Virityssylinterit

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Pepo
Vip-käyttäjä
Viestit: 491
Liittynyt: 21.10.2008 20:13

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Pepo »

Joo tarkotin siis uudenmallin koneelle, johon laittaisin vanhanmallin kannen. Ja ei pitäisi osua venttiilit mäntään vanhanmallin kannella?
Honda monkey -74 -78 -81 -87 -87 -89 -91
Jinq
Viestit: 8
Liittynyt: 15.11.2010 22:13

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Jinq »

Entäs kun ostan jincheng moneky:hin 81.2cc sylinterin 87-, ja taas siihe vanhanmallin kanteen sehän toimii? Ja mul on 15mm dellorto kaasutin, toimiikos se niin pienellä kaasuttimella hyvin??
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Tolla 87- männällä ei oo paljoo puristuksia :arrow: ei niin paljon tehoa kuin oikealla männällä. 15mm dellulla toimii jos vaan saat säätöihin mutta vähän pieni se on jos tehoa haluat.
Kemppi
Viestit: 136
Liittynyt: 19.07.2010 15:58
Paikkakunta: Kajaani

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Kemppi »

Elikkäs nyt tarvisin apua! Ostin motozonesta tuollaisen 85cc alumiini sylinterin, ja tiedoissa selvästi näkyy, että vm 1987 ja uudempiin. <- Siinä oli kupumäntä. No laitettiin tuota sylkkää tänään paikalleen ja samurain kansi päälle, niin mäntä ottaa venttiileihin kiinni. Ei ole kovin paljosta kiinni, mutta kumminkin. Eli voisiko sitä sylinteriä nostaa HIEMAN laittamalla 2-3 alatiivistettä yhden sijasta niin, että öljykanava pysyisi tiiviinä?

Okei eli jos laitan 3 alatiivistettä niin öljykanava on vielä suhtkoht tiivis.
Viimeksi muokannut Kemppi, 23.11.2010 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Voi nostaa, tai sitten syventää venantaskuja.

Tiivisteiden max. määrä on 4
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

En usko että se kantes on oikeasti samurain.
Gas, grass or ass. No one rides for free
Vepsä
Viestit: 53
Liittynyt: 12.11.2010 11:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Vepsä »

Onko näissä kaikissa yleisimmissä liikkeissä myytävässä 87- 72cc valupytyssä 49cc merkintä? Esim emc:een sarjassa?
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Ei aina. Vedä leima sileeks vingulla ja numerostanssilla kylkeen 49.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

Ja tos emc pytys nimenomaan ei oo. Tai ei ollu ennenvanhaa ainaka.
Gas, grass or ass. No one rides for free
Vepsä
Viestit: 53
Liittynyt: 12.11.2010 11:24
Paikkakunta: Oulu

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Vepsä »

Pitää heti saadessa se sitten palauttaa jos ei tule 49cc merkinnällä. Joku on kuitenkin tilannu 72cc valun jossa on 49cc merkintä tai ostanu niin kertokaa mistä liikkeestä? Ja mikä on numerostanssi ? :|
MB93
Moderaattori
Viestit: 2292
Liittynyt: 20.11.2010 16:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja MB93 »

Ainakin Moposopilta sai ennen näitä 49cc-merkinnällä varustettuja seiskakakkosia ja kasiviitosia.

Omastani ainakin vetelin Dremelillä merkinnät veke ja nyt talven aikana pitäis tehdä kemiskillä uudet, hieman laillisemmat kokomerkinnät.
Honda FT500 -83, Nissan Micra K10 -91. Entiset: Skyteam Monkey -09, kemmumanat -07 & -11, Jinkut -03 & -04, Skyteam PBR -06, Sendai 110cc, Peugeot Jet C-tech -06, Keeway Focus -06, Motozeta Rally 50, Grecav Amica, Peugeot 307 -02, Ford Escort -98, VW Vento -94
moromies
Viestit: 104
Liittynyt: 07.04.2010 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja moromies »

Mistäköhän sais halvimmalla 85cc-setin, kun moparista ei tule mäntää? Onko paljonkin eroa verrattuna 72cc? :think:
Kemppi
Viestit: 136
Liittynyt: 19.07.2010 15:58
Paikkakunta: Kajaani

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Kemppi »

Kysyin tätä asiaa muutama päivä sitten moposopista ja he sanoivat että löytyy alumiinistä 85cc sylinterisarjaa hyllystä, vaikkei sitä verkkokaupassa olekkaan. Hinta tosin oli mun mielestä aika korkea, 168e. Ja valurauta 85cc sylinterejä tulee 2 viikon päästä hintaan 139e. Kummatkin sylinterit on siis 49cc merkinnällä.
moromies
Viestit: 104
Liittynyt: 07.04.2010 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja moromies »

Kemppi kirjoitti:Kysyin tätä asiaa muutama päivä sitten moposopista ja he sanoivat että löytyy alumiinistä 85cc sylinterisarjaa hyllystä, vaikkei sitä verkkokaupassa olekkaan. Hinta tosin oli mun mielestä aika korkea, 168e. Ja valurauta 85cc sylinterejä tulee 2 viikon päästä hintaan 139e. Kummatkin sylinterit on siis 49cc merkinnällä.
Uu.. Saiskohan ton alu 72cc porattua 85cc, ei varmaan... :( No pitää varmaan korjaa toi 110cc...
Reiska97
Viestit: 301
Liittynyt: 16.04.2010 20:01
Paikkakunta: Raisio

