Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Mites kun mulla on tuollainen minimotoracingin outter rotori, se pätkii ja ampuu putkeen hullunlailla ja heijjaa tyhjäkäyntikierroksia. Sitten kun laittaa 110cc vakiot tai hondan vakiot tai innerin niin pätke ja pauke loppuu. Ostin jo tuossa uuden staattorin, vauhtiksen, cdin ja puolat ja sama pätke jatkuu. Sytystystä säädetty ja ei auta. Kellään ollu samaa vikaa? Ja miten korjasitte.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 11.10.2011 16:48
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
mikä mankissani mahtaa olla vikana ku on 12 voltin järjestelmä, mutta antaa vaan akulle 5 volttia ja etu ja takavalolle 0.15 sama juttu oli 6 voltin kanssa valoissa.
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
No jos valkoselta ja keltaselta tulee noin pieniä jännitteitä niin eiköhän se kerro siitä, että staattorissa vikaa. Tämänkin olisi melki voinnut laittaa tuonne pikkuvikojen puolelle ...
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
kyllä mä ensin lähtisin vaihtamaan jännitteensäätimen... Kais mittasit valoilta vaihtojännitettä?
Mutta jatketaan jossain muualla... siivoan joskus nämä.
Mutta jatketaan jossain muualla... siivoan joskus nämä.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
http://www.ebay.co.uk/itm/Performance-R ... 3cb6f283c6
Onko kellään kokemusta tollasesta?
Oli aiemmin sellanen halpishalpispaska inneri kitti, siitä ei meinaa olla enää mitään jäljellä, lähtee tosi huonosti käymään ja pätkii. Vakiosähköillä pelaa vielä ihan hyvin.
Onko kellään kokemusta tollasesta?
Oli aiemmin sellanen halpishalpispaska inneri kitti, siitä ei meinaa olla enää mitään jäljellä, lähtee tosi huonosti käymään ja pätkii. Vakiosähköillä pelaa vielä ihan hyvin.
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Itellä oli tollanen, monkeybikeriltä ostettu mutta aika samannäköstä tavaraa näkyvät olevan.
Ite sähköissähän ei mitään vikaa mun aikana ollu, kaikki pelas niinkun pitikin ja otti se kierroksiakin paremmin. Eikä luulis olevan niin iso painoero kampuralle että tulis kytkin- tai petarionglemia?
Valopuola on aika tuhnu kylläkin, eikä siitä oikein riitä virta pyörittään halogeeni tai hehkulankapolttimoo, joten tarvis valoks joku ledilamppu tehdä jos sellasen haluaa
Ite sähköissähän ei mitään vikaa mun aikana ollu, kaikki pelas niinkun pitikin ja otti se kierroksiakin paremmin. Eikä luulis olevan niin iso painoero kampuralle että tulis kytkin- tai petarionglemia?
Valopuola on aika tuhnu kylläkin, eikä siitä oikein riitä virta pyörittään halogeeni tai hehkulankapolttimoo, joten tarvis valoks joku ledilamppu tehdä jos sellasen haluaa
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Kiitoksia tästä...Grimnir kirjoitti:Itellä oli tollanen, monkeybikeriltä ostettu mutta aika samannäköstä tavaraa näkyvät olevan.
Ite sähköissähän ei mitään vikaa mun aikana ollu, kaikki pelas niinkun pitikin ja otti se kierroksiakin paremmin. Eikä luulis olevan niin iso painoero kampuralle että tulis kytkin- tai petarionglemia?
Valopuola on aika tuhnu kylläkin, eikä siitä oikein riitä virta pyörittään halogeeni tai hehkulankapolttimoo, joten tarvis valoks joku ledilamppu tehdä jos sellasen haluaa
Tosiaan moottorina 124cc jianling joten kytkin ei roiku siellä kampiakselin päässä sotkemassa tasapainoa....
Tai sitte jos saan tuonkin hajotettua nii pitää vaan tilailla niitä kahenkympin ir-kittejä useampi ja vaihella sitä mukaa mitä hajoaa... Tai sitte tuo mun aikanaan ostama kitti oli joku kunnon maanantaikappale....
