Männät, kiertokanget yms.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Männät, kiertokanget yms.
Eli Männistä, m-renkaista, kampiakseleista ja muusta siihen liittyvästä.
Tämän topickin on tarkoitus saaha keskustelua aikaiseksi mainituista osista.
Ja oma kysymys on että moniko mm m-renkaat menee jinchengin vakio mäntään?
Voi poistaa tai siirtää, jos modet on sitä mieltä
Tämän topickin on tarkoitus saaha keskustelua aikaiseksi mainituista osista.
Ja oma kysymys on että moniko mm m-renkaat menee jinchengin vakio mäntään?
Voi poistaa tai siirtää, jos modet on sitä mieltä
Ahdin määrää tahdin
Re: Männät, kiertokanget yms.
Oishan tossa ylempänä ollu toi Kampiakseli,sylinteri,mäntä listaus?
Skyteam 125cc kevari - 08
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Männät, kiertokanget yms.
mielenkiintoinen ajatus...
niin, kunhan ei kauhean korkea mäntä ole eikä hirveän pitkä helma niin eihän siinä nyt muuta.
Kiinalaiset vaan tykkää tehdä moottorinsa niin että niillä voi ajaa 92 oktaanisella niin vakiomännissä ei yleensä kovin kummosia puristuksia ole.
mä vähän oon kattellu että jos tilais wawe 100:n männän thaimaasta tohon 110:n, mitat olis ainakin aika lähelle ja kupu on aika jäätävä
Alumiininen taikka kuparinen kannentiiviste tulee varmaan sitten kysymykseen jos tarvii kunnon puristuksia ruveta hakemaan (ja niitähän saa aika paksujakin tehtyä jos menee liian lähelle)
niin, kunhan ei kauhean korkea mäntä ole eikä hirveän pitkä helma niin eihän siinä nyt muuta.
Kiinalaiset vaan tykkää tehdä moottorinsa niin että niillä voi ajaa 92 oktaanisella niin vakiomännissä ei yleensä kovin kummosia puristuksia ole.
mä vähän oon kattellu että jos tilais wawe 100:n männän thaimaasta tohon 110:n, mitat olis ainakin aika lähelle ja kupu on aika jäätävä
Alumiininen taikka kuparinen kannentiiviste tulee varmaan sitten kysymykseen jos tarvii kunnon puristuksia ruveta hakemaan (ja niitähän saa aika paksujakin tehtyä jos menee liian lähelle)
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Männät, kiertokanget yms.
Ota mitat vakiomännästä (, tappi on 13mm, eikö niin?) ja soita scatterille.Sillähän se selviää.
Edit:Ja kannattaa ottaa huomioon, että se kiinanskootterin isku ei välttämättä ole se mankin 41.4mm, joten mäntä voi olla jotain ihan muuta kuin 39mm
Edit:Ja kannattaa ottaa huomioon, että se kiinanskootterin isku ei välttämättä ole se mankin 41.4mm, joten mäntä voi olla jotain ihan muuta kuin 39mm
Re: Männät, kiertokanget yms.
Pitääkö olla vanhanmallin lohkot jos aion käyttää kupumäntää vanhanmallin kannen kanssa? Ja montako millisen männän ostan jos aion porauttaa pytyn 54 tai 55cc?
Ku eikös se männäntappi ole 2mm eri kohdassa, koska kampura on ylempänä kiinni tjs?
Vai myydäänkö 87> kupumäntiä
Ku eikös se männäntappi ole 2mm eri kohdassa, koska kampura on ylempänä kiinni tjs?
Vai myydäänkö 87> kupumäntiä
Re: Männät, kiertokanget yms.
Lohkot on samat, vm kampurasa vaan on lyhyempi kanki.
Muokkaile mäntää ainaki reunoilta niin palio matalemmaksi, että ei hakkaa kanteen.
41mm on 54cc.
Muokkaile mäntää ainaki reunoilta niin palio matalemmaksi, että ei hakkaa kanteen.
41mm on 54cc.
Re: Männät, kiertokanget yms.
Eikö stroker pin siirrä kiertarin alapään paikkaa kampurassa ulkokehälle päin? Mitäs jos sen laittais "väärinpäin" että se lyhentäis iskua? Siihen oikeanpitunen veivi että mäntä ei tuu liian alas, ja koneistaa pytyn oikean korkuiseksi.
Männäksi joku 52,4mm jotta tulisi edes vähän kuutioita. Lisätään inner rotor kitti ja kevennetään kampuraa ja kytkintä -> pitäs tulla kohtalaisen kierrosherkkä ja korkealle kiertävä kone?
Männäksi joku 52,4mm jotta tulisi edes vähän kuutioita. Lisätään inner rotor kitti ja kevennetään kampuraa ja kytkintä -> pitäs tulla kohtalaisen kierrosherkkä ja korkealle kiertävä kone?
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Männät, kiertokanget yms.
Mitähän järkeä tuosa sit on?
Re: Männät, kiertokanget yms.
Puhuitko mulle vai kenelle? Max kuutiotilavuus on 55cc mopokisoissaWiibo kirjoitti:Eikö stroker pin siirrä kiertarin alapään paikkaa kampurassa ulkokehälle päin? Mitäs jos sen laittais "väärinpäin" että se lyhentäis iskua? Siihen oikeanpitunen veivi että mäntä ei tuu liian alas, ja koneistaa pytyn oikean korkuiseksi.
Männäksi joku 52,4mm jotta tulisi edes vähän kuutioita. Lisätään inner rotor kitti ja kevennetään kampuraa ja kytkintä -> pitäs tulla kohtalaisen kierrosherkkä ja korkealle kiertävä kone?
