitä. Ei ole pakko noin isoa konetta ostaa, 125cc käy hyvin mutta tarviiko vahvistaa mitään ja miten se tehään ja se lauhari.. Miten semmone asennetaa ja mikä sen virka on ja pärjääkö ilman? Ja tosissaan tämähän on viritystä niin eikö pitäs olla oikeessa topicissa? Ainiin vielä se että mitä muuta kannattaa vaihtaa kuin kaasari jne että kestääkö kaikki muu? Kerron tarvittaessa lisää mopostani. Tässä alkua: 72cc 19mm kaasari oorin nappirajotin, vakiotanko vakioswingi jne
SamPPaT
Viestit: 780
Liittynyt: 01.12.2010 15:34
Paikkakunta: The Laihia City

Re: mörkökoneista muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja SamPPaT »

Tietooni ei ainakaan ole tullut että kenelläkään olisi runko mennyt mitenkään pilalle isolla koneella, eli ei tarvitse vahvistaa. Joillakin on takapyörän keskiöitä hajonnut, mutta sille ei muuta voi kun tarkistaa että on hyvin kiinni.

Öljyn lauhdutin on siis jäähdytin joka liitetään öljynkiertoon. Tämä jäähdyttää öljyä ajon aikana itse en näe siinä mitään hyötyä, lähinnä hifistely syistä niitä laitetaan.

Ja itse olisin laittanut tämmöisen kysymyksen Yleisen keskustelun "Pikkukysymykset" -topicciin tai sitten viritys alueella olevaan "Yleistä keskustelua valmiskoneista" -topicciin. Taisi johnakin olla vielä nimenomaan isommillekin koneille oma topicci mutten muista millä nimellä.
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: mörkökoneista muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Ei tarvi runkoon tehä mitään, kone kiinni vaan. Swingi kannattaa vaihtaa pidempään, jos ei halua että keula on kokoajan ilmassa.

Jaa vai ei ole öljylauharista hyötyä? :lol:
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Tomppa99
Viestit: 947
Liittynyt: 06.12.2013 20:14
Paikkakunta: Ylivieska

Re: mörkökoneista muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja Tomppa99 »

ZJ90 kirjoitti:
Jaa vai ei ole öljylauharista hyötyä? :lol:
Se on öljynJÄÄHDYTIN. Ja väitän että niistä pikkupaskoista jotka maksaa muutaman kympin, ei ole muuta kuin ulkonäköhyötyä. Sitten jos koneen mukana tulee jäähdytin/jäähdyttimet, niin ne nyt voi laittaa paikalleen. Ne sitten kikkaillaan jotenkin moottoria tai ruonkoa hyväksikäyttäen kiinni itsetehdyllä kiinnikkeellä, ellei ole kiinnikkeitä valmiiksi.
"Ei ole olemassa esteitä, on pelkkiä hidasteita"

Honda monkey -90 "Paranneltu orkkis"
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: mörkökoneista muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja panda »

Jos isoa konetta meinaat laittaa nii 160-> niissä alkaa vasta olemaan oikeasti voimaa ja suht korkea viritys. Kyllä sille kehtaa enempi sikaa antaa ku jähytin on paikallaan, itellä kytkin alkaa luistaa ku öljy lämpenee liikaa ja se öljyn käyttöikä on pidempi. Parhaillaan se öljy on puuroa parin kunnon lenkin jälkee.
ZJ90
Viestit: 1063
Liittynyt: 27.12.2014 01:41
Paikkakunta: Hvesi

Re: mörkökoneista muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja ZJ90 »

Tomppa99 kirjoitti:
ZJ90 kirjoitti:
Jaa vai ei ole öljylauharista hyötyä? :lol:
Se on öljynJÄÄHDYTIN. Ja väitän että niistä pikkupaskoista jotka maksaa muutaman kympin, ei ole muuta kuin ulkonäköhyötyä. Sitten jos koneen mukana tulee jäähdytin/jäähdyttimet, niin ne nyt voi laittaa paikalleen. Ne sitten kikkaillaan jotenkin moottoria tai ruonkoa hyväksikäyttäen kiinni itsetehdyllä kiinnikkeellä, ellei ole kiinnikkeitä valmiiksi.
Lässynlää. :mrgreen: No jos sun mielestä öljyn jäähtyminen ei ole hyödyttävää, niin ok.
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
mitroo
Viestit: 17
Liittynyt: 20.02.2015 10:50

Re: mörkökoneista muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja mitroo »

No tarviiko koneen kiinnikeitä vahvistaa? Ja tosissaa keulan ois tarkotus olla ilmassa. +4 swingiä ajattelin koska näyttää paremmalta. En itsekään usko öljynjäähdyttimellä olevan mitää merkityksellistä virkaa, jos on niin puhukaa nyt tai vaietkaa iäksi :D
Mango
Viestit: 2026
Liittynyt: 16.10.2012 08:21

Re: mörkökoneista muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja Mango »

Hyvä se jäähdytin olisi olla vaikka ei välttämättä pakollinen.
Ei tarvitse vahvistaa kiinikkeitä. Sitten jos hajoaa niin korjaa, mutta luultavasti kestää.
panda
Viestit: 820
Liittynyt: 27.12.2013 15:25

Re: mörkökoneista muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja panda »

Jos keulia meinaat nii hondatype 125, 140 tai 150, ne on vielä semmosia pehmosia laajasti vetäviä koneita, eikä kuuleri oo pakollinen kunha on kunnon öljyt. Mut sit se ois hyvä lisä jos parkkiksella tms pikkuvauheista nykii keulaa eikä saa oikee ajoviimaa jäähdykkekksi, ite en miettis edes laitanko kuuleria jos ois 140 tai 150 stuntti pelinä.
mitroo
Viestit: 17
Liittynyt: 20.02.2015 10:50

Re: mörkökoneista muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja mitroo »

Okei. Keuliminen siis onnistuu 72cc koneella tällä hetkellä eli ei ongelmaa. Mutta tosiaan tarkotus ois saada kaasulla ylös kovemmastakin vauhdista. Mitä poliiseille sanois ku ois iso motti kiinni? Ja mites tappokytkin kytketään kun on jo nappirajotin. Ehdotelkaa jotain hyviä 125 koneita ei sais olla hinnalla pilattu. Mites no vie bensaa eli paljo tankillidella pääsee?
petsku
Vip-käyttäjä
Viestit: 2350
Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: mörkökoneista muutama kysymys.

Viesti Kirjoittaja petsku »

Eipä tommone perus 125-150 vie oikee mitää. Vähä semmoset korkeaviritteiset alkaa sitte viemään sitä bensaa. Jos pitää säästellä bensaa, niin sanoisin et rauhallisella ajolla menis tankillisella se 130-140km. Muistelisin jotain, että silloo ku ajelin omalla 140:llä paljo, niin aika semmosella sekalaisella ajolla sai 100km välein käydä tankilla.
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Lukittu