Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Hilbert
Viestit: 144
Liittynyt: 18.04.2010 11:33

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Hilbert »

Mites kun mulla on tuollainen minimotoracingin outter rotori, se pätkii ja ampuu putkeen hullunlailla ja heijjaa tyhjäkäyntikierroksia. Sitten kun laittaa 110cc vakiot tai hondan vakiot tai innerin niin pätke ja pauke loppuu. Ostin jo tuossa uuden staattorin, vauhtiksen, cdin ja puolat ja sama pätke jatkuu. Sytystystä säädetty ja ei auta. Kellään ollu samaa vikaa? Ja miten korjasitte.
united2011
Viestit: 3
Liittynyt: 11.10.2011 16:48

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja united2011 »

mikä mankissani mahtaa olla vikana ku on 12 voltin järjestelmä, mutta antaa vaan akulle 5 volttia ja etu ja takavalolle 0.15 sama juttu oli 6 voltin kanssa valoissa.
Wilpe
Viestit: 256
Liittynyt: 16.08.2010 19:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Wilpe »

No jos valkoselta ja keltaselta tulee noin pieniä jännitteitä niin eiköhän se kerro siitä, että staattorissa vikaa. Tämänkin olisi melki voinnut laittaa tuonne pikkuvikojen puolelle :roll: ...
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja kurri »

kyllä mä ensin lähtisin vaihtamaan jännitteensäätimen... Kais mittasit valoilta vaihtojännitettä?

Mutta jatketaan jossain muualla... siivoan joskus nämä.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
4k1
Vip-käyttäjä
Viestit: 115
Liittynyt: 11.12.2005 20:39
Paikkakunta: SUUR-KUUSAA

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja 4k1 »

http://www.ebay.co.uk/itm/Performance-R ... 3cb6f283c6

Onko kellään kokemusta tollasesta?

Oli aiemmin sellanen halpishalpispaska inneri kitti, siitä ei meinaa olla enää mitään jäljellä, lähtee tosi huonosti käymään ja pätkii. Vakiosähköillä pelaa vielä ihan hyvin.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Itellä oli tollanen, monkeybikeriltä ostettu mutta aika samannäköstä tavaraa näkyvät olevan.


Ite sähköissähän ei mitään vikaa mun aikana ollu, kaikki pelas niinkun pitikin ja otti se kierroksiakin paremmin. Eikä luulis olevan niin iso painoero kampuralle että tulis kytkin- tai petarionglemia?


Valopuola on aika tuhnu kylläkin, eikä siitä oikein riitä virta pyörittään halogeeni tai hehkulankapolttimoo, joten tarvis valoks joku ledilamppu tehdä jos sellasen haluaa :)
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
4k1
Vip-käyttäjä
Viestit: 115
Liittynyt: 11.12.2005 20:39
Paikkakunta: SUUR-KUUSAA

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja 4k1 »

Grimnir kirjoitti:Itellä oli tollanen, monkeybikeriltä ostettu mutta aika samannäköstä tavaraa näkyvät olevan.


Ite sähköissähän ei mitään vikaa mun aikana ollu, kaikki pelas niinkun pitikin ja otti se kierroksiakin paremmin. Eikä luulis olevan niin iso painoero kampuralle että tulis kytkin- tai petarionglemia?


Valopuola on aika tuhnu kylläkin, eikä siitä oikein riitä virta pyörittään halogeeni tai hehkulankapolttimoo, joten tarvis valoks joku ledilamppu tehdä jos sellasen haluaa :)
Kiitoksia tästä...
Tosiaan moottorina 124cc jianling joten kytkin ei roiku siellä kampiakselin päässä sotkemassa tasapainoa....

Tai sitte jos saan tuonkin hajotettua nii pitää vaan tilailla niitä kahenkympin ir-kittejä useampi ja vaihella sitä mukaa mitä hajoaa... Tai sitte tuo mun aikanaan ostama kitti oli joku kunnon maanantaikappale....