Re: Männät, kiertokanget yms.
Ihan omaa pähkäilyä tää on...
Lyhyempi iskunen kone -> kiertää herkemmin ja korkeammalle.
Lyhyempi iskunen kone -> kiertää herkemmin ja korkeammalle.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Männät, kiertokanget yms.
Tarttis varmaan olla pitempi kiertokangi sit. Eikä se sit varmaan muta tekiskään kun kiertäs.Wiibo kirjoitti:Ihan omaa pähkäilyä tää on...
Lyhyempi iskunen kone -> kiertää herkemmin ja korkeammalle.
Re: Männät, kiertokanget yms.
Ala vääntö katoaa?
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Re: Männät, kiertokanget yms.
Olishan se hienoo kierrätellä paikallaan Jos vaikka isku lyhentyis 5mm, ni pitäs löytää 2,5mm pidempi kiertokanki... Noihin mopokisoihinhan tämmönen olis hyvä, kun ei oikeen 40mm palotilaan saa mahtumaan kunnon venttiileitä. Tekis niin lyhyen iskun että saisi jonku 50mm männän sinne, ja sit joku 27/23 venanen kansi, riittäis soppa ainaki.EskoMörkö kirjoitti:Tarttis varmaan olla pitempi kiertokangi sit. Eikä se sit varmaan muta tekiskään kun kiertäs.Wiibo kirjoitti:Ihan omaa pähkäilyä tää on...
Lyhyempi iskunen kone -> kiertää herkemmin ja korkeammalle.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Männät, kiertokanget yms.
Se ois max 28mm isku
Re: Männät, kiertokanget yms.
Vois olla aika hurja vehje, joutuu vaan nokkeketjunkin lyhentämään ja aika paljo muuta pikkuhommaa.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Männät, kiertokanget yms.
Saattas vaatia jo venanjousilta jonkun verran. Saattas tulla pakovenalla kiire männän tieltä
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Männät, kiertokanget yms.
joo, desmodronista venttiilikoneistoo kehiin sit vaan
http://www.seastarsuperbikes.co.uk/desm ... 5large.jpg
säännöthän puhuvat vain lohkosta ja rungosta... joten kansi vois olla vaikka se YX:in nelivena... pitäis ainakin virtaukset piisata.
Toki ahtamistakaan ei ole kielletty...
http://www.seastarsuperbikes.co.uk/desm ... 5large.jpg
säännöthän puhuvat vain lohkosta ja rungosta... joten kansi vois olla vaikka se YX:in nelivena... pitäis ainakin virtaukset piisata.
Toki ahtamistakaan ei ole kielletty...
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Männät, kiertokanget yms.
No jos tommoseen projektiin rupee niin teettää kunnon jouset.EskoMörkö kirjoitti:Saattas vaatia jo venanjousilta jonkun verran. Saattas tulla pakovenalla kiire männän tieltä
Mikä tuo stroker pin on? En löydä googlella kuvia..
Jos tommosen rakentais ni mitenköhän se kestäis 6 tunnin kisan vinguttaa koko ajan jotain 10 000 rpm?
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Männät, kiertokanget yms.
kuivasumppu, öljytilavuutta vähän lisää ja kunnon pumppu sekä jäähdytin niin eiköhän se vois kestää...
stroker pin on epäkeskeinen tappi kiertokangen alapäähän, eli se tuo vähän lisää iskua.
http://asianconceptthai.makewebez.com/c ... 442530.jpg
... eka osuma G:n kuvahaulla
stroker pin on epäkeskeinen tappi kiertokangen alapäähän, eli se tuo vähän lisää iskua.
http://asianconceptthai.makewebez.com/c ... 442530.jpg
... eka osuma G:n kuvahaulla
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Männät, kiertokanget yms.
Juu tuon löysin, mutta luulin että tuo honda nice on joku ihan eri pyörä..kurri kirjoitti:kuivasumppu, öljytilavuutta vähän lisää ja kunnon pumppu sekä jäähdytin niin eiköhän se vois kestää...
stroker pin on epäkeskeinen tappi kiertokangen alapäähän, eli se tuo vähän lisää iskua.
http://asianconceptthai.makewebez.com/c ... 442530.jpg
... eka osuma G:n kuvahaulla
Tuo taitaa sopia 90cc++ moottoreihin? Minkä verran tuo pidentää iskua? Vois kai ite yrittää kans googlettaa lisää->
EDIT:
* 1-3mm. stroker pin (57.5-61.5mm. stroke)
Re: Männät, kiertokanget yms.
Paljonkohan billet-kangen koneistus maksais? Sen etuinahan olis keveys ja kestävyys.
Toinen paikka billet osille saattas olla vaihderattaat.
Toinen paikka billet osille saattas olla vaihderattaat.
Re: Männät, kiertokanget yms.
Aikalailla turhaa. Ei nyt mikään 200cc konekaan vedä kankea solmuun tai vaihderattaita sileiks.
Koska joku tekis mankista nestejäähyn?
Koska joku tekis mankista nestejäähyn?
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Männät, kiertokanget yms.
110cc 2-vena kansi nestejäähyllä on myynnissä ooracingilla.Wiibo kirjoitti:Aikalailla turhaa. Ei nyt mikään 200cc konekaan vedä kankea solmuun tai vaihderattaita sileiks.
Koska joku tekis mankista nestejäähyn?
Re: Männät, kiertokanget yms.
Helepostihan se katkeaa jos tehoja 30hp.Wiibo kirjoitti:Aikalailla turhaa. Ei nyt mikään 200cc konekaan vedä kankea solmuun tai vaihderattaita sileiks.
Koska joku tekis mankista nestejäähyn?
Tai ainaki joku paikka hajoo.