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Reiska97 »

Mitä mieltä ootte ooracing 72cc setistä,kun siihen kuuluu:72cc sylinteri,mäntä,tiivisteet,isovena kansi,carb kaasari setti ja rajoittamaton cdi boksi?Hintaa oli joku 190e muistaakseni ja vauhtia luvattiin noin 55mph/88km/h.Onko järkeä hommata tommoinen ja onko ketään kokeillut tota?
JuPeYli
Viestit: 586
Liittynyt: 24.06.2009 23:08
Paikkakunta: Tornio

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja JuPeYli »

Reiska97 kirjoitti:Mitä mieltä ootte ooracing 72cc setistä,kun siihen kuuluu:72cc sylinteri,mäntä,tiivisteet,isovena kansi,carb kaasari setti ja rajoittamaton cdi boksi?Hintaa oli joku 190e muistaakseni ja vauhtia luvattiin noin 55mph/88km/h.Onko järkeä hommata tommoinen ja onko ketään kokeillut tota?
Luultavasti sama setti kuin Pete94:lla. Kyseleppä häneltä ainakin :)
Honda Z50J -90
_________________
Volvo 960 -95
Volvo 940 Turbo -92
Subaru Legacy GL STW -95
kr1suu
Viestit: 93
Liittynyt: 04.10.2009 13:11

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja kr1suu »

Jonke kirjoitti:Niin tulee, mulla oli jotain 15 barin luokkaa välimallin kannella ja 72cc:llä, vakiopannulla taasen noin 11 baria.
Mulla taas on vakio 49cc uudenmallin kannella, jota avarreltu ja puristukset n.14-15 baria.
onko 50cc mankissa normaalisti tuon verran vai onko mulla vaan enemmän? : :think:
Honda Monkey -95 Stunt edition - virit: 19mm Jing Ke, avarrettu um-kansi, kuriton vakioputki, ohitin, välit 15/35, powerfilsu. huiput ~60 km/h.
Reiska97
Viestit: 301
Liittynyt: 16.04.2010 20:01
Paikkakunta: Raisio

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Reiska97 »

Kyl se varmaa vähä enemmä ku tavallisesti :think: .Mut tollahan sais jo dieseliä käytettyy :D
kr1suu
Viestit: 93
Liittynyt: 04.10.2009 13:11

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja kr1suu »

(Sori OT) Tuli vaa mieleen ku mulla on tossa mun mankissa enemmän puristuksia ku kaverin tosi timmissä 72cc mankissa :shock: . Oon myös voittanu kaks 72cc mankia viivoissa iha helposti, toi mun manki myös keulii paremmin ku niitten vaikka samat välit
Honda Monkey -95 Stunt edition - virit: 19mm Jing Ke, avarrettu um-kansi, kuriton vakioputki, ohitin, välit 15/35, powerfilsu. huiput ~60 km/h.
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

ootko varma että sulla on siinä 50cc pytty? Toi puristussuhde on kyl jo aika sairasta, saa ihan tosissaa monottaa et lähtee käymään.
kr1suu
Viestit: 93
Liittynyt: 04.10.2009 13:11

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja kr1suu »

Haukkeli kirjoitti:ootko varma että sulla on siinä 50cc pytty? Toi puristussuhde on kyl jo aika sairasta, saa ihan tosissaa monottaa et lähtee käymään.
kyllä se iha 50cc on koska just syksyllä oli yläkerta auki ku männän vaihoin :D
Honda Monkey -95 Stunt edition - virit: 19mm Jing Ke, avarrettu um-kansi, kuriton vakioputki, ohitin, välit 15/35, powerfilsu. huiput ~60 km/h.
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

No sitte...Helvetti...Mullei ollu tonvertaa puristukii jinkun kannel ja hitsatul männäl, siihen oli tehty 5-7mm kupu...
piiveri98
Viestit: 230
Liittynyt: 04.01.2010 14:43

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja piiveri98 »

Haukkeli kirjoitti:No sitte...Helvetti...Mullei ollu tonvertaa puristukii jinkun kannel ja hitsatul männäl, siihen oli tehty 5-7mm kupu...
Paljos vakio mankissa puristuksia?
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

jotai 10-11 pintaan. toi kuulostaa vaan niin uskomattomalta.
kr1suu
Viestit: 93
Liittynyt: 04.10.2009 13:11

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja kr1suu »

Mun tietääkseni vanha omistaja ei oo tohon edes tehny ikinä mitää koneremonttia, öljyt on vaan vaihdellu. Monkey ollu mulla jotai 8 vuotta, enkä oo kantta laskenu yhtään. Mistähän noi puristukset on sitte tullu ? :D
Honda Monkey -95 Stunt edition - virit: 19mm Jing Ke, avarrettu um-kansi, kuriton vakioputki, ohitin, välit 15/35, powerfilsu. huiput ~60 km/h.
Vastaa Viestiin