Virityssylinterit

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Kyllä olis :roll:
Monkeyt.net vanki numero 1005
haahaa414
Viestit: 106
Liittynyt: 21.05.2009 21:14
Paikkakunta: Hanko
Viesti:

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja haahaa414 »

masazi kirjoitti:Mutta, eikös sitte voi ottaa venat mäntään jos tota madaltaa :think:
Ei pitäis, koska kun lasket sitä nii siitä tulee sama kuin jinkun kansi. Eli ei pitäis ottaa, varma en kummiskaan ole.
moromies
Viestit: 104
Liittynyt: 07.04.2010 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja moromies »

haahaa414 kirjoitti:
masazi kirjoitti:Mutta, eikös sitte voi ottaa venat mäntään jos tota madaltaa :think:
Ei pitäis, koska kun lasket sitä nii siitä tulee sama kuin jinkun kansi. Eli ei pitäis ottaa, varma en kummiskaan ole.
Joudut syventää venantaskuja, tai ainakin mun Skyteam 110cc kannen kanssa piti. Nokassa enemmän nostoja kuin jinkun kannessa?
masazi
Viestit: 183
Liittynyt: 15.10.2010 11:45

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja masazi »

Itellä ainakin aikaanaan kun oli jinkun kansi tuolla 72cc sylinterillä, otti venat kiinnim, ja vertailin tuota mun samurain kantta siihen, niin ihan samanlainen. Palotilakin saman kokonen... Silloin tosiaan meni jinkun kannesta vena poikki ja se olikin sitten uus mäntä+ kansi.
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja juQ »

satakympissä on leveempi palotila, ei sitä saa hyväks vaikka laskee.
Laskematon jinq kansi on paras kakkoseiskalle
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
masazi
Viestit: 183
Liittynyt: 15.10.2010 11:45

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja masazi »

Noissa mun kansissa on kyllä saman kokoest palotilat, ja aika lailla identtiset kannet muutenkin. No kai tota tartee kokeilla, jinkku ainakin toimi niin kauvan kunnes meni se venttiili poikki.
RasseP
Viestit: 37
Liittynyt: 08.09.2010 10:37

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja RasseP »

Mistäs/minkä kokone mäntä tohon moposportin 84,5cc kitacoon löytyy/menee?
Ei se ole vika, se on ominaisuus.
Pekko
Viestit: 517
Liittynyt: 13.06.2007 12:18
Paikkakunta: Lohja

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Mistäs löytäis halvimmalla Suomen maalta 72cc- sylinterisetin ?
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Pekkkooo kirjoitti:Mistäs löytäis halvimmalla Suomen maalta 72cc- sylinterisetin ?
Taitaa olla mopo-sportilla, 67,20€. Minusta ainakaan paha hinta.. :roll: http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=100-407
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
Pekko
Viestit: 517
Liittynyt: 13.06.2007 12:18
Paikkakunta: Lohja

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Pekko »

"Venttiilit ottaa mäntään kiinni, joten vaatii asennustaitoa !"

Öö, mitäs tää meinaa ? Lisää tiivisteitä ?
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Pekkkooo kirjoitti:"Venttiilit ottaa mäntään kiinni, joten vaatii asennustaitoa !"

Öö, mitäs tää meinaa ? Lisää tiivisteitä ?
No just sitä vissiin, lisää ala tiivareita.. Mutta on aika halpa! :smoke:
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
RasseP
Viestit: 37
Liittynyt: 08.09.2010 10:37

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja RasseP »

Meneekös toi moposportin 81,2cc sylinterisarja suoraa 04' jinkkuun?
Ei se ole vika, se on ominaisuus.
masazi
Viestit: 183
Liittynyt: 15.10.2010 11:45

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja masazi »

Aiankin tuossa moposportin 72cc sarjassa pitää männän venttiilin koloja suurentaa.
jinkkupomperi
Viestit: 1
Liittynyt: 31.08.2010 23:55