EDIT: piti vielä kysyä että niin siis onko nyt kyseessä ihan selkeästi vakiota keveämpi vauhtipyörä? kuten noissa halvoissa kiteissä?
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
No ei nois outtereissa oo läheskään nii kevyt vauhtis ku tuos innerissä.. tuo outterin mg on noin puolet keveempi ku vakio sanosin..
Monkeyt.net vanki numero 1005
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Skyttari kirjoitti:No ei nois outtereissa oo läheskään nii kevyt vauhtis ku tuos innerissä.. tuo outterin mg on noin puolet keveempi ku vakio sanosin..
Noo mun mielestä puolet keveämpi kuin vakio = selkeästi keveämpi...!
Tilaukseen meni...
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Minnekkäs se tasapainotushommeli tulee kun laitan innerin kiinni?
Bomber99 kirjoitti: "Tästä ei mitään ebinii oo tulos!"
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Sinne kampuran toiseen päähän sec. clutch koneissa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Mihin se asennetaan ja miten? En oo ikinä purkanu kytkinpuolta joka pitää kai purkaa(?)
Bomber99 kirjoitti: "Tästä ei mitään ebinii oo tulos!"
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Joo, kytkinpuoli pitää tietysti purkaa. Ei ole vaikee homma, Eli kuvissa näkyvä kytkimen vieressä oleva " paino", mikä on kampurassa kiinni.
Aukaset siinä olevat neljä(?) pulttia, ja alta paljastuu kuvan mukainen mutteri, mikä siis aukaistaan oikealla hylsyllä, tai sitten meisseli-vasara taktiikalla.
Sitten se pitäis lähtee pois, ja uus vaan tilalle.
Näin ainakin useimmissa koneissa.
Aukaset siinä olevat neljä(?) pulttia, ja alta paljastuu kuvan mukainen mutteri, mikä siis aukaistaan oikealla hylsyllä, tai sitten meisseli-vasara taktiikalla.
Sitten se pitäis lähtee pois, ja uus vaan tilalle.
Näin ainakin useimmissa koneissa.
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Missä vika?
Laitoin inner rotorin jialing 125cc koneeseen ja se antaa vaan n.10v. Lähtee kone käyntiin mut todella huono kipinä.
Asennusta vaikeutti kun toi kampiakseli on kiero. Ei varmaan vakiona ole?
Laitoin inner rotorin jialing 125cc koneeseen ja se antaa vaan n.10v. Lähtee kone käyntiin mut todella huono kipinä.
Asennusta vaikeutti kun toi kampiakseli on kiero. Ei varmaan vakiona ole?
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Noniin elli olen ostamassa samurain 110cc koneen manaan josta puuttuu mangeeton pohja ja käämit aattelin että pitäskö ostaa toi inner rotor kit ku tulis halvemmaksi miten kestää samuraissa
Honda z50j <3<3<3<3
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Sammaa laehhii kun muissahhii...tonza69 kirjoitti:Noniin elli olen ostamassa samurain 110cc koneen manaan josta puuttuu mangeeton pohja ja käämit aattelin että pitäskö ostaa toi inner rotor kit ku tulis halvemmaksi miten kestää samuraissa
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 14.09.2012 16:43
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=595 Eikös tuo käy 125 lifaniin? Ja toimiiko kun iskee vaan kiinni? Eli tarviiko ostaa mitään cdi bokseja tai vastaavaa?
-
- Viestit: 156
- Liittynyt: 08.07.2012 21:54
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa Porvoo
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
varmaan jo kysytty mutta sopiiko hondan staattori ja magneeton pyörä sähköstartti koneseen
-orkkis puolari 82 (myyty)
-stuntti/näyttely/harraste/käyttis
-volvo 242dl -79
Ei se niin väliä ole kunhan on ruottalainen ja ahdettu.