EDIT: piti vielä kysyä että niin siis onko nyt kyseessä ihan selkeästi vakiota keveämpi vauhtipyörä? kuten noissa halvoissa kiteissä?
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

No ei nois outtereissa oo läheskään nii kevyt vauhtis ku tuos innerissä.. tuo outterin mg on noin puolet keveempi ku vakio sanosin.. :roll:
Monkeyt.net vanki numero 1005
4k1
Vip-käyttäjä
Viestit: 115
Liittynyt: 11.12.2005 20:39
Paikkakunta: SUUR-KUUSAA

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja 4k1 »

Skyttari kirjoitti:No ei nois outtereissa oo läheskään nii kevyt vauhtis ku tuos innerissä.. tuo outterin mg on noin puolet keveempi ku vakio sanosin.. :roll:

Noo mun mielestä puolet keveämpi kuin vakio = selkeästi keveämpi...! :)

Tilaukseen meni...
m4nk1
Viestit: 103
Liittynyt: 14.11.2010 23:55

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja m4nk1 »

Minnekkäs se tasapainotushommeli tulee kun laitan innerin kiinni?
Bomber99 kirjoitti: "Tästä ei mitään ebinii oo tulos!"
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja kurri »

Sinne kampuran toiseen päähän sec. clutch koneissa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
m4nk1
Viestit: 103
Liittynyt: 14.11.2010 23:55

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja m4nk1 »

Mihin se asennetaan ja miten? En oo ikinä purkanu kytkinpuolta joka pitää kai purkaa(?)
Bomber99 kirjoitti: "Tästä ei mitään ebinii oo tulos!"
H3mppa
Viestit: 543
Liittynyt: 04.08.2010 22:50

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja H3mppa »

Joo, kytkinpuoli pitää tietysti purkaa. Ei ole vaikee homma, Eli kuvissa näkyvä kytkimen vieressä oleva " paino", mikä on kampurassa kiinni.
Kuva

Aukaset siinä olevat neljä(?) pulttia, ja alta paljastuu kuvan mukainen mutteri, mikä siis aukaistaan oikealla hylsyllä, tai sitten meisseli-vasara taktiikalla. Kuva
Sitten se pitäis lähtee pois, ja uus vaan tilalle.
Kuva

Näin ainakin useimmissa koneissa.
hondako
Viestit: 84
Liittynyt: 14.08.2009 19:37
Paikkakunta: liperi

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja hondako »

Missä vika?

Laitoin inner rotorin jialing 125cc koneeseen ja se antaa vaan n.10v. Lähtee kone käyntiin mut todella huono kipinä.

Asennusta vaikeutti kun toi kampiakseli on kiero. Ei varmaan vakiona ole?
tonza69
Viestit: 12
Liittynyt: 30.06.2012 16:33
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja tonza69 »

Noniin elli olen ostamassa samurain 110cc koneen manaan josta puuttuu mangeeton pohja ja käämit aattelin että pitäskö ostaa toi inner rotor kit ku tulis halvemmaksi miten kestää samuraissa
Honda z50j <3<3<3<3
JJinkku
Viestit: 16
Liittynyt: 31.01.2012 20:12

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja JJinkku »

tonza69 kirjoitti:Noniin elli olen ostamassa samurain 110cc koneen manaan josta puuttuu mangeeton pohja ja käämit aattelin että pitäskö ostaa toi inner rotor kit ku tulis halvemmaksi miten kestää samuraissa
Sammaa laehhii kun muissahhii...
Kaksnelikantti
Viestit: 10
Liittynyt: 14.09.2012 16:43

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Kaksnelikantti »

http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=595 Eikös tuo käy 125 lifaniin? Ja toimiiko kun iskee vaan kiinni? Eli tarviiko ostaa mitään cdi bokseja tai vastaavaa?
männänrenkaat
Viestit: 156
Liittynyt: 08.07.2012 21:54
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Porvoo

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja männänrenkaat »

varmaan jo kysytty mutta sopiiko hondan staattori ja magneeton pyörä sähköstartti koneseen :?:
-orkkis puolari 82 (myyty)
-stuntti/näyttely/harraste/käyttis
-volvo 242dl -79

Ei se niin väliä ole kunhan on ruottalainen ja ahdettu.

