Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
SamPPaT
Viestit: 780
Liittynyt: 01.12.2010 15:34
Paikkakunta: The Laihia City

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja SamPPaT »

Yksi vaihtoehto on ottaa pala vaijerin kuorta pois jommasta kummasta päästä.
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
kiinanpaska
Viestit: 62
Liittynyt: 17.07.2017 23:45

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja kiinanpaska »

Juu, noin tein ja nyt on hyvän tuntunen (Y)
jarez
Viestit: 187
Liittynyt: 03.12.2006 19:03
Paikkakunta: Etelä
Viesti:

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja jarez »

Nyt kuuma peruna kopio Mikuni Vm 22 (26) säädöistä.

Setuppi :

125 lifan
D - Cat (katiton) vakioputki sleepperiluukin takia
Imukaula kohdistettu, lämpöeriste levy kannen ja kaulan liitoksessa + kaasarin ja kaulan välissä + tiivisteet.
Tyhjäkäyntisuutin kokoa 17.5
Vaahtomuovi putsari öljyttynä (kokeiltu myös ilman, kastelee ilmeisti tulpan / sammuu kierrosten antamisen jälkeen)
Pääsuutin kokoa 100, vaio 95
Neulan sokka keskimmäisessä
Seosruuvi auki 1.5 - 1.7 kierrosta
Tyhjäkäyntisuutin kokoa 15 (kaasarin mukana tullut)
Bensana toimii +kuukauden vanha 98 (hieman kulahtaneen väristä)

Oireet :

Tyhjäkäynti tuntuu raskaalta / rikkaalta (miedosti tupruttaa putkesta). Ajossa kun päästä moottorijarrulle sammuu liikennevaloissa jos ei anna kaasua.
Lähtee nätisti tulille kylmänä ja kuumana ilman ryyppyä (mideosti rikkaalla ilmeisesti).

Hämmästelen asiaa yleisesti koska vanhassa A1 Monkeyssä jossa katillinen vakioputki toimi suht moitteita kyseisellä setupilla ja nyt tällä katittomalla (50?) putkella varmaan liikaa vastapaineita tjsp vaikka kattia itsessään ei ole ollenkaan :think: ?

Voisko kohokammion pinta olla liian korkea? Ei tosin vuoda ylivuodosta ja bensaletkun reititystä vähän jumpattu loivemmaksi. Otan letkusta varmaan vähän pituutta pois vielä ettei litisty mutkakohdassa. Myös ajoittaista kierrosten leijailua tapahtuu mikä taas viittais et laihalla hetkellisesti :evil: (bensaletkun mutka?)

12.5 tyhjäkäyntisuutinta en löydä mistään (tämä A1 Monekyn vakiokoko jolla kylmäkäynnistys ilman ryyppä oli muistaakseni suht perseestä (laihalla).

Onko tässä nyt ainoa vaihtoehto vaihtaa piippu paremmin virtaavampaan / onko muilla ollut samantyyppisiä ongelmia? Kokeilen seuraavaks lyhentää bensaletkua ja ruuvata ton seosruuvin 0.5 kierrosta auki ja kattoa helpottaistko tota rikasta seosta. Tulppa vaihdettu Denson 7 arvoseen vakiota vastaavaks ja miedosti lyhyemmältä kierre vaikuttais kiinatulppaan verrattuna.. Onko muilla ollut tuon tulpan pituuden kanssa mitään havaittavissa? Jos jää hieman katveeseen tuo elektrodi kannessa?

En millään haluis tosta vähän kuristavasta ja semihiljasesta piipusta luopua, mutta jos ei muu auta, niin tilaan motorkitiltä Kepspeedin yläkauttasen rännin epätoivoisena..

https://www.motorkit.com/en/exhaust/194 ... onkey.html
ariilari
Viestit: 211
Liittynyt: 10.09.2008 22:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja ariilari »

Viritys nokka-akseli tekee raskasta tyhjäkäyntiä jos sellainen on.

Tuo pakoputki on hyvä. Mulla samanlainen 150cc YX ooracing koneessa. Nimenomaan sleeperluukin takia, huomattavasti halvempi kuin Takegawa. 5000 kilsaa ajettu eikä mitään ongelmaa eikä ruostettakaan missään. Suht hiljainenkin.

Jos huonoja puolia etsii niin muovinen takalokari suli, vaihdettu metalliseksi. Moottorijarrulla hieman kovaa pauketta 150cc koneella, tein itse noisekillerin ja hiljeni huomattavasti.
Jincheng Monkey 2008
Skyteam Monkey A1 2009
Skyteam Monkey 2014
jarez
Viestit: 187
Liittynyt: 03.12.2006 19:03
Paikkakunta: Etelä
Viesti:

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja jarez »

Ihan vakio nokka pitäisi olla paikallaan.

Pitää tuo bensaletkun reititys tarkastaa ja tyhjäkäyntiseos koittaa saada mahdollisimman niukalle nykyisillä suuttimilla. Myös venat ja ajotus tarkastaa ihan mielenkiinnosta.

Raportoin miten jumppa etenee. Hyvä kuulla että 150:sellä toimii moitteitta oikeissa säädöissä (Y)
Risee
Viestit: 94
Liittynyt: 07.04.2008 23:12
Paikkakunta: Kitee

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Risee »

Moi.
Osaako joku neuloista ymmärtävä hieman auttaa? Ostin PWK32 kaasuttimen ja en saa sitä oikein säätöihin, alakierroksilta nopeasti kaasua antaessa kone tukehtuu. Tyhjäkäyntipiirin säätö ei tunnu auttavan joten, hommasin kaasuttimeen neulasarjan. Sarja sisältää seuraavat neulat: N68A, N68B, N68C, N68D, N68E, N68F, N68G, N68H ja N68J. Mikä noista neuloista on rikkain ja mikä laihin? Osaako joku sanoa muuta eroa noiden välillä? Kiitos!
"Ei niitä panoja kuitenkaan kannata lisätä tekniikan kustannuksella..."
Vastaa Viestiin