Männät, kiertokanget yms.

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Holappis
Viestit: 540
Liittynyt: 06.11.2007 20:31
Paikkakunta: Kiiminki

Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja Holappis »

Eli Männistä, m-renkaista, kampiakseleista ja muusta siihen liittyvästä.
Tämän topickin on tarkoitus saaha keskustelua aikaiseksi mainituista osista.

Ja oma kysymys on että moniko mm m-renkaat menee jinchengin vakio mäntään?

Voi poistaa tai siirtää, jos modet on sitä mieltä
Ahdin määrää tahdin
kananen
Viestit: 307
Liittynyt: 20.09.2005 18:01
Paikkakunta: ylöjärvi

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja kananen »

Oishan tossa ylempänä ollu toi Kampiakseli,sylinteri,mäntä listaus?
Skyteam 125cc kevari - 08
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
Holappis
Viestit: 540
Liittynyt: 06.11.2007 20:31
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja Holappis »

Joo, en tullut ajatelleeksi..
Ahdin määrää tahdin
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja kurri »

mielenkiintoinen ajatus...

niin, kunhan ei kauhean korkea mäntä ole eikä hirveän pitkä helma niin eihän siinä nyt muuta.

Kiinalaiset vaan tykkää tehdä moottorinsa niin että niillä voi ajaa 92 oktaanisella niin vakiomännissä ei yleensä kovin kummosia puristuksia ole.

mä vähän oon kattellu että jos tilais wawe 100:n männän thaimaasta tohon 110:n, mitat olis ainakin aika lähelle ja kupu on aika jäätävä :)

Alumiininen taikka kuparinen kannentiiviste tulee varmaan sitten kysymykseen jos tarvii kunnon puristuksia ruveta hakemaan :) (ja niitähän saa aika paksujakin tehtyä jos menee liian lähelle)
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
homer94
Viestit: 222
Liittynyt: 20.02.2008 21:51

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja homer94 »

Ota mitat vakiomännästä (, tappi on 13mm, eikö niin?) ja soita scatterille.Sillähän se selviää.

Edit:Ja kannattaa ottaa huomioon, että se kiinanskootterin isku ei välttämättä ole se mankin 41.4mm, joten mäntä voi olla jotain ihan muuta kuin 39mm
Jincheng monkey -08 (sininen)
Motot.netin kuvani
Omat monkeyt-topikki
Jussi
Viestit: 26
Liittynyt: 11.07.2009 23:47
Viesti:

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Pitääkö olla vanhanmallin lohkot jos aion käyttää kupumäntää vanhanmallin kannen kanssa? Ja montako millisen männän ostan jos aion porauttaa pytyn 54 tai 55cc?
Ku eikös se männäntappi ole 2mm eri kohdassa, koska kampura on ylempänä kiinni tjs?
Vai myydäänkö 87> kupumäntiä :think:
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

Lohkot on samat, vm kampurasa vaan on lyhyempi kanki.
Muokkaile mäntää ainaki reunoilta niin palio matalemmaksi, että ei hakkaa kanteen.
41mm on 54cc.
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Eikö stroker pin siirrä kiertarin alapään paikkaa kampurassa ulkokehälle päin? Mitäs jos sen laittais "väärinpäin" että se lyhentäis iskua? Siihen oikeanpitunen veivi että mäntä ei tuu liian alas, ja koneistaa pytyn oikean korkuiseksi.

Männäksi joku 52,4mm jotta tulisi edes vähän kuutioita. Lisätään inner rotor kitti ja kevennetään kampuraa ja kytkintä -> pitäs tulla kohtalaisen kierrosherkkä ja korkealle kiertävä kone?
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

Mitähän järkeä tuosa sit on?
Jussi
Viestit: 26
Liittynyt: 11.07.2009 23:47
Viesti:

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Wiibo kirjoitti:Eikö stroker pin siirrä kiertarin alapään paikkaa kampurassa ulkokehälle päin? Mitäs jos sen laittais "väärinpäin" että se lyhentäis iskua? Siihen oikeanpitunen veivi että mäntä ei tuu liian alas, ja koneistaa pytyn oikean korkuiseksi.

Männäksi joku 52,4mm jotta tulisi edes vähän kuutioita. Lisätään inner rotor kitti ja kevennetään kampuraa ja kytkintä -> pitäs tulla kohtalaisen kierrosherkkä ja korkealle kiertävä kone?
Puhuitko mulle vai kenelle? Max kuutiotilavuus on 55cc mopokisoissa :wink:
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Ihan omaa pähkäilyä tää on...

Lyhyempi iskunen kone -> kiertää herkemmin ja korkeammalle.
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
EskoMörkö
Viestit: 418
Liittynyt: 03.01.2009 15:33
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja EskoMörkö »

Wiibo kirjoitti:Ihan omaa pähkäilyä tää on...

Lyhyempi iskunen kone -> kiertää herkemmin ja korkeammalle.
Tarttis varmaan olla pitempi kiertokangi sit. Eikä se sit varmaan muta tekiskään kun kiertäs. :roll:
Kylähän se tietenkin paperilla näytti hyvältä...