Tyyli Ennen Tarkoitusta
-stuntti/näyttely/harraste/käyttis
-volvo 242dl -79
Ei se niin väliä ole kunhan on ruottalainen ja ahdettu.
Tyyli Ennen Tarkoitusta
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Mulla on piilevä käsitys että sopii. Lohkoon joutuu vain poraamaan kiinnikereiät uudelle pohjalevylle ja tekemään niihin kierteet, joissakin tapauksissa huhujen mukaan valmiina reiät..? Jotain tuollaista muistelen.
-
- Viestit: 156
- Liittynyt: 08.07.2012 21:54
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa Porvoo
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
mut se akseli mihin mg-pyörä kiinnitetään on liian pitkä kun s-startti koneessa mg-pyörä on leveempi
-orkkis puolari 82 (myyty)
-stuntti/näyttely/harraste/käyttis
-volvo 242dl -79
Ei se niin väliä ole kunhan on ruottalainen ja ahdettu.
Tyyli Ennen Tarkoitusta
-stuntti/näyttely/harraste/käyttis
-volvo 242dl -79
Ei se niin väliä ole kunhan on ruottalainen ja ahdettu.
Tyyli Ennen Tarkoitusta
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19.12.2008 17:09
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Voisko joku selventää että mikä tämä kampuran tasapainohömpötys on?
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
No jos toisessa päässä kampuraa on iso ja painava kytkin, ja toisessa päässä esim. Inner, joka painaa muutaman gramman, niin kampura menee epätasapainoon, jolloin kampura ja petarit kärsii.
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Inneri ei paina ihan "muutamaa grammaa", se on vain normivauhtista kevyempi.
Periaate epätasapainosta perustuu siihen että normi mankinkoneissa kytkin on kampiakselin päässä ja vauhtis sen toisessa päässä, jos vauhtista keventää paljon niin puheiden mukaan kampura menee epätasapainoon. Suuressa osaa isommissa mankitypemasiinoissa kytkin onkin sitten vaihdeakselin päässä joten niissä voi inneriä huoletta käyttää.
Ite kyllä epäilen että voiko inneri vakiomankissa vetää kampuraa pois tasapainosta.. Juqilla oli vakiomankissa inneri ilman ongelmia muistaakseni ja Griminirin mankissa oli myös inneri vakiokoneessa (tai no vakio, 72cc taisi olla ja kytkin kiinan 2-levyinen). Luulen että ongelma kompensoituisi vasta paljon isommissa koneissa.
Onko kellään muka antaa näyttöä siitä että inneri hajottaa petarit normimankissa..?
Periaate epätasapainosta perustuu siihen että normi mankinkoneissa kytkin on kampiakselin päässä ja vauhtis sen toisessa päässä, jos vauhtista keventää paljon niin puheiden mukaan kampura menee epätasapainoon. Suuressa osaa isommissa mankitypemasiinoissa kytkin onkin sitten vaihdeakselin päässä joten niissä voi inneriä huoletta käyttää.
Ite kyllä epäilen että voiko inneri vakiomankissa vetää kampuraa pois tasapainosta.. Juqilla oli vakiomankissa inneri ilman ongelmia muistaakseni ja Griminirin mankissa oli myös inneri vakiokoneessa (tai no vakio, 72cc taisi olla ja kytkin kiinan 2-levyinen). Luulen että ongelma kompensoituisi vasta paljon isommissa koneissa.
Onko kellään muka antaa näyttöä siitä että inneri hajottaa petarit normimankissa..?
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
No kevyempi kuitenkin. Itellä ei siis omakohtaista kokemusta inneristä vakiokoneessa.JCQ kirjoitti:Inneri ei paina ihan "muutamaa grammaa", se on vain normivauhtista kevyempi.
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 26.01.2012 17:46
Re: Yleistä keskustelua inner rotorista ja magneetosta
Ja koska kone on secondary clutch, mitään kestävyys ongelmaa ei tule koska kytkin ei ole kampiakselin päässä? Olenko ymmärtänyt oikein?
Skyteam Monkey Lifan 140cc... Sisään ajossa.