Tyyli Ennen Tarkoitusta
JCQ
Viestit: 1823
Liittynyt: 19.10.2011 20:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja JCQ »

Mulla on piilevä käsitys että sopii. Lohkoon joutuu vain poraamaan kiinnikereiät uudelle pohjalevylle ja tekemään niihin kierteet, joissakin tapauksissa huhujen mukaan valmiina reiät..? Jotain tuollaista muistelen.
radon <3
I ♡ FDM
Puolikas tällä haavaa 0cc ohjus
männänrenkaat
Viestit: 156
Liittynyt: 08.07.2012 21:54
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Porvoo

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja männänrenkaat »

mut se akseli mihin mg-pyörä kiinnitetään on liian pitkä kun s-startti koneessa mg-pyörä on leveempi
-orkkis puolari 82 (myyty)
-stuntti/näyttely/harraste/käyttis
-volvo 242dl -79

Ei se niin väliä ole kunhan on ruottalainen ja ahdettu.

Tyyli Ennen Tarkoitusta
Betaversio
Viestit: 5
Liittynyt: 19.12.2008 17:09

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja Betaversio »

Voisko joku selventää että mikä tämä kampuran tasapainohömpötys on? :think:
J4kke
Viestit: 799
Liittynyt: 31.12.2011 11:18
Paikkakunta: Forssa/Somero Hoods

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja J4kke »

No jos toisessa päässä kampuraa on iso ja painava kytkin, ja toisessa päässä esim. Inner, joka painaa muutaman gramman, niin kampura menee epätasapainoon, jolloin kampura ja petarit kärsii.
JCQ
Viestit: 1823
Liittynyt: 19.10.2011 20:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja JCQ »

Inneri ei paina ihan "muutamaa grammaa", se on vain normivauhtista kevyempi.

Periaate epätasapainosta perustuu siihen että normi mankinkoneissa kytkin on kampiakselin päässä ja vauhtis sen toisessa päässä, jos vauhtista keventää paljon niin puheiden mukaan kampura menee epätasapainoon. Suuressa osaa isommissa mankitypemasiinoissa kytkin onkin sitten vaihdeakselin päässä joten niissä voi inneriä huoletta käyttää.

Ite kyllä epäilen että voiko inneri vakiomankissa vetää kampuraa pois tasapainosta.. Juqilla oli vakiomankissa inneri ilman ongelmia muistaakseni ja Griminirin mankissa oli myös inneri vakiokoneessa (tai no vakio, 72cc taisi olla ja kytkin kiinan 2-levyinen). Luulen että ongelma kompensoituisi vasta paljon isommissa koneissa.

Onko kellään muka antaa näyttöä siitä että inneri hajottaa petarit normimankissa..?
radon <3
I ♡ FDM
Puolikas tällä haavaa 0cc ohjus
J4kke
Viestit: 799
Liittynyt: 31.12.2011 11:18
Paikkakunta: Forssa/Somero Hoods

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja J4kke »

JCQ kirjoitti:Inneri ei paina ihan "muutamaa grammaa", se on vain normivauhtista kevyempi.
No kevyempi kuitenkin. Itellä ei siis omakohtaista kokemusta inneristä vakiokoneessa.
MikkoHarkonen
Viestit: 25
Liittynyt: 26.01.2012 17:46

Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta

Viesti Kirjoittaja MikkoHarkonen »

Ja koska kone on secondary clutch, mitään kestävyys ongelmaa ei tule koska kytkin ei ole kampiakselin päässä? Olenko ymmärtänyt oikein?
Skyteam Monkey Lifan 140cc... Sisään ajossa.
Vastaa Viestiin