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja jinkkupomperi »

meikällä tuo 72cc mut kusi kiinni laitto ku en urpona tienny et vakio kansi ei käy=( mutta asiasta kukkaruukkuun kuka vois neuvoo mitenkä saisin 72cc pytystä VÄÄNTÖÄ mutta huippuja ei saisi olla yli 65? minkäkokosta kaasaria jne...???
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Pidät sen vakiokannen (UM), syvennät venantaskuja ja laitat ylimääräsen tiivisteen pytyn alapuolelle, ostat 16-19mm kaasarin.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
QckS
Viestit: 134
Liittynyt: 02.05.2010 16:31

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja QckS »

Kirjoitetaan nyt tännekkin =D

Oon ostamassa moposopista nyt tuota 72cc vanhanmallin pyttysarjaa 08/09 (ei varma tieto :D) jinkkuun.

On nyt 14mm Keihin avarretulla imukaulalla / isovenakannella + 50cc pytty ja 15/40 = kulkee 60-65

Tarkoitus tuossa 72cc pyttysarjassa ois armoton vääntö ja kuitenkin pitää ne huiput kurissa siellä 60 korvilla =)

Oisko mitään vinkkejä? Kun Jinkussa on kuitenkin pitemmät vaihteiston välitykset niin pitäisi tietää miten saan huiput kuriin? Kuristanko imukaulaa kenties?

Varmaan toi 72cc jinkussa kirii huiput sinne 75 korville :/
Vittu kun hankalaa laittaa kuvaa
haistakaa mun vanhan apinan kampea
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Qcks ja jinkkupomperi, molemmille:

Mulla on mankissa jinkun isovena kansi, 72cc, 12mm keihin, rajoittamaton cdi, tehari. Vääntää ainakin omasta mielestä hyvin, eikä se kulje 60 kovempaa 15/42 väleillä. Eli kannattaa laittaa pieni kaasari (12-14mm) rajoittamaan huippuja. Myöskin kierrosten rajoitin alentaa huippuja. Jos sitä vääntöä haluaa oikein pirusti, niin korkeapuristus mäntä vois olla hyvä. :think:
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
QckS
Viestit: 134
Liittynyt: 02.05.2010 16:31

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja QckS »

Sulla on vissiin Hondan kone, siinä on eri välitykset kuin Jinkun koneessa =/ Toisinsanoen samanlaisella tekniikalla Hondan ja Jinkun konevertailussa Jinkulla pääsisi 10km/h lujempaa :D
Vittu kun hankalaa laittaa kuvaa
haistakaa mun vanhan apinan kampea
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

No laita sitten lyhyemmät välit, vaikka 13/42 jos sää haluut vauhtia poies. :roll:
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
QckS
Viestit: 134
Liittynyt: 02.05.2010 16:31

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja QckS »

Sitte se huutaa nii helvetisti =D
Vittu kun hankalaa laittaa kuvaa
haistakaa mun vanhan apinan kampea
tukse
Viestit: 542
Liittynyt: 26.03.2008 15:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja tukse »

Onko kellään kokemusta tosta monkerbikerin NEW great budget 72cc kit in stock :think:

http://monkeybiker.forumportal.se/board ... t2329.html
Honda monkey - it´s a legend
SaMito
Viestit: 450
Liittynyt: 04.01.2009 21:31
Paikkakunta: Ukicity

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja SaMito »

Luultavasti samaa laatua kuin mikä tahansa tavallinen 72cc (ei kitaco,takegava...yms)
Honda Cbr 125r Repsol -06 EX
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
hondapv
Viestit: 84
Liittynyt: 29.03.2010 12:18
Paikkakunta: alavieska

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja hondapv »

toimiiko toi moposportin pytty vanhanmallin kanella? vai pitääkö palotilaa avartaa tai sitte laittaa 125c kannen? :D http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=100-409
se mikä ei kuseta se paskattaa..
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja juQ »

toimiihan se millä vaan, vaikka vanhalla,

aika halpa..
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
hondapv
Viestit: 84
Liittynyt: 29.03.2010 12:18
Paikkakunta: alavieska

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja hondapv »

meneeköhän noihin normi männät? :roll:
se mikä ei kuseta se paskattaa..
Vastaa Viestiin