-Räpellys-
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja juQ »

Ala vääntö katoaa?
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

EskoMörkö kirjoitti:
Wiibo kirjoitti:Ihan omaa pähkäilyä tää on...

Lyhyempi iskunen kone -> kiertää herkemmin ja korkeammalle.
Tarttis varmaan olla pitempi kiertokangi sit. Eikä se sit varmaan muta tekiskään kun kiertäs. :roll:
Olishan se hienoo kierrätellä paikallaan :lol: Jos vaikka isku lyhentyis 5mm, ni pitäs löytää 2,5mm pidempi kiertokanki... Noihin mopokisoihinhan tämmönen olis hyvä, kun ei oikeen 40mm palotilaan saa mahtumaan kunnon venttiileitä. Tekis niin lyhyen iskun että saisi jonku 50mm männän sinne, ja sit joku 27/23 venanen kansi, riittäis soppa ainaki.
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

Se ois max 28mm isku :D
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

:mrgreen: Vois olla aika hurja vehje, joutuu vaan nokkeketjunkin lyhentämään ja aika paljo muuta pikkuhommaa.
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
EskoMörkö
Viestit: 418
Liittynyt: 03.01.2009 15:33
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja EskoMörkö »

Saattas vaatia jo venanjousilta jonkun verran. :think: Saattas tulla pakovenalla kiire männän tieltä :mrgreen:
Kylähän se tietenkin paperilla näytti hyvältä...

-Räpellys-
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja kurri »

joo, desmodronista venttiilikoneistoo kehiin sit vaan :)

http://www.seastarsuperbikes.co.uk/desm ... 5large.jpg

säännöthän puhuvat vain lohkosta ja rungosta... joten kansi vois olla vaikka se YX:in nelivena... pitäis ainakin virtaukset piisata.

Toki ahtamistakaan ei ole kielletty...
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jussi
Viestit: 26
Liittynyt: 11.07.2009 23:47
Viesti:

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

EskoMörkö kirjoitti:Saattas vaatia jo venanjousilta jonkun verran. :think: Saattas tulla pakovenalla kiire männän tieltä :mrgreen:
No jos tommoseen projektiin rupee niin teettää kunnon jouset.

Mikä tuo stroker pin on? En löydä googlella kuvia.. :mrgreen:

Jos tommosen rakentais ni mitenköhän se kestäis 6 tunnin kisan vinguttaa koko ajan jotain 10 000 rpm?
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja kurri »

kuivasumppu, öljytilavuutta vähän lisää ja kunnon pumppu sekä jäähdytin niin eiköhän se vois kestää...

stroker pin on epäkeskeinen tappi kiertokangen alapäähän, eli se tuo vähän lisää iskua.

http://asianconceptthai.makewebez.com/c ... 442530.jpg

... eka osuma G:n kuvahaulla
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jussi
Viestit: 26
Liittynyt: 11.07.2009 23:47
Viesti:

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

kurri kirjoitti:kuivasumppu, öljytilavuutta vähän lisää ja kunnon pumppu sekä jäähdytin niin eiköhän se vois kestää...

stroker pin on epäkeskeinen tappi kiertokangen alapäähän, eli se tuo vähän lisää iskua.

http://asianconceptthai.makewebez.com/c ... 442530.jpg

... eka osuma G:n kuvahaulla
Juu tuon löysin, mutta luulin että tuo honda nice on joku ihan eri pyörä..
Tuo taitaa sopia 90cc++ moottoreihin? Minkä verran tuo pidentää iskua? Vois kai ite yrittää kans googlettaa lisää->

EDIT:
* 1-3mm. stroker pin (57.5-61.5mm. stroke)
EskoMörkö
Viestit: 418
Liittynyt: 03.01.2009 15:33
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja EskoMörkö »

Paljonkohan billet-kangen koneistus maksais? Sen etuinahan olis keveys ja kestävyys.

Toinen paikka billet osille saattas olla vaihderattaat. :roll:
Kylähän se tietenkin paperilla näytti hyvältä...

-Räpellys-
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Aikalailla turhaa. Ei nyt mikään 200cc konekaan vedä kankea solmuun tai vaihderattaita sileiks.

Koska joku tekis mankista nestejäähyn?
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
Jussi
Viestit: 26
Liittynyt: 11.07.2009 23:47
Viesti:

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Wiibo kirjoitti:Aikalailla turhaa. Ei nyt mikään 200cc konekaan vedä kankea solmuun tai vaihderattaita sileiks.

Koska joku tekis mankista nestejäähyn?
110cc 2-vena kansi nestejäähyllä on myynnissä ooracingilla.
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Männät, kiertokanget yms.

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

Wiibo kirjoitti:Aikalailla turhaa. Ei nyt mikään 200cc konekaan vedä kankea solmuun tai vaihderattaita sileiks.

Koska joku tekis mankista nestejäähyn?
Helepostihan se katkeaa jos tehoja 30hp.
Tai ainaki joku paikka hajoo.
Vastaa Viestiin